تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

کوهستان هوآ زیباترین منظر طبیعی چین

تاریخچه-کوهستان-هوآ--بهروزسیر
چکیده این مطلب:

کوهستان هوآ ، یکی از مناطق کوهستانی معروف در کشور چین است که در نزدیکی شهر هوآییندر استان شانژی قرار دارد. این کوهستان در فاصله ….

نویسنده: منتشر شده در: 16 مارس 2019 114 بازدید

کوهستان-هوآ-بهروزسیرکوهستان هوآ (Mount Hua)، یکی از مناطق کوهستانی معروف در کشور چین است که در نزدیکی شهر هوآیین (Huayin) در استان شانژی (Shaanxi) قرار دارد. این کوهستان در فاصله 120 کیلومتری از شرق ژی آن واقع شده است. برای تماشای این مناظر بکر و دست نخورده می توانید ویزای انفرادی چین را از بهروزسیر دریافت کنید و راهی استان شانژی در کشور چین شوید.

 کوه هوآ، کوهستانی غربی از رشته کوه های 5 کوهستان بزرگ چین محسوب می شود و یکی از جاذبه های گردشگری این کشور به شمار می رود. این مناطق کوهستانی از نظر تاریخی و فرهنگ و تمدن، ارزش بسیار زیادی دارند. به طور کلی کوهستان هوآ، سه قله اصلی دارد. در دوران زمین شناسی اخیر، تعداد قله های کوهستان هوآ به 5 قله افزایش پیدا کرده است. بلندترین قله این کوهستان به قله جنوبی معروف است و حدود 2155 متر ارتفاع دارد.

کوهستان هوآ از نظر موقعیت جغرافیای

کوهستان هوآ در نزدیکی شهر ژی آن قرار دارد. این کوه زیبا در قسمت جنوب غربی یکی از حوضه های آبریز رودخانه زرد، جنوب دره رودخانه وِی (Wei River) و همچنین در انتهای کوهستان کین (Qin) در کشور چین واقع شده است. این مناطق در نواحی جنوبی استان شانژی قرار دارند و یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی این ناحیه محسوب می شوند. برای تماشای این منظره های کوهستانی و گردش در طبیعت اطراف آن می توانید با ویزای انفرادی چین، از خدمات بهروزسیر استفاده کنید.

مروری بر تاریخچه کوهستان هوآ در استان شانژی، کشور چین

از اوایل دومین قرن پیش از میلاد، معبد دائوئیسم که با نام محل مقدس قله غربی معروف بود در دامنه های کوهستان هوآ قرار داشت. پیروان آیین دائوئیسم اعتقاد داشتند که خدای عالم مردگان در این کوهستان ها زندگی می کند. معبدی که در پایین این کوهستان وجود داشت برای عبادت پیروان دائو و ارتباط آن ها با خدایان استفاده می شد. بر خلاف پیروان تایشان (Taishan)، معبد دائوئیسم در این مکان به یکی از پرطرفدارترین مکان های مذهبی در این منطقه تبدیل گشت.

تاریخچه-کوهستان-هوآ--بهروزسیرهوآشان (Huashan)، یکی از مناطق کوهستان هوآ در زمان های بسیار دور در چین باستان به عنوان یک مکان برای دستیابی به جاودانگی شناخته میشد. مردم معتقد بودند در این کوهستان گیاهان دارویی بسیار قوی و مؤثر برای یک زندگی جاودانه وجود دارند. در دوران مختلف تاریخ، پیش از میلاد، مناطق کوهستان هوآ مورد توجه بسیاری از معبدها قرار گرفت؛ از دهه های 1230 به بعد، تمام معبدهای این کوهستان تحت کنترل و جزو قلمروهای دائوئیسم قرار گرفتند.

معرفی قله های مختلف در کوهستان هوآ

قله-های-مختلف-در-کوهستان-هوآ--بهروزسیردر کوهستان هوآ به طور کلی تعداد 3 قله اصلی وجود دارد؛ قله شرقی، جنوبی و قله غربی. قله شرقی این کوهستان به تنهایی دارای 4 قله دیگر است. بلندترین قله این قسمت از کوه هوآ، ژائویانگ فِنگ (Zhaoyang Feng) نام دارد. ارتفاع این قله حدود 2096 متر است و به همین دلیل نام این قله برای بیان نام قله شرقی این کوهستان به طور کلی به کار می رود. در سمت شرق قله ژائویانگ فِنگ، ستون های سنگی شیلوفِنگ (Shilou Feng) قرار دارند؛ این قله از سمت جنوب با قله بوتای فِنگ (Botai Feng) و از سمت غرب با یونوفِنگ (Yunu Feng) مجاور است. قله یونوفنگ در سال های اخیر به عنوان یک قله مستقل و مجزا در کوهستان هوآ شناخته می شود. اگر به تماشای این مناظر از نزدیک علاقه دارید می توانید با بهروزسیر به کشور چین سفر کنید.

قله جنوبی کوهستان هوآ، خود دارای 3 قله مجزا است؛ بلندترین قله در این قسمت، لویان فِنگ (Luoyan Feng ) نام دارد و ارتفاع آن حدود 2154 متر است. این قله از سمت شرق به سونگ گویی فِنگ (Songgui Feng) و از غرب به قله ژیائوزی فِنگ (Xiaozi Feng) مشرف است. قله غربی کوهستان هوآ که به نام لیان هوآ فِنگ (Lianhua Feng) معروف است دارای ارتفاعی حدود 2082 متر می باشد. ویزای انفرادی چین، بهترین فرصت برای تماشای کوهستان های کشور چین است. این تجربه هیجان انگیز را با بهروزسیر برای خود رقم بزنید.

جاذبه های گردشگری کوهستان هوآ

جاذبه-های-گردشگری-کوهستان-هوآ-بهروزسیرعلاوه بر مناظر طبیعی که در کوهستان هوآ برای لذت بردن گردشگران وجود دارد، معبدهایی که در این نواحی از قرن های گذشته بر جای مانده اند، جاذبه های گردشگری منحصر به فرد برای سفر به استان شانژی هستند. بسیاری از معبدهای این کوهستان دارای ارزش باستانی هستند و اغلب به پیروان دائوئیسم تعلق دارند. پربازدیدترین منطقه گردشگری در این کوهستان دارای قدمتی تاریخی است و با نام دره هوآشان شهرت دارد؛ ارزش تاریخی این دره به دوران امپراتوری تانگ، حدود قرن های 3 و 4 پس از میلاد باز می گردد.

یکی از محبوب ترین تفریحات گردشگران کوهستان هوآ، کوهنوردی و صخره نوردی است. افرادی که به این ورزش هیجان انگیز علاقه دارند به مناطق کوهستانی استان شانژی سفر می کنند. به همین دلیل است که مسیرهای معینی از سال 1990 برای صخره نوردی ورزشکاران در کوهستان هوآ تعبیه شده اند. اگر شما هم قصد کوهنوردی در این منطقه را دارید، ویزای انفرادی چین را دریافت کرده و با بهروزسیر به چین سفر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 3 =

تماس بگیرید