تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

معبد ون شو یوآن چین

معماری-معبد-ون-شو-یوآن-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

صومعه ون شو یوآن (معبد ون شو یوآن) یا معبد وِن شو، یکی از زیباترین معبدهای منطقه کینگ یانگ، شهر چنگ دو در کشور چین ….

نویسنده: منتشر شده در: 25 مارس 2019 130 بازدید

معبد-ون-شو-یوآن-بهروزسیر

صومعه ون شو یوآن (معبد ون شو یوآن) یا معبد وِن شو (Wenshu yuan)، یکی از زیباترین معبدهای منطقه کینگ یانگ، شهر چنگ دو در کشور چین است.این معبد به پیروان آیین بودا تعلق دارد و جزو جاذبه های گردشگری استان سیچوآن محسوب می شود. ساختمان این معبد یکی از آثار حرفه ای از معماری چین است که ساخت آن به سال های 605 تا 617 باز می گردد. این معبد در سال 1706 بازسازی شد و هم اکنون یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کشور چین به شمار می رود. اگر قصد دارید به چین سفر کنید، اخذ ویزای فوری چین و شرکت در تورهای گردشگری بهروزسیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

تاریخچه صومعه یا معبد ون شو یوآن

تاریخچه-صومعه-یا-معبد-ون-شو-یوآن---بهروزسیربرای آشنایی با تاریخ معبد ون شو یوآن باید دوره های مختلف امپراتوری در سرزمین چین باستان را بررسی کنیم. سلسله های امپراتوری سویی، سلسله های 5 پادشاهی و 10 پادشاهی، حکومت امپراتوری سونگ، مینگ، کینگ، جمهوری چین و جمهوری خلق چین، دوره های مختلف تاریخی هستند که رد پای امپراتوری های آنان را می توان به نوعی در معبد ون شو یوآن جستجو کرد. در ادامه با توضیح مختصری بر این دوران، سعی می کنیم شما را با این معبد باستانی آشنا کنیم.

* معبد ون شو یوآن در دوران سلسله امپراتوری سویی (Sui):

برخی افسانه ها در چین باستان در این سرزمین می گویند بنای اصلی معبد ون شو یوآن اولین بار توسط همسر شاهزاده خانم یانگ ژیو (Yang Xiu)، پسر امپراتور وِندی (Wendi) در حکومت سویی ساخته شده است. این امپراتوری در سال های 581 تا 618 بر این سرزمین حکومت می کرده است.

*معبد ون شو یوآن در دوران امپراتوری 5 پادشاهی و 10 پادشاهی:

نام معبد ون شو یوآن در دوران 5 پادشاهی و 10 پادشاهی به عنوان “میائویوآن تای یوآن”، Miaoyuan Tayuan،  تغییر پیدا کرد. این حکومت ها در سال های 9017 تا 960 در چین فرمانروایی می کردند.

* معبد ون شو یوآن در دوران امپراتوری سونگ:

در دوران حکومت سونگ ( سال های 960 تا 1279)، نام معبد ون شو یوآن مجدداً به عنوان معبد ژین ژیانگ تغییر یافت.

* معبد ون شو یوآن در دوان حکومت مینگ:

آنچه در دوران حکومت مینگ برای معبد وین شو یوآن اتفاق افتاد بسیار فاجعه آمیز و تأسف بار بود. گزارش هایی از شهر چنگ دو نشان می دهند که در آن زمان در پایان امپراتوری مینگ ( 1644 تا 1376)، ساختمان معبد در یک آتش سوزی عظیم به طور کامل از بین رفت و تنها ده مجسمه آهنی بزرگ از خدایان بودا و درخت بلوط دوهزار ساله چینی در این حادثه بر جای ماندند. برای تماشای این معبد زیبا که در حال حاضر بازسازی شده است می توانید با ویزای فوری چین به شهر چنگ دو سفر کنید.

*معبد ون شو یوآن در دوان حکومت کینگ:

در سال 1681، ناحیه فرمانروای کانگژی از حکومت کینگ ( سال های 1644 تا 1911)، یک معمار به این منطقه آمد. در آن زمان، معبد ون شو یوآن با نام وِن شو شهرت داشت و هم اکنون هم با همین نام در میان مردم چین شناخته می شود. بازسازی و مرمت قسمت های مختلف این معبد از سال 1697 آغاز گشت و در سال 1706 نیز خاتمه یافت. بهروزسیر پیشنهاد می کند برای تماشای این معبد زیبا و تاریخی، ویزای فوری چین را تهیه کنید و رهسپار استان سیچوآن در شرق چین شوید.

معماری معبد ون شو یوآن

معماری-معبد-ون-شو-یوآن-بهروزسیرمعبد ون شو یوآن دارای قسمت های مختلفی است و معماری بنای داخلی آن بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است. پس از ورود به ساختمان معبد با یک ساختمان عظیم با سالن بزرگ به سبک پادشاهان رو به رو می شوید. سالن دارای سه قسمت در سمت غربی است؛ یک راهرو شما را به سالن بزرگ دیگری هدایت می کند که ماهاویرا (Mahavira) نام دارد؛ یکی دیگر از قسمت های معبد ون شو یوآن، کتابخانه غنی از منابع و متن های بودا می باشد. این ساختمان، پیچیدگی های خاص خود را دارد. برای اینکه با تمام قسمت های داخلی این معبد آشنا شوید باید ویزای فوری چین را دریافت کنید و به شهر چنگ دو سفر نمایید. برای این کار می توانید از خدمات بهروزسیر استفاده کنید.

با ورود به ساختمان معبد ون شو یوآن می توانید مجسمه های متعددی با اندازه های متفاوت از بودا در قسمت های مختلف مشاهده کنید. در سالن ماهاویرا در این معبد، ارتفاع سقف حدود 10 متر است و مجسمه های مختلفی در گوشه های سالن قرار داده شده است. ارزش این مجسمه ها به دوران تاریخی حکومت کینگ باز می گردد.

در قسمت پشتی سالن ماهاویرا در معبد ون شو یوآن، سالن دیگری قرار دارد که دو ردیف مجسمه در کنار سالن چیده شده است. تاریخ کشور چین و نمادهایی از آیین بودا را به خوبی می توانید در گوشه های معبد ون شو یوآن تماشا کنید. بهروزسیر برای خدمات تور گردشگری چین در خدمت شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − چهار =

تماس بگیرید