تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

دریاچه های فلات تبت در کشور چین

دریاچه یامدورک - فلات تبت
چکیده این مطلب:

فلات تبت در قاره آسیا یکی از بزرگترین سرزمین هایی است که تعداد زیادی دریاچه را در خود جای داده است؛ وسعت این فلات چیزی ….

نویسنده: منتشر شده در: 24 آوریل 2019 615 بازدید

فلات تبت

فلات تبت در قاره آسیا یکی از بزرگترین سرزمین هایی است که تعداد زیادی دریاچه را در خود جای داده است؛ وسعت این فلات چیزی حدود 23800 کیلومتر مربع را به دریاچه ها اختصاص داده و در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از منابع دریاچه های ملی در کشورهای هندوستان و چین را به عنوان جاذبه های گردشگری طبیعی در آسیا در این منطقه به وجود آورده است. بیش از هزار دریاچه با وسعت متفاوت در بیشتر از هزاران کیلومتر در فلات تبت وجود دارند. از نظر جغرافیایی، دریاچه های فلات تبت، دریاچه هایی هستند که به دو اکوسیستم داخلی و خارجی تقسیم می شوند.

دریاچه های فلات تبت در کشور چین

دریاچه های فلات تبت در کشور چین

قسمتی از فلات تبت که در سرزمین های کشور چین وجود دارند دریاچه های متعددی را در خود جای داده است، از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور چین به شمار می آیند. هر ساله تعداد زیادی از جهانگردان و توریستها از سراسر جهان برای گردش در نقاط مختلف فلات تبت و بازدید از منظره های این دریاچه های زیبا به کشور چین سفر می کند. البته بخشی از فلات تبت به سایر کشورها مانند هندوستان نیز تعلق دارد. علاوه بر دریاچه های فلات تبت، کوه های آتشفشانی و قله های پربرف و باشکوه نیز برای گردشگری در کشور چین وجود دارد که با ویزای چین می توانید برای تماشای آن ها با بهروزسیر به این سرزمین سفر کنید.

 دریاچه های فلات تبت  چین

فلات تبت طورکلی سرزمینی کوهستانی با پستی و بلندی ها و ناهمواری های بیشماری است. به همین دلیل، پدیده های زمین شناسی و طبیعی مختلفی را می توان در فلات تبت مشاهده کرد. دریاچه های فلات تبت، نمونه ای از منحصر به فرد ترین پدیده طبیعی در دل کویر است. بسیاری از سرزمین های این قسمت کوهستانی و سنگی است و بدیهی است افزایش بارندگی می‌تواند دریاچه های متعددی در این ناحیه به وجود آورد.

دریاچه های فلات تبت

دریاچه های فلات تبت

این دریاچه ها در دوران های مختلف زمین شناسی و در اثر پدیده های متفاوت تشکیل شده اند؛ بررسی کامل تشکیل هر یک از دریاچه هایی که در این فلات وجود دارد از حوصله این بحث خارج است اما صرفاً تصمیم داریم نام دریاچه ها را به همراه توضیح مختصری از آنها معرفی کنیم. هدف از بررسی دریاچه های زیبای فلات تبت، معرفی جاذبه های گردشگری کشور چین در نواحی کوهستانی است. با بهروزسیر همراه باشید تا شما را با زیباترین پدیده های طبیعی در فلات تبت آشنا کند.

1- دریاچه نامتسو (Namtso Lake)

دریاچه نامتسو یکی از معدود دریاچه های بزرگ آسیا است که در زمینی به ارتفاع ۴۷۱۸ متر در منطقه ای به همین نام در فلات تبت تشکیل شده است. وسعت دریاچه حدود 1920 کیلومتر مربع است. دریاچه نامتسو در نزدیکی شهرهاسا (Lhasa) یا شهر چنگ گوآن (Chengguan) قرار گرفته است. برای رسیدن به منظره دریاچه حدود ۴ ساعت باید رانندگی کنید تا بتوانید از شهر هاسا به دریاچه نامتسو برسید.

دریاچه نامتسو

دریاچه نامتسو

این دریاچه در غرب فلات تبت واقع شده است و حدود ۷۰ کیلومتر از مسیر شرق به غرب گسترده شده و به عنوان دومین دریاچه بزرگ آب شور در کشور چین شناخته می شود؛ همچنین این دریاچه به عنوان مرتفع ترین دریاچه آب شور در جهان معروف است.

2- دریاچه یامدورک (Yamdork Lake)

دریاچه یامدورک، بزرگ ترین دریاچه در شمال هیمالیا است. این دریاچه به عنوان یک دریاچه مقدس در کشور چین معروف می باشد. دریاچه یامدورک یکی از دریاچه های فلات تبت نزدیک به شهر هاسا می باشد که با حدود 3 ساعت رانندگی می توان از شهر به محدوده دریاچه دسترسی داشت. منظره این دریاچه بسیار زیبا است.

دریاچه یامدورک

دریاچه یامدورک

3- دریاچه ماناسارووار (Manasarovar Lake)

دریاچه ماناسارووار یکی از دریاچه های بسیار زیبا و معروف در غرب ناحیه فلات تبت است. آب این دریاچه به اعتقاد پیروان آیین بودا و هندو، مقدس بوده و مردم به عنوان یکی از آداب عبادت و پرستش، در آب دریاچه ماناسارووار شناور می شوند. هم اکوسیستم های خشکی و آبی و هم تماشای منظره های زندگی حیوانات در نزدیکی این دریاچه به عنوان جاذبه های گردشگری فلات تبت در کشور چین شناخته می شوند.

دریاچه ماناسارووار

دریاچه ماناسارووار

4- دریاچه پانگونگ تسو (Pangong Tso)

جایی در سرزمین های غربی ای فلات، دریاچه ای بسیار زیبا و باشکوه به وجود آمده است؛ دریاچه پانگونگ تسو با وسعتی گسترده تا شهر کشمیر در هندوستان امتداد دارد. آب بخش هایی از این دریاچه که در کشور چین واقع است، همواره تازه و گوارا می باشد. اگرچه این مکان هنوز توسط گردشگران جهانی مورد استقبال زیادی قرار نگرفته است.

دریاچه پانگونگ تسو

دریاچه پانگونگ تسو

5- دریاچه تانگرا یام تسو (Tangra Yum Tso)

در منطقه ناگکو (Nagqu)، جایی بسیار دورتر از جاذبه های گردشگری محبوب، دریاچه تانگرا یام تسو قرار دارد؛ این سرزمین شگفت انگیز، بهترین سوژه برای عکاسان حیات وحش است. حوزه این دریاچه حدود یک میلیون سال قبل تشکیل شده است و در وسعتی حدود 80 کیلومتر مربع در جهت جنوب به شمال گسترده شده است.

دریاچه تانگرا یام تسو

دریاچه تانگرا یام تسو

دریاچه تانگرا یام تسو، سومین دریاچه بزرگ فلات تبت به شمار می رود. مناظر اطراف این دریاچه زیبا با کوهستان هایی با قله های پوشیده از برف محصور شده است. این منظره های منحصر به فرد در حدود 150 کیلومتری از شهر نایما (Nyima) در چین واقع شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − شش =

تماس بگیرید