تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

آشنایی با 10 ساختمان برتر در کشور چین

10-ساختمان-برتر-در-شهر-بیجینگ-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

سفر به چین با تورهای گردشگری چین، راه ورود به دنیای باستانی آسیای شرقی است؛یک سفر خاطره انگیز به سرزمین معبدها و بناهای اسرارآمیز را ….

نویسنده: منتشر شده در: 27 فوریه 2019 40 بازدید

-بهروزسیر10-ساختمان-برتر-در-کشور-چینسفر به کشور چین با تورهای گردشگری چین، راه ورود به دنیای باستانی آسیای شرقی است؛ یک سفر خاطره انگیز به سرزمین معبدها و بناهای اسرارآمیز را می توان در کشور چین تجربه کرد. ویزای گروهی چین را دریافت کنید و رهسپار شرق آسیا شوید. ساختمان هایی که در شهرهای مختلف این کشور برای بازدید وجود دارند از لحاظ معماری، زیبایی، هنر و تاریخ، ارزشمند هستند. لذت بردن از هر آنچه در کشور چین برای گردشگری وجود دارد شاید به زمانی معادل تاریخ چین نیاز داشته باشد! به هر حال، هرچه در وصف زیبایی های این سرزمین بیان کنیم کم گفته ایم. برای آشنایی با قسمت دیگری از جاذبه های گردشگری چین و سفر به کشور چین با بهروزسیر همراه باشید.

مروری بر تاریخچه 10 ساختمان برتر در شهر بیجینگ در کشور چین (Ten Great Building)

تاریخچه-10-ساختمان-برتر-در-شهر-بیجینگ-بهروزسیردر سفر به چین می توانید به شهر بیجینگ بروید و از 10 ساختمان مشهور شهر دیدن کنید. اگر ویزای گروهی چین را دریافت کرده باشید می توانید در تورهای گردشگری این کشور شرکت کنید. ” 10 ساختمان برتر” به 10 ساختمان عمومی گفته می شود که در سال 1959 در شهر بیجینگ به منظور برگزاری جشن سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین ساخته شده اند. این 10 ساختمان در طول ماه ها ساخته شدند و در نهایت در تاریخ 1 اکتبر سال 1959 به بهره برداری رسیدند. هر یک از این ساختمان ها که در ادامه این مطلب با آنها آشنا خواهیم شد در نوع خود، یکی از جاذبه های گردشگری کشور چین محسوب می شوند.

علاوه بر 10 ساختمان برتر در شهر بیجینگ کشور چین، میدان وسیع تیان آن مِن نیز به عنوان نمادی از هنر در شهر شناخته می شود. این میدان در زمان برگزاری جشن ها به مدل های بسیار زیبا و جذابی تزئین می شود. اجرای برنامه های هنری در این ساختمان ها در سال های 1961 و 1964 تا 1965 نیز انجام گرفت. برای تماشای میدان تیان آن مِن، با أخذ ویزای گروهی چین می توانید با تورهای گردشگری بهروزسیر به شهر بیجینگ سفر کنید.

10 ساختمان برتر در شهر بیجینگ چین توسط افراد متخصصی از مؤسسه طراحی معماری معتبر شهر، طراحی شدند. معماران برای طراحی این ساختمان ها از مدل ها و سبک های مختلفی استفاده کردند؛ سبک مدرنیسم، طرح های بین المللی، سبک رئالیسم اجتماعی و معماری استالینیست (Stalinist)، نمونه هایی از طرح های ساخت این 100 بنای برتر در بیجینگ بودند. البته در طراحی این ساختمان ها به اصول معماری باستانی و تاریخی کشور چین نیز اهمیت داده شده است.

آشنایی با 10 ساختمان برتر در شهر بیجینگ در کشور چین (Ten Great Building)

10-ساختمان-برتر-در-شهر-بیجینگ-بهروزسیر1-تالار بزرگ مردمی (The Great Hall of People): تالار بزرگ مردمی، ساختمانی است که در ضلع غربی میدان تیان آن من قرار گرفته است. در این مکان، همایش های مردمی، ملیت ها و سایر جشن ها برگزار می شود. این ساختمان به منزله یک تالار همایش ها تلقی می گردد. بازدید از این مکان را در سفر به چین فراموش نکنید.

2-موزه ملی چین (The National Museum of China): ساختمان موزه ملی چین در ضلع شرقی میدان تیان آن مِن قرار گرفته است. این موزه نمادی از انقلاب تاریخ کشور چین است. در سفر به کشور چین بهتر است با ویزای گروهی چین برای بازدید از این موزه اقدام کنید.

3-کاخ فرهنگی ملیت ها (The Cultural Palace of Nationalities): ساختمان کاخ فرهنگی ملیت ها در شمال غربی خیابان چانگ آن (Chang`an Avenue) قرار دارد. این ساختمان به سبک معماری باستانی و هنر مدرن ساخته شده است. معماری این بنا موفق به کسب جایزه بهترین سبک ساخت شده است.

4-ایستگاه راه آهن بیجینگ (The Beijing Railway Station): ایستگاه راه آهن شهر بیجینگ، بزرگ ترین و شلوغ ترین مکان عمومی در کشور چین است. این ایستگاه، خدمات حمل و نقل را به سایر نقاط کشور چین و حتی به خارج از مرزها ارائه می دهد. از ایستگاه راه آهن بیجینگ، حمل و نقل بین المللی به مسکو در روسیه نیز انجام می شود. ایستگاه قطار در نزدیکی میدان تیان آن مِن در کیان مِن (Qianmen) واقع شده است.

5-استادیوم کارگران (The Workers Stadium): این استادیوم چند منظوره در سال 2004 مورد بازسازی قرار گرفت و در حال حاضر، ظرفیت تعداد 66161 نفر را دارد. این استادیوم به عنوان میزبان برای اولین بازی های ملی در کشور چین معرفی شد.

6- تالار نمایشگاه کشاورزی ملی (The National Agriculture Exhibition Hall): این مکان برای برگزاری دهمین سالگرد دستاوردهای کشاورزی در 1959 افتتاح شد. بازدید از این مکان را در سفر به چین فراموش نکنید.

7-مهمانخانه مسکونی دیائویوتای ( The Diaoyutai State GuestHouse): این مهمانخانه، یک هتل اقامتی با ارزش تاریخی است که به صورت یک مجموعه مسکونی با باغ زیبا در حدود 800 سال قبل در دوران سلسله جین ساخته شده است. این بنا به عنوان یکی از مکان های باستانی در شهر بیجینگ شناخته می شوند و جزو 10 ساختمان برتر در چین محسوب می شود.

8-هتل مین ژو (The Minzu Hotel): هتل مین ژو در غرب خیابان چانگ آن قرار دارد. در سفر به چین، ویزای گروهی چین را دریافت کنید و برای اقامت در این هتل در نزدیکی میدان تیان آن مِن اقدام کنید. این هتل نیز جزو 10 ساختمان برتر در چین محسوب می شود.

9-هتل Overseas: این ساختمان در دهه 1990 تخریب شد و به جای آن، ساختمان هتل پریم (Prim Hotel) در همان مکان قبلی ساخته شده است.

10-موزه نظامی انقلابی چین (The Chinese People`s Revolutionary Military Museum): این موزه در جاده فوکسینگ در شهر بیجینگ واقع شده است و جزو 10 ساختمان برتر چین محسوب می شود. در این موزه می توانید انواع تجهیزات جنگی و سلاح های قدیمی را تماشا کنید. در سفر به چین حتماً از این موزه دیدن کنید.

برای سفر به کشور چین با دریافت ویزای گروهی چین می توانید از خدمات گردشگری بهروزسیر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 5 =

تماس بگیرید