تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

آداب معاشرت با چینی ها

آشنایی-با-آداب-معاشرت-با-چینی-ها---بهروزسیر
چکیده این مطلب:

یکی از مهمترین قسمت های سفر به چین آشنایی با آداب معاشرت با چینی ها است. کشور چین، دنیای پیچیده ای از فرهنگ ها و ….

نویسنده: منتشر شده در: 08 می 2019 502 بازدید

آشنایی-با-آداب-معاشرت-با-چینی-ها---بهروزسیر

یکی از مهمترین قسمت های سفر به چین آشنایی با آداب معاشرت با چینی ها است. کشور چین، دنیای پیچیده ای از فرهنگ ها و تمدن ها می باشد و قطعاً برای افرادی که برای اولین بار به این کشور سفر می کنند مسائل فرهنگی، یک چالش بزرگ محسوب می شود. از لحظه ای که هواپیما در فرودگاه فرود می آید و شما وارد خاک چین می‌شوید در نگاه اول، احساس می کنید همه چیز برای شما دشوار و غیرقابل باور است. اولین نکته‌ای که در آداب معاشرت با چینی ها به شما تذکر داده می شود این است که باید تلفن همراه خود را در فرودگاه به طور کامل خاموش کنید. این در صورتی است که در سایر کشورها قوانین به این صورت است که تلفن همراه باید در حالت هواپیما قرار داده شود. آداب معاشرت با چینی ها در برخی موارد بسیار سخت و عجیب و غریب است؛ با این حال اگر قصد سفر به چین را دارید می توانید با بهروزسیر و اخذ ویزای انفرادی چین  / ویزای چین تهیه کرده و راهی این سرزمین شوید. در این مطلب با نمونه ای از آداب معاشرت با چینی ها آشنا می شوید.

 برخی از مهمترین آداب معاشرت با چینی ها

مهمترین-آداب-معاشرت-با-چینی-ها---بهروزسیر

  • هنگامی که به کشور چین سفر می کنید قبل از ورود به خانه مردم چین هرگز کفش های خود را از پا در نیاورید. مردم چین معمولاً برای مهمانان خود، دمپایی مخصوص آماده کرده اند؛ پس از آن که میزبان به شما دمپایی داد، آن موقع مجاز هستید کفش های خود را در آورید!
  • در کشور چین هرگز به شخصی، گل‌های سفید هدیه ندهید! گل های سفید در کشور چین صرفاً برای مراسم تدفین و تشییع جنازه استفاده می شوند. این نکته را در آداب معاشرت با چینی ها دقت داشته باشید.
  • یکی از عجیب ترین آداب معاشرت با چینی‌ها به خصوص سالمندان این است که اگر قصد دارید به آن‌ها هدیه بدهید، هرگز ساعت را برای به عنوان کادو انتخاب نکنید. با این کار به آنها می گویید که روزهای زندگی آنها بدون معنی است.
  • یکی از آداب معاشرت با چینی ها هنگام ملاقات های کاری این است که هنگامی که در جلسات کاری افراد تیم را ملاقات می‌کنید باید با آنها دست بدهید و لبخند بر لب داشته باشید. این قوانین هم برای جوان‌ترها و هم برای بزرگترها در چین حاکم است. اگر با ویزای انفرادی چین به این کشور سفر می کنید و قصد شرکت در جلسات کاری دارید این نکته را همیشه در نظر بگیرید.
  • در کشور چین باید کارت ویزیت مشاغل را با دو دست دریافت کنید. این کار نشانه احرام گذاشتن به آن کسب و کار است. حتی برای چند لحظه باید کارت ویزیت را مطالعه کنید و سپس آن را در جیب لباس یا کیف مخصوص کارت قرار دهید.
  • یکی از زیباترین آداب معاشرت با چینی ها این است که مردم چین همیشه بزرگسالان را هنگام شام خوردن، مقدم می دانند. اولین ظرف غذا همیشه برای آن ها ریخته می شود.
  • در کشور چین، مردم هنگامی که می‌خواهند از سرآشپز تشکر کنند و نشان دهند که غذای او خوشمزه است غذای خود را با سر و صدا می خورند (در اصطلاح، فورت می کشند). این یکی از عجیب ترین آداب و معاشرت با چینی ها است.
  • یکی از آداب معاشرت با چینی ها این است که هنگامی که مردم چین افراد یا گروهی از دوستان را برای مهمانی شام به رستوران دعوت می کنند، نباید هر نفر، هزینه شام خود را جداگانه بپردازد؛ او مهمانی را ترتیب داده برای همین هزینه کل شام را قبول می کند. اگر در این گروه هر کس هزینه جداگانه پرداخت کند، یک بی احترامی محسوب می شود.
  • اگر ویزای انفرادی چین را دریافت کردید و به این سرزمین وارد شدید سعی نکنید برای هر چیز به افراد مشاوره بدهید یا آنها را راهنمایی کنید؛ مشاوره دادن و راهنمایی کردن مردم معمولاً در چین، غیر متداول است؛ به جز زمانی که فردی نیاز دارد آدرس رستوران را بپرسد و یا لیدر تور گردشگری باشد. به هر حال فراموش نکنید که در آداب معاشرت با چینی ها دقت زیادی داشته باشید.
  • یکی دیگر از آداب معاشرت با چینی ها این است که هنگامی که با مردم چین در حال صحبت هستید هرگز انگشت اشاره را به سمت آن ها حرکت ندهید؛ اشاره کردن به مردم چین در هنگام صحبت کردن، یک نوع رفتار بی ادبانه محسوب می شود.
  • یکی دیگر از آداب معاشرت با چینی ها به ویژه در جلسات کاری این است که ملاقات های کاری را سعی کنید در یک یا دو روز و با صرف صبحانه، ناهار و شام برگزار کنید. این رسم کاری در میان مردم چین متداول است و احترام به شریک کاری محسوب می شود.
  • بهروزسیر توصیه می کند اگر با ویزای انفرادی به چین به کشور سفر کردید، هرگز افراد را با نام کوچک آنها صدا نزنید؛ معمولاً باید با نام آقا و یا خانوم آنها را صدا کنید.
  • در آداب معاشرت با چینی ها به ویژه در ملاقات ها هرگز تاخیر نداشته باشید؛ این کار یک بی احترامی به طرف مقابل است. باید همیشه سر وقت و به موقع در جلسه ملاقات حاضر شوید.
  • اگر با ویزای انفرادی چین به این کشور سفر کردید هرگز در خیابان، سوت نزنید. مردم چین عقیده دارند سوت زدن موجب جلب توجه ارواح خواهد شد. این دقیقاً کاری است که در آمریکا متداول می باشد.

در آداب معاشرت با چینی ها به زودی متوجه می شوید که مردم چین، عاشق عکاسی و عکس گرفتن در موقعیت های مختلف هستند. به همین دلیل اگر با ویزای انفرادی چین به این کشور سفر کنید در هر یک از شهرهای آن می توانید منظره های جذاب را توسط دوربین عکاسی ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

تماس بگیرید