تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

موزه شهر لویانگ چین

محوطه-های-نمایشگاهی-در-موزه-شهر-لویانگ-دوم-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

موزه شهر لویانگ ، یک موزه تاریخی و بسیار زیبا، واقع در استان هِنان در کشور چین است. این موزه در دره رودخانه زرد واقع ….

نویسنده: منتشر شده در: 22 آوریل 2019 66 بازدید

موزه-شهر-لویانگ--بهروزسیرموزه شهر لویانگ، یک موزه تاریخی و بسیار زیبا، واقع در استان هِنان در کشور چین است. این موزه در دره رودخانه زرد واقع شده و یکی از جاذبه های گردشگری شهر لویانگ محسوب می شود. آثار باستانی و تاریخی که در این موزه نگهداری می شوند، نمادی از فرهنگ و تمدن این منطقه به شمار رفته و آثار به جا مانده از دوران مختلف امپراتوری چین می باشند. بسیاری از آثار تاریخی که در موزه شهر لویانگ نگهداری می شوند مربوط به تمدن مرکزی چین هستند. مرکز کشور چین در دوران مختلف تاریخ، محل حکومت هزاران امپراطوری از جمله ژیا و ژو شرقی بوده است. اگر ویزای توریستی چین را از بهروزسیر دریافت کنید می‌توانید از نزدیک با ساختمان موزه و آثار باستانی آن آشنا شوید.

 موزه شهر لویانگ در سال ۱۹۵۷ در منطقه گوانلین (Guanlin) واقع در هفتمین کیلومتر از جنوب شهر لویانگ ساخته شد. این موزه به منطقه شمال جاده ژونگ ژو در سال ۱۹۷۳ منتقل گشت. موزه لویانگ، جایی در نزدیکی پارک وانگ چِنگ، حدود ۶۷ هکتار را تحت پوشش قرار داده بود. این پارک، وسیع ترین پارک شهر لویانگ محسوب می شود. پس از اینکه عملیات ساخت موزه شهر لویانگ به پایان رسید، ساختمان برای بازدید گردشگران در تاریخ اول ماه مه در سال ۱۹۷۴ بازگشایی شد.

 در این مکان می‌توانید ساختمان‌ها و معبد را که به عنوان میراث چین باستان در این منطقه هستند تماشا کنید. موزه شهر لویانگ به عنوان گذشته تاریخ امپراطوری های چین در این سرزمین ارزش زیادی دارد.

معماری بنای موزه شهر لویانگ

معماری-بنای-موزه-شهر-لویانگ--بهروزسیرموزه شهر لویانگ به عنوان نمادی از معماری چین باستان، در دوران حکومت تانگ ساخته شد. یک نقاشی مربوط به دوران سلسله هان شرقی که شامل هزاران نقش از گلهای رنگارنگ بود در دروازه ورودی موزه شهر لویانگ قرار دارد.

ساختمان موزه شهر لویانگ از چهار راهروی بزرگ و ۵ نمایشگاه که به صورت اتاق های مجزا آثار باستانی را به نمایش گذاشته اند، تشکیل شده است. مساحت کل موزه حدود ۲۰ هزار متر مربع می باشد؛ از این میزان مساحت، حدود ۱۰ هزار مترمربع به ساختمان موزه تعلق دارد. آثار باستانی مربوط به دوران امپراتوری مختلف در این موزه نگهداری می شود که می‌توان نمادی از مذهب های مختلف را در قسمت های مختلف موزه مشاهده کرد. بسیاری از قسمتهای موزه شهر لویانگ به صورت نمایشگاهی چیده شده اند. با دریافت ویزای توریستی چین توانید از خدمات گردشگری بهروزسیر برای سفر به لویانگ و تماشای ساختمان موزه استفاده کنید.

آثار باستانی که در موزه شهر لویانگ نگهداری می شوند به قرن‌های هفدهم، بیست و یکم و یازدهم قبل از میلاد باز می گردند؛ در آن دوران، امپراتوری های ژیا، شانگ و ژو در این سرزمین حکومت می‌کرده‌اند.

همچنین آثار سفالگری، مجسمه های فلزی، اشیای برنزی و ظروفی که از نقره و طلا ساخته شده است در موزه شهر لویانگ به نمایش گذاشته شده اند. تمام این آثار نشان دهنده هنر و مهارت مردم چین باستان می باشد.

محوطه های نمایشگاهی در موزه شهر لویانگ

محوطه-های-نمایشگاهی-در-موزه-شهر-لویانگ-بهروزسیر دو مجموعه بزرگ و ارزشمند در موزه شهر لویانگ وجود دارد؛ مجموعه اول، نمادی از آثار تاریخی و باستانی بوده و مجموعه دوم به معرفی آثار مربوط به تمدن و فرهنگ یا مذهب می پردازد. بسیاری از آثار نگهداری شده در این موزه برای بازدید سایر ملیت ها به موزه های کشورهای اروپایی و آسیایی مانند ژاپن، آلمان، فرانسه، سنگاپور و کره جنوبی انتقال داده شده اند. موزه شهر لویانگ، نمایشگاهی از غارهای سنگی، اشیای سفالی مربوط به دوران امپراطوری تانگ و هان، کاخ های باستانی، آثار نقاشی و خوشنویسی و موارد دیگر مربوط به دوران مختلف در این سرزمین را به نمایش می گذارد. اگر ویزای توریستی چین را در دست داشته باشید می توانید در تورهای گردشگری بهروزسیر شرکت کرده و به شهر لویانگ سفر کنید.

بازدید از ساختمان این موزه برای علاقه‌مندان به دنیای باستان شناسی و تمدن مشرق زمین یک تجربه هیجان انگیز است.

محوطه-های-نمایشگاهی-در-موزه-شهر-لویانگ-دوم-بهروزسیر ظروف فلزی، نقره ای، طلا، سنگی، آثار نقاشی و خوشنویسی و موارد دیگر که در موزه شهر لویانگ نگهداری می‌شود مربوط به سلسله مینگ و کینگ هستند. بر روی برخی از آثار سفالی و ظروف فلزی که در موزه شهر لویانگ وجود دارند، نقاشی های مربوط به آیین بودا مشاهده می شود که در حدود سال ۵۱۹ و در دوران امپراتوری وی شمالی به وجود آمده و نشان‌دهنده مذهب مردم آن دوران می باشد.

موزه شهر لویانگ به عنوان یک مفهوم ارزشمند در کشور چین برای پرداختن به امور باستان‌شناسی، تحقیقاتی و مطالعاتی در حوزه تاریخ و باستان شناسی کشور چین شناخته می شود.

با توجه به اینکه ساختمان موزه لویانگ در نواحی نزدیک به رودخانه لو قرار گرفته است، بسیاری از گردشگرانی که برای تماشای آثار باستانی موزه به این استان سفر می‌کنند می‌توانند از منظره های طبیعی رودخانه و رودخانه زرد لذت ببرند.

 آنچه موزه شهر لویانگ را از سایر موزه های کشور چین مجزا می کند، آثار تاریخی و اشیایی هستند که  در دوران مختلف تاریخی گردآوری شده‌اند؛ این بدان معنی است که شهر لویانگ در طول تاریخ، شاهد حکومت‌های مختلف امپراطوری بوده است و ارزش تاریخی بسیار زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

تماس بگیرید