تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

مناطق مسلمان نشین چین

مناطق مسلمان نشین چین-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

مناطق مسلمان نشین چین در تمام قسمت های این کشور، در استان ها و شهرهای مختلف توسعه پیدا کرده اند. سیاست های مذهبی در این ….

نویسنده: منتشر شده در: 05 اکتبر 2019 853 بازدید

آشنایی با مناطق مسلمان نشین چین

استان مسلمان نشین چین در تمام قسمت های این کشور، در مناطق و شهرهای مختلف توسعه پیدا کرده اند. سیاست های مذهبی در این کشور به گونه ای تنظیم شده است که تمام ادیان و عقاید در کنار یکدیگر در این سرزمین زندگی می کنند بدون آنکه به حقوق دیگری تجاوز نمایند. قانون اساسی کشور چین تصویب نموده است که شهروندان چینی و آنهایی که در مناطق مسلمان نشین چین زندگی می کنند از آزادی و حقوق یکسان برخوردارند و هیچ سازمان یا گروهی حق ندارد پیروان مذهب ها را از نظر فردی و اجتماعی، محدود کند.

استان مسلمان نشین چین

استان مسلمان نشین چین

طبق این قانون، استفاده از دین و مذهب برای از بین بردن نظم اجتماعی، ممنوع و غیر موجه است. در کشور چین بیشترین تنوع ادیان را شاهد هستیم که دین اسلام نیز یکی از این دین ها است. شرکت در تور چین می تواند یک آغاز برای ورود به دنیای ادیان در مشرق زمین باشد. با بهروزسیر همراه باشید تا با شما را با مناطق مسلمان نشین چین آشنا کنیم.

مناطق مسلمان نشین چین – شهرها و استان ها

خوشبختانه آثار دین اسلام را می توان در کشور چین نیز مشاهده کرد. استان های مرکزی، غربی، جنوبی و برخی از شهرهای شرقی این کشور جزو مناطق مسلمان نشین چین محسوب می شوند.

منطقه مسلمان نشین چین

منطقه مسلمان نشین چین

1- استان ژینجیانگ

استان ژینجیانگ یکی از معروف ترین مناطق مسلمان نشین چین است. این استان، بیشترین جمعیت مسلمان را در خود جای داده است. تقریباً حدود 50% از ساکنین این استان را مسلمانان تشکیل داده اند. استان ژینجیانگ به عنوان مرکز مهم بین المللی تجارت و حمل و نقل بین المللی بین چین و مدیترانه بوده است. شهرهای اصلی این استان شامل اوروکمی، کاشگار و تورپان می باشد. با ویزای چین می توانید به این استان در شمال غربی کشور چین سفر کنید.

2- استان یان نان

یکی دیگر از منطقه های مسلمان نشین چین در قسمت جنوبی این کشور، استان یان نان است. مسلمانان از زمان سلسله تانگ در این استان ساکن بوده اند. امروزه شاهد آن هستیم که بیش از 820 مسجد در استان یان نان وجود دارد و جمعیت مسلمانان، چیزی در حدود 698265 نفر باشد. مسجد بزرگ شادیان و مسجد نانچنگ کانمینگ، دو مسجد معروف برای عبادت مسلمانان در این استان هستند. بهروزسیر پیشنهاد می کند آداب و رسوم عبادت چینی ها را در این مسجد چین از نزدیک تماشا کنید.

3- شهر ژی آن

یکی از مناطق مسلمان نشین چین، شهر ژی آن در نیمه مرکزی این کشور است. این شهر در دوران امپراتوری تانگ به عنوان بزرگ ترین شهر پایتختی به شمار می رفته است. به دلیل اینکه این شهر در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است، اکثر جمعیت مسلمانان ژی آن را اعراب تشکیل داده اند. در این شهر، یک مسجد تاریخی بزرگ وجود دارد که در سال 742 ساخته شده و متعلق به دوران سلسله تانگ می باشد. چیزی در حدود 600000 نفر مسلمان در این شهر زندگی می کنند. ویزای چین به شما کمک می کند در مناطق مسلمان نشین رفت و آمد کنید.

شهر مسلمان نشین چین

شهر مسلمان نشین چین

4- استان گانسو

یکی دیگر از مناطق مسلمان نشین چین در نیمه مرکزی، در مجاورت سایر استان های مسلمان نشین، استان گانسو است. حدود 4/3 % از جمعیت این استان را مسلمانان تشکیل داده اند. جمعیت مسلمانان این استان در مقایسه با جمعیت استان نینگ ژیا در رتبه دوم قرار دارد. این استان بخشی از جاده ابریشم بوده است به همین دلیل می توان تنوع فرهنگی را در آن مشاهده کرد. شهر لانژو مرکز استان گانسو است. مساجد معروفی در این استان قرار دارند که محل عبادت مسلمانان هستند؛ مسجد لائوهوآ در لینژیا و مسجد لانژو ژیگوآن، دو نمونه از این مساجد معروف هستند.

5- منطقه خودمختار نینگژیا هویی

یکی از مناطق مسلمان نشین چین، منطقه ای خودمختار در نیمه مرکزی کشور، در مسیر جاده ابریشم است. این منطقه به عنوان مرکز مبادلات، حمل و نقل و تجارت میان شرق و غرب به شمار می رفته است. قدمت نینگژیا هویی به دوران امپراتوری تانگ و هان می رسد. حدود 20% از جمعیت چین در نینگژیا زندگی می کنند و حدود 34% آنها در منطقه هویی هستند. شهر یینچان، پایتخت نینگژیا است و به خاطر مساجد معروفی نظیر مسجد نانگوآن و ناجیاهو، به عنوان یکی از مناطق مسلمان نشین چین شهرت یافته است.

نینگژیا هویی شهر مسلمان نشین چین

نینگژیا هویی شهر مسلمان نشین چین

6- استان کینگ های

یکی دیگر از مناطق مسلمان نشین چین، استان کینگ های، جایی در فلات تبت است. این فلات در نیمه غربی کشور چین قرار دارد. در شمال این استان، منطقه خودمختار ژینگ جیانگ قرار دارد؛ مغولستان داخلی در شمال شرقی، استان گانسو در شرق و استان سی چوآن در جنوب شرقی آن واقع شده است. حدود 5/17 % از جمعیت استان کینگ های را مسلمانان تشکیل داده اند. ژینینگ، پایتخت این استان است. بزرگ ترین مسجد استان با نام مسجد دونگ گوآن در شهر پایتخت قرار دارد. قدمت مسجد به حدود 600 سال پیش باز می گردد.

7- شهر پکن

شهر پکن یکی از مناطق مسلمان نشین چین است. مساجد معروف در این شهر شامل مسجد نیوجی، دونگسی، ناندویا، هایدیان است. هر یک از این مساجد به دوران معینی از تاریخ در این سرزمین مربوط می شود.

8- شهر شانگهای

تخمین زده شده است که تعداد جمعیت مسلمانان شهر شانگهای حدود 70000 نفر است که از 10 ملیت مختلف در این مکان زندگی می کنند. مسلمانان از زمان سلسله یوآن در این منطقه بوده اند. مسجد سونگ جیانگ، اولین مسجدی بود که در این شهر ساخته شد

شهر شانگهای مسلمان نشین چین

شهر شانگهای مسلمان نشین چین

9- شهر گوانگژو

یکی از مناطق مسلمان نشین چین در جنوب این کشور، گوانگژ است. این شهر در مسیر جاده ابریشم، نقش حیاتی را در مبالات و تجارت ایفا می کرده است. تاریخ اصلی این سرزمین به حدود 2000 سال قبل باز می گردد. کمیته مخصوص مسلمانان در این شهر، اولین مرکزی بود که تشکیل شد. مسجد هوآی شنگ در خاطره ها با نام حضرت محمد شناخته می شود.

10- هنگ کنگ

دین اسلام برای اولین بار در اواسط قرن 17 به هنگ کنگ معرفی شد. در سال 1605، اولین گروه مسلمانان توسط یک کمپانی هند شرقی به این سرزمین نقل کان کردند. در سال 1870، اولین مسجد در خیابان شِلی ساخته شد. مسجد کاولون و مرکز اسلامی هنگ کنگ، دو مرکز مهم برای مناطق مسلمان نشین این شهر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هشت =

تماس بگیرید