تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

شهر چانگچون چین، شهر اتومبیل ها

شهر چانگچون چین
چکیده این مطلب:

شهر چانگون کجاست و چه جاذبه‌های گردشگری دارد | برای آشنایی با شهر چانگون چین و لیست جاذبه‌های گردشگری و جذاب چانگ چون با بهروزسیر ….

نویسنده: منتشر شده در: 19 سپتامبر 2022 689 بازدید

شهر چانگچون چین Changchun کجاست

شهر چانگچون چین (Changchun)، پایتخت و بزرگ ترین شهر استان جیلین (Jilin) است. این شهر در مرکز منطقه سانگلیائو (Songliao) واقع شده است و یکی از شهرستان های بزرگ استان با 7 ناحیه مجزا، 1 شهرستان کوچک تر و 2 بخش فرعی است. این شهر را می توان یکی از جاذبه های گردشگری چین به شمار آورد. برای سفر به این شهر با اخذ ویزای چین می توانید اقدام کند.

طبق آمار سال 2010 کشور چین، جمعیت این شهر حدود 7674439 نفر بوده است. مناطق شهری و توسعه یافته حومه شهرستان ها در این سال دارای جمعیتی در حدود 3815270 نفر گزارش شده است. شهر چانگ چون، بزرگ ترین شهر در قسمت شمال شرقی کشور چین است. و جزو نهمین شهر بزرگ در کل چین محسوب می شود.

واژه “چانگچون” به معنای بهار طولانی است، به همین دلیل این شهر به این نام در میان چینی ها شهرت دارد. در سال های 1932 تا 1945، نام این شهر به نام سینکینگ (Hsinking) تغییر یافت. پس از استقلال جمهوری مردمی چین در سال 1949، شهر چانگ چون  به عنوان پایتخت استان جیلین برگزیده شد.

جالب است بدانید شهر چانگچون چین به شهر اتومبیل ها معروف است چرا که صنعت اتومبیل سازی در این شهر رونق زیادی دارد. به دلیل اهمیت و نقش کلیدی این شهر در تولید خودرو و اتومبیل های متنوع، از آن با نام “دیتروید چین” یاد می کنند. شهر دیتروید، یکی از مشهورترین و بزرگ ترین ایالت های آمریکا است. برای آشنایی با این جاذبه توریستی چین، با بهروزسیر همسفر شوید.

شهر چانگچون چین Changchun

شهر چانگچون چین Changchun

مختصری در مورد تاریخ شهر چانگچون

شهر چانگچون در ابتدا به عنوان یک روستای مرزی کوچک برای اهداف تجاری و بازرگانی به فرمان امپراتور آن زمان تعیین شده بود. در آن زمان، امپراتور جیاکینگ (Jiaqing) از سلسله کینگ بر این شهر حکومت می کرد. کالاهای بسیاری نظیر محصولات طبیعی از طریق این شهر تجارت می شوند. در سال 1800 میلادی، امپراتور جیاکینگ، دهکده کوچکی در ناحیه ساحل رودخانه یی تونگ (Yitong River) انتخاب کرد و آن را چانگ چون تینگ (Changchun Ting) نام نهاد.

در اواخر قرن 18 میلادی تعدادی از دهقانان و کشاورزان به سمت این منطقه مهاجرت کردند و در سال 1889، دهکده به صورت شهر معروفی مانند آنچه هم اکنون وجود دارد شکل گرفت.

موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی شهر چانگچون

شهر چانگچون چین در قسمت های مرکزی شمال شرقی چین واقع شده است. مساحت کل این کشور حدود 20571 کیلومتر مربع است؛ از این وسعت، 2583 کیلومتر مربع به مترو و 159 کیلومتر مربع به فضای شهری اختصاص دارد. تنها قسمت کوچکی از این شهر دارای زمین های کوهستانی است. در این شهر زیبا تعداد 222 دریاچه و رودخانه با مناظر خیره کننده و جذاب وجود دارند.

شهر چانگچون، شهر چهار فصل است. شرایط آب و هوایی در این شهر، متعادل است و میزان رطوبت آن کمی بالا است. زمستان های چانگچون، طولانی، سرد و خشک و همراه با وزش باد می باشد. فصل زمستان در این شهر از ماه نوامبر تا ماه مارس طول می کشد. دمای هوا در ماه ژانویه به حدود 15 درجه سانتی گراد زیر صفر می رسد.

فصل های بهار و پاییز در شهر چانگ چون، کوتاه است اما بسیار دلنشین و لذت بخش است. تابستان های این شهر، گرم و مرطوب است؛ دمای هوا در ماه جولای، حدود 23 درجه می باشد. بیشترین میزان بارندگی در چانگچون در ماه های ژوئن تا آگوست رخ می دهد.

زمستان در چانگچون چین

زمستان در چانگچون چین

معرفی جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی شهر چانگچون

در شهر چانگچون چین، مکان های دیدنی متنوعی وجود دارند که در سفر به این شهر می توانید از آن ها لذت ببرید. پارک ملی مجسمه ها، پارک نانهو (Nanhu)، کوهستان میائوژیانگ (Miaoxiang Mountain)، باغ وحش چانگ چون، پارک جنگلی شهر، میدان فرهنگ، پراک کودکان و موزه جیلین، مهم ترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری این شهر هستند. اگر قصد شرکت در تور چین را دارید با أخذ ویزای توریستی چین می توانید به این سرزمین زیبا سفر کنید. بهروزسیر پیشنهاد می کند.

جاذبه گردشگری چانگچون چین

جاذبه گردشگری چانگچون چین

موزه قصر امپراتوری مانچوکو در شهر چانگچون چین

یکی از جاذبه های گردشگری در شهر چانگچون چین ، موزه ای تاریخی و بسیار زیبا است که در گوشه شمال شرقی شهر در استان جیلین قرار دارد. موزه قصر امپراتوری مانچوکو توسط ارتش امپراتوری ژاپن در دوران آخرین امپراتور چین با نام پویی (Puyi) تأسیس شد. در این موزه آثاری از زندگی دوران امپراتوری این سرزمین به نمایش درآمده اند.

موزه قصر امپراتوری مانچوکو

موزه قصر امپراتوری مانچوکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + یازده =

تماس بگیرید