تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

پارک المپیک بیجینگ -جاذبه گردشگری چین

پارک-المپیک-بیجینگ--بهروزسیر
چکیده این مطلب:

پارک المپیک بیجینگ یا در اصطلاح دیگر، Olympic Green، نام یک مکان در شهر بیجینگ کشور چین است. این پارک المپیک در واقع محل برگزاری ….

نویسنده: منتشر شده در: 24 فوریه 2019 174 بازدید

پارک-المپیک-بیجینگ--بهروزسیرپارک المپیک بیجینگ (Beijing Olympic Park) یا در اصطلاح دیگر، Olympic Green، نام یک مکان در شهر بیجینگ کشور چین است. این پارک المپیک در واقع محل برگزاری بازی های المپیک سال 2008 و مسابقات جهانی پارا المپیک بوده است. این بازی ها در فضایی به مساحت حدود 1159 هکتار برگزار شده که حدود 680 هکتار از این وسعت در نواحی شمالی توسط پارک المپیک بیجینگ پوشش داده شده است. 315 هکتار در بخش مرکزی و 164 هکتار در قسمت جنوبی این اراضی، بازی های آسیایی 1990 را پوشش می دادند. این پارک شامل ده موقعیت، دهکده المپیک و سایر امکانات است که در حال حاضر به عنوان یک مکان دیدنی در شهر بیجینگ شناخته می شود. برای بازدید از این پارک و محوطه های اطراف می توانید از بهروزسیر در تور چین شرکت کنید.

معرفی بخش های مختلف پارک المپیک بیجینگ

1-بخش مرکزی آشیانه پرنده و مکعب آبی

بخش-مرکزی-–-آشیانه-پرنده-و-مکعب-آبی-بهروزسیربخش مرکزی پارک المپیک بیجینگ که از اولین قسمت های این پارک محسوب می شود تعداد بسیاری از ساختمان ها و زمین های مهم این ناحیه را در برگرفته است. در گوشه شمال شرقی، دهکده المپیک واقع شده است و در قسمت جنوبی می توانید استادیوم ملی را مشاهده کنید. این مکان با نام آشیانه پرنده شهرت دارد. مرکز آبی که با عنوان مکعب آبی در پارک المپیک بیجینگ شناخته می شود نیز در این ناحیه می باشد. سایر قسمت های جنوبی در مرکز پارک شامل یک استادیوم سرپوشیده، مرکز قرارداد و موزه علوم و فناوری چین هستند. سفر به شهر بیجینگ و بازدید از این قسمت از پارک المپیک، یک پیشنهاد هیجان انگیز برای شرکت در تور چیناست.

برج لینگ لونگ (Ling Long Tower) با ارتفاع 132 متر، بلندترین ساختمان پارک المپیک بیجینگ است که در طول بازی های المپیک به عنوان مرکز پخش بازی ها از آن استفاده می شد. تماشای این برج زیبا به ویژه هنگام شب، جذاب و رویایی است. نورپردازی خیره کننده در تاریکی شب، نمای بیرونی برج را به طرز شگفت انگیزی نمایان می سازد. برای تماشای این برج زیبا می توانید در تور چین مجموعه گردشگری بهروزسیر شرکت کنید.

برج-لینگ-لونگ-بهروزسیردر جنوب برج لینگ لونگ، استادیوم ملی قرار دارد که برای بازی های آسیایی 2008 بازگشایی شد. استادیوم مرکزی پارک المپیک بیجینگ، مساحتی حدود 204000 متر مربع را پوشش می دهد و ظرفیت تعداد 91000 بازدید کننده را دارد. نمای این استادیوم به شکل آشیانه پرنده ساخته شده است که نمادی از امیدواری بشر به آینده و تلفیقی از هنر و معماری در این مکان است.

در فاصله ای نه چندان دورتر از بنای آشیانه پرنده، مرکز ملی آبی به به مکعب آبی شهرت دارد قرار گرفته است. این مکعب آبی به شکل سلول و ساختار طبیعی حباب های صابون ساخته شده است! یک بنای مکعبی شکل عظیم که با به کارگیری فناوری های مدرن و مفاهیم قدیمی چین باستان در این مکان طراحی شده است. برای تماشای این معماری منحصر به فرد می توانید در تور چین آژانس بهروزسیر شرکت کنید.

2-قسمت شمالی پارک المپیک بیجینگ

قسمت-شمالی-پارک-المپیک-بیجینگ-بهروزسیرقسمت شمالی پارک المپیک بیجینگ که با نام پارک جنگلی المپیک نیز شناخته می شود، مکانی است که در شمال جاده کِهویی (Kehui Road) واقع شده است. پارک جنگلی به منزله نقطه انتهایی محور مرکزی بیجینگ تلقی می گردد. این ناحیه توسط جاده پنجم به دو ناحیه باغ شمالی و باغ جنوبی تقسیم می شود.

باغ جنوبی شامل زمین های دریای آئوهای (Aohai Sea) و کوهستان یانگ شان (Yangshan Mountain) با قدمت باستانی است. البته تعدادی ساختمان و بنا در این مکان ها نیز وجود دارند. باغ شمالی، زمین هایی شامل پوشش های گیاهی وسیعی را در بر می گیرد و طبیعت بی نظیری را برای گردشگران به نمایش می گذارد. این مکان ها برای افرادی که به طبیعت کشور چین علاقه دارند بسیار ایده آل هستند. پیشنهاد می کنیم با بهروزسیر به شهر بیجینگ سفر کنید و از تمام محوطه های پارک المپیک بیجینگ دیدن نمایید.

3-بخش جنوبی پارک المپیک بیجینگ

بخش-جنوبی-پارک-المپیک-بیجینگ-بهروزسیرمرکز ورزش های ملی المپیک در بخش جنوبی پارک المپیک بیجینگ قرار دارد. این قسمت شامل ساختمان هایی است که برای بازی های آسیایی 1990 استفاده می شده اند. این ساختمان ها شامل استادیوم، سالن ژیمناستیک، استخر یینگ دونگ (Yingdong) و پارک فرهنگی قومی چین است. فستیوال های باستانی کشور چین با رویکرد فرهنگی و قومی که به آداب و رسوم اجداد چین اشاره می کنند در این ساختمان برگزار می شوند. این مکان به عنوان یک موزه در حال حاضر برای بازدید گردشگران باز است.

بازدید از پارک المپیک بیجینگ

برای بازدید از تمام قسمت های پارک المپیک بیجینگ می توانید از طریق مترو و اتوبوس به این مکان دسترسی داشته باشید. بسته به اینکه از کدام منطقه شهری قصد دارید به سمت این مکان حرکت کنید باید در ایستگاه های متفاوتی بایستید. ایستگاه خطوط شماره 8 و 10 و 15 شهر بیجینگ به مرکز پارک المپیک بیجینگ راه دارند.

قیمت بلیط بازدید از استادیوم ملی، 50 یوآن، بازدید از مرکز آبی، 30 یوآن، بازدید از پارک جنگلی المپیک، رایگان، استادیوم سرپوشیده، 20 یوآن، موزه علوم و فناوری چین، 30 یوآن و بازدید از پارک فرهنگی قومی چین، 30 تا 90 یوآن است. بهروزسیر پیشنهاد می کند اگر به شهر بیجینگ سفر کردید حتماً از پارک المپیک بیجینگ دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − یک =

تماس بگیرید