تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

بهترین غذاهای دبی

الحبشه اتیوپیایی از غذاهای دبی
چکیده این مطلب:

بهترین غذاهای دبی، به رغم وجود رستوران های متعدد در دبی غذاهای خیابانی طرف دارهای زیادی دارد که در این مقاله ب بررسی آنها همراه ….

نویسنده: منتشر شده در: 12 فوریه 2023 84 بازدید

بهترین غذاهای دبی چیست

نیازی به معرفی دبی نیست. شهری مشهور که هر کسی که علاقه به جهانگردی دارد؛ حتماً به آنجا سفر می کند و آن را از دست نمی دهد. دبی بر روی زیرساخت های رفاهی و تفریحی، سرمایه گذاری زیادی کرده است تا بتواند گردشگران را به خودش جذب کند.

با اخذ ویزای دبی از بهروزسیر، از سفر خود لذت ببرید.

غذاهای دبی، بخشی از امکانات رفاهی توریستی محسوب می شود که مانند برج خلیفه که خاص است؛ متفاوت و خاص می باشد. یکی از کارهایی که همه ما در طول زمان تفریح خود انجام می دهیم؛ خوردن غذای خوشمزه است. اگر بخواهیم به دبی نیز برویم ترجیح می دهیم تا بهترین غذاهای دبی، را امتحان کنیم.

غذاهای خیابانی دبی

در مقاله بهترین غذاهای دبی ما سعی داریم تا شما را با یازده غذای خیابانی لذیذ دبی که در همه جا فروخته می شوند آشنا کنیم. این غذاها که به غذاهای خیابانی هم معروف اند؛ غذاهایی با ادویه و مواد مرغوب و نزدیک به ذائقه ایرانیان هستند. غذاهای دبی، ممکن است اصالتاً مربوط به دبی نباشد؛ امّا مهم این است که در دبی برای توریست ها محبوبیت دارند. در ادامه ما به معرفی این غذاهای برتر دبی می پردازیم. در واقع، شهرت دبی به علت این غذاهای خیابانی آن است.

فلافل سلطان دبی(Sultan Dubai Falafel)

از بهترین غذاهای دبی این فلافل معروف است که توسط این فروشگاه در جاده المراقبات در منطقه دیره فروخته می شود. این غذاکده، بهترین فلافل های فلسطینی در دبی را درست می کند. فلافل های این مغازه در میان غذاهای دبی، کیفیت خوبی دارند؛ امّا با فرمول مخصوص خود فروشگاه. شما با خوردن این فلافل ها می توانید طعم جعفری و گشنیز را احساس کنید. سه طعمی که در فلافل شاید تجربه نکرده باشید.

در میان غذاهای خیابانی دبی، فلافل یک غذای جمع و جور نام آشنا برای مردم کشورهای خاورمیانه و عجیب و لذیذ برای توریست های کشورهای دنیا است. فلافل سلطان دبی، به خوبی سرخ شده و خوش رنگ و ترد است. شما می توانید در کنار فلافلی که سفارش می دهید؛ سس چیلی، لوبیا فاوا، ترشی مخصوص، بادمجان سرخ شده و گل کلم و نوشابه خنک درجه یک سفارش دهید.

فلافل سلطان دبی از غذاهای دبی

فلافل سلطان دبی از غذاهای دبی

فلافل الزعیم (Falafel Alzaeem)

در میان بهترین غذاهای دبی، فلافلی معروف دیگری نیز وجود دارد به نام الزعیم. الزعیم یک تفاوت با دیگر فروشگاه ها دارد و آن طبخ نان به وسیله خود فروشنده است. نان های این فروشگاه فلافل به روش اورشلیمی طبخ می شوند و طعم و جنس متفاوتی دارند. الزعیم در غذاهای دبی، فلافلی لذیذ را با نان کنجد زده اورشلیمی مخصوص به خود برای شما سرو می کند. این نان به قدری خوشمزه است که پیشنهاد ما به شما این است که مقداری پنیر، فلفل قرمز، ادویه زعتر و یا تخم مرغ آب پز را با تکه ای تازه از این نان امتحان کنید.

فلافل الزعیم

فلافل الزعیم

غذاهای خیابانی دبی، به علت در دسترس بودن برای توریست ها و با کیفیت بودن، شهرت زیاد و حتی بیشتری از غذاهای رستورانی معمولی دارند. این فروشگاه، خوراکی های دیگری هم به مشتریان خود می فروشد. فلافل الزعیم، در جاده الدوحه در منطقه هور العنز دبی واقع شده است.

پنجاب سند (Sind Punjab)

همانطور که از نام پنجاب سند مشخص است؛ این یک غذای هندی است. در دبی بازاری به نام مینا هست که در این بازار این غذا فروشی هندی وجود دارد و خوراک مرغ پنجابی طبخ می کند. پنجاب نام شهری در هند است که از سالها پیش، این غذای مورد علاقه و معروف مردم آن منطقه شده است.

به همین واسطه، در بین غذاهای خیابانی دبی، این فروشگاه نیز با ارائه همان غذا و با همان کیفیت، توجه گردشگران و مردم دبی را به خود جلب کرده است. پنجاب سند مرغ ترشی است که روی ذغال کباب می شود تا طعم دودی نیز پیدا کند.

فلافل الزعیم از غذاهای خیابانی دبی

فلافل الزعیم از غذاهای خیابانی دبی

 

پنجاب سند، غذای خیابانی لذیذی است. مرغ کره ای نیز در این فروشگاه طبخ می شود. در کنار مرغ کره ای، ماسالای تند و نان پاراتای تازه نیز سرو می شود. فروشگاه سند، نوشیدنی مخصوصی نیز سرو می کند که از ماست تهیه شده است و برای کسانی که نوشیدنی لبنی دوست دارند می تواند جذاب باشد.

پنی پوری، یکی از غذاهای دبی

یک رستوران هندی دیگر که غذای آن جزء لیست بهترین غذاهای دبی هست، رنگلی (Rangoli) نام دارد. رنگلی یک رستوران هندی و قدیمی است که در منطقه کراما در دبی قرار دارد. در بین غذاهای دبی، نام پنی پوری، که یک غذای گیاهی هندی است می درخشد.

توریست های آشنا با هند و مردم و هندی های ساکن در دبی، به علت علاقه به پنی پوری، مدام به این رستوران می آیند. این غذای گیاهی، از ترکیب کره های یک تکه، خمیر ترد، ماش، آب چیلی تند، چاتنی خرما، و تمر هندی تهیه می شود و طعمی تند و شیرین دارد.

بهترین غذاهای دبی

بهترین غذاهای دبی

اگر شما هم در بین غذاهای خیابانی دبی، یک غذای گیاهی را ترجیح می دهید؛ در سفر به دبی به این رستوران بروید. این فروشگاه، خوراکی های دیگری را نیز از جمله، برنج های دم کشیده تند با انبه خام و چاتنی، سیب زمینی تند و نان بادام زمینی سرو می کند.

الحبشه اتیوپیایی (Al Habasha Ethiopian)

یک غذای اتیوپیایی اصیل، ارزش بودن در لیست بهترین غذاهای دبی را دارد. رستوران الحبشه، در دبی در منطقه ای به نام ابوحیل دیره این غذا را ارائه می دهد. ویژگی خاص این فروشگاه، سرو خوراکی گوشتی و گیاهی است. این غذایی که این فروشگاه سرو می کند؛ غذای ملّی اتیوپی است و بدون کارد و چنگال و با دست سرو می شود.

الحبشه اتیوپیایی از غذاهای دبی

الحبشه اتیوپیایی از غذاهای دبی

خورش مرغ آتشین (doro wat) و گزینه های دیگری که جزو غذاهای گیاهی هستند؛ از جمله عدس و خورش نخود، جزء غذاهای خیابانی لذیذ این فروشگاه می باشند. همچنین، می توانید پس از اتمام خوراکتان، یک قهوه سفارش دهید که در فنجانی جذاب به شما ارائه می شود.

سوسیس سودانی در فول ابو العباس (Foul Abo Al Abbas)

یک رستوران دیگر که در لیست فروشندگان بهترین غذاهای دبی، خود نمایی می کند؛ کافه تریایی سودانی است. غذای اصلی منوی این کافه، طبخ لوبیای فاوا است. امّا، تفاوت آن با غذایی که با همین نام در سودان سرو می شود؛ این است که سودانی ها اغلب تکه های پنیر سفید را به آن می افزایند.

سوسیس سودانی در فول ابو العباس

سوسیس سودانی در فول ابو العباس

همچنین، در سودان، نان سامون سرو می شود؛ امّا، در این کافه نان پیتا سرو می شود. در غذاهای خیابانی دبی، بشقاب سوسیس سودانی تنها در این رستوران سرو می شود. سوسیس با سس بادام زمینی که طعم عجیب و جدیدی را به شما انتقال می دهد. این فروشگاه، با سابقه ۲۰ ساله ای که دارد، کیفیت خود را تبلیغ می کند. یک نوشیدنی خوشمزه و ترش کارکاده نیز در کنار غذای تند این کافه، از تندی غذا می کاهد.

کافه تریای بازار ادویه (Spice Souk Cafeteria)

رول های تخم مرغی در بین غذاهای خیابانی دبی جا گرفته اند. علت نام بازار ادویه این است که محل این فروشگاه درست در پشت بازار ادویه است. این رول ها در واقع یک نوع املت طبخ شده با فلفل دلمه و پنیر خامه ای و داکوس هستند. این غذای خیابانی دبی، در کنار چیپس عمانی، یک طعم خاص و تند را به رول تخم مرغی شما می دهد. نان پاروتا که به پنیر خامه ای آغشته شده است خمیر مایه اصلی این رول است.

سرو این غذا با یک چای داغ یک وعده دلچسب برای شما می باشد. این چای سیاه، همراه شیر و شکر و هل دم می شود و طعم دلچسبی دارد.

کافه تریای بازار ادویه

کافه تریای بازار ادویه

رستوران شب های شیراز (Shiraz Nights)

غذاهای لذیذ، آبمیوه های خالص و بستنی های زعفرانی کشدار ایرانی حاوی مغز پسته، لیستی متفاوت که در بین بهترین غذاهای دبی، خود نمایی می کند. بله! این یک رستوران ایرانی است که گنجینه ای از طعم های شگفت انگیز از نوع ایرانی را در فهرست محصولات خود دارد. نان سنگک و پنیر، با سبزی یا گردو از پر طرفدار ترین غذاهای این رستوران است. مخصوصاً در گرمای دبی، بستنی و فالوده آن را از دست ندهید.

رستوران شب های شیراز

رستوران شب های شیراز

شاورمای رستوران ایرانی صدف (Sadaf Iranian Restaurant)

و اینک یک رستوران متفاوت ایرانی که خود را در بین فروشندگان بهترین غذاهای دبی، جا داده است. اگر شاورما دوست دارید؛ کافی است که در دبی به منطقه دیره بروید. در همسایگی رستوران قدیمی حاتم طائی، و رستوران شب های شیراز است. این دو رقبای یکدیگرند که مشتریان برای خرید غذای آن ها صف می کشند. در لیست غذاهای خیابانی دبی، شاورمای این رستوران، با مرغ پیچیده شده در لایه های نازک نان ایرانی سرو می شود.

شاورمای رستوران ایرانی صدف

شاورمای رستوران ایرانی صدف

شما می توانید شاورمای آغشته به سس تند نیز سفارش دهید. معمولاً مشتریان غذای خود را سفارش می دهند و به پارکی که در حوالی آن است می برند و از محیط باز و زیبای آنجا که نقاشی های هنری نیز در آن کشیده شده؛ لذت می برند.

تنقلات الرجواه (Al Rajwah)

یک نگین پنهان در قلب فروشندگان غذاهای خیابانی دبی، به نام الرجواه وجود دارد. انواع تنقلات دلپذیر برای انواع سلیقه ها برای میان وعده و تفریح شما آن هم فقط با ۲۰ درهم. این، تفاوت خاص این فروشگاه با بقیه است، یعنی قیمت ثابت. الرجواه در میان غذاهای خیابانی دبی، به خوبی جا افتاده است و مردم تنقلات آن را دوست دارند. نمی توان بدون تنقلات از پیاده روی در خیابان لذت برد. اگر شما هم اینگونه فکر می کنید؛ حتماً سری به الرجواه بزنید.

تنقلات الرجواه

تنقلات الرجواه

قیمت غذاهای خیابانی دبی

تخمین قیمت و آگاهی از قیمت های غذاهای خیابانی دبی، برای مسافران و گردشگران، حائز اهمیت است. دبی یک مقصد کم هزینه برای شما نیست؛ بنابراین، اگر قصد صرفه جویی دارید، بایستی به سراغ غذاهای خیابانی بروید. قیمت غذاهای خیابانی دبی، بازه ی وسیعی دارد. رستوران های کوچک و کافه های کوچک فراوانی با قیمت مناسب پیدا می شوند.

اگر بخواهیم میانگین حالت را درنظر بگیریم؛ روزانه ۱۶۴ درهم امارات را برای خوراک ذخیره کنید. قیمت غذای خیابانی در دبی معمولاً کمتر از ۲۵ درهم است. این میزان خیلی تفاوت نمی کند؛ چراکه تورم در امارات سرعت بالایی ندارد. بنابراین، لازم نیست نگران باشید.

فهرست غذاهای خیابانی و قیمت آن ها عبارتند از:

  • آب معدنی: بطری ۱.۵ لیتری، حدود ۲.۵ درهم؛ و بطری تک نفره، کمتر از یک درهم؛
  • فست فود: فروشگاه های معروف، بین ۲۵ تا ۳۵ درهم؛ و فروشگاه های معمولی، کمتر از ۲۵ درهم؛
  • نوشابه: نوشابه کوچک پپسی، حدود ۴.۶ درهم؛
  • قهوه: بسته به نوع و میزان آن، از ۱۰ تا ۲۱ درهم؛
  • چای: از ۱۰ تا ۲۰ درهم، بستگی به مکان و نوع چای؛
  • کاپوچینو: بسته به محل سفارش، از ۱۰ تا ۲۰ درهم.

مقالات مرتبط

بهترین رستوران های دبی کدام هستند

راهنمای سفر به دبی

هزینه زندگی در دبی چقدر است

انواع تفریحات دبی همراه با قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 9 =

تماس بگیرید