تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

برج کانتون در کشور چین

برج-کانتون-چین-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

برج کانتون یا برج هواشناسی تلویزیونی و برج دیده بانی گوانگ ژو، زیباترین و منحصر به فردترین جاذبه گردشگری در شهر گوانگ ژو در کشور ….

نویسنده: منتشر شده در: 20 فوریه 2019 150 بازدید

برج-کانتون-چین-بهروزسیر

برج کانتون (Canton Tower) یا برج هواشناسی تلویزیونی و برج دیده بانی گوانگ ژو، زیباترین و منحصر به فردترین جاذبه گردشگری در شهر گوانگ ژو در کشور چین است. برج کانتون نباید با برج تلویزیونی گوانگ ژو که آن هم جاذبه دیگری در این شهر است، اشتباه گرفته شود. برج هواشناسی تلویزیونی شهر گوانگ ژو حدود 604 متر ارتفاع دارد و یک برج چند جانبه برای تماشای تمام نقاط شهر گوانگ ژو می باشد. این برج در ناحیه های ژو (Haizhu) در گوانگ ژو ساخته شده است. اگر قصد دارید از این برج واقعاً شگفت انگیز دیدن کنید می توانید ویزای فوری چین را  از بهروزسیر  دریافت کرده و رهسپار گوانگ ژو در جنوب کشور چین شوید.

عملیات احداث و ساخت برج کانتون در سال 2009 پایه ریزی شد. ساخت این برج در تاریخ 29 سپتامبر سال 2010 به پایان رسید و برای بازی های آسیایی سال 2010 افتتاح گشت. این برج توانست نام بلندترین برج جهان را به خود اختصاص دهد و جایگزین مناسبی برا برج CN گردد؛ البته برج آسمان خراش توکیو از این برج پیشی گرفته است.

برج کانتون در کشور چین، در تاریخ 3 آگوست 2013 توانست از نظر ارتفاع، قبل از برج شانگهای قرار گیرد. این برج هم اکنون به عنوان دومین برج بلند جهان و چهارمین برج در جهان با ساختار و معماری خیره کننده آزاد شناخته می شود. اگر ویزای فوری چین را دریافت کنید می توانید با خدمات تورهای گردشگری بهروزسیر برای دیدن برج کانتون به گوانگ ژو سفر کنید.

چرا “برج کانتون” به این نام انتخاب شده است؟

نام-برج-کانتون-چین-بهروزسیر

از زمانی که اولین مراحل پایه گذاری برای ساخت برج کانتون طی یک مراسم رسمی معرفی شد، بحث های زیادی پیرامون انتخاب نام برج در سال 2005 مطرح گشت. در ماه سپتامبر سال 2009، برج توسط یک هیئت بازرسی مورد بررسی قرار گرفت و در همان زمان، تعدادی نام برای این برج پیشنهاد شد. از میان تمام عناوینی که پیشنهاد شده بود، عنوان “برج های ژین” یا Haixin Tower، با آماری در حدود 180000 نفر توانست رتبه برتر را به خود اختصاص دهد؛ برج های ژین در ادبیات به معنای برجی با نمای رو به دریا تلقی می شد.

انتخاب واژه “برج های ژین” دلیل دیگری هم داشت؛ این برج با توجه به جاده تاریخی ابریشم و به دلیل نزدیکی به جزیره های ژین شا (Haixinsha) مورد توجه قرار گرفت. البته این نام برای افرادی که با تاریخ این شهر آشنا نبودند، کمی مبهم می نمود. اگرچه نام برج کانتون در ابتدا چندان تغییر نکرد اما در طول یک سال، عناوین دیگری هم برای آن ارائه شدند که هیچ کدام موفقیت آمیز نبودند. در سال 2010 مجدداً نام این برج به همه پرسی گذاشته شد و در نهایت عنوان “برج کانتون” برای آن انتخاب گشت. این نام در برگیرنده تاریخ باستانی این شهر است. با سفر به شهر گوانگ ژو می توانید این برج را از نزدیک تماشا کنید.

بررسی ساختار و معماری برج کانتون

ساختار-و-معماری-برج-کانتون-چین-بهروزسیر

برج کانتون در نمای ظاهری به شکل یک برج پیچ خورده دیده می شود؛ این نوع ساختار به نوعی معماری به سبک روسی که توسط یک معمار و مهندس طراح روس با نام ولادیمیر شوخوف ارائه شده است، مربوط می شود. این نوع معماری بسیار به نوعی فانوس دریایی که توسط همین معمار روسی در دلتای نِپِر اوکراین اجرا شده است، شباهت دارد!

بنای برج کانتون توسط معماران چیره دست و ماهر، طراحی و ساخته شده است. در ساخت این برج شگفت انگیز، 3 پارامتر اساسی رعایت شده که این سه عامل به عنوان رکن های اصلی ساخت و ساز همواره مورد توجه قرار داشته است. توجه به ستون ها، حلقه ها و استحکامات برج، سه پارامتر اصلی در اجرای این پروژه منحصر به فرد تلقی می شدند. همین عوامل موجب شد در نهایت یک برج با ساختاری بسیار پیچیده اما چشم نواز ساخته شود.

قسمت داخلی این برج به دو بخش مجزا تقسیم بندی می شود؛ یک قسمت شامل برنامه های اجرایی و بخش دیگر به سایر کاربردها می پردازد. اگر با ویزای فوری چین به گوانگ ژو سفر کنید می توانید وارد برج کانتون شوید. در این برج مرتفع امکاناتی نظیر ایستگاه های پخش رادیویی و تلویزیونی، محوطه تماشای منظره شهر، رستوران های چرخان، سالن بازی های رایانه ای، فضای مخصوص نمایشگاه، اتاق کنفرانس، مرکز خرید و سینمای 4 بُعدی وجود دارند.

برج کانتون در کدام قسمت شهر گوانگ ژو قرار دارد؟

با توجه به مواردی که درباره برج کانتون بیان شدند شاید در این فکر باشید که با ویزای فوری چین به شهر گوانگ ژو سفر کنید و از تماشای این برج لذت ببرید. برج کانتون در نزدیکی جاده یی یو آن (Yiyuan Road)، جایی در غرب جاده یوئه جیانگ (Yuejiang Road) در های ژو واقع شده است. به علاوه، برخی از جاذبه های گردشگری شهر گوانگ ژو نظیر معبدهای پاگودا نیز در مجاورت این برج قرار دارند. تعدادی آسمان خراش، برج های تجاری و مراکز بازرگانی نیز در این ناحیه وجود دارند که برای گردشگران بسیار جذاب هستند. با خدمات تور گردشگری چین در آژانس بهروزسیر از تماشای این برج لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 17 =

تماس بگیرید