تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

تمام نکات و ترفندها درباره ویزای تحصیلی چین

فهرست-مدارک-و-اسناد-مورد-نیاز-برای-صدور-ویزای-تحصیلی-چین-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

ویزای تحصیلی چین نوعی از ویزای دانشجویی است که برای افرادی صادر می‌شود که قصد ادامه تحصیل در کالج ها یا دانشگاه های چین را ….

نویسنده: منتشر شده در: 24 جولای 2019 55 بازدید

ویزای-تحصیلی-چین-بهروزسیر

ویزای تحصیلی چین نوعی از ویزای دانشجویی است که برای افرادی صادر می‌شود که قصد ادامه تحصیل در کالج ها یا دانشگاه های چین را دارند. افرادی که برای تحصیل به کشور چین سفر می‌کنند به دریافت ویزای تحصیلی چین نیاز دارند. ویزای تحصیلی برای دانشجویان بین المللی صادر می‌شود و از سوی سفارت چین و دانشگاه های پذیرنده دانشجو مورد تایید قرار می گیرد. ادامه تحصیل در دانشگاه های چین به دلیل سطح بسیار بالای  آموزشی و کیفیت خدمات پشتیبانی از دانشجویان و همچنین محیط پیشرفته تحصیلی مورد توجه دانشجویان خارجی قرار گرفته است. اصلی ترین و مهمترین محدودیت برای ادامه تحصیل در دانشگاه های چین، آشنایی با زبان چینی می باشد. اگر ویزای چین را دریافت کنید می توانید یک سفر کوتاه مدت به این کشور داشته باشید. به این ترتیب، بهترین فرصت را برای آشنایی با شرایط زندگی دانشجویی در شهرهای مختلف کشور چین  در اختیار خواهید داشت.


انواع ویزای تحصیلی چین

انواع-ویزای-تحصیلی-چین-بهروزسیر

ویزای تحصیلی چین که برای ادامه تحصیل در دانشگاه های چین یا کالج های آموزشی مورد نیاز است به دو نوع تقسیم می شود؛ ویزای X1  و ویزای X2. هر یک از انواع ویزای تحصیلی چین دارای شرایط ویژه ای می باشند. بنابراین دانشجویان با توجه به شرایط تحصیلی خود از یکی از انواع ویزاهای تحصیلی در کشور چین استفاده می کنند.

ویزای تحصیلی چین X1: این ویزا برای دانشجویانی صادر می‌شود که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های چین به مدت بیشتر از ۶ ماه را دارند.

ویزای تحصیلی چین X2:  این ویزای تحصیلی برای افرادی صادر می‌شود که قصد ادامه تحصیل یا فرصت مطالعاتی در کشور چین را به مدت کمتر از ۶ ماه دارند.

ویزای X1 معمولاً قابل تمدید تا بیشتر از ۵ سال می باشد. افرادی که ویزای X1 را دارند موظف هستند در ظرف مدت ۳۰ روز پس از ورود به کشور چین به اداره امنیت محلی مراجعه کرده، ثبت نام کنند و مجوز اقامت در چین را دریافت نمایند. در همین راستا افرادی که متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه های چین یا فرصت مطالعاتی در این کشور هستند، برای أخذ ویزای X2 باید به صورت مجزا اقدام کنند.


مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی چین

مدارک-مورد-نیاز-برای-دریافت-ویزای-تحصیلی-چین-بهروزسیر

افراد متقاضی ادامه تحصیل در چین باید مدارک مورد نیاز را برای دریافت ویزای تحصیلی چین به مقامات دولت چین و همچنین دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند. مدارک معتبر نظیر ویزای تحصیلی، پاسپورت و کارت شناسایی برای صدور ویزای تحصیلی در کشور چین مورد نیاز است. در این خصوص موارد زیر قابل توجه می باشد:

سوابق آموزشی و محدودیت سنی:

  • متقاضیان درخواست برای ویزای تحصیلی چین برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس باید مدرک دیپلم دوره دبیرستان را در اختیار داشته باشند و سن آنها کمتر از ۲۵ سال باشد.
  • متقاضیان ادامه تحصیل در چین برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس باید مدرک لیسانس را به دانشگاه ارائه داده و سن آنها کمتر از ۳۵ سال باشد. برای ورود به دوره فوق لیسانس در کشور چین، توصیه نامه از یک یا دو نفر از  اساتید دوره لیسانس به همراه امضای آن ها الزامی است.
  • ادامه تحصیل و دریافت ویزای تحصیلی برای متقاضیان تحصیل در چین در مقطع دکترا با محدودیت سن حداکثر ۴۰ سال و در اختیار داشتن مدرک فوق لیسانس و لیسانس می باشد. دانشجویان باید یک نامه معرفی نامه از یک یا تعداد بیشتری از اساتید سال های قبل خود به همراه امضا به دانشگاه تحویل دهند.

فهرست مدارک و اسناد مورد نیاز برای صدور ویزای تحصیلی چین:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه و دارای یک صفحه هالی
  • تکمیل کردن فرم درخواست ویزای تحصیلی چین
  • عکس پرسنلی به صورتی که چهره کامل متقاضی در آن مشخص بوده با زمینه روشن و بدون ویرایش عکس ثبت شده باشد
  • نامه پذیرش از سوی یکی از دانشگاههای چین به همراه کپی آن
  • تکمیل فرم JW210 – JW202 برای دانش آموزان خارجی، ویژه صدور ویزای تحصیلی چین

مراحل درخواست ویزای x در چین

  • فهرست-مدارک-و-اسناد-مورد-نیاز-برای-صدور-ویزای-تحصیلی-چین-بهروزسیر
  • برای دریافت ویزای تحصیلی چین- ویزای x  – فرد متقاضی باید فرم درخواست را شخصاً به کنسولگری ها و سفارتخانه ها یا مراکز درخواست ویزا در کشور چین ارائه دهد.
  • از طرف دیگر، اشخاص متقاضی صدور ویزای تحصیلی چین می توانند مراحل صدور ویزا را از طریق یک آژانس مسافرتی (بهروز سیر) یا سازمان صدور ویزا پیگیری نمایند.
  • متقاضیان درخواست ویزای تحصیلی چین به یاد داشته باشند که بسیاری از سفارتخانه ها یا کنسولگری های چین، درخواست های ارسالی را رد می‌کنند اما سازمان درخواست ویزای چین این فرم ها را پذیرش می نمایند.
  • اگر افراد متقاضی صدور ویزای x1 یا X2 در چین هستند ممکن است لازم باشد از طریق وب‌سایت سازمان درخواست ویزای چین به صورت آنلاین، یک وقت ملاقات حضوری بگیرند.

 

 فرایند صدور ویزای تحصیلی چین

فرایند-صدور-ویزای-تحصیلی-چین-بهروزسیر

به طور متوسط فرآیند بررسی مدارک، چهار روز کاری طول می کشد اما اگر افراد متقاضی ویزای تحصیلی چین عجله داشته باشند می توانند از سرویس ها و خدمات فوری استفاده کنند. این خدمات ۲ تا ۳ روز کاری طول می کشد و بیشتر از ۲۰ دلار هزینه دارد. خدمات بسیار فوری برای صدور ویزا، یک روز کاری انجام می گیرد و هزینه آن بیشتر از ۳۰ دلار است. بهروزسیر پیشنهاد می‌کند خدمات أخذ ویزای چین و ویزای تحصیلی چین را از طریق موسسه های حقوقی و مهاجرتی پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 19 =

تماس بگیرید