تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

هنرهای مردم کشور چین – قسمت اول

نقاشی-چین-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

کشور چین، مشهورترین کشور آسیای شرقی از نظر فرهنگ، تاریخ، تمدن و هنر است. قدمت و ارزش این کشور از منظر باستان شناسی در مقایسه ….

نویسنده: منتشر شده در: 05 فوریه 2019 638 بازدید

نقاشی-چین-بهروزسیرکشور چین، مشهورترین کشور آسیای شرقی از نظر فرهنگ، تاریخ، تمدن و هنر است. قدمت و ارزش این کشور از منظر باستان شناسی در مقایسه با سایر سرزمین های شرقی بسیار بالاتر است. اکتشافات باستان شناسی و آثاری که از این مناطق به دست آمده اند همه نشان دهنده قلمروهای وسیع امپراتوری های مختلف در چین باستان هستند. تعداد قابل توجهی از آثار تاریخی به دوران قبل از میلاد مسیح در چین مربوط می شوند. هنر چینی نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای آشنایی با هنرهای مردم کشور چین، با خدمات تور چین در مجموعه بهروزسیر به این سرزمین افسانه ای مسافرت کنید.

هنر چینی را می توان نمونه منحصر به فردی از هنرهای تجسمی به شمار آورد. هنرهای تجسمی که توسط مردمان چین در دوره های مختلف تاریخی خلق شده اند، تفاوت بسیار زیادی با هنرهای تجسمی در سایر مناطق جهان دارند. همانطور که هنگامی که به یک مجسمه بومی سرخپوستان نگاه می کنید به سرعت متوجه می شوید که این هنر به آمریکای لاتین تعلق دارد، هنرهای چینی هم در جهان، شناخته شده هستند.

نقاشی-چین2-بهروزسیرهنرهای چینی در طول هزاران سال در کشور چین به وجود آمده اند. بسیاری از آثار به دوران پارینه سنگی مربوط می شود و برخی دیگر به اولین سال های امپراتوری پادشاهان پس از میلاد مسیح باز می گردد. تاریخ هنرهای مردم کشور چین یکی از جاذبه های گردشگری این سرزمین است. امروزه با برگزاری تور چین و سفر توریست ها به شهرهای مختلف این کشور، مراکز خرید و فروشگاه های محلی که آثار هنری بومی و هنرهای دستی را به فروش می رسانند، رونق خوبی دارند.

انواع هنرهای مردم کشور چین؛ از نقاشی گرفته تا صنایع دستی

هنرهای-مردم-کشور-بهروزسیررد پای هنرهای چینی را می توانید به وضوح در تاریخ باشکوه کشور چین دنبال کنید. چین در دوران مختلف تاریخی، قبل از میلاد مسیح و پس از میلاد و همچنین دوران معاصر، آثاری با قدمتی بیش از 10 هزار ساله را به نمایش گذاشته است. شرکت در تور گردشگری بهروزسیر، فرصتی مناسب برای لذت بردن از تماشا هنرهای چینی است.

هنرهای چینی، گنجینه هایی بسیار ارزشمند هستند؛ نیاکان و اجدادی که قرن ها پیش به هنرهای تجسمی مشغول بوده اند، هنر خود را به نسل های بعدی انتقال دادند تا فرزندان آن ها هم بتوانند این میراث جاودانی که نگاهبانی کنند. به طور کلی هنرهای مردم کشور چین را می تواند در تعداد بیشماری از هنرهای دستی عنوان کرد؛ هنر نقاشی، سفالگری، موسیقی، رقص بومی، اپرا، خوشنویسی و خطاطی، کار با مهره و سیم، هنر روی فلزات، گلدوزی، تئاتر عروسکی و …، نمونه هایی از هنرهای مردم کشور چین در دوران مختلف تاریخی هستند.

هنر نقاشی در کشور چین؛ زیباترین آثار هنری با قدمت ده هزار ساله چین باستان

هنر-نقاشی-در-کشور--بهروزسیرهنر نقاشی یکی از قدیمی ترین هنرهای کشور چین است. اولین آثار این هنر به دوران امپراتوری سلسله شانگ در سال های 1523 تا 1028 قبل از میلاد باز می گردد. در آن دوران نقاشی هایی بر روی یک قالب مشخص ایجاد می شد. عمده ترین طرح هایی که هنرمندان در آن ها تبحر خاصی داشتند، طبیعت و پرندگان بود. با رواج این نوع نقاشی، به تدریج طرح های طبیعی، گیاهان، گل ها و پرندگان در میان مردم به محبوبیت رسید تا جایی که نقوش زیبایی بر روی ظروف سفالی نیز ایجاد شدند.

آثار نقاشی باستانی کشور چین در دوران مختلف امپراتوری، نسل به نسل منتقل شد. سلسله امپراتوری هان، تانگ، یوآن، مینگ و چینگ، همه دارای آثار ارزشمندی از هنر نقاشی چینی هستند. با ورود اولین نمونه های کاغذ و پارچه به بازار، برخی از هنرمندان با رنگ و جوهر اقدام به خلق آثار نقاشی فوق العاده با طرح هایی شگفت انگیز بر روی آن ها نمودند. نقاشی چینی با طرح ها و رنگ های متنوع، هنری است که چشم ها را به خود خیره می سازد.

نقاشی روی سرامیک، یک هنر زیبا برای تحول در دنیای نقاشی و صنایع دستی

نقاشی-روی-سرامیک-بهروزسیربا رواج نقاشی به عنوان یکی از هنرهای مردم کشور چین، هر روز به تعداد علاقه مندان به نقاشی افزوده شد تا جایی که برخی از تغییرات و ابداعات برای جذاب تر کردن نقاشی ها به وجود آمدند. پس از اینکه مردم دریافتند می توانند بر روی چوب، سفال یا پارچه نقاشی کنند، تولید عروسک هایی که روی آن ها نقاشی شده بود، خیلی زود رواج یافت. آنچه امروز می توانید با شرکت در تور چین در فروشگاه های سوغاتی های محلی در این سرزمین مشاهده کنید، حاصل هنرهای چین باستان است که به روزگار امروزی منتقل شده است.

نقاشی-روی-سرامیک2-بهروزسیریکی دیگر از هنرهای مردم کشور چین که محبوبیت بسیار زیادی در میان تمام اقشار جامعه به دست آورد، نقاشی روی ظروف سرامیکی بود. اولین آثار سرامیکی لعاب دار به حدود قرن های 11 تا 17 پیش از میلاد باز می گردد. ظروف سرامیکی، ظرفی بودند که از ترکیب مواد اولیه مناسب ساخته می شد و روی آن با یک لعاب مخصوص پوشش داده می شد. این ظروف به شکل گلدان، بشقاب، کاسه، یا ظروف مخصوص شیرینی و میوه بودند. علاقه مندان به هنر نقاشی چینی با استفاده از رنگ ها و طرح های مختلف، نقوش بسیار زیبا و خیره کننده ای را روی این وسایل ایجاد می کردند. هنوز هم این نمونه آثار در کشور چین وجود دارند.

اگر با تور چین و خدمات بهروزسیر به کشور چین سفر کنید می توانید نمونه ای از این نقاشی ها را به عنوان سوغات چین خریداری کنید. در قسمت بعدی این مطلب به سایر هنرهای چینی خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − سه =

تماس بگیرید