تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

دیدنی های شهر مدرن شانگهای

جاذبه های دیدنی شانگهای
چکیده این مطلب:

بازی های المپیکی که در سال 2008 در این کشور برگزار شدند تا حالا گران ترین بازی های المپیک در تمام طول تاریخ بوده اند…

نویسنده: منتشر شده در: 22 اکتبر 2018 45 بازدید

جاذبه های دیدنی شانگهای

شانگهای بزرگ ترین شهر چین، پر است از دیدنی های مختلف برای آن دسته از افرادی که به شلوغی آلرژی ندارند و نگران آن نیستند (البته قطعا نه یک شلوغی معمول!) اگر چه این شهر جاذبه های توریستی مدرن زیادی دارد ولی چیزی هم از دیدنی ها و مکان های تاریخی کم ندارد و در واقع از معدود شهرهایی در دنیا است که تلفیقی از سنت و مدرنیته را به بهترین شکل ممکن در خود جای داده است و از پر فروش ترین های تور چین هم هست. در این نوشتار بهروز سیر قصد داریم تا جاذبه های دیدنی شانگهای را به عنوان یکی از دیدنی ترین شهرهای دنیا به شما معرفی کنیم، لطفا تا انتها با ما باشید.

باند (The bund)

ممکن است باند برای افرادی که در شانگهای زندگی می کنند، معمولی و یکنواخت باشد اما قطعا برای توریست هایی که به شانگهای وارد می شوند، باید اولین جایی باشد که از آن دیدن می کنند. در بخش غربی آبنمای آن می توانید ساختمان های به سبک غرب و اروپایی را ببنید که یادگاری از دوران استعمار هستند و در سمت راست هم همان آسمانخراش های زیبا و حیرت آور و مشهور شانگهای هستند  که احتمالا تا حالا تصاویری از آن را دیده اید.

بهترین زمان بازدید از باند، موقع غروب خورشید است، در این زمان همیشه گروهی از مردم در آن جا در حال تمرین تای چی در سایه ی آسمانخراش ها هستند. منظره ای واقعا دیدنی است.

باند شانگهای | جاذبه های دیدنی شانگهای

باغ های یو (Yu gardens)

باغ یو یا یویوآن، یکی دیگر از جاذبه های دیدنی شانگهای است که در بخش شهر قدیمی شانگهای قرار گرفته است. باغ های یو به سبک و استایل کلاسیک چینی ساخته شده اند و گشت و گذار در منطقه ای که دورتادور آن قرار دارد، فرصتی عالی هم برای خرید سوغات چین و هم برای امتحان کردن انواع و اقسام غذاهای خیابانی چینی است. اگر به هر دلیلی نتوانستید به سوژو که به خاطر باغ هایی که دارد بسیار شناخته شده تر است،بروید، انتخاب خوب بعدی تان می تواند باغ های یو باشد.

دیزنی شانگهای

بله درست خواندید، دیزنی لند آن هم در شانگهای! این دیزنی لند از سال 2016 تا حالا میزبان بسیاری از دوستداران و هوادارن دیزنی از سراسر دنیا بوده است. البته دیزنی شانگهای اصلا یک پارک دیزنی نیست و بسیاری از المان های آن مثل وسایل تفریحی و سرگرمی و حتی کاراکترها و شخصیت های معروف دیزنی، کاملا دوباره فرمت بندی شده اند تا با سنت ها و استایل های مخصوص چینی ها همخوانی داشته باشد.

دیزنی شانگهای | جاذبه های دیدنی شانگهای

پارک حیوانات وحشی شانگهای

اگر دوست دارید تا از نزدیک، تعدادی از درنده ترین حیونات دنیا را تماشا کنید، در سفر به شانگهای حتما از پارک حیوانات وحشی دیدن کنید که یکی از جاذبه های دیدنی شانگهای است. در این پارک بیشتر از 200 گونه ی مختلف حیوان وحشی زندگی می کند و این پارک هم دو منطقه ی مختلف دارد یکی همان باغ وحش سنتی مانند باغ وحش های هر جای دیگری در دنیا و دیگری هم منطقه ای است که در آن می توانید با ماشین های مخصوص در میان حیوانات وحشی و درنده مثل خرس ها، گربه های وحشی، شیر و… سافاری بروید که بسیار هیجان انگیز است.

گشت و گذار در شانگهای قدیم

ممکن است دوست داشته باشید تا در این شانگهای مدرن و پر زرق و برق، کمی هم در گذشته ها سیر کنید و بدانید شانگهای قدیم چگونه بوده است. در این صورت، باید سری به محله ی زین تیان دی (Shanghai Xin Tian Di) بزنید که هنوز هم حال و هوای قرن نوزدهم و بیستمی خود را حفظ کرده است. با راه رفتن در پیاده روهای این منطقه و دیدن خانه هایی که هنوز هم همان اصالت خود را حفظ کرده اند، فکر می کنید که در حال سفر در زمان هستید.

شانگهای قدیم | جاذبه های دیدنی شانگهای

سیرک جهانی شانگهای

قطعا سفرنامه ی رنگارنگ تان به شانگهای بدون دیدن یکی از بهترین شوهای آکروبات جهان، ناتمام خواهد ماند. مطمئن باشید که حتی اگر از سیرک رفتن و دیدن هم خوشتان نیاید، با دیدن این یکی عاشقش می شوید. جالب است بدانید از دستگاه های دیجیتالی و مدرن رنگ پردازی، نوردهی و صداسازی برای هیجان انگیزتر کردن و خاص تر کردن این سیرک استفاده می شود که از تعداد تماشاگران می توان فهمید که ایده ی موفقی هم بوده است.

منبع: theculturetrip.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

تماس بگیرید