تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

اولین های ورزشی در چین

اولین-های-ورزشی-در-کشور-چین-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

کشور چین، سرزمینی است که ورزشکاران و قهرمانان زیادی را در خود پرورانده است. نه تنها قهرمانان ورزشی، بلکه هنرمندان، دانشمندان، سیاست مداران و بسیاری ….

نویسنده: منتشر شده در: 18 می 2019 368 بازدید

اولین-های-ورزشی-در-کشور-چین-بهروزسیر

کشور چین، سرزمینی است که ورزشکاران و قهرمانان زیادی را در خود پرورانده است. اولین های ورزشی در چین نه تنها قهرمانان ورزشی، بلکه هنرمندان، دانشمندان، سیاست مداران و بسیاری افراد سرشناس دیگر از این کشور به جهان معرفی شده اند. با ویزای چین به این سرزمین سفر کنید و از نزدیک با آداب و رسوم مردم متمدن چین آشنا شوید. بهروزسیر در این مطلب به معرفی معروف ترین و مشهورترین ورزشکاران کشور چین می پردازد. با ما همراه باشید.

( اولین های ورزشی در چین )

1- Deng Yaping

Deng-Yaping-بهروزسیرDeng Yaping در سال 1973 متولد شده است. او یکی از قهرمانان کشور چین در رشته ورزشی تنیس روی میز می باشد. این ورزشکار توانست در سال های 1989 و 1997، در جهان رتبه ششم و در مسابقات المپیک به رتبه چهارم دست پیدا کند. این وزرشکار زن، یکی از مشهورترین تنیس بازان جهان به شمار می رود.

2- Ding Junhui

Ding-Junhui-بهروزسیرDing Junhui در سال 1987 متولد شده است. این ورزشکار در رشته اسنوکر ( یک بازی شبیه به بیلیارد) در جهان شهرت دارد. این ورزشکار در اکثر مسابقات خود، پیروز می شود. Ding Junhui پس از John Higgins رتبه سوم را در این بازی به دست آورده است.

3- Guo Jingjing

Guo-Jingjing-بهروزسیرGuo Jingjing در سال 1981 متولد شده است. او یکی از مشهورترین شناگرهای زن در کشور چین است. Guo Jingjing  با نام “شاهزاده غواصی” در کشور چین شناخته می شود! او تا کنون مدال های برتر المپیک را در رشته غواصی زنان به دست آورده است. همچنین او در مسابقات قهرمانی جهان، رتبه پنجم را از آن خود نموده است.

4- Li Na

Li-Na-بهروزسیرLi Na یکی از وزرشکاران زن مشهور در کشور چین در رشته تنیس است. او در سال 1982 متولد شده و یکی از قهرمانان این رشته در مسابقات تنیس تک نفره می باشد. او توانست در بازی های فرانسه در سال 2011 و مسابقات استرالیا در سال 2014، رتبه های خوبی کسب کند. Li Na تنها قهرمان زن در این رشته در قاره آسیا می باشد.

5- Lin Dan

Lin-Dan-بهروزسیرLin Dan یکی از ورزشکاران معروف کشور چین در رشته بدمینتون است. او در سال 1983 متولد شده و اکنون یکی از برترین های رشته خود در جهان محسوب می شود. او برای دو بار، بازی های قهرمانی المپیک را با پیروزی پشت سر گذاشته است و مدال برتر جهانی را برای 5 بار از آن خود کرده است. عکس العمل سریع Lin Dan درر بازی های بدمینتون، او را در این رشته، برجسته و معروف کرده است.

6-  Liu Xiang

Liu-Xiang-بهروزسیر

Liu Xiangیکی از معروف ترین ورزشکاران کشور چین است. او در رشته دو با مانع، فعالیت می کند.  Liu Xiang به مهاجم دونده شهرت دارد و توانسته است در طول 110 متر، رکورد جهان را در بازی های المپیک 2004 شهر آتن در این مسافت به ثبت برساند. او توانست این مسافت را در مدت زمان 88/12 ثانیه برای خود ثبت کند! این رکورد در سال 2006 در مسابقات سوئیس به ثبت رسید.  Liu Xiang در سال 1983 متولد شده است.

7- Pan Xiaoting

Pan-Xiaoting-بهروزسیر

یکی دیگر از مشهورترین ورزشکاران زن در کشور چین، Pan Xiaoting است. او در سال 1982 متولد شده است و توانسته در رشته بیلیارد به شهرت برسد. مهارت و تخصص او در رشته بیلیارد موجب شده است لقب “بانوی 9 توپه” به او داده شود! او یک بازیکن ماهر و حرفه ای در این رشته است.

8- Yao Ming

Yao-Ming-بهروزسیر

Yao Ming یک ورزشکار حرفه ای در رشته بسکتبال در کشور چین است. Yao Ming در سال 1980 متولد شده و یکی از بهترین های این رشته ورزشی است. او توانست در سال های 2002 تا 2011 یکی از معروف ترین بازیکنان گروه بسکتبال NBA باشد. او نه تنها در کشور چین شهرت دارد، بلکه در جهان نیز معروف است.

9-  Yi Jianlian

Yi-Jianlian-بهروزسیر

 Yi Jianlianیکی دیگر از بسکتبالیست های کشور چین است. او در سال 1987 متولد شده و یکی از معروف ترین بازیکنان تیم بسکتبال گوآنگ دونگ می باشد. او برای چندین بار برای تیم بسکتبال آمریکایی NBA بازی کرده است. شیوه بی نظیر بازی او پس از Yao Ming، در جهان شهرت دارد.

10- Zhang Yining

Zhang-Yining-بهروزسیر

Zhang Yining در سال 1981 متولد شده است. او یکی از تنیس بازان معروف کشور چین است. Zhang Yining توانست در بازی های المپیک، عنوان چهارم تنیس روی میز را به خود اختصاص دهد و همچنین جام قهرمانی را در مسابقات جهانی از آن خود کند. Zhang Yining یکی از موفق ترین تنیس بازان کشور چین در طول تاریخ بوده است.

11- Li Xiaopeng 

Li-Xiaopeng-بهروزسیر
Li Xiaopeng یک ورزشکار معروف در کشور چین در رشته ورزشی ژیمناستیک است. او متخصص حرکات موازی در این رشته می باشد. او توانست برای 16 بار در جهان، عنوان قهرمانی را برای خود نگه دارد.

12- Wang Chunlu

Wang-Chunlu-بهروزسیر
Wang Chunlu یکی دیگر از ورزشکاران معروف در کشور چین در رشته اسکیت سرعتی است. او توانسته است در مسافت 500 متر و 3000 متر در مسابقات جهانی، در سال 2002، مدال قهرمانی را از آن خود کند. او همچنین در بازیهای زمستانی 1998 توانست به قهرمانی برسد. ( اولین های ورزشی در چین )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هفت =

تماس بگیرید