تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

دیوار بزرگ چین و 16 تا از عجایب دیوار چین

دیوار بزرگ چین
چکیده این مطلب:

دیوار بزرگ چین به خودی خود سازه ای شگفت انگیز است که در این مقاله از بهروزسیر به بررسی 16 تا از عجایب دیوار چین ….

نویسنده: منتشر شده در: 25 ژانویه 2023 2,505 بازدید

عجایب دیوار چین باستان

دیوار بزرگ چین یکی از برجسته ترین آثار باستانی جهان است. این دیوار عظیم به عنوان یکی از استحکامات قدرتمند کشور چین که توسط بشر ساخته شده است در نواحی چین شمالی واقع شده و قدمتی 500 هزار ساله دارد. طول این دیوار از 1500 تا 5000 مایل متغیر است اما طبق نظر برخی باستان شناسان، طول دیوار بزرگ چین، چیزی در حدود 13000 تا 21000 کیلومتر می باشد. حقایقی در مورد این بنای بسیار ارزشمند وجود دارد که شنیدن آن ها خالی از لطف نخواهد بود. با ویزای چین همراه با بهروزسیر به سرزمین های شرقی در کشور چین سفر کنید.

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین

آشنایی با 15 عجایب دیوار چین

دیوار چین از فضا

سوالی که بسیاری از مردم مطرح می کنند این است که آیا دیوار چین از فضا قابل مشاهده است؟ سازه های مصنوعی قابل مشاهده از فضا بدون بزرگنمایی شامل بزرگراه ها، سدها و شهرها هستند. اغلب مردم تصور می کنند دیوار بزرگ چین از فضا به راحتی قابل مشاهده است. اما از مدار پایین زمین بدون بزرگنمایی قابل مشاهده نیست و حتی در آن زمان نیز تنها در شرایط عالی قابل مشاهده است. برخلاف باورهای عمومی، دیوار بزرگ چین از فضا با چشم غیر مسلح قابل رؤیت نیست. برای دیدن این بنا باید از ابزار مخصوص استفاده کرد.

عکس دیوار چین از فضا که توسط ناسا گرفته شده است.

عکس دیوار چین از فضا که توسط ناسا گرفته شده است.

عکس دیوار بزرگ چین از فضا | دیوار بزرگ چین از فضا با ابزار قابل مشاهده است.

عکس دیوار بزرگ چین از فضا | دیوار بزرگ چین از فضا با ابزار قابل مشاهده است.

مواد تشکیل دهنده دیوار بزرگ چین

اوایل دوران حکومت امپراتوری سلسله کین (Qin)، حدود سال های 221 تا 207 قبل از میلاد، زمانی که دیوار بزرگ چین در حال ساخت بود، آرد برنج برای تهیه ملات ساختمانی به منظور مواد اتصال دهنده آجرها و سنگ ها مورد استفاده قرار می گرفت. تماشای این چنین بنای عظیم و مستحکمی که با استفاده از آرد برنج به این شکل ساخته شده است از نظر گردشگران خارجی، چیزی فراتر از یک تصور و خیال است.

برج های دفاعی دیوار بزرگ چین

قسمت هایی از این دیوار بزرگ که متناوباً با قسمت اصلی دیوار بزرگ چین در ارتباط است، در دوران سلسله مینگ (Ming) ساخته شد. این قسمت از دیوار، آخرین بخش دیوار بزرگ چین محسوب می شود و به صورتی ساخته شده که شامل آجرها و نمایی از برج های دفاعی مرتفع است.

برج های دیوار بزرگ چین که با آجر ساخته شده است

برج های دیوار بزرگ چین که با آجر ساخته شده است

دیوار چین بزرگترین قبرستان جهان

دیوار چین بزرگترین قبرستان جهان نامیده می شود. بیش از میلیون ها انسان در طول ساخت این دیوار عظیم، جان خود را از دست دادند؛ کاوش ها و یافته های باستان شناسی منجر به کشف اجساد انسان هایی شدند که در زیر بخش هایی از دیوار چین دفن شده بودند.

طول و اندازه دیوار چین

اگرچه مقدار واقعی که برای اندازه طول دیوار چین تعیین شده است، حدود 8/8851 کیلومتر (5500 مایل) بوده اما اندازه کلی دیوار چین، بیش از هزاران سال است که با مقدار 18/21196 کیلومتر (13170 مایل) تخمین زده شده است. این مقدار در محدوده استوا، حدود 40075 کیلومتر (24901 مایل) می باشد.

دیوار بزرگ چین در معرض فرسایش

شاید جالب باشد اگر بدانید دیوار بزرگ چین در معرض خطر فرسایش قرار دارد. قسمت های شمالی دیوار که شامل استان های گانسو (Gansu) و نینگ ژیا (Ningxia) می باشد، به شدت در حال تخریب است و اوضاع آن وخیم گزارش شده است. عقیده ها بر آن هستند که قسمت هایی از این دیوار در طول 20 سال در اثر فعالیت های مخرب طبیعت و انسان ها ناپدید شده اند.

فرسایش دیوار چین بر اثر فعالیت های طبیعت و انسان

فرسایش دیوار چین بر اثر فعالیت های طبیعت و انسان

تور Badaling و بازدید از مقبره Ming

بیش از 10 میلیون نفر هر ساله از دیوار بزرگ چین بازدید می کنند. بخش های معروف این بنا با نام Badaling، توسط افراد سرشناس جهان مورد بازدید قرار گرفته است. این قسمت در دیوار چین، بازسازی شده و در حال حاضر، شلوغ ترین قسمت دیوار چین محسوب می شود. برای بازدید از این قسمت ها شاید لازم باشد حدود 1 مایل راه بروید.

Badaling قسمت پربازدید دیوار بزرگ چین است.

Badaling قسمت پربازدید دیوار بزرگ چین است.

استفاده از آجرهای دیوار چین برای ساخت خانه

در طول دوران انقلاب فرهنگی (سال های 1966 تا 1976)، بسیاری از آجرهای دیوار بزرگ چین برای ساخت خانه ها و بناها استفاده شدند. از طرفی دیگر، بسیاری از قسمت های این دیوار عظیم باید بهتر از آنچه که شایسته آن است، مورد بازسازی قرار گیرند.

عجایب دیوار چین

عجایب دیوار چین

عرض دیوار چین

اگر بخواهیم عرض دیوار بزرگ چین را برحسب متر بیان کنیم، عریض ترین قسمت دیوار 16.7 متر (54.8 فوت) است. عرض دیوار بزرگ چین حدود 8-10 متر (26 – 33 فوت) است. دیوار بزرگ Juyongguan دارای تنوع زیادی در عرض است، با حداکثر عرض 16.7 متر و حداقل عرض 1.2 متر (3.9 فوت). دیوار بزرگ چین به اندازه ای عریض است که می تواند با یک خودرو بر روی آن رانندگی کرد.

افسانه گریه تلخ مردانه جیانگسو

افسانه ای معروف در مورد دیوار بزرگ چین وجود دارد که با نام “گریه تلخ مردانه جیانگسو” شهرت یافته و به داستان فردی اشاره می کند که همسر خود را در ساخت این دیوار از دست داده است. طبق این افسانه، گریه های او به اندازه ای تلخ و دردناک بوده است که قسمتی از دیوار فرو ریخت؛ پس از آن او توانست استخوان های همسرش را بیرون آورد و آن ها را دفن کند.

افسانه ای معروف درمورد عجایب و طول دیوار چین

افسانه ای معروف درمورد عجایب و طول دیوار چین

دیوار چین برای دفع حملات نبود

دیوار بزرگ چین برای دفع حملات مغول ها ساخته نشده بود. دیوار بزرگ چین هرگز نتوانسته است یک تهاجم را متوقف کند. در سال 1449، مغولان در دیواره های جنوبی شکست خوردند و سپس در سال های 1571 تا 1644 صلح برقرار شد.  در سال 1644، هنگامی که سلسله مینگ، دروازه های شرقی در شان های گوآن (Shanhaiguan) را باز کرد، دولت مانچو توانست تحت نفوذ مهاجمان قرار گیرد.

دیوار چین از شرق به غرب گسترش یافته

دیوار بزرگ چین در بیش از 15 استان و شهر در سراسر کشور، از جمله شهرهای پکن و تیانجین، هبی، شانشی، شانشی، گانسو، مغولستان داخلی، هیلونگجیانگ، جیلین، لیائونینگ، شاندونگ، چینگهای، سیچوان، استان های سین کیانگ و نینگ شیا هوی گسترش یافته است. به طور کلی، پربازدیدترین بخش های دیوار بزرگ مانند Badaling، Mutianyu، Simatai، Juyongguan در شهر پکن و برخی از بخش ها در استان هبی نیز بسیار محبوب هستند، مانند Jinshanling و Shaihaiguan در حالی که Jiayuguan از سلسله هان واقع در گانسو، شمال غربی چین نیز ارزش بازدید را دارد.

15 گذرگاه مهم از شرق به غرب چین

دیوار بزرگ در سراسر 15 استان شمالی چین، شهرداری ها و مناطق خودمختار، از دریای بوهای در شرق تا صحرای گوبی، در 2500 کیلومتری غرب، کشیده شده است. 15 گذرگاه مهم جغرافیایی در طول مسیر ساخته شده است.

این یک دیوار نیست بلکه یک سری استحکامات است

دیوار بزرگ چین یک دیوار تک ساختاری نیست، بلکه شامل برج‌های فانوس دریایی، موانع، سربازخانه‌ها، ایستگاه‌های پادگان و قلعه‌هایی در امتداد دیوارها است که با هم یک سیستم دفاعی یکپارچه را تشکیل می‌دهند. اما همانگونه که گفته شد هرگز به عنوان دفاع در برابر هجوم مغولان کارساز نبود.

آغاز شرقی در دریا: گذرگاه شانهای

گذرگاه شانهای قلعه ای بود که در دوره سلسله مینگ (1368 – 1644) ساخته شد و اولین گذرگاه در شرق چین است. این شهر خارج از شهر Qinhuangdao در خلیج Bohai و 305 کیلومتری پکن قرار دارد. با توجه به موقعیت استراتژیک آن، به عنوان “اولین گذر زیر بهشت” شهرت دارد.

گذرگاه شانهای اولین گذر زیر بهشت در دیوار بزرگ چین

گذرگاه شانهای اولین گذر زیر بهشت در دیوار بزرگ چین

انتهای غربی دیوار چین در صحرای گبی: گذرگاه جیایو

گذرگاه جیایو به دلیل اینکه اولین قلعه مرزی در انتهای غربی دیوار بزرگ چین در سلسله مینگ بود، مشهور است. در میان صدها گذرگاه دیوار بزرگ، گذرگاه جیایو از جمله گذرگاه‌های موجود است که به خوبی حفظ شده است.

گذرگاه جیایو انتهای غربی دیوار چین

گذرگاه جیایو انتهای غربی دیوار چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 2 =

تماس بگیرید