تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

برج زرد در چین شاهکاری از معماری باستانی

گردشگری-برج-زرد-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

برج زرد یا برج زرد بسیار طویل ، یکی از آثار باستانی، جاذبه گردشگری و یکی از شاهکارهای معماری چین باستان در این کشور است. ….

نویسنده: منتشر شده در: 26 فوریه 2019 571 بازدید

برج-زرد-در-کشور-چین-بهروزسیربرج زرد یا برج زرد بسیار طویل (Yellow Crane Tower)، یکی از آثار باستانی، جاذبه گردشگری و یکی از شاهکارهای سازه باستانی چین در این کشور است. برج زرد در منطقه ووچانگ (Wuchang)، ووهان (Wuhan)، استان هوبِی (Hubei) در کشور چین واقع شده است. آنچه امروز به عنوان بنای برج زرد در کشور چین می شناسیم در سال 1981 ساخته شده است؛ اما بنای اولیه آن به زمان های بسیار دورتر باز می گردد؛ اولین پایه های این برج به سال های حدود 223 پس از میلاد و نه دیرتر مربوط می شود. برای تماشای این برج بسیار زیبا و شگفت انگیز با اخذ ویزای چین از بهروزسیر می توانید به آسیای شرقی سفر کنید.

برج زرد دارای ارتفاع حدود 4/51 متر بوده و مساحتی در حدود 3219 متر مربع را پوشش می دهد. این برج در تپه Snake، حدود یک کیلومتر دورتر از مکان اصلی در ساحل رودخانه یانگ تسه کیانگ در ووچانگ قرار دارد. با اخذ ویزای چین می توانید با بهروزسیر به استان هوبِی سفر کنید و از تماشای این برج زیبا لذت ببرید.

مروری بر تاریخچه برج زرد و استان هوبِی و نواحی اطراف آن

تاریخچه-برج-زرد-و-استان-هوبِی-بهروزسیرنقشه های یوآن هی (Yuanhe) و تقسیم بندی های قلمروها و نواحی آن حدود 600 سال پس از ساخت برج زرد در این مکان نوشته شدند؛ این برج و محوطه های اطراف آن پس از دوران امپراتوری سان کوآن (Sun Quan) مورد توجه قرار گرفتند و سرانجام در سال 223، قلعه ژیاکو (Xiakou) ساخته شد. این دقیقاً همان محوطه ای است که امروزه به عنوان برج زرد در ناحیه ووچانگ می توانیم تماشا کنیم. برج زرد در سمت غرب قلعه ژیاکو واقع شده است. برای لذت بردن از این بناهای باستانی باید با اخذ ویزای چین به استان هوبِی سفر کنید.

برج زرد در دوره های مختلف تاریخ، دستخوش تغییرات بسیاری قرار داشته است؛ این برج، 12 مرتبه توسط حوادث مختلفی نظیر آتش سوزی و جنگ تخریب شد؛ جنگ هایی که در دوران امپراتوری های کینگ و مینگ رخ می دادند، عامل اصلی تخریب این برج بودند. بسیاری از بخش های آسیب دیده و تخریب شده در سال های بعد تعمیر شدند. ده قسمت مجزا برای این محوطه در نظر گرفته شده بود.

آخرین برج در این مکان شامل یک ساختمان است که در سال 1868 ساخته شد و متأسفانه در سال 1884 مجدداً تخریب شد. در سال های بعد، اتفاقات جالب دیگری در این محل رخ دادند. در سال 1957، پل رودخانه یانگ تسه ووهان به صورت یک پل سه پایه بر روی محل کنونی برج زرد ساخته شد. در سال 1981، دولت شهر ووهان، بازسازی برج زرد را در مکان جدید دیگری پیشنهاد داد. این مکان حدود یک کیلومتر از مکان قدیمی برج فاصله داشت. سرانجام در سال 1985، برج آماده بازگشایی شد

برج زرد، میعادگاه شاعران و نویسندگان

برج-زرد،-میعادگاه-شاعران-و-نویسندگان-بهروزسیربرج زرد در تاریخ ادبیات چین، جایگاه شناخته شده ای دارد. از سال 1988، یکی از طبقات بالای این برج به عنوان محلی برای تماشای شعرها و نوشته ها در نظر گرفته شد. بازدید از این مکان برای عموم آزاد نیست و تنها می توانید از محوطه بیرونی، آن را تماشا کنید. این فضای شاعرانه با میزها، صندلی ها، کاغذها، ابزار نوشتاری و جوهرها آراسته شده است. اخذ ویزای چین می تواند فرصت تکرار نشدنی را برای بازدید از این فضای خیره کننده در اختیار شما قرار دهد.

گردشگری برج زرد

گردشگری-برج-زرد-بهروزسیربرج زرد نه تنها به عنوان یک جاذبه گردشگری باستانی در کشور چین، بلکه از نظر پیشینه تاریخی نیز برای توریست ها جذابیت دارد. افسانه ها و داستان های زیادی در ارتباط با این برج نقل شده است. در برخی افسانه ها بیان شده است برج زرد، محل مقدس دائوئیسم است؛ طبق این عقاید، لو دونگ بین (Lu Dongbin)، شاعر و داستان سرای چینی، از این مکان به بهشت می رود. یک غار کوچک در تپه Snake در این محوطه وجود دارد که با نام لو زو دونگ (Lu Zu Dong)شهرت دارد؛ این غار به نام شاعر معروف چینی، دونگ بین، نامیده شده است. بهروزسیر پیشنهاد می کند حتماً در سفر خود به استان هوبِی، از برج زرد دیدن کنید.

برج زرد و محوطه اطراف آن اکنون به عنوان یک جاذبه گردشگری در هوبِی محسوب می شود. برای تماشای محوطه و قسمت های مختلف برج باید هزینه ورودی را تهیه کنید. از طبقات برج می توانید منظره بسیار زیبا و باشکوه رودخانه یانگ تسه را تماشا کنید. اگرچه این برج بسیار قدیمی است اما مجهز به آسانسور می باشد. هر طبقه از برج زرد، دیدنی های خاص خود را دارد. برج زرد از نظر دولت چین، رتبه 5A را برای گردشگری کسب کرده است.

برای بازدید از برج زرد و محوطه اطراف آن می توانید از طریق ایستگاه اتوبوس ووچانگ یا مترو استفاده کنید؛ اتوبوس های خط 10، 61، 401 و 402 به سمت این برج حرکت می کنند. هزینه ورودی بازدید از این برج، 70 یوآن برای افراد بزرگسال، 35 یوآن برای کودکان و برای خردسالان، رایگان است. برای خرید بلیط بازدید از برج زرد می توانید در ساعات 8 تا 18 اقدام کنید.]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

تماس بگیرید