تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

برج مرکز سرمایه گذاری جهانی شانگهای

برج مرکز سرمایه گذاری جهانی
چکیده این مطلب:

برج مرکز سرمایه گذاری جهانی در شانگهای در کشور چین، یک آسمان خراش مرتفع با معماری خیره کننده و شگفت انگیز است که در منطقه ….

نویسنده: منتشر شده در: 26 سپتامبر 2022 164 بازدید

برج مرکز سرمایه گذاری جهانی کجاست

برج مرکز سرمایه گذاری جهانی در شانگهای (Shanghai World Financial Center Tower) در کشور چین، یک آسمان خراش مرتفع با معماری خیره کننده و شگفت انگیز است که در منطقه پودونگ در شهر شانگهای واقع شده است. این برج نباید با مرکز سرمایه گذاری شهر شانگهای اشتباه گرفته شود. برج مرکز سرمایه گذاری جهانی، یک مرکز رسمی است که شامل تعدادی اداره، شرکت، هتل، سالن های کنفرانس و همایش، مراکز خرید و … می باشد. برای بازدید از این برج منحصر به فرد می توانید از بهروزسیر با ویزای چین به شهر شانگهای سفر کنید.

هتل هیات (Hyatt) شهر شانگهای در برج مرکز سرمایه گذاری جهانی قرار دارد و شامل 174 اتاق در طبقات 79 تا 93 برج می باشد. خدمات هتلداری کامل و بسیار جذاب در این برج به مهمانان و گردشگران ارائه می گردد. این هتل جزو مرتفع ترین هتل های جهان محسوب می شود. پس از هتل های ریتز – کارلتون (Ritz – Carlton) و هنگ کنگ، هتل هیات، سومین هتل مرتفع در جهان شناخته می شود. در طبقات 102 تا 118 برج مرکز سرمایه گذاری جهانی، مرکز تجارت بین المللی قرار دارد.

برج سرمایه گذاری جهانی

برج سرمایه گذاری جهانی

معماری ساختار برج مرکز سرمایه گذاری جهانی در شانگهای

مراحل ساخت برج مرکز سرمایه گذاری جهانی در تاریخ 14 سپتامبر سال 2007 با ارائه طرحی از یک آسمان خراش به ارتفاع 492 متر پایه گذاری شد. این ارتفاع، برج مذکور را در سری نهمین ساختمان بلند در جهان قرار داد. این برج در تاریخ 28 آگوست سال 2008 برای بازدید عموم بازگشایی شد. برج مرکز سرمایه گذاری جهانی در کنار دو برج جین مائو و برج شانگهای قرار گرفته است.

این سه آسمان خراش در فاصله اندکی از یکدیگر به صورت یک جاذبه گردشگری در شهر، خودنمایی می کنند. با ویزای تجاری چینحتماً به این شهر سفر کنید و در یک زمان از سه برج مشهور شهر دیدن نمایید. بهروزسیر آماده ارائه خدمات تور چین به علاقه مندان به این سرزمین باستانی است.

ساختار برج مرکز سرمایه گذاری جهانی در شانگهای

ساختار برج مرکز سرمایه گذاری جهانی در شانگهای

اگر از نمای بیرونی به برج مرکز سرمایه گذاری جهانی نگاه کنید، آن را به مانند یک استوانه قطور می بینید. قطر این برج حدود 46 متر است. این قطر بزرگ برای افزایش مقاومت برج در برابر وزش باد تعیین شده است. معماری برج مرکز سرمایه گذاری جهانی، نمادی از معماری به سبک چینی است. اگر این برج را از نمای بالا تماشا کنید به اوج شاهکار معماری آن پی می برید.

در برج مرکز سرمایه گذاری جهانی، قسمت های مختلفی برای تماشای منظره شهر وجود دارد؛ این سه قسمت عبارتند از: ایستگاه دیده بانی در طبقه 49 با ارتفاع 423 متر؛ ایستگاه دیده بانی در طبقه 79 با ارتفاع 439 متر و ایستگاه دیده بانی در طبقه 100 برج با ارتفاع 474 متر. آخرین ایستگاه که می توانید نمای شهر شانگهای را از ارتفاع بیش از 470 متری تماشا کنید. ویزای تجاری چین را دریافت کنید و با بهروزسیر  از این هیجان لذت ببرید.

تاریخچه ساخت برج مرکز سرمایه گذاری جهانی در شانگهای

اگر بخواهیم به طور دقیق تر، مراحل ساخت برج مرکز سرمایه گذاری جهانی را بیان کنیم به این صورت می باشد که اولین بناهای سنگی برای ساخت برج سرمایه گذاری در تاریخ 27 آگوست سال 1997 چیده شدند. عملیات ساخت و توسعه تا سال 1998 ادامه یافت. در تاریخ 13 فوریه سال 2003، گروه موری توانست ارتفاع این برج را به 492 متر برساند که تعداد 101 طبقه را شامل میشد.

متأسفانه در تاریخ 14 آگوست سال 2007، طی یک حادثه آتش سوزی که در طبقه چهلم برج مرکز سرمایه گذاری جهانی رخ داد، بخشی از این برج تخریب شد و آتش و دود به سایر طبقات نیز سرایت کرد. در این حادثه کسی آسیب ندید و خسارات جدی به برج وارد نشده بود اما باعث از بین رفتن برخی قسمت ها شده بود. در سپتامبر 2007، قسمت های آسیب دیده مورد بازسازی قرار گرفت و سرانجام در 30 آگوست 2008 مجدداً بازگشایی شد.

تاریخچه برج مرکز سرمایه گذاری جهانی در شانگهای

تاریخچه برج مرکز سرمایه گذاری جهانی در شانگهای

برج مرکز سرمایه گذاری جهانی به عنوان یک جاذبه گردشگری

برای بازدید از برج مرکز سرمایه گذاری جهانی می توانید از خط شماره 2 متروی شانگهای در ایستگاه لوجیاژوی به سمت منطقه پودونگ حرکت کنید. برای رسیدن به محوطه برج های مرتفع این قسمت باید حدود 10 دقیقه پیاده روی کنید. اگرچه این برج های زیبا از فاصله ای دور نیز قابل رؤیت هستند.

معماری ساخت برج مرکز سرمایه گذاری جهانی به عنوان برترین معماری آسمان خراش مرتفع در کشور چین، برنده جایزه برگزیده بهترین معماری از سوی سازمان CTBUH را دریافت کرد. این سازه معروف ای بتن و فولاد مقاوم ساخته شده است و یکی از جاذبه های گردشگری شهر شانگهای به شمار می رود. هر ساله تعداد زیادی از بازرگانان و گردشگران از برج مرکز سرمایه گذاری جهانی و دو برج مجاور آن دیدن می کنند. بازدید از داخل این آسمان خراش ها به راستی جذاب و هیجان انگیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − ده =

تماس بگیرید