تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

معبدهای معروف چین

default
چکیده این مطلب:

معبدهای معروف چین،نمادی از آداب و رسوم،فرهنگ و تمدن چین باستان هستند که اسرار تاریخ را به جهانیان نمایش می دهند.چین به سرزمین معبدها و ….

نویسنده: منتشر شده در: 15 دسامبر 2018 237 بازدید

معبدهای معوف چین بهروزسیر
معبدهای معروف چین، نمادی از آداب و رسوم، فرهنگ و تمدن چین باستان هستند که اسرار و رموز تاریخ را به جهانیان نمایش می دهند. کشور چین به سرزمین معبدها و تمدن های تاریخی شهرت دارد. حکومت ها و سلسله های امپراتوری مختلف در این سرزمین در دوران مختلف تاریخ سلطنت می کرده اند. اگر قصد دارید به کشور چین سفر کنید، با اخذ ویزای توریستی چین می توانید در شهرهای مختلف این کشور اقامت نمایید و از تماشای جاذبه های گردشگری آن لذت ببرید.

معبدهای معروف چین، نماد تمام عیار از آیین بودا هستند. دین بودا در زمان مسیحیت به این کشور معرفی شد؛ این آیین، تمام قسمت های امپراتوری هان شرقی و هان غربی را در بر می گرفت (دوران تاریخی 202 پیش از میلاد تا 220 پس از میلاد مسیح). از آن پس تاکنون، آیین و رسوم بودا به عنوان فرهنگ و مذهب اصلی مردم کشور چین شناخته می شود و حوزه های مختلف فلسفه، ادبیات، هنر، سیاست، دارو و علم ماده را در بر می گیرد. بهروزسیر پیشنهاد می کند بازدید از سرزمین کهن چین در شرق آسیا را در برنامه های توریستی خود قرار دهید.

بسیاری از معبدهای معروف چین و صومعه های مختلف آن بر اساس گسترش و توسعه آیین بودا بنا نهاده شده اند. برخی از صومعه های کشور چین، نقش بسیار مهمی در گسترش و تبلیغ دین بودا ایفا می کنند. با توجه به این جاذبه های گردشگری چین، قصد داریم شما را با برترین معابد چین آشنا کنیم. همراه با بهروزسیر در تور چین شرکت کرده و با این مکان های فوق العاده آشنا شوید.

فهرستی از زیباترین معبدهای معروف چین و آشنایی با معماری منحصر به فرد آن ها

1-معبد شائولین، مرکز بودیسم (آیین بودا)

نوع معبد: معبد بودا در چین؛ معبد بودا Zen؛ میراث فرهنگی جهانی سازمان یونسکو

  • قدمت تاریخی: بیش از 1500 سال
  • زمان مورد نیاز برای بازدید از معبد: 3 تا 4 ساعت
  • مکان: کوهستان سانگ شان؛ دِنگ فِنگ؛ ژِنگ ژو

معبد شائولین چین بهروزسیر

معبد شائولین، یکی از معبدهای معروف چین است. این معبد برای اولین بار در سال 495 در قله وورو واقع در کوهستان سانگ شان و در منطقه امپراتوری ژیآئووِن ساخته شد. 32 سال بعد، یکی از پیروان بودا از هندوستان به این معبد آمد و به تبلیغ بودیسم پرداخت. از آن زمان، معبد شائولین به عنوان مرکز بودا برگزیده شد.

معبد شائولین با قدمت تاریخی 1500 ساله یکی از معبدهای معروف چین به شمار می رود و اگر قصد دارید از میان هزاران معبد و صومعه از این معبد هم بازدید کنید باید نسبت به اخذ ویزای چین اقدام کرده و در تور چین شرکت کنید. بهروزسیر این مسیر را برای گردشگران و علاقه مندان به فرهنگ چین باستان هموار نموده است. در حال حاضر معبد شائولین، مرکز هنر کنگ فو در جهان می باشد.

2-معبد ژوخانگ؛ مرکز تبت

نوع: معبد پیروان آیین بودا در تبت؛ میراث جهانی یونسکو

  • قدمت تاریخی: 1300 سال
  • زمان مورد نیاز برای بازدید از معبد: 1 تا 2 ساعت
  • مکان: خیابان بارخور؛ محله چِنگ گوآن؛ هاسا

معبد ژوخانگ چین بهروزسیر

معبد ژوخانگ نیز یکی دیگر از معبدهای معروف چین است که قدمت آن به حدود 1300 سال پیش باز می گردد. این معبد به عنوان یک مرکز مقدس برای پیروان آیین بودا به شمار می رود. تمام ساختمان این معبد به شکل ماندا ساخته شده است. اولین چیزی که در بازدید از این معبد به چشم می آید، سقف طلایی آن است. از نقطه بالای پشت بام معبد ژوخانگ می توانید به راحتی به منظره خیابان بارخور و قصر پوتالا دسترسی داشته باشید. با شرکت در تور چین و بازدید از این معبد به منظره های عجیب برخورد می کنید؛ در میدان معبد، جمعی از پیروان بودا را مشاهده می کنید که به صورت حلقه در کنار یکدیگر مشغول به عبادت هستند. بسیاری از افرادی که به این معبد مراجعه می کنند عقیده دارند تقدس معبد می تواند شادی، امنیت و سلامتی را به خانواده آنان هدیه دهد! بهروزسیر، بازدید از معبد ژوخانگ را به شما توصیه می کند.

3-معبد اسب سفید؛ اولین معبد بودیسم در چین

نوع: معبد بودا در چین

  • قدمت تاریخی: بیش از 1900 سال
  • زمان مورد نیاز برای بازدید از معبد: 2 تا 3 ساعت
  • مکان: جاده شماره 6، لویانگ؛ منطقه لویانگ

معبد اسب سفید چین بهروزسیر

معبد اسب سفید، یکی از معبدهای معروف چین است که تاریخچه ای بس عجیب دارد. در سال 64 میلادی، امپراتور در سلسله هان، مرد طلایی را در خواب می بیند که عقیده داشت بودا در این قصد وجود دارد؛ بنابراین او فرستاده ای را به سمت سرزمین های غربی رهسپار کرد تا کتاب بودا را فراهم کند. 3 سال بعد، آن شخص به همراه دو نفر از پیروان آیین بودا به چین بازگشت در حالیکه مجسمه هایی از بودا و همچنین اسب سفید را به همراه داشتند. در سال 68 میلادی، اپراتور تصمیم گرفت بنایی برای پیروان آیین بودا در این مکان تأسیس کند و به نام معبد اسید سفید، آن را نامگذاری نمود. این معبد یکی از زیباترین معبدهای معروف چین به شمار می رود و بهروزسیر، بازدید از آن را جذاب و هیجان انگیز می داند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهار =

تماس بگیرید