تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

آشپزی چینی

آشپزی چینی
چکیده این مطلب:

آشپزی چینی، سبک متفاوتی از دنیای خوراکی ها و غذاها را به شما معرفی می کند. تنوع مزه و عطر مواد غذایی را می توانید ….

نویسنده: منتشر شده در: 05 سپتامبر 2022 567 بازدید

آشنایی با سبک آشپزی چینی

آشپزی چینی، سبک متفاوتی از دنیای خوراکی ها و غذاها را به شما معرفی می کند. تنوع مزه و عطر مواد غذایی را می توانید در آشپزی به سبک چینی تجربه کنید. انواع غذاهای چینی در تمام جهان شهرت دارند به گونه ای که در بسیاری از کشورهای خارجی، رستوران های چینی تأسیس شده اند و غذاهای متنوع آسیای شرقی را در آنجا به مهمانان ارائه می دهند.

با ویزای چین می توانید به سرزمین چین سفر کنید و با آشپزی این کشور و طعم متفاوت غذاهای آن آشنا شوید. بهروزسیر دعوت می کند برای یک تجربه خوشمزه تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

آشپزی چینی

آشپزی چینی

مواد و ترکیبات در آشپزی چینی

شاید به نوعی مطالبی را در مورد آشپزی چینی شنیده باشید و یا حتی تصاویری از رستوران های کشور چین مشاهده کرده باشید؛ در برخی موارد به غذاهایی برخورد می کنید که بسیار عجیب و غریب هستند و از نظر ارزش غذایی برای مسلمانان، حرام محسوب می شوند. غذاهایی که از حشرات، گوشت خوک و یا گوشت سگ تهیه می شوند در برخی رستوران ها و مراکز اغذیه فروشی در کشور چین تهیه می شوند با ذائقه بسیاری از افراد جهان به ویژه ایرانی ها ناسازگار است. این مدل غذاهای چینی، مورد بحث ما در این مطلب نیستند. ما تصمیم داریم اشپزی چینی را از زاویه لذت بخش تری بررسی کنیم.

ادویه جات و سبزیجات در اشپزی چینی

یکی از انواع مواد اولیه که مردم کشور چین به آن ها علاقه زیادی دارند و تقریباً در تمام سبک های آشپزی چینی مصرف می شوند، ادویه جات و سبزیجات هستند. در کشور چین، کمتر غذایی را می توانید پیدا کنید که بدون ادویه تهیه شده باشد. بیش از نیمی از خوراکی های خوشمزه اشپزی چینی با استفاده از انواع سبزیجات تازه تهیه می شوند.

سبک آشپزی چینی

سبک آشپزی چینی

غذاهای متنوعی که از سبزیجات در کشور چین تهیه می شوند شامل خوراک اسفناج، سبزیجات مخلوط، رول سبزیجات، پاستا با سبزیجات، سوپ سبزیجات و …، می باشند. این غذاها تنها بخش کوچکی از آشپزی چینی را به نمایش می گذارند. هویج، فلفل، اسفناج، کدو، کلم، کاهو، پیازچه، تربچه، ترب سفید، تره، پودر آویشن، فلفل سیاه، گشنیز، زردچوبه و …، برای طبخ انواع غذاهای خوشمزه در کشور چین استفاده می شوند.

حبوبات و برنج در آشپزی چینی

حبوبات و برنج، دسته دیگری از مواد اولیه هستند که برای تهیه انواع غذاهای بومی و محلی در آشپزی چینی استفاده می شوند. رد پای برنج و حبوبات را در بسیاری از غذاهای چینی می توانید جستجو کنید. انواع سوپ با حبوبات، طبخ برنج به سبک آب پز یا سرخ شده به همراه رشته و سبزیجات در کشور چین بسیار متداول است.

بادمجان و توفو، دو ماده غذایی هستند که هر یک در انواع غذاها به سبک اشپزی چینی مصرف می شوند. مردم چین باستان تا به امروز به استفاده از بادمجان در خوراک های خود علاقه داشته اند و آن را با طعم های متفاوت، ترش، شیرین، سرخ شده یا ترشی در غذاهای خود استفاده می کنند. توفو که تکه های باریک جدا شده گوشت گاو است در بسیاری از غذاهای کبابی، همراه برنج و سبزیجات و رول های خوراکی به کار می رود. ادویه ها هم جزء لاینفک سبک اشپزی چینی هستند.

ترکیبات اشپزی چینی

ترکیبات اشپزی چینی

آشنایی با انواع سبک آشپزی چینی

برای آشپزی چینی، سبک های متفاوتی معرفی شده است. این انتخاب با توجه به تنوع اقلیمی و شرایط آب و هوای چین بیان شده است. بر این اساس به نظر می رسد شهرهایی که در مناطق ساحلی و نزدیک به دریا قرار دارند، بیشتر به طبخ غذاهای دریایی به سبک ویژه علاقه داشته باشند؛ استان هایی مانند شان دونگ، جیانگ سو، فوجیان، ژی جیانگ، جیلین و هیلونگ جیانگ، نمونه هایی از مناطق نزدیک به دریا هستند. آشپزی چینی در این نواحی شامل تهیه غذاهای دریایی با طعم شیرین، تازه و پر ادویه می باشد.

مناطق مرکزی کشور چین مانند استان سی چوآن، اغلب به سبک آشپزی چینی با تهیه غذاهای تند و تیز با فلفل و ادویه زیاد شهرت دارند. انواع غذاهای کبابی و باربیکیو با طعم تند و تیز، همان چیزی است که می توانید در مناطق مرکزی چین، به ویژه در ناحیه تبت میل کنید.

استان های نواحی جنوبی کشور چین مانند استان هونان، آشپزی چینی را با تهیه انواع غذاهای آب پز، تازه و با سبزیجات فرآوان معرفی می کنند. ادویه های تازه و فراوان، مهم ترین ویژگی غذاهای این ناحیه هستند.

به طور خلاصه در مورد آشپزی چینی می توان گفت که این مدل شیوه آشپزی و استفاده حرفه ای و ماهرانه از مواد غذایی، تنها در آسیای شرقی و کشورهای باستانی نظیر چین یافت می شود. مردم چین جزو اولین مردمانی بودند که استفاده از انواع ادویه را برای ایجاد طعم های متفاوت در غذاها رواج دادند.

انواع آشپزی چینی

انواع آشپزی چینی

سوالات متداول درباره آشپزی چینی

5 غذای اصلی چین کدامند؟

این هشت غذای آشپزی عبارتند از آنهویی، کانتونی، فوجیان، هونان، جیانگ سو، شاندونگ، سچوان و ژجیانگ .

آشپزی چینی چه نام دارد؟

تعدادی از سبک‌های مختلف به غذاهای چینی کمک می‌کنند، اما شاید شناخته‌شده‌ترین و تأثیرگذارترین آن‌ها ، غذاهای کانتونی، غذاهای شاندونگ، غذاهای جیانگ سو (مخصوصاً غذاهای Huaiyang) و غذاهای سیچوان باشند.

آشپزی چینی به چه چیز معروف است؟

آنها به روش های مختلفی پخته می شوند و طعم برخی از آنها شبیه گوشت است. غذاهای معروف عبارتند از : مرغ، قارچ و گلوتن، گوشت پخته شده در سس سویا و ادویه جات، ژامبون با سبزیجات مخلوط، ادویه های تند و ترش، ماهی با تون چینی، میگو و نوارهای گوشت خشک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + شانزده =

تماس بگیرید