تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

معبد اسب سفید -اولین نماد آئین بودا چین

نام-معبد-اسب-سفید-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

معبد اسب سفید ، یکی از جاذبه های گردشگری کشور چین است؛ این معبد بر اساس یک افسانه قدیمی به عنوان اولین معبد آئین بودیسم ….

نویسنده: منتشر شده در: 03 مارس 2019 332 بازدید

معبد-اسب-سفید-بهروزسیرمعبد اسب سفید ، یکی از جاذبه های گردشگری کشور چین است؛ این معبد بر اساس یک افسانه قدیمی به عنوان اولین معبد آئین بودیسم در چین شناخته می شود. این معبد به حمایت امپراتور سلسله مینگ در سال 68 پس از میلاد در لویانگ، پایتخت سلسله امپراتوری هان شرقی ساخته شد. برای سفر به این شهر در استان هِنان در کشور چین باید ویزای توریستی چین را دریافت کنید؛ برای لذت بردن از این جاذبه های دیدنی می توانید از خدمات گردشگری بهروزسیر استفاده کنید.

معبد اسب سفید در منطقه ای بیرون از دیواره های پایتخت باستانی هان غربی قرار دارد؛ این مکان در فاصله حدود 12 تا 13 کیلومتری از شرق لویانگ در استان هِنان واقع شده است. برای تماشای این معبد زیبا می توانید با اتوبوس شماره 56 از ایستگاه لویانگ به این منطقه حرکت کنید؛ حدود 40 دقیقه از ایستگاه تا معبد فاصله است. اگرچه معبد اسب سفید در مقایسه با سایر معبدهای چین بسیار کوچکتر است اما از نگاه پیروان آئین بودا ارزش زیادی دارد. در زمین های اطراف این معبد، کوهستان مونگان (Manghan Mountain) و رودخانه لوکوچی (Lucoche River) قرار دارند. برای تماشای تمام این جاذبه های گردشگری می توانید با ویزای توریستی چین با بهروزسیر به استان هِنان سفر کنید.

مروری بر تاریخچه معبد اسب سفید در استان هِنان، چین

تاریخچه-معبد-اسب-سفید-بهروزسیربنای اصلی معبد اسب سفید، ساختمان هایی بسیار پیچیده هستند که در دوره سلسله مینگ (1368 تا 1644) و امپراتوری سلسله کینگ (1644 تا 1912) ساخته شدند. این ساختمان ها در سال 1950 مورد بازسازی قرار گرفتند و مجدداً در سال 1973 نیز برای تعمیرات و بازسازی برخی قسمت های دیگر، مورد توجه قرار گرفتند. قسمت های مختلف در معبد اسب سفید شامل باغ ها، حیاط، سالن و … بودند که حدود 13 هکتار را پوشش می دادند.

در داخل سالن و برخی از قسمت های ساختمان معبد اسب سفید می توان آثاری از مجسمه های بودا را مشاهده کرد. البته آنچه با ویزای توریستی چین در این معبد می توانید مشاهده کنید، تغییراتی هستند که از نظر ساختاری و بازسازی بنا در مورد این معبد به کار رفته اند؛ این تغییرات صرفاً برای حفظ و نگهداری از این معبدهای باستانی انجام شده اند. بهروزسیر پیشنهاد می کند در سفر به استان هِنان، بازدید از معبد اسب سفید را در برنامه گردشگری خود قرار دهید.

انتخاب نام مناسب برای معبد اسب سفید؛ ریشه باستانی و علت نامگذاری آن

نام-معبد-اسب-سفید-بهروزسیرعلت نامگذاری معبد اسب سفید به این نام، داستان جذاب، شنیدنی و شگفت انگیزی دارد؛ این ماجرا به یکی از امپراتوری های مینگ مربوط می شود؛ بزرگترین رویای این امپراتوری، دیدار با بودا بود به همین دلیل او به دنبال دستنوشته یا یک منبع معتبر از بودا می گشت؛ بر همین اساس، فرستاده های او به سرزمین مرکزی هند، آن ها را با دو بودایی هندی رو به رو کرد و در نهایت، آن ها توجیه شدند به همراه یکدیگر به سرزمین چین سفر کنند. در راه بازگشت به چین، بودایی ها بر دو اسب سفید سوار بودند در حالیکه کتاب ارزشمندی از بودا را با خود به همراه داشتند. امپراتور مینگ به احترام این راهبان بودایی، دستور داد معبد بزرگی بسازند و نام آن را “معبد اسب سفید” نام نهاد.

از آن پس، معبد اسب سفید به عنوان اولین معبد بودا در کشور چین شناخته شد؛ راهبان هندی، کتاب بودا را از زبان هندی به زبان چینی ترجمه کردند و در اختیار پیروان این آئین قرار دادند. کشور چین، تنها کشور در آسیا نیست که پیروانی از بودا را در خود جای داده است؛ این آئین در ژاپن، ویتنام، کره و … نیز گسترش یافته است. برای تماشای تمام معبدهای بودا در کشور چین می توانید با بهروزسیر به این سرزمین باستانی سفر کنید.

جاذبه های گردشگری معبد اسب سفید در استان هِنان

سفر به استان هِنان با بهروزسیر، بهترین فرصت برای تماشای یک فستیوال بسیار زیبا و باشکوه است. هر ساله در شهر لویانگ در سطح شهر و همچنین در معبد اسب سفید، در ماه آوریل، روزهای 10 تا 25، فستیوال بزرگ گل ها برگزار می شود. توریست ها و گردشگران، علاوه بر شهروندان در این جشنواره شرکت می کنند. افسانه این جشنواره به زمان امپراتوری تانگ باز می گردد.

در آن زمان، شاهزاده وو، به بهانه اینکه گل های باغ در فصل زمستان به فرمان او رشد نکردند، دستور برگزاری این جشنواره را صادر کرد!! به همین دلیل او این گل ها را از ژی آن به لویانگ تبعید کرد!! به همین دلیل، هر ساله مراسم فستیوال گل ها در این شهر برگزار می شود.

جاذبه-های-گردشگری-معبد-اسب-سفید-بهروزسیراگر قصد دارید از تماشای این جشن ها و همچنین ساختمان معبد اسب سفید دیدن کنید باید ویزای توریستی چین را دریافت کرده و در تورهای گردشگری این کشور شرکت کنید. بهروزسیر در حال حاضر، کامل ترین تورهای چین را به مسافران عزیز ارائه می دهد. برای رزرو تورهای چین در تاریخ دلخواه خود با این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + بیست =

تماس بگیرید