تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

باغ های قدیمی سوژو ،زیباترین جلوه طبیعت

باغ-های-قدیمی-سوژو-دوم---بهروزسیر
چکیده این مطلب:

باغ های قدیمی سوژو به مجموعه ای از باغ های سرسبز در ناحیه سوژو در استان جیانگ سو چین گفته می شود که به دلیل ….

نویسنده: منتشر شده در: 08 آوریل 2019 112 بازدید

باغ-های-قدیمی-سوژو---بهروزسیرباغ های قدیمی سوژو (The Classical Gardens of Suzhou ) به مجموعه ای از باغ های سرسبز در ناحیه سوژو در استان جیانگ سو چین گفته می شود که به دلیل جذابیت فراوان، در لیست میراث جهانی سازمان یونسکو قرار گرفته اند. برای لذت بردن از این طبیعت شگفت انگیز می توانید با بهروزسیر و با ویزای فوری چین به جیانگ سو سفر کنید.

در دوره زمانی تقریباً هزار ساله، از دوران حکومت سونگ شمالی (Northern song  ) تا اواخر دوران حکومت کینگ، (قرن یازدهم تا نوزدهم میلادی)، این باغ ها اکثراً توسط هنرمندان حرفه ای ساخته شده که بسیاری از ویژگی های اصلی باغ های کلاسیک به سبک چین باستان را به تصویر کشیده اند. باغ های قدیمی سوژو  به همراه منظره‌ های طبیعی آن، به تقلید از صحنه های طبیعی مانند صخره ها، تپه ها و دریاچه ها و معابد پاگودا در چین طراحی شده اند؛ نمونه های زیادی از این آثار را می توان  مکان های مختلف باغ های قدیمی سوژو مشاهده کرد.

باغ-های-قدیمی-سوژو-اول---بهروزسیرزیباشناسی و ظرافت باغ های قدیمی سوژو که توسط متخصصین طراحی شده در باغ های مختلف در بخش های دیگر کشور چین مورد تقلید قرار گرفته است؛ باغ های امپراتوری و سلطنتی در کشور چین مانند ناحیه کوهستانی چنگ دو، نمونه ای از این مثال می باشد.

بر اساس نظر سازمان یونسکو، باغ های قدیمی سوژو، نمادی از توسعه و گسترش طراحی منظره های بومی چین در طول بیش از دویست سال است. این مناظر طبیعی، شکل تصحیح شده هنر معماری باغ در این کشور به شمار می روند.

باغ-های-قدیمی-سوژو-دوم---بهروزسیرباغ های قدیمی سوژو از اوسط سلسله مینگ تا اوایل حکومت امپراتوری کینگ،  رونق بسیار داشتند که همین امر منجر به ساخته شدن بیش از 200 باغ خصوصی شد. در حال حاضر، تعداد 69  باغ محافظت شده در سوژو وجود دارد که همگی آنها به عنوان مکان های ملی و به عنوان میراث فرهنگی، تحت محافظت قرار گرفته اند. در سال 1997 و 2000، تعداد 8 عدد از بهترین باغ های قدیمی سوژو همراه با یک باغ در نزدیکی شهر باستانی تونگلی (Tongli) توسط یونسکو به عنوان یک مکان باستانی ارزشمند در فهرست میراث فرهنگی جهانی ثبت شدند تا به این وسیله، هنر باغ های قدیمی به سبک معماری سوژو را به جهانیان نشان دهند.

مروری بر قسمت های مختلف باغ های قدیمی سوژو

باغ-های-قدیمی-سوژو-سوم---بهروزسیرقدمت باغ های قدیمی سوژو در استان جیانگ سو در کشور چین به قرن ششم پیش از میلاد باز می گردد؛ زمانی که شهر به عنوان پایتخت پادشاهی وو ( Wu ) شناخته می شد. با الهام گرفتن از این باغ ها به عنوان یک شاهکار سلطنتی که توسط پادشاه ایالت وو  ساخته شده بود، باغ های خصوصی زیادی در حدود قرن چهارم ساخته شدند و در نهایت در قرن هجدهم به اوج شکوفایی خود رسیدند.

 در حال حاضر، بیش از 50 عدد از این باغ ها هنوز وجود دارد و به عنوان جذاب ترین مکان های دیدنی در شهر سوژو شناخته می شوند. اولین نمونه از این باغ های باستانی با عنوان چانگ لانگ ( Canglang) در اوایل قرن یازدهم در مکان باغی دیگر که قبلاً ویران شده بود، ساخته شده است. برای تماشای این باغ های منحصر به فرد می توانید ویزای فوری چین را دریافت کرده و از خدمات بهروزسیر برای سفر به کشور چین استفاده کنید.

های مختلف باغ های قدیمی سوژو بهروزسیرباغ های قدیمی سوژو در حقیقت، نماد تجسم یافته از نقاشی های منظره‌ای سنتی و باستانی چین هستند. این باغ ها به دلیل اجرای خیره کننده‌ هنر معماران حرفه ای، به عنوان ظرافت هنری و نشانه های فرهنگی غنی شناخته می شوند و به همین دلیل در جهان، شهرت یافته اند.

معماران باغ های قدیمی سوژو از هر سلسله، تکنیک های مختلفی را برای شبیه سازی هنرمندانه‌ طبیعت با الهام گیری و به کارگیری فضای فیزیکی که در دسترس آنها قرار داشته است، به کار برده اند. این باغ ها را می توان از چند معیار متفاوت مورد بررسی قرار داد:

معیار اول: باغ های قدیمی سوژو که تحت تأثیر هنر سنتی چینی طراحی شده اند، اولین بار توسط ابتکار هنری نقاشان ماهر چینی که به صورت سنتی و قدیمی اجرا شده بودند، معرفی شدند. همچنین این باغ ها تجسمی از پیچیدگی فرهنگ سنتی چین باستان می باشند.

معیار دوم: در بازه زمانی حدود دو هزار ساله، شکلی منحصر به فرد و سیستماتیک از محوطه سازی برای انواع خاصی از باغ ها، شکل گرفت. تکنیک های برنامه ریزی (پلان سازی)، طراحی، ساخت و همچنین آثار هنری، تأثیر قابل ملاحظه روی توسعه محوطه سازی در چین و سراسر دنیا داشته است.

معیار سوم: باغ های قدیمی سوژو از سوی دیگر، نمادی از روشنفکران چین باستان برای هماهنگی با طبیعت می باشند.

معیار چهارم: باغ های قدیمی سوژو، منحصر به فردترین مناظر طبیعی در ناحیه دلتای شرقی رودخانه یانگ تسه کیانگ در قرون یازده تا نوزدهم شناخته می شوند. صنعتگری، هنر، ادبیات، فلسفه معماری، باغبانی و صنایع دستی، انعکاسی از دستاوردهای تاریخی و …..، همه از معیارهای این دوره هستند.

معیار پنجم: باغ های قدیمی سوژو، نمونه های برجسته ای از هماهنگی میان طبیعت و معماری اقامتگاه های چین باستانی هستند. این مکان، نشان دهنده آداب و رسوم، سبک زندگی و تمدن در ناحیه دلتای رودخانه یانگ تسه در طی قرون یازدهم تا نوزدهم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

تماس بگیرید