تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

هیلونگ‌جیانگ بزرگترین مرکز کشاورزی چین

هیلونگ جیانگ چین بهروزسیر
چکیده این مطلب:

هیلونگ‌جیانگ یکی از استانهای جمهوری خلق چین است که در انتهای شمال شرقی این کشور قرار گرفته است. هیلونگ جیانگ با جیلین در سمت جنوب ….

نویسنده: منتشر شده در: 21 ژانویه 2019 217 بازدید

هیلونگ جیانگ استان چین و بزرگترین مرکز کشاورزی چین

هیلونگ‌جیانگ استان چین و بزرگترین مرکز کشاورزی چین بهروزسیرهیلونگ جیانگ (Heilongjiang) یکی از استان های جمهوری خلق چین است که در منتهی الیه شمال شرقی این کشور قرار گرفته است. هیلونگ جیانگ با جیلین (Jilin) در سمت جنوب و با ناجیه مغولستان از سمت غرب، همسایه است. این استان همچنین دارای مرزهای مشترک با روسیه از سمت شمال و شرق می باشد. اگر قصد دارید به این استان بسیار زیبا سفر کنید، پیشنهاد می کنیم در تور چین شرکت کرده و به سمت شمال شرقی سرزمین چین حرکت کنید.

کمی بیشتر درباره استان هیلونگ جیانگ

کمی بیشتر درباره استان هیلونگ جیانگ بهروزسیر

پایتخت و بزرگ ترین شهر استان هیلونگ جیانگ، شهر هاربین چین نام دارد. در میان تمام استان های کشور چین، این استان از نظر تقسیم بندی استانی ششمین ناحیه وسیع و پانزدهمین استان پرجمعیت محسوب می شود. هیلونگ جیانگ، نام خود را از نام رودخانه هیلونگ برگرفته است. این رودخانه در مرز میان کشور چین و روسیه واقع شده است. استان هیلونگ جیانگ شامل بخش هایی از شمال و قسمت هایی از شرق کشور چین می باشد.

بزرگ ترین مرکز کشاوری چین

استان هیلونگ جیانگ را می توان بزرگ ترین مرکز کشاورزی چین نامید؛ صنایع چوب بری و جنگل داری به همراه صنایع مهم این استان نظیر صنایع نفت، زغال و ماشین آلات، در تمام کشور چین شهرت دارند. بهروزسیر پیشنهاد می کند با شرکت در تور چین، از مکان های مختلف این استان دیدن کنید.

مروری بر تاریخچه استان هیلونگ جیانگ

تاریخچه-استان-هِیلونگ-جیانگ-بهروزسیر

بررسی تاریخ مردم کشور چین و شواهدی که از مطالعات باستان شناسی در استان هیلونگ جیانگ به دست آمده اند نشان می دهند که این استان توسط مردمان از اقوام مختلف بایئو (Buyeo)، موهه (Mohe)، بالهائه (Balhae) و خیتان (Khitan) به وجود آمده است. مردمی که در سرزمین مغولستان زندگی می کردند اکثراً در نواحی مرکزی مغولستان و مناطق غربی استان ساکن بوده اند. بسیاری از اسامی که در این نواحی وجود دارند، نام ها و القاب مغولی هستند. برای تمای این سرزمین افسانه ای باید در تور چین شرکت کنید و رهسپار مشرق زمین شوید.

تاریخ نواحی شرقی استان

برخی از نواحی شرقی استان هیلونگ جیانگ در قرن های هفتم و دهم، تحت فرمانروایی حکومت پادشاهی بالهائه بوده است. در سال های 1115 تا 1234، سلسله امپراتوری جین (Jin) در بیشتر نواحی شمالی چین حکمرانی می کرد که این مناطق شامل قسمت هایی از مرزهای داخلی این استان نیز می شد. این استان به طور رسمی در سال 1683 در کشور چین به عنوان یک منطقه مجزا معرفی شد. در برخی نواحی استان هِیلونگ جیانگ می توان آثاری از امپراتوری سلسله مانچو کینگ (Manchu Qing) را مشاهده کرد. این استان در طول تاریخ مورد هجوم ارتش ژاپن قرار گرفت که پس از درگیری های بسیار، مجدداً توسط ارتش چین، باز پی گرفته شد.

بررسی توپوگرافی استان

توپوگرافی استان Heilongjiang بهروزسیر

استان هیلونگ جیانگ از نظر توپوگرافی، گستردگی و تنوع زیادی دارد. اکثر نواحی این استان را مناطق کوهستانی تشکیل داده است. مرتفع ترین قله این استان حدوده 1690 متر ارتفاع دارد و با نام کوه داتودینگزی (Datudingzi) شناخته می شود. این کوه در مرز مشترک میان استان هیلونگ جیانگ و استان جیلین واقع شده است. نواحی شرقی و جنوب غربی این استان معمولاً سرزمین هایی پست، هموار و کم ارتفاع هستند؛ رودخانه مولینگ، نائولی، رودخانه سونگ هوآ، رود نِن و رودخانه مودان، نمونه هایی از رودهای این نواحی هستند. اگر تمایل دارید منظره باشکوه و بی نظیر این رودخانه ها را در این استان تماشا کنید، با بهروزسیر در تور چین همراه شوید.

شرایط آب و هوایی این استان زیبا

شرایط-آب-و-هوایی-استان-هِیلونگ-جیانگ-بهروزسیر

آب و هوای مرطوب قاره ای بر استان هیلونگ جیانگ حکمفرما است. مردم این استان شاهد زمستان های طولانی با دمای 31- تا 15- درجه سانتی گراد هستند. سردترین ماه سال در این استان، ماه ژانویه است. تابستان های این استان، کوتاه است و میانگین دمای هوا، 18 تا 23 درجه سانتی گراد می باشد. بهترین ماه سال برای سفر به این منطقه، ماه جولای است. اگر قصد دارید با تور چین به استان هیلونگ جیانگ سفر کنید، فصل تابستان را انتخاب کنید؛ مگر آنکه قصد داشته باشید جشنواره های زمستانی شهرهای این استان را تماشا کنید.
برخی از شهرهای استان هیلونگ جیانگ عبارتند از: هاربین (Harbin)، کیکیهار (Qiqihar)، مودان جیانگ (Mudanjiang)، جیاموسی (Jiamusi)، داکینگ (Daqing)، جی ژی (Jixi)، شوآنگ یاشان (Shuangyashan)، هِگانگ (Hegang)، کی تاهه (Qitaihe)، یی چان (Yichun) و هِیهی (Heihe).

مذهب مردم استان هیلونگ جیانگ

در استان هیلونگ جیانگ تقریباً از هر نوع مذهب، تعدادی وجود دارند؛ برخی از مردم چین در این استان از مذهب و آیین خاصی پیروی نمی کنند؛ در برخی مناطق پیروان تائوئیسم وجود دارند. در برخی مناطق دیگر این استان می توان پیروان شامانیسم مانچو را مشاهده کرد. بودایی های چینی و بودایی های ناحیه تبت را نیز می تواند در برخی از نواحی مهم در این استان یافت. بهروزسیر پیشنهاد می کند در تور چین شرکت کنید تا بتوانید از نزدیک با فرهنگ ها و تمدن های مختلف این استان آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

تماس بگیرید