تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

اکتشافات باستان شناسی چین 2016

اکتشافات-چین-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

کشور چین، سرزمین افسانه ها، رمزها و رازهای باستانی است؛ جایی که مرکز حکومت قدرتمندترین امپراتوری های آسیای شرقی بوده است. تاریخ چین باستان از ….

نویسنده: منتشر شده در: 13 فوریه 2019 107 بازدید

اکتشافات-چین-بهروزسیرکشور چین، سرزمین افسانه ها، رمزها و رازهای باستانی است؛ جایی که مرکز حکومت قدرتمندترین امپراتوری های آسیای شرقی بوده است. تاریخ چین باستان از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است تا اندازه ای که می توانید در تمام شهرهای این کشور، موزه هایی را تماشا کنید که آثار باستانی ارزشمندی مربوط به هزاران سال قبل را به نمایش می گذارند. با اخذ ویزای چین می توانید به این سرزمین زیبا و شگفت انگیز سفر کنید.اکتشافات باستان شناسی چین​ .

اکتشافات باستانی شناسی کشور چین از زمان های قدیم تا به حال انجام می شده اند و هنوز هم ادامه دارند. تقریباً در تمام نواحی سرزمین های چین، از شرق گرفته تا غرب، ناحیه تبت و حتی نواحی سرد شمالی، ممکن است تعدادی آثار تاریخی باستانی وجود داشته باشند که هنوز کشف نشده اند. در این مطلب به 10 کشف باستانی شناسی جدید که در سال 2016 به ثبت رسیده است اشاره می کنیم. بهروزسیر دعوت می کند برای تجربه یک سفر هیجان انگیز در دل تاریخ با ما همراه باشید.

اکتشافات باستان شناسی در کشور چین، اسرار تازه ای را افشا می کنند

1-کاخ جین یانگ (Jinyang Palace)

باستان شناسان در حین کاوش در شهر باستانی جین یانگ در استان شان ژی (Shanxi) موفق به کشف یک کاخ قدیمی با ارزش تاریخی شدند؛ آنها معتقدند کاخ جین یانگ به دوران حکومت امپراتوری سویی (Sui) در سال های 581 تا 618 پس از میلاد باز می گردد. این کشف بسیار مهم در کشور چین توسط 20 کارشناس مختلف از آکادمی های علوم اجتماعی چین و موزه ملی چین مورد بررسی قرار گرفت و تأیید شد. این افراد، کاخ باستانی جین یانگ و محوطه اطراف آن را به دقت بررسی کردند. متأسفانه برخی از عوامل باعث شده بود قسمتی از معماری کاخ تخریب شود.

کاخ-جین-یانگ--بهروزسیرویرانه های کشف شده از کاخ جین یانگ به عنوان یک مکان وسیع در دوره تانگ ( سال های 618 تا 907 پس از میلاد) شناخته شد. آثاری که در تخته سنگ های کشف شده در این کاخ به دست آمده است نشان می دهد این سنگ ها در آن دوران در این مکان قرار داده شده است. با اخذ ویزای چین می توانید به استان شان ژی سفر کرده و کاخ باستانی جین یانگ را تماشا کنید.

2-مناطق مسکونی مربوط به دوران قبل از سلسله کین، کشف شده در استان سی چوآن

باستان شناسان کشور چین موفق شدند بیش از 3500 سوراخ باستانی را در نواحی دشت های رودخانه آنینگ (Anning River) در استان سی چوآن کشف کنند. این سوراخ ها در حدود بیش از1800 سال قبل برای پایه گذاری پناهگاه ها در این مکان حفر شده اند؛ زمانی که مقارن با حکومت امپراتوری کین (اولین پادشاهی فئودال در کشور چین) در سال های 221 تا 206 قبل از میلاد بوده است.

مناطق-مسکونی-بهروزسیرنزدیک به حدود 50 سوراخ مربعی شکل که قدمت آن  ها به دوران قبل از امپراتوری کین باز می گردد در این محل در استان سی چوآن کشور چین کشف شده است؛ طول برخی از این سوراخ ها حدود 8/2 تا 5/3 متر و عمق آن ها در حدود 15/0 تا 6/0 متر است. به نظر می رسد این سوراخ ها به اقامتگاه های زیر زمینی راه داشته باشند.

آنچه در اکتشافات باستان شناسی در منطقه سی چوآن کشور چین به دست آمدند شامل بقایایی از یک گورستان قدیمی بودند که حفاری ها آن را نمایان ساختند! اکثر مقبره هایی که در این حفاری کشف شدند به صورت چاله های عمودی و از سنگ ها ساخته شده بودند. باستان شناسان ارزش تاریخی این منطقه را تأیید کردند. پس از اخذ ویزای چین می توانید همراه با بهروزسیر به این سرزمین سفر کنید.

3-کشف بزرگترین کارخانه کوره متعلق به سلسله امپراتوری تانگ در استان شان ژی

بزرگترین-کارخانه-کوره--بهروزسیریکی دیگر از اکتشافات باستان شناسی که در کشور چین در استان شان ژی انجام شده است مربوط به کاوش هایی است که بزرگترین کارخانه کوره این سرزمین را نمایان ساخت؛ این کوره ها به دوران امپراتوری تانگ در سال های 618 تا 907 باز می گردد. اکتشافات فوق در شهر فوپینگ (Fuping) در شمال غربی استان شان ژی در کشور چین انجام شده اند. در این کارخانه قدیمی، اجزایی مربوط به معماری مانند آجرها و نمادی از حیوانات مشاهده شدند.

بزرگترین-کارخانه-کوره2--بهروزسیر4-آرامگاه Luhun Rong از طبقه اشراف زادگان

آرامگاه-چین-بهروزسیرطی اکتشافات باستانی شناسی که در گورستان ژو یانگ (Xu Yang) و در میان قبرها انجام شد، آثاری به دست آمدند که نشان می دهد در این مکان قبرهایی مربوط به اشراف قبیله  Luhun Rong بوده اند. باستان شناسان کشور چین، قدمت این گورها را حدود 2600 سال پیش تخمین زده اند. این اقوام در نواحی چین مرکزی و در طول دوره های بهاری و پاییزی (مقارن با سال های 770 تا 476 قبل از میلاد) زندگی می کرده اند.

کارشناسان و باستان شناسان با کاوش های دیگری در محل این گورستان موفق شدند آثار و اشیای گرانبها نظیر اجسام برنزی را کشف کنند. برای بازدید از تمام مکان های باستانی کشور چین می توانید با اخذ ویزای چین برای سفر به این سرزمین ها اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + پانزده =

تماس بگیرید