تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

شهر نانجینگ چین Nanjing ، شهر خاطره ها

شهر نانجینگ چین
چکیده این مطلب:

شهر نانجینگ چین Nanjing + جاذبه های گردشگری شهر نانجینگ در بهروزسیر | برای آشنایی با این شهر و تاریخچه امپراتوری آن با ما همراه ….

نویسنده: منتشر شده در: 01 سپتامبر 2022 397 بازدید

شهر نانجینگ چین Nanjing

شهر نانجینگ چین (Nanjing)، شهری که با قبلاً با نام های جیلینگ یا جیان کانگ شناخته می شد، شهر پایتختی استان جیانگ سو است. این شهر در مرزهای شرقی کشور چین واقع شده است. به عنوان یکی از پایتخت های باستانی، شهر نانجینگ، خاستگاه تمدن و فرهنگ های مختلف چین است؛ این شهر را به عنوان مرکز اقتصادی، سیاسی و فرهنگی منطقه شرق چین معرفی کرده اند. اگر ویزای چین را دریافت کنید می توانید سرزمین افسانه ای چین را در مرزهای شهر Nanjing از نزدیک تماشا کنید.

نانجینگ

نانجینگ

امپراطوری در شهر نانجینگ

یکی از امپراتوری های سلسله وو (Wu) به نام سان کوآن (Sun Quan) در سال 229 قبل از میلاد، شهر پایتختی نانجینگ را بنا نهاد. در آخرین دوره زمانی که شهر نانجینگ چین به عنوان پایتخت معرفی شد، درست در دوره حکومت جمهوری خلق چین در سال های 1912 تا 1949 بود. این شهر در مقایسه با سایر شهرهای باستانی پایتختی در کشور چین از قدمت بیشتری برخوردار است.

ردپای فرهنگ و تمدن باستانی را با تغییرات و تحولات زیادی در این شهر می توانید مشاهده کنید. اگر سفر به این شهر برای شما جذاب است، خدمات بهروزسیر را برای تجربه خاطره انگیز در Nanjing به شما پیشنهاد می کنیم.

شهر نانجینگ چین پایتخت 6 امپراتوری

شهر نانجینگ چین در دوره های مختلف تاریخی، محل وقایع بسیار مهمی بوده است؛ پیمان نانجینگ در سال های 1840 تا 1949 که نشانگر آغاز دوران جمهوری خلق چین بود، یکی از مهم ترین اتفاقات تاریخی در این شهر است. همچنین میراث فرهنگی با شکوهی در دوران تاریخی در این شهر شکل گرفته است؛ آسمان خراش ها، معماری باستانی بناهای شهر، موزه تاریخ و دیوار قدیمی که در طول سلسله مینگ ساخته شده است، نمونه ای از این وقاع در شهر Nanjing هستند.

شهر Nanjing چین پایتخت 6 امپراتوری

شهر Nanjing چین پایتخت 6 امپراتوری

دلیل شهرت نانجینگ به پایتخت 6 امپراتوری

اینکه چرا این شهر به پایتخت 6 امپراتوری شهرت یافته است، در حقیقت به دورانی مربوط می شود که تاریخ چین را در سال های 222 تا 589 معرفی می کند. این 6 امپراتوری قدرتمند شامل این موارد بوده اند؛ سلسله وو در سال های 222 تا 280؛ سلسله جین شرقی در سال های 317 تا 420؛ امپراتوری سونگ، کی، لیانگ و چِن در سال های 420 تا 589 ( مجموعه این چند امپراتوری به طور کلی به نام سلسله حکومتی جنوبی معروف بودند).

شهر نانجینگ چین، مرکز استعدادها

شهر نانجینگ چین را مرکز و خانه استعدادها معرفی کرده اند. در این شهر در دوران مختلف تاریخی به فرهنگ و آموزش، اهمیت زیادی داده میشد. تأسیس اولین کالج سلطنتی در این شهر به حدود 3 قرن پیش باز می گردد! در آن دوران، مدارس خاص برای آموزش فرهنگ و مذهب کنفوسیوس، ادبیات، تاریخ و متافیزیک نیز تأسیس شده بود. برخی از مهم ترین مراکز آموزشی در شهر Nanjing چین در دوران امپراتوری مینگ راه اندازی شدند.

شهر Nanjing چین مرکز استعدادها

شهر Nanjing چین مرکز استعدادها

فرهنگ و آموزش در شهر نانجینگ

اهمیت فرهنگی و آموزشی در شهر نانجینگ به اندازه ای قوی بود که فعالیت های مختلفی از سوی مراکز تحقیقاتی و آموزشی شکل گرفت. دوران سلسله مینگ و کینگ، این وضعیت به اوج خود رسید. بزرگ ترین و پربارترین دائره المعارف زبان چینی در این شهر تدوین شد. این مجموعه، عظیم ترین کتاب تاریخ چین است که فرهنگ و علوم چین را معرفی می کند. نسخه خطی این کتاب ارزشمند دارای 11095 جلد است و بیش از 370 میلیون شخصیت چینی را در خود جای داده است!

متأسفانه بسیاری از این آثار ارزشمند در جنگ ها و درگیری ها تخریب شده یا به سرقت رفته است اما اکنون حدود 800 نسخه از آن باقی مانده است که در سراسر جهان در موزه ها نگه داری می شود.

اگر علاقمند به مطالعه فرهنگ و آداب و رسوم مردم چین هستید حتما سری به مقالات «فرهنگ و هنر در چین» بزنید.

تاریخ فراموش نشدنی شهر نانجینگ چین

علی رغم اهمیت تاریخی و فرهنگی شهر نانجینگ، وقایع و جنگ های تأسف باری در این منطقه در دوران مختلف تاریخ به وقوع پیوست. اولین ویرانی شهر در زمان سلسله جین شرقی در سال 327 رخ داد؛ در طول سال های 317 تا 420، شورش بسیار بزرگی در شهر اتفاق افتاد که در طی آن، کاخ های امپراتوری به آتش کشیده شدند! شورشیان در سال 548، علیه سلسله لیانگ قیام کردند و کنترل شهر Nanjing چین را در دست گرفتند. آنها تمام خانه های مسکونی و ساختمان های باستانی را به آتش کشیدند.

تاریخ فراموش نشدنی شهر نانجینگ چین

تاریخ فراموش نشدنی شهر نانجینگ چین

امپراتوری سلسله سوئی شهر نانجینگ را با خاک یکسان کرد!

یکی دیگر از وقایع ناگوار در شهر نانجینگ در زمان سلسله چِن اتفاق افتاد. امپراتوری سلسله سوئی در سال های حدود 581 تا 589 دستور داد سلسله چِن، سرنگون شود و سپس تمام شهر Nanjing را با خاک یکسان کرد! این واقعه، سرآغازی شد تا این شهر از توجه و امکانات کمتری برخوردار شود؛ اما موقعیت جغرافیایی شهر باعث شده بود از نظر اقتصادی، رونق خاصی در منطقه ایجاد کند؛ بنابراین در سال های امپراتوری تانگ، شهر Nanjing مجدداً توانست رونق خود را به دست آورد و به عنوان شهر پایتختی معرفی گردد.

اگرچه در سال های بعد، ارتش ژاپن بارها به این شهر حمله کرد و جان هزاران نفر را گرفت اما سرانجام، شهر نانجینگ توانست قدرت و اقتدار خود را بازیابد. امروزه شاهد آن هستیم که این شهر به عنوان یک مرکز اقتصادی و فرهنگی، پذیرای توریست ها و گردشگران از سراسر جهان است.

سوالات متداول درباره شهر نانجینگ چین

نانجینگ به چه چیزی معروف است؟

نانجینگ به خاطر مناظر تاریخی بشر، کوه ها و آب هایی مانند فوزیمیائو، کاخ مینگ، کاخ چائوتیان، برج چینی، برج درام، شهر سنگی، دیوار شهر، رودخانه Qinhuai، دریاچه Xuanwu و کوه بنفش مشهور است. امکانات فرهنگی کلیدی عبارتند از کتابخانه Nanjing ، موزه Nanjing و موزه هنر جیانگ سو.

آیا Nanjing شهر زیبایی است؟

بازدیدکنندگان موزه از سالن یادبود کشتار نانجینگ در استان جیانگ سو چین بازدید می کنند. Nanjing شهری زیبا با تاریخ زشت است . چنارهای باشکوه در خیابان‌های طولانی آن ردیف شده‌اند و شاخه‌های برازنده‌شان سایه‌بان سبزی را بر روی زندگی خیابانی شلوغ شهر تشکیل می‌دهند.

چرا نانجینگ دیگر پایتخت نیست؟

شش بار در طول سال ها جنگ به طور کامل نابود شد، دوباره برگشت و به رشد خود ادامه داد. اولین ویرانی در سال 327 در زمان سلسله جین شرقی (317-420) رخ داد، زمانی که یک شورش در مقیاس بزرگ آغاز شد. ارتش شورشی شهر را تصرف کرد و کاخ های امپراتوری را به آتش کشید و پایتخت را ویران کرد.

مردم در نانجینگ به چه زبانی صحبت می کنند؟

ماندارین چینی. گویش نانجینگ که به نام نانکینیز یا ماندارین Nanjing نیز شناخته می شود، گویش چینی ماندارین (زبان ماندارین) است که در Nanjing چین صحبت می شود. بخشی از گروه گونه های چینی Jianghuai است.

فاصله Nanjing تا شانگهای با قطار چقدر است؟

305 کیلومتر راه آهن سریع السیر دو شهر بزرگ چین، Nanjing و شانگهای را به هم متصل می کند. 223 قطار سریع السیر و قطار گلوله هر روز از ساعت 03:32 صبح تا 10:15 بعد از ظهر از نانجینگ به شانگهای حرکت می کنند.

تماس بگیرید