تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

شهر ژنگژو چین

شهر ژنگژو چین
چکیده این مطلب:

شهر ژنگژو چین کجاست و چه جاذبه های گردشگری دارد | برای آشنایی با شهر جنگو چین و تاریخچه شهر ژنگژو با بهروزسیر همراه شوید.

نویسنده: منتشر شده در: 02 سپتامبر 2022 2,984 بازدید

شهر ژنگژو چین Zhengzhou

شهر ژنگژو چین (Zhengzhou)، پایتخت استان هنان در قسمت مرکزی سرزمین چین است. این شهر یکی از شهرهای ملی در چین محسوب می‌شود و از لحاظ سیاسی، اقتصادی، تکنولوژی و آموزشی در مرکز استان هِنان اهمیت زیادی دارد. مهم ترین سیستم های حمل و نقل شهری و برون شهری در کشور چین به شهر ژنگژو تعلق دارد. این شهر جزو یکی از مهم ترین نواحی تقسیمات کشوری در کشور چین محسوب می شود و نقش مهمی در اقتصاد چین بازی می کند.

جمعیت این شهر چیزی حدود ۱۰ میلیون نفر گزارش شده است این شهر به عنوان یکی از مهم ترین نواحی استان هنان به شمار می رود. با ویزای چین و یا اخذ ویزای چین در بهروزسیر می توانید به این شهر سفر کنید.

شهر ژنگژو چین Zhengzhou

شهر ژنگژو چین Zhengzhou

تمدن شهر ژنگژو

شهر ژنگژو، یک شهر متمدن ملی است که بسیاری از آثار تاریخی مشهور و تمدن های باستانی این منطقه را در اختیار دارد؛ به همین دلیل این شهر را یکی از هشت شهر پایتختی باستانی متمدن چین به شمار می آورند. از نظر تاریخی، شهر جنگجو چین پایتخت کشور چین به عنوان هزاران سال در ۵ دوره متفاوت انتخاب شده است. دو مکان فرهنگی جهانی شامل ۱۵ جاذبه مجزا در شهر جنگجو چین وجود دارد. فرودگاه شهر جنگجو چین اولین فرودگاه اقتصادی محلی شناخته می‌شود. شهر جنگجو چین در ساحل جنوبی رودخانه زرد گسترش یافته است و یکی از 8 شهر بزرگ پایتختی چین محسوب می شود.

حمل و نقل در شهر Zhengzhou چین

راه آهن شهر ژنگژو، چین و اروپا را به هم متصل می کند؛ فرودگاه بین المللی این شهر(فرودگاه های چین)، پروازهای مختلفی به سایر کشورهای آسیایی، اروپایی، آفریقایی، آمریکا و اقیانوسیه انجام می دهد. به طور کلی، سیستم های حمل و نقل این شهر از بهترین تکنولوژی برخوردار هستند.

مروری بر تاریخچه شهر ژنگژو

قدمت تاریخی شهر ژنگژو چین به دوران امپراطوری سلسله شانگ (Shang) باز می‌گردد. این دوره های پیش از تاریخ  تا دوران حکومت، قبل از اولین امپراتوری چین در سال ۲۶۰ قبل از میلاد ادامه یافت. از سال ۱۹۵۰، طی اکتشافات باستان شناسی که در این منطقه انجام گرفتند، آثار مربوط به دوران نئولیتیک مربوط به سلسله شانگ به دست آمدند. در بیرون از محدوده شهر جنگجو چین، مجموعه ساختمان های عمومی با سازه های بسیار پیچیده اما کوچک نیز کشف شدند.

شهر جنگجو چین

شهر جنگجو چین

نام ژنگژو و سلسله های حکومتی

اکتشافات باستان‌شناسی نشان می‌دهند این محل به عنوان پایتخت امپراتوری شانگ در آن زمان انتخاب شده بود. نام “ژنگژو” برای این شهر در دوران امپراطوری سویی (Sui) در سال ۵۸۱ پس از میلاد انتخاب شد. به نظر می رسد این شهر در آن زمان در منطقه چنگ گائو (Chenggao) که شهری دیگر بوده واقع شده است. در طول سلسله تانگ، حکومت به این شهر منتقل شد؛ ردپای امپراتوری سونگ در سال‌های ۹۶۰ تا ۱۱۲۷ نیز در شهر جنگجو چین مشاهده می شود. برای تماشای مکان های تاریخی این شهر می توانید با ویزای توریستی چین در تورهای گردشگری این کشور شرکت کنید.

موقعیت جغرافیایی شهر ژنگژو چین

شهر ژنگژو در شمال مرکز استان هنان و سمت جنوب رودخانه زرد قرار دارد. این شهر از سمت غرب شهر لویانگ، از سمت شمال غربی با شهر جیائوزو، از سمت شمال شرقی با شهر ژین ژیانگ، از سمت شرق با شهر کای فنگ، از سمت جنوب شرق با شهره ژوچانگ و از سمت جنوب غرب با پینگ دینگ شان، مرز مشترک دارد.

 تقسیمات شهری و محدوده های عمومی در شهر جنگجو چین از سمت غرب به شرق با یک شیب ملایم امتداد دارد. برخی از زمین های کوهستانی در سمت شرق مانند کوه های سونگ و کوه ژیونگر (Xionger) در سمت غرب قسمت هایی از این نواحی هستند. در این سرزمین ها می‌توان دره ها و همچنین ناهمواری های زمین شناسی مختلفی را مشاهده کرد.

شهر ژنگژو چین

شهر ژنگژو چین

شرایط آب و هوایی شهر ژنگژو چین

شهر ژنگژو چین دارای آب و هوای نیمه استوایی مرطوب با چهار فصل بسیار زیبا می باشد. زمستان های این شهر، خشک و سرد و تابستان هایی مرطوب و بسیار داغ دارد. فصل بهار و پاییز در شهر جنگجو چین شرایط خشک دارد و در بعضی مناطق، توده های آب و هوایی حرکت می کنند. متوسط دمای سالانه در این شهر حدود ۱۵ درجه سانتی‌گراد است و تغییرات دمایی در طول ۲۴ ساعت در طول روز، حدود نیم درجه سانتی گراد است.

دوره های بارندگی در شهر ژنو معمولاً در تابستان و زمستان رخ می دهند؛ جایی که جریان توده های هوای باران زا از منطقه سیبری به کشور چین وارد می شوند. بهروزسیر پیشنهاد می کند فصل بهار و پاییز را برای سفر به این شهر در چین انتخاب کنید. در فصل تابستان توده‌های هوا با میزان رطوبت بسیار بالا در شهر ایجاد می شوند.

شرایط آب و هوایی شهر ژنگژو چین

شرایط آب و هوایی شهر ژنگژو چین

جاذبه های گردشگری شهر ژنگژو چین

شهر ژنگژو چین آثار باستانی و مکان های دیدنی بسیار زیادی وجود دارند که هر کدام از آنها نمادی از معماری تمدن و فرهنگ این سرزمین به شمار می‌روند. تعدادی از بهترین آثار باستانی و مکان های گردشگری که می‌توانید با سفر به این شهر آنها را تماشا کنید که در این قسمت معرفی می کنیم.

 جاذبه های گردشگری شهر ژنگژو

جاذبه های گردشگری شهر ژنگژو

  • برج خاطره اِرکی (Erqi Tower)
  • موزه هنان
  • معبد کنفوسیوس شهر ژنگژو
  • صومعه شائولین
  • باغ وحش شهر جنگجو چین
  • معبد شائولین
  • برج پاگودا سونگ یوئه
  • ساحل رودخانه زرد
  • مجسمه های امپراتور یان (Yan)

سوالات متداول درباره شهر ژنگژو چین

ژنگژو چین به چه دلیل مشهور است؟

ژنگژو مرکز اصلی شبکه حمل و نقل ملی چین است که راه آهن ژنگژو را به اروپا و یک فرودگاه بین المللی متصل می کند. ژنگژو یک شهر متمدن ملی و یک شهر تاریخی و فرهنگی مشهور در فهرست ایالتی است. از سال 2020، دو سایت میراث فرهنگی جهانی در ژنگژو وجود دارد.

آیا ژنگژو ارزش بازدید دارد؟

در حال حاضر، ارزش گذراندن وقت در خود شهر را ندارد، اما مکانی برای شروع سفر به گذشته باستانی چین است . از ژنگژو، بازدیدکننده می‌تواند به معبد شائولین، خانه معروف‌ترین هنر رزمی چین، کونگ فو، و همچنین غارهای لانگمن، که میراث جهانی یونسکو است، سفر کند.

چگونه به ژنگژو بروم؟

  • فرودگاه بین المللی ژنگ ژو شینژنگ (CGO) 18 مایلی از شهر فاصله دارد. …
  • قطار – تعلیم دادن. این شهر مرکز اصلی سفرهای ریلی در چین است و روزانه بیش از 400 قطار به این شهر می‌رسند. …
  • ماشین. دسترسی به ژنگژو از طریق جاده آسان است زیرا این شهر یک مرکز حمل و نقل بزرگراه است. …
  • اتوبوس.
تماس بگیرید