تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

حمل و نقل عمومی در پکن

حمل و نقل عمومی در پکن بهروزسیر
چکیده این مطلب:

حمل و نقل عمومی در پکن برای هر کسی که به این شهر زیبا و پرگردشگر سفر می کند مورد نیاز است تا بتواند در ….

نویسنده: منتشر شده در: 28 نوامبر 2018 99 بازدید

حمل و نقل عمومی در پکن چگونه صورت می گیرد؟

حمل و نقل عمومی در پکن برای بسیاری از افراد که برای اولین بار به چین سفر کرده اند ممکن است کمی ناشناخته باشد، از این رو بهتر است قبل از سفر یک سری اطلاعات در مورد انواع حمل و نقل عمومی در پکن از جمله مترو، اتوبوس، تاکسی و … کسب کنید و مسیرهای مختلف را بهتر بشناسید. با توجه به این که شما در کشوری دیگر هستید و به احتمال زیاد زبان مردم این کشور را به درستی نمی دانید ممکن است به راحتی نتوانید از آن ها راهنمایی بگیرید.

حمل و نقل عمومی در پکن بهروزسیر

برای دسترسی به نقاط مختلف شهری و گردشگری باید از سیستم حمل و نقل عمومی پکن اطلاع داشته باشید. خوشبختانه این شهر دارای سیستم حمل و نقل بسیار کارآمد و منظمی است که به خوبی می تواند سفری لذت بخش و همراه آرامش را برای شما به ارمغان آورد. شما از همان فرودگاه می توانید از این سیستم استفاده کنید و از نظم آن لذت ببرید. سیستم حمل و نقل عمومی پکن شامل موارد مختلفی است که طبق سلیقه و مسیر خود از آن ها استفاده می کنید.

اتوبوس و نقش آن در حمل و نقل عمومی پکن

اتوبوس حمل و نقل عمومی در پکن بهروزسیر

از اتوبوس ها می توانید هم برای جابجایی در مراکز شهر استفاده کنید و هم از فرودگاه های چین با آن همراه شوید. اتوبوس هایی که در پکن می بینید دو نوع شاتل و معمولی هستند. هزینه ی بسیار کمتر آن نسبت به تاکسی در کنار نظم و حرکت دقیق و به موقع اتوبوس ها باعث شده تا افراد بیشتر از آن ها استقبال کنند. با این اتوبوس ها حتی می توان به شهرهای دور و نزدیک سفر کرد. کرایه اتوبوس بر اساس نوع اتوبوس و فاصله تعیین می شود. این سیستم حمل و نقل به دلیل حمل بیشترین مسافر جز شلوغ ترین سیستم های حمل و نقل در دنیاست. ساخت خطوط اتوبوسرانی و اتوبوس های تندرو استفاده از آن ها را راحت تر کرده است. نسبت به مترو اتوبوس پوشش بیشتری در مناطق مختلف شهر پکن دارد.

مترو یا قطار سریع السیر و حمل و نقل عمومی در پکن

مترو حمل و نقل عمومی در پکن بهروزسیر

هنگامی که پروازتان به اتمام می رسد می توانید از مترو در حدود 15 دقیقه به مرکز شهر برسید. هزینه ی مترو کم است و سریع السیر نیز می باشد. از این رو یک وسیله ی نقلیه عمومی بسیار راحت و خوب قلمداد می شود. به نظر می رسد در حمل و نقل عمومی پکن بهترین گزینه مترو پکن است و گردشگران نیز از آن حتی برای جابجایی درون شهری بیشتر استقبال می کنند. ایستگاه های مترو دارای امکاناتی مانند آسانسور ورودی و خروجی، باجه فروش بلیط، سرویس بهداشتی و … است. اگر کار هوشمند داشته باشید می توانید برای پرداخت هزینه ی مترو نیز از آن استفاده کنید.

تاکسی جزئی از حمل و نقل عمومی در پکن

همانطور که در کشور ما تاکسی گران ترین وسیله ی حمل و نقل است در پکن نیز از وسایل نقلیه گران محسوب می شود. ولی از رفاه و راحتی که برای مسافران به ارمغان می آورد نمی توان گذشت. اگر چمدان و بار زیادی دارید، بدون شک تاکسی بهترین گزینه برای انتقال شما به جاهای دیگر یا هتل محل اقامت تان است. ممکن است راننده تاکسی ها خیلی به زبان انگلیسی وارد نباشند پس باید بتوانید مقصد خود را به آن ها بفهمانید. تاکسی خالی یک علامت قرمز رنگ در شیشه ی جلو ببینید. با توجه به این که چقدر می توانید برای حمل و نقل خود هزینه کنید می تواند تعیین کننده ی نوع وسیله ی نقلیه ای باشد که انتخاب می کنید. تاکسی متر که بر روی این تاکسی ها قرار داده شده است، تعیین می کنند که شما چقدر باید هزینه پرداخت کنید و این هزینه بر اساس کیلومتر تعیین می شود. ممکن است گاهی اوقات از هزینه ی تاکسی خود شگفت زده شوید!

 

شاید باور نکنید ولی ریکشا و دوچرخه نیز حمل و نقل عمومی در پکن هستند

ریشکا حمل و نقل عمومی در پکن بهروزسیر

یکی از وسایل حمل و نقل عمومی در پکن و برخی از کشورهای آسیای شرقی ریکشا و دوچرخه است که می توان برایتان جالب باشد. ریکشاها یک نوع وسیله ی نقلیه ی با ظرفیت پایین هستند که قیمت های متفاوتی دارند و برای گشت و گذارهای کوتاه از آن استفاده می شود. با توجه به این که این وسایل نقلیه قیمت ثابتی ندارند حتماً قبل از سوار شدن به آن ها سر قیمت با رانندگان شان توافق کنید.

برخی افراد جوان نیز از دوچرخه های اجاره ای برای جابجایی و گردشی ساعتی استفاده می کنند که می تواند گزینه ی خوبی برای افرای باشد که دوست داند کمی کالری در حین سفر بسوزانند.

اگر می خواهید از پکن به شهرهای دیگر بروید از گزینه های مختلفی می توانید استفاده کنید، پروازهای داخلی برای مسافت های دور، استفاده از قطارهای سریع السیر و اتوبوس های برون شهری و … همگی به شما کمک می کنند تا راحت تر به مقصد خود برسید. همچنین در صورتی که مسیر دریایی دارید به وسیله ی قایق می توانید به این مناطق سفر کنید. باغ وحش پکن و آکواریوم و مرکز نمایشگاه پکن نیز نیازمند استفاده از قایق در دریاچه ی بک است تا شما بتوانید به قصر تابستانی بروید و از این مراکز جالب و جذاب دیدن کنید.

پرداخت هزینه حمل و نقل عمومی در پکن

اگر می خواهید در وقت و هزینه های حمل و نقل خود صرفه جویی کنید بهتر است که از همان اول کارت هوشمند حمل و نقل تهیه کنید. این کارت نه فقط برای حمل و نقل بلکه در جاهای مختلفی کاربرد دارد. شما می توانید از آن برای پرداخت هزینه ی مترو، اکثر اتوبوس های شهری، بعضی از تاکسی هایی که سوار می شوید، فروشگاه، پارک، رستوران و … استفاده کنید. بالاخره 50 درصد تخفیف برای پرداخت هزینه ی اتوبوس چندان هم کم نیست و باعث می شود صرفه جویی زیادی در هزینه های شما در شهر پکن صورت گیرد. وقتی می خواهید پکن را ترک کنید این کارت را می توانید به جایگاه های مخصوص خود در شرکت های اتوبوسرانی یا شعب بانک سیتیک چاینا و ایستگاه های مترو تحویل دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

تماس بگیرید