تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

شهر لویانگ چین و جاذبه های گردشگری

شهر لویانگ چین بهروزسیر
چکیده این مطلب:

شهر لویانگ چین ، شهری است در غرب استان هِنان که در محل تلاقی دو رودخانه لو و رودخانه زرد تشکیل شده است. مناطق شهری ….

نویسنده: منتشر شده در: 20 آوریل 2019 273 بازدید

شهر لویانگ چین و مکان های ثبت شده در یونسکو

شهر لویانگ چین و مکان های ثبت شده در یونسکو بهروزسیرشهر لویانگ چین (Luoyang)، شهری است در غرب استان هِنان که در محل تلاقی دو رودخانه لو (Luo River) و رودخانه زرد تشکیل شده است. مناطق شهری در لویانگ از بهترین شرایط رفاه زندگی و اجتماعی برخوردار هستند. این شهر با پایتخت استانی ژِنگ ژو (Zhengzhou) از سمت شرق، پینگ دینگ شان (Pingdingshan) از سمت جنوب شرقی، نان یانگ (Nanyang) از سمت جنوب، شان مِن ژیا (Sanmenxia) از سمت غرب و جیائوژو (Jiaozuo) از سمت شمال شرقی مرز مشترک دارد.

جمعیت شهر لویانگ

طبق آخرین سرشماری که در سال 2010 در این شهر انجام شد، جمعیت لویانگ حدود 6549941 نفر گزارش شد که از این تعداد، حدود 1857003 نفر در نواحی حومه شهر لویانگ سکونت دارند. البته باید ذکر کرد که ناحیه مسکونی جیلی هنوز جزو نواحی حومه شهر لویانگ توسعه نیافته است. برای تماشای این شهر می توانید از خدمات تور چین در آژانس بهروزسیر استفاده کنید.

نگاهی بر تاریخچه شهر لویانگ در کشور چین

نگاهی بر تاریخچه شهر لویانگ در کشور چین بهروزسیرنام شهر لویانگ از مکانی خاص در شمال رودخانه لو در این ناحیه برگرفته شده است. این مکان، یانگ (Yang) نام دارد و به دلیل مجاورت با رودخانه لو، نام این شهر را لویانگ انتخاب کرده اند. زمانی که رودخانه لو از سمت غرب به شرق جریان می یابد و خورشید در سمت جنوب رودخانه می درخشد، پرتوهای زیبا و خیره کننده خورشید را می توان از شمال رودخانه تماشا کرد. این منظره بسیار زیبا و دلفریب را می توانید با شرکت در تور چین از نزدیک تماشا کنید.

قدمت شهر Luoyang چین

قدمت تاریخی شهر لویانگ چین به دوران نئولیتیک باز می گردد. در سال 2070 قبل از میلاد، سلسله های امپراتوری ژیا (Xia) و تای (Tai) به شهر لویانگ نقل مکان کردند و پایتخت خود را در این شهر بنا نهادند. در سال 1600 قبل از میلاد، امپراتوری های تانگ شکست خوردند و پادشاه ژیا در نواحی رودخانه لو ساکن شد.

در سال 1036 قبل از میلاد، در نواحی اطراف رودخانه لو، منطقه ای مسکونی با نام چنگ ژو ساخته شد و پس از آن به عنوان پایتخت امپراتوری ژو معرفی گشت. دومین شهر پایتختی سلسله ژو، شهر وانگ چنگ (Wangcheng) بود که در فاصله حدود 15 کیلومتری از غرب چنگ ژو ساخته شد. در سال 771 قبل از میلاد، وانگ چنگ به عنوان پایتخت امپراتوری ژو غربی انتخاب شد.

تور چین و بازدید از آثار تاریخی لویانگ

در طول دوران امپراتوی هان شرقی، شهر لویانگ چین در محل چنگ ژو ساخته شد. این شهر به عنوان پایتخت سلسله هان در کشور چین در آن دوران معرفی گشت. پادشاهان و حکومت های امپراتوری بسیاری در این شهر در دوران مختلف تاریخی، یکی پس از دیگری آمدند و رفتند. اگر در تور چین شرکت کنید می توانید آثار تاریخی و باستانی مربوط به این امپراتوری ها را در نقاط مختلف شهر لویانگ تماشا کنید.

جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی شهر لویانگ که در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده اند

غارهای لانگمن در شهر لویانگ چین بهروزسیر

  • غارهای لانگمن با مجسمه های بودا ( در سال 2000 در یونسکو ثبت شدند)
  • کانال بزرگ شهر لویانگ ( در سال 2014 در یونسکو ثبت شد)
  • جاده ابریشم – جایی در محله شهری هان وی (Han Wei Luoyang) لویانگ در شهر لویانگ که در سال 2014 در یونسکو ثبت شده است.

مکان های باستانی در شهر قدیمی لویانگ

  • محوطه اِرلیتو (Erlitou) از دوران سلسله ژیا
  • محله شهری یان شی شانگ (Yanshi Shang) از دوران حکومت شانگ
  • محله وانگ چنگ از دوران حکومت ژو شرقی
  • شهر قدیمی لویانگ از دوران امپراتوری هان و وی
  • شهر قدیمی لویانگ از دوران حکومت سلسله سویی و تانگ

آنچه توجه گردشگران را به شهر لویانگ جلب کرده است، معبدها و آثار باستانی بسیار قدیمی هستند که نمادی از فرهنگ و تمدن چین باستان به شمار می روند. بسیاری از این مکان های دیدنی از نظر تاریخی بسیار غنی بوده و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. معبد اسب سفید، یکی از این معبدهای بسیار جذاب و شگفت انگیز است. موزه شهر لویانگ نیز آثار بسیاری از دوران امپراتوری ژیا، شانگ و ژو را برای بازدید علاقه مندان جمع به نمایش گذاشته است. اگر به تماشای یک مکان تاریخی علاقه مند هستید می توانید در تورهای گردشگری بهروزسیر شرکت کنید.

موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی شهر لویانگ

موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی شهر لویانگ بهروزسیرشهر لویانگ چین ، یک شهر قدیمی است که در ساحل شمالی رودخانه لو قرار گرفته است. بخشی از این شهر با رودخانه زرد نیز همجوار می باشد. نواحی توسعه یافته و مدرن شهر لویانگ شامل مناطق ساحلی رودخانه و کوهستان های اطراف است. چهار فصل این شهر بسیار جذاب و تماشایی است. بیشتری دمای هوا در ماه ژوئن با حدود 44 درجه سانتی گراد و سردترین ماه سال، ماه فوریه با حدود 18 درجه سانتی گراد زیر صفر گزارش شده است. بهروزسیر پیشنهاد می کند برای تماشای این شهر زیبا و جاذبه های گردشگری آن، در ماه های مه تا آگوست به شهر لویانگ سفر کنید. شرکت در تور چین می تواند بهترین فرصت را برای تماشای این سرزمین در اختیار شما قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

تماس بگیرید