تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

بهترین مکان برای دیدن پاندا در چین

پاندا در چین
چکیده این مطلب:

کمتر کسی وجود دارد که به کشور چین سفر کند اما به دیدن پانداهای غول پیکر علاقه ای نداشته باشد! تماشای این جانوران جذاب برای ….

نویسنده: منتشر شده در: 25 سپتامبر 2022 357 بازدید

پاندا در چین

کمتر کسی وجود دارد که به کشور چین سفر کند اما به دیدن پاندا در چین علاقه ای نداشته باشد! بازدید از چین و تماشای پانداهای شگفت انگیز به یکدیگر گره خورده است. تماشای این جانوران جذاب برای افرادی که در رشته جانورشناسی ندارند نیز هیجان انگیز است. تورهای گردشگری بهروزسیر با امکانات کامل، زمینه را برای علاقه مندان به دنیای جانوران مشرق زمین به ویژه پانداهای غول پیکر در کشور چین فراهم ساخته است. با ویزای چین، آماده یک سفر خاطره انگیز برای تماشای پاندا های بی نظیر شوید.

پاندا در چین

پاندا در چین

اطلاعاتی در مورد پاندا در چین

خرس های پاندا یا پاندای غول پیکر، جانورانی به رنگ سیاه و سفید هستند. این جانوران به صورت بومی به منطقه مرکزی و جنوب چین تعلق دارند. خرس های پاندا در منطقه وسیعی از کشور چین و برخی از مناطق میانمار و شمال ویتنام نیز مشاهده شده‌اند. زیستگاه های خرس های پاندا مجزا از سایر اکوسیستم‌های کشور چین می باشد. متأسفانه در طول سال‌ها و به مرور زمان، جنگل‌زدایی موجب شده است زیستگاه‌های طبیعی پاندا در چین در اثر فعالیت های کشاورزی و توسعه شهری از بین برود. در حال حاضر، تعداد کمی خرس های پاندا در اکوسیستم های طبیعی کشور چین وجود دارند؛ می توانید این خرس ها را در مناطق کوهستانی جنگل های بامبو مشاهده کنید.

خرس پاندا در چین

خرس پاندا در چین

تغذیه پاندا در چین

اگرچه خرس های پاندا از نظر تقسیمات جانور شناسی در گروه گوشتخواران قرار می‌گیرند اما غذای اصلی پاندا در چین گیاه بامبو است. بسیاری از مناطق طبیعی که گیاهان بامبو به طور طبیعی رشد می کنند؛ به طور فزاینده‌ای کاهش پیدا کرده است. بنابراین زندگی پاندا ها به خصوص پانداهای وحشی با خطر زیادی مواجه شده است. این پانداها برای تغذیه مجبور می‌شوند از سایر گیاهان تغذیه کنند و حتی در لابه لای برگها، حشرات یا جانوران کوچک را نیز به همراه گیاهان می خورند. بسیاری از پاندا در چین، توسط رژیم غذایی از میوه ها یا برخی از گیاهان محدود شده اند.

تغذیه پاندا در چین

تغذیه پاندا در چین

اندازه و سن پاندا در چین

خرس های پاندا در کشور چین دارای بدن ضخیم، سر بزرگ، گوشه های گرد و پاهای قوی برای بالا رفتن از درخت هستند. پانداها در چین که سن بیشتری دارند، حدود 2/1 تا 9/1 متر طول دارند و وزن آنها حدود 160 کیلوگرم است. خرس های ماده ۲۰ درصد کوچکتر هستند و بین ۷۰ تا ۱۲۵ کیلوگرم وزن دارند. به طور متوسط، پانداها در چین تا حدود 20 سال عمر می کنند اما بسیاری از آنها هم تا حدود ۳۰ سال نیز زندگی کرده‌اند. در حال حاضر یکی از مهم ترین پانداها در چین در  مرکز پارک اقیانوسی هنگ کنگ نگهداری می شود. این خرس پاندا، ماده بوده و در ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۵ ۳۷ سال  شده است.

اندازه و سن پاندا در چین

اندازه و سن پاندا در چین

بهترین مکان برای تماشای پاندا در چین

بسیاری از پایگاه‌های تحقیقاتی پاندا در چین در استان سیچوان واقع شده‌اند. بسیاری از گونه های پاندا های وحشی هنوز هم در این منطقه وجود دارند. از طرف دیگر شهر چنگدو با نام پایتخت پانداهای جهان شناخته شده است و به عنوان یک مرکز نگهداری پاندا در چین برای افرادی که علاقه مند به تماشای این حیوانات شاداب و جذاب هستند فعالیت می کند. با ویزای چین و خدمات گردشگری بهروزسیر به مکانهایی دسترسی پیدا کنید که پانداهای غول پیکر را از نزدیک تماشا می کنید.

یکی دیگر از مراکزی که می توانید پاندا در چین را تماشا کنید مرکز تحقیقاتی شهر چنگدو است. این مرکز تحقیقاتی در فاصله ۴۰ دقیقه ای مرکز شهر فاصله دارد. این مرکز در سال ۱۹۸۷ با تعداد 6 پاندای غول پیکر تاسیس شد. در حال حاضر  بیش از ۷۰ پاندا و توله های خرس پاندا در این مرکز نگهداری می‌شوند.

بهترین مکان برای تماشای پاندا در چین

بهترین مکان برای تماشای پاندا در چین

مرکز تحقیقاتی شهر چنگدو برای نگهداری پاندا در چین یک اکوسیستم طبیعی در زمینی به وسعت 92 هکتار، شامل رودخانه ها، دریاچه ها، چمن های سرسبز، جنگل های بامبو، صخره ها و برخی از تپه ها تاسیس شده است. هدف از این مرکز تحقیقاتی جلوگیری از انقراض پانداهای غول پیکر چین می باشد. علاوه بر پانداها، بیش از ۲۰ گونه جانوری نادر نیز در این مرکز نگهداری می شوند.

مرکز پانداهای غول پیکر در شهر یانان

دو و نیم ساعت از شهر چنگدو به سمت شهر یانان که رانندگی کنید به مرکز نگهداری پاندا در چین به عنوان پایگاه پانداهای غول پیکر یا Bifengxia Giant Panda Base می رسید. در این مرکز بیش از ۳۰ پاندای غول پیکر که در یک اکوسیستم طبیعی نگهداری می شوند. این منطقه شبیه به یک گلوگاه دره ای شکل است. زمین‌های مرکز پانداهای غول پیکر به همراه پوشش های گیاهی مختلف و آبشارها، زندگی این خرس های زیبا و شگفت آور را ساده تر کرده اند.

مرکز پانداهای غول پیکر در شهر یانان

مرکز پانداهای غول پیکر در شهر یانان

پایگاه تحقیقاتی پاندا در چین  عنوان Dujiangyan Panda

یکی از مراکزی که می‌توانید پاندا در چین را تماشا کنید مرکز تحقیقاتی است که در منطقه Dujiangyan  به وسعت ۷۶۰ هکتار در دامنه کوه Qingcheng واقع شده است. این مرکز تحقیقاتی حدود یک و نیم ساعت از مرکز شهر چنگدو فاصله دارد. حدود ۴۰ پاندای غول پیکر و پنج پاندای قرمز در این مرکز نگهداری می شود. برنامه بازدید روزانه توریست ها و گردشگران از این مرکز تحقیقاتی، آنها را قادر می سازد تا با حفظ منابع طبیعی، از نزدیک با زندگی و تغذیه پاندا در چین و کاشت گیاه بامبو آشنا شوند. به این ترتیب اقدامات موثری در کشور چین برای مراقبت و حفظ این حیوانات نادر انجام شده است.1

پایگاه تحقیقاتی پاندا در چین  عنوان Dujiangyan Panda

پایگاه تحقیقاتی پاندا در چین  عنوان Dujiangyan Panda

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 16 =

تماس بگیرید