تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

معبد ژائوژو نمادی از تاریخ چین باستان

معبد ژائوژو نمادی از تاریخ باستان چین
چکیده این مطلب:

معبد ژائوژو یکی از معبدهای آئین بودا در شهرستان چنگ هوآ از توابع شهر چنگ دو در استان سیچوآن در کشور چین است. این معبد ….

نویسنده: منتشر شده در: 30 سپتامبر 2022 227 بازدید

معبد ژائوژو کجاست

معبد ژائوژو (Zhaojue Temple) یکی از معبدهای آئین بودا در شهرستان چنگ هوآ (Chenghua) از توابع شهر چنگ دو در استان سیچوآن در کشور چین است. این معبد دارای پیشینه تاریخی بسیار غنی بوده و در حال حاضر یکی از جاذبه های گردشگری چین محسوب می شود. این معبد در دوران مختلف در تاریخ، چندین مرتبه تخریب و سپس بازسازی شده است. جنگ ها و درگیری های منطقه موجب این تغییرات بوده که این بنای باستانی را تهدید می کردند.

معماری جدید معبد ژائوژو، یعنی همان بنایی که با سفر به استان سیچوآن می توانید مشاهده کنید، دقیقاً در سال 1984 ساخته شد. برای تماشای قسمت های مختلف این معبد می توانید با دریافت ویزای چین از بهروزسیر به شهر چنگ دو سفر کنید.

معبد ژائوژو کجاست

معبد ژائوژو کجاست

مروری بر تاریخچه معبد ژائوژو

رد پای سلسله های مختلف امپراتوری را می توانید در معبد ژائوژو جستجو کنید. امپراتوری های عظیم و قدرتمندی مانند سلسله تانگ، امپراتوری 5 پادشاه و 10 پادشاه، سلسله سونگ، سلسله مینگ، حکومت کینگ، جمهوری چین و در نهایت، جمهوری خلق چین، همه در مسیر تکامل تاریخی معبد ژائوژو قرار داشته اند. بی شک سفر با آژانس مسافرتی بهروزسیر به استان سیچوآن می تواند بهترین فرصت برای بازدید از معبد و گردش در زمین های اطراف آن باشد.

تاریخچه معبد ژائوژو

تاریخچه معبد ژائوژو

دوران امپراتوری سلسله تانگ

ساختمان اصلی معبد ژائوژو به قرن هفتم باز می گردد. در طول دوره حکومت پادشاه ژِنگوآن (Zhenguan)، امپراتور سلسله تانگ که در سال های 627 تا 649 در این سلسله فرمانروایی می کرد، این ساختمان پایه گذاری شد (سلسله تانگ در سال های 618 تا 907 بر سرزمین های شرقی چین حکومت می کرد). ساختمان اصلی معبد ژائوژو در آن دوره با نام “معبد جیان یوآن” شهرت داشت.

پس از آن، امپراتور ژوآن زونگ (Xuanzong) – سال های 847 تا 860 – نام معبد را به عنوان “معبد ژائوژو” تغییر داد. در سال 877 میلادی، در منطقه امپراتوری ژی زونگ (Xizong) – سال های حکومت او از 874 تا 888 ادامه داشت – فردی ماهر و حرفه ای به نام ژیومِنگ (Xiumeng ) پیشنهاد داد که از معبد به عنوان عبادتگاه استفاده شود. به مرور زمان و به تدریج، این معبد توسعه بیشتری یافت.

دوران امپراتوری 5 پادشاه و 10 پادشاه

شاید بتوان سیاه ترین روزگار معبد  را به دوران امپراتوری 5 پادشاه و 10 پادشاه نسبت داد. ساختمان معبد در جنگ هایی که میان امپراتوری های مختلف در استان سیچوآن رخ می داد به شدت تخریب شد. این دوران پادشاهی از سال 907 تا 960 به طول انجامید.

سلسله امپراتوری سونگ

در سلسله سونگ در سال 1008، معبد  به عنوان یک عبادتگاه در میان مردم شناخته شد. سلسله سونگ از سال های 960 تا 1279 بر این سرزمین حکومت می کرد. امپراتور ژِنگ زونگ، 30 سال از عمر خود را به بازسازی و مرمت معبد ژائوژو اختصاص داد. در زمان پادشاهی او، ساختمان معبد، رنگ و شکل تازه ای به خود گرفت به طوری که بیشتر از 300 سالن برای آن ساخته شد. در تاریخ روایت شده است که برخی از امپراتوری های آن دوران در قسمتی از معبد  دفن شده اند.

سلسله مینگ

در سال 1387، در بیستمین سال دوره هونگ وو، جدیدترین امپراتوری سلسله مینگ، مسیر جدیدی برای معبد  باز شد. امپراتور آن دوره این معبد را به عنوان نمادی از مذهب بودا در این منطقه معرفی کرد. در سال 1644، مقارن با سقوط امپراتوری مینگ، معبد  مجدداً در اثر جنگ های داخلی، تخریب شد! پس از آن معمار حرفه ای با نام پوشان (Poshan) توانست دوباره معبد را بازسازی کند.

سلسله امپراتوری کینگ

در سال 1663، قلمروی فرمانروایی کینگ تحت حکومت ژانگژو بود (1644 تا 1911)؛ معبد در آن دوران به صورت کاملاً حرفه ای ساخته شد. یک حیاط و سالن اختصاصی نیز برای معبد در نظر گرفته شد. سالن شام، برج گنبدی شکل و برخی راهروها، بخش هایی بودند که برای این معبد ساخته شدند.

جاذبه های گردشگری معبد ژائوژو

جاذبه های گردشگری معبد ژائوژو

جاذبه های گردشگری معبد ژائوژو

در بیان زیبایی ها و جاذبه های گردشگری معبد ژائوژو همین بس که بگوییم سیر تاریخی این معبد، خود به تنهایی بیانگر ارزش گردشگری و توریستی آن است. علاوه بر این، وجود مجسمه های بودا در داخل ساختمان معبد و معماری بی نظیر آن، همان چیزی است که توریست های جهان را به سمت این منطقه جذب می کنند. اگر به آثار تاریخی و معماری چین باستان علاقه دارید، تماشای این معبد را به شما پیشنهاد می کنیم. در همین راستا آژانس گردشگری بهروزسیر می تواند راهنمای مناسبی برای شرکت شما در تورهای گردشگری کشور چین باشد.

سوالات متداول درباره معبد ژائوژو

 

کجا می توانم نزدیک معبد Zhaojue بمانم؟

بیش از 165 هتل در معبد ژائوژو موجود است. قیمت ها از 750 ین برای هر شب شروع می شود.

نزدیکترین فرودگاه به معبد ژائوژو چیست؟

نزدیکترین فرودگاه به معبد ژائوژو فرودگاه چنگدو (CTU) است که 21.1 کیلومتر با آن فاصله دارد. سایر فرودگاه‌های نزدیک عبارتند از Tianfu International (TFU) (54.3 کیلومتر) و Mianyang (MIG) (99.8 کیلومتر).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هجده =

تماس بگیرید