تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

کلمات و عبارات پایه زبان ماندارین – زبان چینی

واژه-های-زبان-چینی-که-در-سفر-نیاز-دارید-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

ایده یادگیری زبان چینی شبیه یک ترس یا نگرانی است که ممکن است در قلب شما ایجاد شود اما در حقیقت شما را شگفت زده ….

نویسنده: منتشر شده در: 14 جولای 2023 759 بازدید

زبان ماندارین

زبان ماندارین یک زبان چینی است که توسط حدود 1.1 میلیارد نفر در سراسر جهان صحبت می شود. زبان ماندارین، زبان رسمی جمهوری خلق چین، جمهوری چین (تایوان) و سنگاپور است. ماندارین همچنین زبان رسمی سازمان ملل متحد است. ماندارین یک زبان تونال است، به این معنی که ارتفاع صدا در کلمات معنای آنها را تغییر می دهد. ماندارین همچنین یک زبان هجائی است، به این معنی که هر هجا توسط یک مجموعه منحصر به فرد از صداها تشکیل می شود.

ماندارین یک زبان پیچیده برای یادگیری است، اما همچنین یک زبان بسیار مفید است. ماندارین زبانی است که به سرعت در حال رشد است و یادگیری آن می تواند به شما کمک کند تا با افراد بیشتری در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.

ایده یادگیری زبان چینی یا همان کلمات و عبارات پایه زبان ماندارین – زبان چینی شبیه یک ترس یا نگرانی است که ممکن است در قلب شما ایجاد شود اما در حقیقت شما را شگفت زده می کند و نسبتاً قابل فهم است! با این اوصاف، یادگیری زبان چینی کار ساده‌ای نیست. زبان چینی یا زبان ماندارین از ده ها و هزاران کاراکتر تشکیل شده است. هر کاراکتر دارای یک صدا است و یک حرکت در زبان چینی را نشان می دهد. به دلیل اینکه هیچ الفبای خاصی وجود ندارد به راحتی قادر نخواهید بود که کلمات را از روی صدا یا توسط خواندن یک کلمه به سادگی تلفظ کنید.

زبان ماندارین

زبان ماندارین

همچنین می توانید کاراکترها را با یکدیگر ترکیب کرده و سپس بخوانید. یادگیری زبان چینی، فرایندی است که به یک حافظه بسیار قوی نیاز دارد. توریست ها و گردشگرانی که قصد سفر به چین را دارند لازم نیست تمام زبان ماندارین یا زبان چینی را بیاموزند، اما برخی از اصطلاحات می‌تواند به آنها در کشور چین کمک کند تا بتوانند مفاهیم و منظور خود را به دیگران منتقل سازند.

درباره زبان چینی (واژه‌ها و عبارات زبان ماندارین)

با نظر به یک چشم انداز در مورد زبان چینی از مراحل ابتدایی یادگیری، اینطور بیان می شود که خواندن و نوشتن زبان ماندارین در سطح مدرسه ابتدایی آغاز می شود؛ در این سطح، دانش آموزان در حدود 2500 کاراکتر را می آموزند؛ سپس آنها را با یکدیگر ترکیب کرده و می توانند هزاران یا بیشتر کلمه تولید کنند. این نوع آموزش برای افرادی که از مرحله پایه، قصد یادگیری زبان چینی زبان ماندگاری را دارند نیز اجرا می‌شود.

کلمه های چینی

کلمه های چینی

در چالش های فوق، هنوز هم برخی از مشکلات و پیچیدگی های خاص در یادگیری زبان چینی و زبان ماندارین وجود دارد؛ یکی از مهمترین مشکلات، آهنگ و صدای کاراکترها است. همان طور که در حین یادگیری زبان انگلیسی، احساس و آهنگ واژه ها را می توانید مطرح کنید، هر کلمه در زبان چینی نیز لحن و آهنگ مخصوص به خود را دارد و بر همان اساس موجب می‌شود معنی واژه تغییر کند. واژه ای که دارای یک صدا است ممکن است بیشتر از ۵ لحن مختلف داشته باشد و به این ترتیب، پنج معنی متفاوت نیز ارائه می دهد. در این باره به مثال های زیر دقت کنید:

واژه “مادر” در زبان چینی به صورت mā نمایش داده می شود اما با لحن متفاوتی برای کلمات مختلف خوانده می شود؛ در یک تعریف به معنای اسب است و با نماد mǎ نشان داده می شود؛ در یک واژه به معنای “بی حس بودن و کِرِخت بودن” می باشد که با نماد má نمایش داده می شود؛ یک کلمه دیگر به معنای “سرزنش کردن” می باشد که با نماد mà نمایش داده می شود. در برخی موارد نیز در علائم نگارشی جمله قرار می‌گیرد و به معنای پایان جمله های پرسشی است که پاسخ آنها با بله و خیر  می باشد؛ در این صورت با نماد ma  نمایش داده می شود.

زبان چینی  نقاط مختلف کشور چین با گویش های متفاوت وجود دارد زبان ماندارین عموماً زبان گفتاری مردم است اما زبان رسمی کشور چین، تایوان و سنگاپور نیز محسوب می شود. در هنگ کنگ و استان گانگ دونگ، مردم به زبان کانتونی و در شهر شانگهای، گویش مردم به زبان شانگهایی می باشد. مردم استان فوجیان به گویشی صحبت می کنند که به نام گویش “مین” شهرت دارد. در سراسر این استان، هشت گویش مختلف دیگر مشاهده می شود.

واژه‌ها و عبارات زبان ماندارین

واژه‌ها و عبارات زبان ماندارین

آنچه مسلم است این که اگر قصد داشته باشید زبان چینی را یاد بگیرید، بدون مطالعه جدی و تلاش‌های زیاد قادر نخواهید بود این زبان را به درستی تلفظ کنید. یادگیری عبارات، کلمه‌ها و واژه‌ها در زبان چینی نیاز به حافظه قوی دارد. اگر تصمیم دارید با ویزای چین (خدمات بهروزسیر) به این کشور سفر کنید، نیاز دارید یک سری واژه‌ها و عبارات را به همراه تلفظ آن یاد بگیرید؛ در ادامه برخی از مهم ترین واژه هایی که در طول سفر به چین مورد نیاز شما می باشند را  عنوان می کنیم. ( کلمات و عبارات پایه زبان ماندارین – زبان چینی )


واژه های زبان چینی که در سفر نیاز دارید

(Nee how) Hello: Nǐhǎo

اگر ساده ترین کلمه ای را باید در ابتدا در زبان چینی یاد بگیرید، آن واژه، کلمه سلام است. در سفر به کشور چین از این واژه در هنگام استفاده از تاکسی، سفارش غذا در رستوران، پذیرش در هتل یا سایر مکان های گردشگری استفاده خواهید کرد.

(Shieh-shieh) Thank you: Xièxiè

دومین و مهم ترین واژه ای که در سفر به چین به یاری شما می آید واژه “متشکرم” است. این کلمه نمایان گر ادب و شخصیت توریست ها هنگام سفر به چین می باشد.

(Boo kuh-chi) You’re welcome: Bù kèqì

اگر فردی در کشور چین به شما خوش آمدید گفت می توانید با این کلمه، پاسخ او را بدهید. عبارت خوش آمدید به زبان چینی معادل عبارت “xièxiè (shieh-shieh)”  است.

(Zhow) Good morning: Zǎo

در راستای استفاده از کلمه “سلام”، واژه صبح بخیر نیز در بسیاری مکان‌ها برای شما مفید است.

 (One-un) Goodnight: Wǎn’ān

عبارت “شب بخیر” برای آماده شدن برای خواب به کار می رود.

اعداد در زبان ماندارین

اعداد در زبان ماندارین

(Wuh jeow…) My name is…: Wǒ jiào

از این عبارت زمانی که می‌خواهید اسم خود را معرفی کنید استفاده کنید.

(Wuh duh pung-yo jeow…) My friend’s name is…: Wǒ de péngyǒu jiào

هنگامی که می خواهید دوستان خود را معرفی کنید از این جمله استفاده کنید.

سایر عبارت ها و واژه های کاربردی بر سفر به چین به صورت زیر معرفی می شود:

? (See-sow-jian zai na-lee) Where is the bathroom: Xǐshǒujiān zài nǎlǐ

حمام یا اتاق شستشوی دست و صورت کجاست؟

? (Dwuh shauw) How much?: Duō shǎo

این واژه به معنای “چه مقدار” برای مراکز خرید استفاده می شود.

! (Tie gway luh) Too expensive: Tài guìle

قیمت کالا بسیار گران است نیز برای مراکز خرید در بازارهای چین به کار می رود.

 . (Pian-yee yee dian) Make it cheaper: Piányí yī diǎn

از این واژه در چانه‌زنی برای خرید استفاده می شود.

(Hen peow-liung) Very beautiful: Hĕn piàoliang

“بسیار زیبا است!” ؛ برای بیان احساسات از این واژه استفاده کنید.

(How chir) Delicious: Hào chī; (Hen how chir) Very delicious: Hěn hào chī

بیان احساسات از طعم غذا در رستوران های چین؛ “بسیار خوشمزه بود!”

بهترین کلمه های زبان ماندارین

Yes: Shì (Sheh)

No: Bù shì (Bu-sheh)

Good: Hǎo (How)

Bad: Bù hǎo (Boo-how)

Today: Jīntiān (Jeen-tian)

Tomorrow: Míngtiān (Meeng-tian)

Yesterday: Zuótiān (Zwuh-tian)

Goodbye: Zàijiàn (Zhai-jian)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + نوزده =

تماس بگیرید