تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

بهترین زمان سفر به هند

بهترین زمان سفر به هند
چکیده این مطلب:

فهرست مطالب پنهان بهترین زمان سفر به هند بهترین زمان سفر به هند ازنظر آب‌وهوا بهترین زمان سفر به هند و شهر بمبئی بهترین زمان ….

نویسنده: منتشر شده در: 17 دسامبر 2022 89 بازدید

بهترین زمان سفر به هند

بهترین زمان سفر به هند ازنظر آب‌وهوا

بهترین زمان برای سفر به هند بین اکتبر و مارس (مهر و اسفند) است، زمانی که هوا بیشتر گرم، آفتابی و خشک است.

دسامبر و ژانویه بسیار خنک‌تر است. افزایش دما در ماه آوریل می‌تواند منجر به سفرهای عالی شود، اما باید انتظار رطوبت بالا و رعدوبرق را داشته باشید. شهر Ladakh، واقع در شمال دور، بین ژوئن و سپتامبر، زمانی که بقیه کشور فصل باران‌های موسمی را تجربه می‌کند، بیشترین دسترسی را دارد.

بهترین زمان برای بازدید از ایالت‌های جنوبی هند، پس از پایان بارش باران‌های موسمی، از نوامبر به بعد است. شب‌های سرد در راجستان برای روزهای گرم و خشک صاف است و ژانویه را به گزینه‌ای عالی برای گشت‌وگذار تبدیل می‌کند، اگرچه مه می‌تواند صبح‌ها باقی بماند. ایالت‌های جنوبی به‌عنوان مکان‌های گرم و آفتابی در کرالا به‌سرعت پر می‌شوند.

بهترین زمان سفر به هند

بهترین زمان سفر به هند

فصل اوج – از دسامبر تا مارس – زمان سفرهای ساحلی، سافاری ببرها و گشت‌وگذار در معابد است. فصل اوج گردشگری در هند مصادف با آب‌وهوای مناسب برای سفر است – بارندگی کم است، مناظر واضح است، رطوبت هوا کاهش می‌یابد و روزهای خشک و آفتابی برای سفرهای ساحلی و گردش در شهرهای شلوغ هند ایده آل هستند.

درجه حرارت به سطوح قابل‌کنترل کاهش می‌یابد، با روزهای گرم و شب‌های خنک، خواب را راحت‌تر می‌کند، اگرچه این زمان برای اوج قیمت‌ها نیز است. دردسر دیگر مه صبحگاهی است که باعث اختلال در سفرهای هوایی و دیگر اشکال حمل‌ونقل در دشت‌های شمالی می‌شود.

در دسامبر تا مارس پارک‌های ملی خشک‌تر هستند و شاخ و برگ کمتری برای پنهان کردن حیات‌وحش وجود دارد و حیوانات درزمانی که دما معتدل است، فعال‌تر هستند.

در تپه‌ها، داستان کمی متفاوت است. درحالی‌که دیدن شیملا یا دارجلینگ غبارآلود با برف جادویی غیرقابل‌انکار دارد، بسیاری از هتل‌ها برای زمستان مغازه‌ها را تعطیل می‌کنند و مسیرهای کوهستانی و جاده‌های روی گردنه‌های مرتفع، ازجمله جاده‌های اصلی به لاداخ، صعب‌العبور ‌می‌شوند.

بهترین زمان سفر به هند و شهر بمبئی

بمبئی یک شهر فریبنده است که رؤیاها در آن می‌توانند به حقیقت بپیوندند، منظره شهری فوق‌العاده‌ای دارد که در طول سال در کنار دریا و موج‌های زیبا است. بهترین زمان برای بازدید از بمبئی از اکتبر تا فوریه است، زمانی که شهر زمستان خود را دارد. این زمان مناسب برای سفر و گشت‌وگذار است زیرا آب‌وهوا معتدل است و با گردش در شکوه آن می‌توانید به‌راحتی در شهر قدم بزنید.

فصل‌های موسمی زمان زیبایی برای بازدید از شهر است زیرا همه‌چیز ظاهری تمیز پیدا می‌کند. فرهنگ غنی بمبئی به زیبایی با جنبه مدرن آن تضاد دارد و می‌توانید از تمام جنبه‌های این شهر پرانرژی لذت ببرید.

بمبئی در پاییز دچار طوفان‌های موسمی می‌شود. بدون شک شهر تمیز می‌شود، اما زمانی که باران شدید ببارد، نمی‌توان برای گشت‌وگذار از شهر خارج شد. اگر به کوهنوردی علاقه دارید، این می‌تواند زمان خوبی برای بازدید باشد. آبشارهای فوران و تپه‌های سرسبز برای استراحت زیبایی از مناظر شهری ایجاد می‌کند.

بهترین زمان سفر به هند-بمبئی

بمبئی یک شهر ساحلی است و بهترین زمان برای فرار از رطوبت بالا در ماه‌های زمستان است. دما به‌ندرت به زیر 10 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و آب‌وهوا برای قدم زدن در اطراف شهر و کشف اسرار متعدد آن عالی است.

آب‌وهوا در تابستان بمبئی گرم و مرطوب است و فرصت زیادی برای فعالیت در فضای باز یا جشنواره‌ها ارائه نمی‌دهد. ساکنان شهر، ماهاشیوراتری را جشن می‌گیرند که یک جشن مذهبی است که به لرد شیوا اختصاص دارد. معابد تزئین شده‌اند و فداییان تمام شب‌بیدار می‌مانند و سرودهای عبادی می‌خوانند. نکته جالبی که باید بدانید این است که در طول این جشنواره باانگ (شیر قابلمه‌ای) سرو می‌کنند و مصرف آن قانونی است. یکی دیگر از جشنواره‌های خانگی گودی پادوا است که سال نو هندوها است. این‌یک جشن خانوادگی خصوصی است. مردم از خدایان برای سالی که گذشت سپاسگزاری می‌کنند و برای موفقیت در سال آینده نیز دعا می‌کنند.

بهترین زمان سفر به هند و شهر دهلی

دهلی همیشه به دلیل داستان‌های تاریخی از شجاعت و بناهای تاریخی زیبا محبوب بوده است. دهلی‌نو که پایتخت هند است، بیشتر مورد بازدید مسافران برای گشت‌وگذار است.

بهترین زمان سفر به هند-دهلی نو

بهترین زمان سفر به هند-دهلی نو

آب‌وهوای دهلی برای مسافران شرکتی مهم نیست زیرا آن‌ها مجبورند در هر فصلی سفر کنند؛ اما یک گردشگر باید قبل از بستن چمدان‌های خود برای سفر از آب‌وهوای شهر مطلع باشد. برای لذت بردن از زیبایی‌های تاریخی و رنگ‌های فرهنگی دهلی، یک گردشگر باید درزمانی که آب‌وهوای دهلی در بهترین حالت خود است از این شهر دیدن کند.

دمای دهلی در بهترین زمان سفر به هند

اکتبر و نوامبر یا فوریه و مارس به‌عنوان بهترین زمان برای سفر به دهلی در نظر گرفته می‌شود. این شهر در این دوره، آب‌وهوای دل‌چسبی دارد درحالی‌که دهلی از آب‌وهوای خیلی گرم یا خیلی سرد در طول سال برخوردار است. این آب‌وهوای معتدل شهر گردشگران زیادی را از نقاط مختلف جهان به‌سوی خود می‌کشاند.

دمای دهلی در ماه اکتبر از 20 تا 25 درجه متغیر است. در نوامبر، دما از 15 به 20 درجه کاهش می‌یابد. دهلی در ماه فوریه و مارس تا حدودی دمایی مشابه در ماه‌های اکتبر و نوامبر تجربه می‌کند. دمای دهلی در ماه آوریل از 35 به 40 درجه افزایش می‌یابد.

با اخذ ویزای هند از بهروزسیر با خالی اسوده می‌توانید در بهترین زمان سفر به هند به این کشور سفر کنید

آب‌وهوای دهلی در طول ماه‌های زمستان (دسامبر تا ژانویه) سرد باقی می‌ماند. دمای دهلی در ماه دسامبر نزدیک به 5 درجه کاهش می‌یابد و به 12 درجه می‌رسد. دما پس از انقلاب زمستانی به زیر 3 درجه می‌رسد و حتی گاهی اوقات به پایین‌ترین حد خود (1 درجه) نیز می‌رسد.

در دهلی، باران‌های موسمی از ژوئیه تا اواسط سپتامبر آغاز می‌شود. دمای هوا در فصل‌های موسمی از 30 درجه سانتی‌گراد تا 35 درجه سانتی‌گراد متغیر است. لباس‌های سبک به‌عنوان لباس روزانه توصیه می‌شود.

زمستان در دهلی از ماه دسامبر آغاز می‌شود و دمای بسیار پایینی را تجربه می‌کند. این فصل تا ژانویه ادامه دارد دما در این مدت از 22 درجه سانتی‌گراد تا 5 درجه سانتی‌گراد متغیر است.

بهترین زمان سفر به هند و شهر آگرا

بهترین زمان برای سفر به آگرا در ماه‌های مارس، اکتبر و نوامبر است که گرما، باران و مه به حداقل می‌رسد. دما می‌تواند بین 15 تا 34 درجه سانتی‌گراد باشد.

بهترین زمان سفر به هند-آگرا

بهترین زمان سفر به هند-آگرا

بهترین زمان برای گشت‌وگذار در بهترین زمان سفر به هند-جیپور:

در حالت ایده آل، از 3 عامل آب‌وهوایی اجتناب کنید: (1) گرما (آوریل، می و ژوئن) که توسط آلودگی کارخانه و دود ترافیک بدتر می‌شود (2) رطوبت (اواسط ژوئن تا سپتامبر) که ممکن است به‌طور موقت سیل جاده‌ها و خطوط راه‌آهن و (3) مه (از دسامبر تا فوریه) که گاهی اوقات بر سفر با هواپیما و قطار تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین بهترین ماه‌ها برای گشت‌وگذار اسفند، مهر و آبان است.

بهترین زمان برای آب‌وهوا در بهترین زمان سفر به هند-جیپور:

اکتبر تا مارس، زمستان خنک و خشکی است که باران ناچیز است و دماپایین است. مه می‌تواند مشکل‌ساز باشد، بااین‌حال، از دسامبر تا فوریه، احتمالاً روی برنامه‌های سفر تأثیر می‌گذارد.

مارس، اکتبر و نوامبر! در این ماه‌ها از گرم‌ترین و مرطوب‌ترین بخش‌های سال و ماه‌های خنک‌تر که مه رایج است، اجتناب کنید.

بهترین زمان سفر به هند و شهر جیپور

گردشگران زیادی در طول سال برای گردشگری به جیپور می‌روند. این شهر به خاطر قلعه‌ها، معابد، دریاچه‌ها، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایش شهرت جهانی دارد. آب‌وهوای جیپور خشک است زیرا منطقه‌ای نیمه بیابانی است. زمستان بهترین زمان و فصل برای بازدید از شهر جیپور در راجستان است.

بهترین زمان سفر به هند-جیپور

بهترین زمان سفر به هند-جیپور

زمستان‌ها از اکتبر تا مارس است و بهترین زمان برای لذت بردن از تعطیلات در شهر جیپور است. روزها بسیار دلپذیر است اما شب‌ها سرد و کمتر از 4 درجه سانتی‌گراد است. هنگام مسافرت، پارچه‌های پشمی سنگین با خودتان داشته باشید. شما می‌توانید از گشت‌وگذار در قلعه‌های تاریخی همراه با جشنواره فیل در ماه مارس، جشنواره بادبادک‌ها در ماکار سانکرانتی و جشنواره ادبیات جیپور در ژانویه لذت ببرید.

تابستان‌ها از آوریل تا ژوئن است و بسیار گرم و خشک است. در این مدت میانگین دما 44 درجه سانتی‌گراد است – 45 درجه سانتی‌گراد بادهای گرم در طول روز می‌وزد و گشت‌وگذار در مناظر را غیرممکن می‌کند. جشن گنگاور در این زمان برگزار می‌شود. اگر قصد دارید در این زمان از این شهر دیدن کنید، مقدار زیادی آب و آبمیوه بنوشید، لباس‌های نخی سبک بپوشید و یک عینک آفتابی خوب به همراه داشته باشید.

بارش‌های موسمی از ژوئیه تا سپتامبر است، اما جیپور بارندگی کم تا متوسط ​​دارد. اگر در ماه آگوست در شهر هستید می‌توانید در جشنواره محلی تیج شرکت کنید.

بهترین زمان سفر به هند برای بازدید از جشنواره‌ها

مهم‌ترین جشنواره‌های هند چه زمانی برگزار می‌شود؟

اگر می‌توانید، زمان سفر خود را در هر یک از فستیوال‌های هند تعیین کنید، زیرابه جذابیت سفر به این کشور پر جنب‌وجوش می‌افزاید. دیوالی، جشنواره چراغ‌ها معمولاً در ماه اکتبر و گاهی در ابتدای نوامبر برگزار می‌شود. هولی، جشنواره رنگ‌ها، در ماه مارس است. ماه‌های آگوست و سپتامبر در سراسر کشور با جشن‌های بی‌شمار، برداشت محصول و جشن‌های مذهبی جشن گرفته می‌شود. این جشن‌ها عبارت‌اند از ganesh chaturthi (جشن خدای سر فیل)، onam (ده روز جشنواره برداشت محصول در کرالا)،

ناوراتری (9 روز جشنواره برای جشن گرفتن 9 تجسم الهه دورگا)

و dussehra (یک جشن مذهبی بر اساس اساطیر هندو).

درحالی‌که دیدن و شرکت در جشن‌ها و مراسم محلی عالی است، بسیاری از جشنواره‌ها در هند جشن‌های خانوادگی صمیمی هستند؛ بنابراین، بهتر است در آن زمان در خانه اقامتی شمالی یا جنوبی بمانید. درست قبل و بعد از جشنواره‌ها، قطارها از قبل رزرو می‌شوند و پروازها بسیار پرهزینه هستند. این افزایش قیمت به این دلیل است که بیشتر هندی‌ها برای بودن در کنار خانواده خود سفر می‌کنند.

بهترین زمان سفر به هند برای مکان‌های گردشگری

هند به دلیل تنوع جغرافیایی آن در طول سال قابل بازدید است. درحالی‌که ماه‌های زمستان از اکتبر تا مارس فصل اوج گردشگری در هند است، فصل‌های موسمی بهترین زمان برای لذت بردن از باران در شمال هند و همچنین تپه‌ها یا دشت‌های جنوب برای بازدید از آیورودا است. برای ماجراجویی در حیات‌وحش، ماه‌های آوریل، می و ژوئن بهترین زمان برای بازدید از پارک‌های ملی در هند است، زیرا این زمان بهترین زمان برای دیدن ببرهای بنگال است.

ماه‌های تابستان از آوریل تا جولای برای پیاده‌روی و ماجراجویی در شمال و شمال شرق هند و همچنین بازدید از لاداخ بهترین است.

بهترین زمان سفر به هند برای داشتن سفری اقتصادی

ارزان‌ترین و به‌صرفه‌ترین زمان سفر به هند، اواسط ماه سپتامبر تا اواخر ماه سپتامبر (اواخر شهریور تا اواسط مهر) است؛ اما زمان‌های نامبرده در زیر نیز از بهترین زمان سفر به هند است؛

ژانویه تا 1 آوریل (18 دی تا 13 فروردین)

7 می تا 20 می (19 اردیبهشت تا 31 اردیبهشت)

20 آگوست تا 18 نوامبر (30 مرداد تا 28 آبان)

بهترین زمان برای پس‌انداز پول آوریل تا سپتامبر است. زمان اوج شلوغی در تاج‌محل و افزایش نرخ هتل و بلیط هواپیما، ماه‌های خنک‌تر و خشک‌تر است، درحالی‌که آوریل تا سپتامبر همیشه گرم و بعداً اغلب مرطوب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − یک =

تماس بگیرید