تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

شهر دالی چین و جاذبه های گردشگری

شهر دالی چین بهروزسیر
چکیده این مطلب:

شهر دالی یا به عبارت دیگر، شهر تالی، یکی از شهرهای مسکونی و سطح بالای استان یان نان در سمت شمال غربی است. وسعت این ….

نویسنده: منتشر شده در: 06 آوریل 2019 253 بازدید

شهر دالی چین، دارای پربازدیدترین جاذبه های گردشگری

شهر دالی چین، دارای پربازدیدترین جاذبه های گردشگری بهروزسیرشهر دالی چین (Dali) یا به عبارت دیگر، شهر تالی (Tali)، یکی از شهرهای مسکونی و سطح بالای استان یوننان در سمت شمال غربی است. وسعت این شهر در حدود 1468 کیلومتر مربع و ارتفاع آن حدود 1975 متر است. جمعیت این شهر، 652045 نفر گزارش شده است و تراکم جمعیت در هر کیلومتر مربع، حدود 400 نفر می باشد. شهرستان دالی و شهرستان ژیاگوآن (Xiaguan) ، دو منطقه مسکونی هستند که در مجاورت یکدیگر قرار گرفته اند و با نام شهر دالی شناخته می شوند. سیستم های حمل و نقل در شهرستان ژیاگوآن به قدری توسعه یافته است که رفت و آمد به شهر دالی را آسان کرده و در حال حاضر به عنوان یکی از نواحی دالی محسوب می شود. اگر ویزای گروهی چین را دریافت کنید می توانید جاذبه های این دو منطقه را با بهروزسیر از نزدیک تماشا کنید.

شهرستان دالی

شهرستان دالی، یکی دیگر از تقسیمات شهری و جزء مناطق مسکونی شهر دالی چین محسوب می شود و در فاصله حدود 10 کیلومتری از شهر ژیاگوآن قرار گرفته است. این شهرستان به نام شهر قدیمی دالی (Dali Old Town) در چین شناخته می شود. این دو ناحیه در نیمه جنوبی کشور چین، سهم بزرگی را در جذب توریست به این مناطق به خود اختصاص داده اند. شهر دالی به ویژه در استان یوننان، یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد به شمار می رود که دارای جاذبه های طبیعی فراوان، آثار تاریخی و مکان های دیدنی بسیاری است.

مروری بر تاریخچه شهر دالی

مروری بر تاریخچه شهر دالی بهروزسیرناحیه ای که امروزه به عنوان شهر دالی چین می شناسیم، با نام باستانی ژی می (Xie Mie) شناخته می شود. این شهر در دوران تاریخی قرون وسطی به عنوان پایتخت امپراتوری نان ژو، پادشاه بای (Bai) در قرن های 8 و 9 و دوران حکومت پادشاهی دالی در سالهای 937 تا 1253 محسوب میشد. بسیاری از بخش های این شهر در جریان حمله مغول ها در آتش سوخت. شهر قدیمی دالی در قرن 14 و در دوران امپراتوری هونگ وو (Hong Wu) از سلسله مینگ بازسازی شد. شهر دالی در دوران حکومت سلسله های یوآن و مینگ به عنوان یک استان مسلمان نشین چین شهرت یافت.متاسفانه بسیاری از قسمت های شهر دالی در اثر زمین لرزه های سال 1925 آسیب زیادی دیدند. ویزای گروهی چین، بهترین فرصت را برای آشنا شدن با این شهر در اختیار افراد قرار می دهد.

توسعه سیستم های حمل و نقل شهری و بین شهری از طریق راه آهن و خطوط هوایی موجب شد که این شهر در قرن 20، یکی از جاذبه های گردشگری کشور چین شناخته شود. در حال حاضر، شهر دالی و حومه آن یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری بسیاری از توریست های خارجی محسوب می شود. این شهر به حومه اصلی شهر لیجیانگ چین (Lijiang) تعلق دارد. ساختمان هایی که در مرکز شهر دالی قرار دارند به سبک مدرن ساخته شده اند اما برخی از بناها و ساختمان های حومه شهر هنوز هم سبک کلاسیک خود را به صورت معماری باستانی چین که شامل سقف های کاشی و آجری است حفظ کرده اند.

شرایط آب و هوایی شهر دالی چین

شرایط آب و هوایی شهر دالی تحت تاثیر ارتفاع آن از سطح دریا قرار دارد. آب و هوای این شهر، نیمه استوایی اما مرطوب است. زمستان های شهر دالی، کوتاه، خشک و مرطوب است و تابستان های گرم و بارانی دارد. مه گرفتگی و انباشتگی ابرها ممکن است در طول فصل زمستان رخ دهد اما دمای هوا در طول روز، حدود 16 درجه سانتی گراد گرم می شود. در فصل تابستان، برخی روزهای خاص، بارندگی رخ می دهد و دمای هوا تا حدود 25 درجه سانتی گراد افزایش پیدا می کند. بارندگی های اصلی در فصل تابستان در شهر دالی در ماه های ژوئن تا اکتبر رخ می دهند. ماه دسامبر در سال 2013 بیشترین میزان بارش برف در این شهر ثبت شد. بهروزسیر پیشنهاد می کند فصل بهار و تابستان را برای سفر به شهر دالی انتخاب کنید.

جاذبه های گردشگری شهر دالی

جاذبه های گردشگری شهر دالی چین بهروزسیر

شهر دالی، پربازدیدترین جاذبه های گردشگری استان یوننان را به خود اختصاص داده است. مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر دالی را می توان به صورت زیر فهرست کرد:

  • موزه شهرداری دالی: یکی از مکان های دیدنی در شهر دالی، موزه شهرداری دالی است که به عنوان یک موزه تاریخی، همانند یک نمایشگاه، آثار باستانی، نقاشی ها و مجسمه هایی از بودا را برای بازدید عموم به نمایش درآورده است.
  • معبد سه پاگودا و معبد چونگ شنگ (Three Pagodas and Chongsheng Temple)
  • شهر تاریخی ژی ژو (Xizhou): ژی ژو، یک شهر تاریخی و باستانی است که به خاطر معماری و هنرهای چوبی به عنوان یک جاذبه گردشگری در شهر دالی، شهرت یافته است.
  • شوآنگ لانگ (Shuang Long): شوآنگ لانگ، یک منطقه در شرق دریاچه، یک دهکده کوچک ماهیگیری با رتبه بالا در صنعت گردشگری چین به شمار می رود. از سال 2012، ساختمان های زیادی در این محدوده ساخته شده اند و مشاغل بسیاری نیز به وجود آمده اند.
  • کوهستان کانگ (Cang Mountain): کوهستان کانگ در غرب شهرداری و معبد سه پاگودا واقع شده است.

تور چین و بازدید از شهر زیبای دالی چین

برای لذت بردن از تمام جاذبه های گردشگری شهر دالی چین و گردش در شهر و حومه این شهر می توانید در تورهای گردشگری چین بهروزسیر شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 1 =

تماس بگیرید