تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

موزه های بیجینگ کشور چین

موزه-نمایشگاهی-برنامه-ریزی-شهر-بیجینگ-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

موزه های بیجینگ نه تنها نمادی از فرهنگ و تمدن باستانی کشور چین به شمار می رود بلکه مجموعه ای از آثار هنری و علمی ….

نویسنده: منتشر شده در: 26 ژانویه 2019 153 بازدید

موزه-های-بیجینگ-بهروزسیر

موزه های بیجینگ کشور چین (Beijing Museums) نه تنها نمادی از فرهنگ و تمدن باستانی کشور چین به شمار می رود بلکه مجموعه ای از آثار هنری و علمی این منطقه را نیز به نمایش می گذارد. شهر بیجینگ، سومین شهر پر جمعیت کشور چین است و در ناحیه شمالی این کشور قرار دارد. این شهر از نظر اقتصادی، علم و تکنولوژی، معماری، تمدن، آموزش، سیاست، زبان و دیپلماسی در رتبه بالایی در منطقه قرار گرفته است. موزه های بیجینگ، زیباترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری این شهر هستند. برای بازدید از این موزه ها می توانید با اخذ ویزای گروهی چین به این شهر سفر کنید.َ

برترین موزه های بیجینگ که باید از آن ها بازدید کنید

1-موزه فرهنگ و رسوم اجدادی (Floklore Museum)

موزه-فرهنگ-و-رسوم-اجدادی-بهروزسیر

یکی از موزه های بیجینگ، موزه آداب و رسوم اجدادی است که در معبد دونگ یوئه (Dongyue Temple) در این شهر واقع شده است. ساختمان این موزه در قرن 14 میلادی ساخته شده است؛ در آن زمان از ساختمان آن برای برگزاری جشن ها و مراسم های سنتی و باستانی استفاده می شد.

در حال حاضر، تعداد زیادی توریست و گردشگر خارجی از موزه آداب و رسوم اجدادی شهر بیجینگ بازدید می کنند. ساختمان این موزه به ویژه در ایام برگزاری جشنواره های بیجینگ مانند فستیوال بهاره و جشنواره اواسط پاییز، شلوغ و پر ازدحام است.

یکی از جذاب ترین قسمت موزه آداب اجدادی شهر بیجینگ، دپارتمان مرگ تائوئیست است که در معبد واقع شده است؛ در این قسمت آثاری نظیر نقاشی ها، مجسمه هایی از راهبان، ارواح و شیاطین به نمایش گذاشته شده اند. با اخذ ویزای گروهی چین با بهروزسیر به شهر بیجینگ در شمال چین سفر کنید.

ساعات بازدید از موزه: 9 صبح تا 4:30 بعد از ظهر. دوشنبه ها موزه تعطیل است.

قیمت بلیط ورودی موزه: 10 RMB

2-موزه نمایشگاهی برنامه ریزی شهر بیجینگ (Beijing Planning Exhibition Hall)

موزه-نمایشگاهی-برنامه-ریزی-شهر-بیجینگ-بهروزسیر

برنامه ریزی برای ساخت شهرهای باستانی کشور چین در زمان های گذشته انجام شده است و تاریخ 3000 ساله این سرزمین را تقویت می نماید. موزه نمایشگاهی برنامه ریزی شهری، یکی از موزه های بیجینگ است. این موزه در سال 2004 بازگشایی شد و جزئیات کاملی از شهر بیجینگ را به نمایش درآورد.

در مدل کاملی از این شهر دقیقاً به تمام قسمت های آن پرداخته شده است؛ کوهستان ها، جاده، نواحی اطراف، ساختمان ها و بسیاری موارد دیگر در این نمونه قابل مشاهده است. در قسمتی از این موزه نمایشگاهی، برنامه ریزی شهر بیجینگ در آینده به بازدیدکنندگان معرفی می شود. در این موزه، بیجینگ به عنوان یک شهر توسعه یافته و دوستدار محیط زیست در نظر گرفته شده است. برای بازدید از این نمایشگاه می توانید با ویزای گروهی چین به شهر بیجینگ سفر کنید.

ساعات بازدید از موزه: 9 صبح تا 5 بعد از ظهر. دوشنبه ها موزه تعطیل است.

قیمت بلیط ورودی موزه: 30 RMB

3-موزه چوب های قرمز صندل در چین (China Red Sandalwood Museum)

موزه-چوب-های-قرمز-صندل-بهروزسیر

موزه چوب های قرمز صندل، یکی از موزه های منحصر به فرد در شهر بیجینگ است. بازدید از این موزه برای علاقه مندان به تاریخ و هنر می تواند تجربه ای متفاوت در سفر به چین باشد. صندل، نام گونه ای درخت است که دارای چوب های قهوه ای تیره مایل به قرمز می باشد. این موزه در ساختاری چوبی شکل به سبک دوران امپراتوری سلسله مینگ و کینگ قرار گرفته و با بودجه ای در حدود 200 میلیون رنمینبی در یک محوطه خصوص ساخت شده است. این موزه به عنوان بزرگ ترین موزه اختصاصی چین و جزو موزه های بیجینگ شناخته می شود.

در موزه چوب های قرمز صندل، آثاری از کارهای هنری و معماری باستانی مربوط به دوران تاریخ چین به نمایش گذاشته شده است. چوب های قرمز صندل از نمونه چوب های نادر و کمیاب در طبیعت هستند به همین دلیل این موزه به عنوان یکی از موزه های بیجینگ تلاش می کند تا از این میراث ارزشمند محافظت کند. در این موزه می توانید برخی از وسایل را که از این چوب های زیبا ساخته شده اند خریداری کنید. بهروزسیر پیشنهاد می کند از این موزه جذاب و دیدنی بازدید نمایید.

ساعات بازدید از موزه: 9 صبح تا 5 بعد از ظهر. دوشنبه ها موزه تعطیل است.

قیمت بلیط ورودی موزه: 50 RMB

4-موزه ملیت های چین پارک قومی فرهنگی چین (China Nationalities Museum – China Ethnic Culture Park)

یکی از موزه های بیجینگ که نظر توریست ها و گردشگران خارجی را به خود جلب می کند، موزه ملیت های چین است. این موزه در میان سایر موزه های بیجینگ، شهرت زیادی دارد. کشور چین به عنوان یک کشور چند ملیتی با بیش از 50 فرهنگ مختلف در مشرق زمین شناخته می شود. این موزه با هدف معرفی این ملیت ها به مردم جهان تأسیس شده است.

موزه-ملیت-های-چین-بهروزسیر

اقلیت های چین، مردمی با تمدن و فرهنگ متفاوت در طی دوران مختلف تاریخ در این سرزمین زندگی می کرده اند که هر کدام دارای عقاید، آداب و رسوم خاصی هستند. بهروزسیر بازدید از این موزه را برای افرادی که به تاریخ بشر، جامعه شناسی و مردم شناسی علاقه دارند، توصیه می کند. برای بازدید از موزه های بیجینگ می توانید با ویزای گروهی چین به این نقطه از آسیا سفر کنید.

ساعات بازدید از موزه: 8:30 صبح تا 6 بعد از ظهر. دوشنبه ها موزه تعطیل است.

قیمت بلیط ورودی موزه: 90 RMB

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 10 =

تماس بگیرید