تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

شهر ژوهای چین

جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی شهر ژوهای چین
چکیده این مطلب:

شهر ژوهای یکی از شهرهای ساحلی جنوبی استان گانگ دونگدر کشور چین است.این استان در جنوبی ترین قسمت چین و در یک خط ساحلی قرار ….

نویسنده: منتشر شده در: 23 دسامبر 2018 563 بازدید

شهر ژوهای چین و جاذبه های گردشگری آن

شهر ژوهای چین و جاذبه های گردشگری آنشهر ژوهای چین یکی از شهرهای ساحلی جنوبی استان گانگ دونگ (Guangdong) در کشور چین است. این استان در جنوبی ترین قسمت چین و در یک خط ساحلی قرار گرفته است. درست در ناحیه دلتای رودخانه مروارید (Pearl River Delta)، ژوهای از سمت شمال غربی با منطقه جیانگ مِن (Jiangmen)، از سمت شمال با ژونگ شان (Zhongshan) و از سمت جنوب با ماکائو (Macau) احاطه شده است. این شهر در سال 1980 تأسیس شد. برای سفر به این شهر می توانید با اخذ ویزای توریستی چین، در تور چین شرکت کنید.

شهر ژوهای چین ، یکی از شهرهای ابتدایی کشور چین است که گردشگری آن مورد توجه توریست های خارجی قرار گرفت. در برخی از مناطق این شهر می توان جمعیتی از مهاجران خارجی را مشاهده کرد که به زبان های مختلف صحبت می کنند.

مرکز شهر ژوهای در قسمت شمال غربی تقسیمات اداری قرار دارد و همچنین شامل قسمت هایی از گانگ ژو – شنزن (Guangzhou – Shenzen) در دماغه دلتای رودخانه می باشد. بر اساس گزارشی که در سال 2014 توسط آکادمی علوم اجتماعی چین منتشر شد، شهر ژوهای به عنوان یکی از مرفه ترین شهر در کشور چین برای زندگی انتخاب گردید. اگر قصد بازدید این شهر را دارید می توانید با ویزای توریستی چین به ژوهای سفر کنید. برای آشنایی با این شهر در کشور چین، با بهروزسیر همراه باشید.

موقعیت جغرافیای و شرایط آب و هوایی شهر ژوهای

موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی شهر ژوهایشهر ژوهای چین در نواحی مرزهای تقسیمات ماکائو در شمال و غرب و در فاصله 140 کیلومتری از جنوب غربی گانگ ژو واقع شده است. تقسیمات این منطقه نشان می دهند تعداد 146 جزیره و یک نوار ساحل به طول 690 کیلومتر، جزو نواحی این شهر قرار دارند. بسیاری از جزیره ها و مناطق مسکونی ساحلی در این ناحیه طولانی در نزدیکی آب های اقیانوسی واقع شده اند و از نظر موقعیت زندگی در وضعیت عالی هستند.

شرایط آب و هوایی مرطوب نیمه گرمسیری در شهر ژوهای حاکم است. تابستان های این شهر، بسیار گرم و مرطوب و زمستان های آن، سرد و خشک است. میانگین دمای هوا در ماه های ژانویه و جولای، 18 تا 32 درجه سانتی گراد می باشد. در نواحی مرکزی شهر، تاکنون بارش برف رخ نداده است و گرمای طاقت فرسا نیز در این منطقه گزارش نشده است.

سیستم حمل و نقل در شهر ژوهای

سیستم حمل و نقل در شهر ژوهای چینحمل و نقل شهر ژوهای بسیار پیشرفته و مشابه با سایر شهرهای جهان است؛ در این شهر پروازهای هوایی، قطار، حمل و نقل جاده ای و دریایی انجام می شوند. فرودگاه شهر ژوهای، مرکز پروازهای ورودی و خروجی در این منطقه است و خدمات کاملی را به شهروندان ارائه می دهد. برخی از سفرهای هوایی به شهرهای مهم کشور چین از این فرودگاه (فرودگاه های چین) انجام می شوند.

در کنار ناحیه ساحلی در شهر ژوهای چین ، واقع در منطقه ژیانگ ژو (XizngZhou) یک فرودگاه مخصوص برای پرواز و فرود هلیکوپترها وجود دارد که برای سفرهای اختصاصی، امدادی یا مواقع بحرانی به مسیرهای مختلف، حتی به جزیره های اطراف شهر به کار می رود.

ایستگاه راه آهن شهر ژوهای در غرب مرزهای ژوهای و ماکائو قرار دارد. از این ایستگاه، سفرهای مختلفی به شهرهای اطراف انجام می شود. برنامه ریزی های توسعه شهر در تدارکات ساخت مترو برای ژوهای هستند. مسیر مترو از نواحی معینی می گذرد و مسافت مشخص، حدود 31 کیلومتر را پوشش می دهد.

به دلیل مجاورت به آب های اقیانوسی، شهر ژوهای مسیر تردد کشتی ها و قایق های مسافرتی و تجاری است. اکثر این حمل و نقل ها در کانال دلتای رودخانه انجام می شوند. رفت و آمد در جاده های شهر نیز یکی دیگر از روش های حمل و نقل است که طرفداران خود را دارد. برخی از مسیرهای این شهر، بخصوص مسیر ژوهای به ماکائو، ترافی سنگینی دارند.

جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی شهر ژوهای

جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی شهر ژو هایسرزمین های اطراف شهر ژوهای چین به قدری زیبا هستند که این منطقه را نه تنها به مکانی ایده آل برای زندگی مبدل ساخته اند بلکه عامل جذب توریست ها و گردشگران به این قسمت از چین نیز می باشند. در سال 2002 حدود 3/1 میلیون گردشگر خارجی و حدود 64/3 میلیون گردشگر داخلی از این شهر دیدن کرده اند. با اخذ ویزای توریستی چین می توانید با خدمات بهروزسیر به جنوب چین سفر کنید.

قصر جدید مینگ یوآن (New Yuan Ming Palace)

قصر جدید مینگ یوآنقصر جدید مینگ یوآن یکی از جاذبه های گردشگری بسیار زیبا در شهر ژوهای چین است که دیدن منظره های آن، هیجان خاصی دارد؛ این قصر باشکوه شامل یک پارک به وسعت 39/1 کیلومتر مربع است که حدود 80 هزار متر مربع از این فضا را دریاچه اشغال کرده است! این قصر باشکوه به عنوان استراحتگاه تابستانی قدیمی در بیجینگ محسوب می شد، اما در سال 1860، طی جنگ هایی که میان فرانسوی ها و ارتش انگلستان به دولت چین درگرفت، بسیاری از قسمت های قصر تخریب شدند که هرگز بازسازی نشدند.

ساحل خلیج ژیانگ لو (Coast of Xianglu Bay) – مجسمه دختر ماهیگیر

ساحل خلیج ژیانگ لو چین بهروزسیرساحل خلیج ژیانگ لو، یکی از جاذبه های گردشگری شهر ژوهای چین و نمادی از این شهر است. این ساحل، منظره ای زیبا به دلتای رودخانه مروارید دارد و کوهستان ها و جنگل های اطراف آن، سوژه مناسبی برای گردشگران به شمار می روند. مجسمه ای از یک دختر ماهیگیر در حالیکه یک مروارید را در دستان خود به سمت آسمان نگه داشته است در این ساحل وجود دارد؛ این مجسمه، نمادی از استقامت و پایداری در سراسر جهان شناخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 2 =

تماس بگیرید