تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

هنگ کنگ و تفاوت های آن با دیگر شهرهای چین

هنگ کنگ و تفاوت های آن با دیگر شهرهای چین
چکیده این مطلب:

هنگ کنگ تفاوت های بسیاری با دیگر شهرهای چین دراد. از غذا گرفته تا شرایط آب و هوایی،زبان و دولت، تفاوت های بسیار بسیار زیادی ….

نویسنده: منتشر شده در: 23 سپتامبر 2022 826 بازدید

هنگ کنگ و تفاوت های جالب آن با چین

هنگ کنگ تفاوت های بسیاری با دیگر شهرهای چین دارد. از غذا گرفته تا شرایط آب و هوای چین، زبان و دولت، تفاوت های بسیار بسیار زیادی میان شهر هنگ کنگ و سایر شهرهای چین است. اگرچه تمام مناطق کشور چین برای گردشگری و تجارت بسیار جذاب و دیدنی هستند، اما این شهر، بافتی بسیار متفاوت تر از سایر قسمتهای چین دارد. با ویزای چین می توانید به مشرق زمین سفر کنید و از نزدیک، این شهر را تماشا کنید. در این مطلب قصد داریم تفاوت‌های میان شهر هنگ کنگ و سایر شهرهای چین را توصیف کنیم. با بهروزسیر، همراه باشید.

هنگ کنگ و تفاوت های آن با دیگر شهرهای چین

هنگ کنگ و تفاوت های آن با دیگر شهرهای چین 

زبان کانتونی در مقابل زبان ماندارین

بر اساس گویش مردم در شهر پکن، زبان ماندارین زبان رسمی چین از سال ۱۹۵۵ به شمار می رفته است و بیش از ۷۰ درصد از جمعیت چین به این زبان صحبت می کنند. تمام مکتب های چینی در مشرق زمین به زبان ماندارین به افراد آموزش داده می شود. اگرچه در خارج از آموزش و دوره مدرسه، بسیاری از مردم چینی به زبان محلی خود صحبت می کنند. در مقابل، زبان رسمی شهر هنگ کنگ، زبان چینی و انگلیسی است.

کاراکترهای سنتی در مقابل کاراکترهای ساده شده به سبک چینی

بسیاری از مردم جنوب کشور چین که شامل ساکنین هنگ کنگ نیز می باشد، زبان کانتونی را استفاده می کند اما برای نوشتن، کاراکتر های سنتی و قدیمی را به کار می برند. در شهرهای دیگر کشور چین، مردم به زبان ماندارین صحبت می کنند اما برای نوشتن از کاراکترهای ساده شده به زبان چینی استفاده می کنند. در میان سایر تفاوت ها، ویژگی ظاهری کاراکترهای هنگ کنگ و سایر شهرهای چین متفاوت است اما نماد و نشانه های یکسان را معرفی می کنند. کاراکترهای ساده شده به زبان چینی که در سایر شهرهای چین استفاده می شوند برای نوشتن و حفظ کردن ساده تر هستند.

تفاوت شهر هنگ کنگ با سایر شهرهای چین در وقایع تاریخی

کشور چین پس از سقوط آخرین سلسله امپراتوری خود در سال ۱۹۱۲ با نام سلسله کینگ، دچار تنش های زیادی شد. در آن زمان، جنگ های داخلی میان اقوام چین و همچنین جنگ های میان کشور چین و ژاپن رخ دادند که برخی از این جنگ های داخلی حتی پس از تاسیس جمهوری خلق چین در سال ۱۹۴۹ ادامه داشتند. در این جنگ ها میلیون ها نفر در اثر انتقال فرهنگ ها و تبدیل یک جامعه از یک فرهنگ به تمدنی دیگر، کشته شدند. حتی تا سال های ۱۹۷۰ نیز کشور چین نتوانسته بود اصلاحات اقتصادی را اجرا کند اما پس از آن به خوبی توانست اوضاع کشور را بهبود دهد.

روند تحول اقتصاد هنگ کنگ

روند تحول اقتصاد هنگ کنگ

روند تحول اقتصاد هنگ کنگ

آنچه در بیان وضعیت شهرهای چین و شهر هنگ کنگ در سال های جنگ و پس از جنگ بیان می‌شود به این صورت است که این شهر دچار اوضاع آشفته استعمار بریتانیا بود اما با این حال بسیاری از مردم چین در جستجوی وضعیت امنیتی بهتر به شهر هنگ کنگ گریختند و به همین علت، اقتصاد این شهر به شدت متحول شد. در سال ۱۹۹۷ این شهر مجدداً توسط چینی ها تصرف گشت و از آن پس به یک منطقه خودمختار تبدیل شد. این شهر یک اقتصاد سرمایه داری را به جهان ارائه کرده است.

یکی از تفاوت های هنگ کنگ با سایر کشورهای چین، زبان انگلیسی است

مدارس شهر هنگ کنگ در تمام آسیا به سطح بالای زبان انگلیسی شهرت دارد؛ به همین دلیل است که دانش آموزانی که در مدارس تحصیل می کنند به زبان انگلیسی مسلط بوده و به راحتی می توانند وارد دانشگاه شوند. نه تنها آموزش های مدرسه ای، که بسیاری از موارد در این شهر، دو زبانه است. به این ترتیب توریست ها و گردشگران برای گردش در این شهر و صحبت با مردم دچار هیچ مشکلی نخواهند شد.

اینترنت و رسانه های اجتماعی

در سرزمین های اصلی چین به غیر از هنگ کنگ، دولت چین، اینترنت و خدمات دیجیتال را از طریق یک سد محافظتی بزرگ تحت نظر دارد. کشور چین برنامه های ویژه ای برای انتشار رسانه های اجتماعی و وبلاگ نویسی ارائه کرده است. به همین دلیل اگر قصد داشته باشید به شبکه های خارجی مسدود شده مانند فیس بوک دسترسی پیدا کنید باید از شبکه خصوصی مجازی استفاده کنید.  درست در نقطه مقابل شهرهای چین، شهر هنگ کنگ هیچ سد امنیتی برای استفاده از اینترنت اِعمال نکرده است. بنابراین برای دسترسی به وب سایت های مسدود شده نیازی به شبکه خصوصی نیست. در این شهر به راحتی می توانید به وبسایت های جهان دسترسی داشته باشید.

شرایط آب و هوایی هنگ کنگ

شرایط آب و هوایی هنگ کنگ

شرایط آب و هوایی، یکی از تفاوت های شهر هنگ کنگ و سایر شهرهای چین

به دلیل وسعت بزرگ کشور چین در سرزمین اصلی، تنوع آب و هوایی را می توانید در نقاط مختلف مشاهده کنید. شمال کشور چین به ویژه شهر هاربین در تمام طول سال بسیار سرد است؛ به ویژه در ماه های زمستان، برف و یخبندان در تمام شهر وجود دارد. به دلیل زمستانهای طولانی و سخت و تابستان های کوتاه و سرد، شهر هاربین به عنوان شهر یخ، شهرت یافته است. گار به سمت جنوب حرکت کنید به شهر پکن می رسید که در آنجا شرایط آب و هوایی بسیار مطلوب تر است.

در شهر سیچوان در کشور چین، آب و هوای نیمه گرمسیری را احساس می‌کنید؛ به این مفهوم که زمستان های خفیف و تابستان های بسیار گرم و مرطوب را شاهد هستید. شرایط آب و هوایی در این شهر فراتر از سایر شهرهای چین است. این شهر، بسیار گرم با آب و هوای لذت بخش است. اگر به آب و هوای خنک علاقه دارید می توانید در ماه دسامبر یا ژانویه به این سرزمین سفر کنید. هوای هنگ کنگ در مقابل سایر شهرهای چین، تمیزتر است.

غذا و خوراکی تفاوت دیگری میان شهر هنگ کنگ و سایر شهرهای چین

در شهرهای چین، غذا ها، مواد غذایی خیابانی، مواد خوراکی و رستوران ها با طعم منحصر به فرد و بسیار خوشمزه و ارزان قیمت هستند اما قیمت غذاهای هنگ کنگ به ویژه در رستوران ها بسیار بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

تماس بگیرید