تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

موزه هنان چین

قسمت-های-مختلف-موزه-نانجینگ -بهروزسیر
چکیده این مطلب:

موزه هنان، یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کشور چین است. این موزه بسیار زیبا یک موزه بسیار ارزشمند در زمینه ….

نویسنده: منتشر شده در: 23 ژانویه 2019 214 بازدید

موزه-هنان - بهروزسیر

موزه هنان چین (Henan Museum)، یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کشور چین است. این موزه بسیار زیبا در استان هنان، واقع در شهر ژنگ ژو (Zhengzhou) در سمت غرب چین قرار دارد. موزه استان هنان، یک موزه بسیار ارزشمند در زمینه باستان شناسی و تاریخ است. اگر شما هم به بازدید از آثار باستانی، اشیای عتیقه، فرهنگ و تمدن دوران کهن علاقه مند هستید، بهروزسیر پیشنهاد می دهد با اخذ ویزای فوری چین، رهسپار مشرق زمین شده و از موزه هنان دیدن کنید. قطعاً از تماشای آثار باستانی این موزه شگفت زده خواهید شد.

در موزه هنان، بیش از 130000 مجموعه ارزشمند از آثار عتیقه مربوط به تمدن قدیمی نگهداری می شود. در این موزه علاوه بر جمع آوری و نمایش آثار تاریخ بشر، آثار قدیمی دیگری مربوط به تاریخ طبیعی نظیر فسیل و استخوان دایناسورها نیز به نمایش در آمده است.

موزه-هنان -- بهروزسیرساختمان موزه هنان در سال 1997 بازگشایی شد. این موزه در مساحتی به وسعت 100000 فوت مربع ساخته شده است؛ از این فضای گسترده، حدود 78000 فوت مربع به فضای ساختمان موزه اختصاص داده شده است. پیشنهاد می کنیم ویزای فوری چین را دریافت کنید و در قالب تور چین به استان هنان این کشور سفر کنید. تماشای این موزه فوق العاده را از دست ندهید.

مروری بر تاریخچه موزه هنان

تاریخچه-موزه-هنان- بهروزسیر

موزه هنان یکی از قدیمی ترین موزه های کشور چین است. در ماه ژوئن سال 1927، یک ژنرال ارتش به نام فِنگ یوژیانگ (Feng Yuxiang) که در آن زمان، فرماندهی ارتش چین در استان هنان را بر عهده داشت بیان نمود که آموزش برای سیاست هر کشور، ضروری است. در ماه جولای، کمیته ای برای راه اندازی و تأسیس موزه هنان تشکیل شد و یک فضای مشخص برای ساخت موزه در نظر گرفته شد.

در ماه مه، سال 1928، مقامات دولتی تصمیم گرفتند نام “موزه هنان” را به عنوان “موزه ملی” تغییر دهند؛ زیرا عقیده داشتند که این موزه نمایانگر تاریخ و واقعیت های ملی چین است. در تاریخ اول ماه دسامبر، مجدداً نام این موزه از سوی دولت به “موزه هنان” تغییر یافت. سیر تکاملی ساخت این موزه در استان هنان، جالب و شنیدنی است به طوری که هر گردشگری را ترغیب می کند تا با دریافت ویزای فوری چین، برای تماشای آن به این کشور سفر نماید.

تاریخچه-موزه-هنان -- بهروزسیر

در طول سال های 1930 تا 1937، موزه هنان شاهد پیشرفت های چشمگیری بود. در این دوران، تیم های تحقیقاتی و باستان شناسی به رهبری گوآن بایی (Guan Baiyi) در حال کاوش و جستجوی آثار باستانی و تاریخی بودند و هدف آن ها بر تاریخ استان هنان تمرکز داشت. به این ترتیب تمام یافته های باستان شناسی و تحقیقاتی این گروه در موزه هنان نگهداری می شد. در آن دوران، این موزه شهرت زیادی پیدا کرد.

در سال های 1937تا 1948، موزه هنان دستخوش تغییرات زیادی شد. در آن دوران جنگ هایی میان ارتش چین و ژاپن در گرفت. در سال 1961، این موزه از مکان قبلی خود در کایفِنگ به مکان کنونی، یعنی شهر ژِنگ ژو منتقل شد. آنچه امروز به عنوان ساختمان موزه هنان در این شهر مشاهده می کنیم، ساختمانی با معماری خیره کننده است که در مرکز شهر ساخته شده است. طراحی تمام قسمت های این ساختمان، فرهنگ و هنر چین را نمایش می دهند.

آشنایی با مجموعه های گرانبها که در موزه هنان نگهداری می شوند

مجموعه-های-گرانبها-در-موزه-هنان - بهروزسیر

در حال حاضر، موزه هنان دارای مجموعه هایی است که بیش از 130 هزار شیء گرانبها را شامل می شوند. در برخی از این مجموعه ها، بیش از 5000 قطعه باستانی و قدیمی وجود دارند که همه از قدمت تاریخی ارزشمندی برخوردار هستند. در میان تمام این آثار باستانی در موزه هنان، مجموعه هایی از آثار عتیقه ماقبل تاریخ و ظروف برنزی مربوط به دوران امپراتوری سلسله شانگ (Shang) و ژو (Zhou) نیز وجود دارند. در سایر مجموعه ها نیز می توانید آثار سفالی، سیمانی و … که به دوران حکومت سلسله های امپراتوری در تاریخ کشور چین مربوط می شوند را مشاهده کنید.

در فضای داخلی موزه هنان، سالن های بزرگ نمایشگاهی وجود دارند؛ این قسمت ها شامل نمایشگاه های اصلی عمومی، نمایشگاه های تخصصی و نمایشگاه موقت می باشند. به طور کلی موزه هنان دارای دو نمایشگاه اصلی و 6 نمایشگاه تخصصی است. بهروزسیر، بازدید از این موزه را با ویزای فوری چین و شرکت در تور چین برای شما تسهیل می نماید.

مجموعه-های-گرانبها-در-موزه-هنان-- بهروزسیر

امکانات موزه هنان برای بازدیدکنندگان و علاقه مندان به باستان شناسی

اگر تصمیم گرفتید با ویزای فوری چین به استان هنان سفر کنید و در قالب تورهای گردشگری از موزه هنان دیدن کنید باید بدانید که این موزه مقررات خاصی را برای تورهای گردشگری صوتی، ویدیویی، تأسیسات رایانه ای، امکانات جذاب برای توریست ها و … در نظر گرفته است.

موزه هنان مجهز به سیستم های کامل امنیتی و حفاظتی، سیستم مدیریت خودکار ساختمان، سیستم آموزشی صوتی – تصویری، سرویس رایانه ای اطلاعاتی برای بازدیدکنندگان موزه، سیستم حفاظت از اشیای عتیقه، سیستم های امنیتی و جستجو با تجهیزات و فناوری های مدرن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

تماس بگیرید