تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

توصیه های سفر به چین

توصیه های بهداشتی در سفر به چین-بهروزسیر
چکیده این مطلب:

سفر به چین ، امروزه طرفداران خاص خود را دارد. کشور چین یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان است. هر ساله میلیون ها توریست ….

نویسنده: منتشر شده در: 23 اکتبر 2019 47 بازدید

مهم ترین توصیه های بهداشتی در سفر به چین

توصیه های بهداشتی در سفر به چین-بهروزسیر

سفر به چین ، ( توصیه های سفر به چین ) امروزه طرفداران خاص خود را دارد. کشور چین یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان است. هر ساله میلیون ها توریست و گردشگر از سراسر جهان برای تماشای جاذبه های گردشگری چین، رهسپار سرزمین های شرقی می شوند. آداب و رسوم، فرهنگ و سنت های مختلفی در شهرهای کشور چین حاکم است. این آداب و رسوم، تمام جنبه های زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است. شیوه های طبخ مواد غذایی، نحوه لباس پوشیدن و آداب و سنت های ارتباطات اجتماعی، شرایط زندگی در کلان شهرها، مذهب و عقاید، سنت ‌های قدیمی و …، همگی از عواملی هستند که دانستن آنها در سفر به چین اهمیت دارد.

این مسائل به ویژه برای مسافرت مسلمانان به کشور چین، پر رنگ تر جلوه می کند. اگر در تور چین شرکت کنید متوجه می شوید که این سرزمین بسیار متفاوت از آنچه در سایر کشورها وجود دارد در چشم شما خودنمایی می کند.

یکی از مهم ترین مسائلی که هر گردشگر در سفر به چین باید از آن اطلاع داشته باشد، نکات بهداشتی و سلامتی در خصوص مواد غذایی و زندگی در شهرهای چین است. رعایت بسیاری از نکات بهداشتی در حقیقت، سلامت توریست ها و گردشگران را در سفر به چین تضمین می کند.

بر همین اساس در این مطلب مهمترین نکاتی را که هر گردشگر در سفر به چین باید از آن اطلاع داشته باشد، عنوان می‌کنیم. مطالعه این مطلب به ویژه برای مسلمانان اهمیت بیشتری دارد. اگرچه استان مسلمان نشین چین وجود دارد اما مردمان این سرزمین از پیروان آیین بودا و مذهب کنفوسیوس هستند که با دین اسلام بسیار متفاوت است.


توصیه های بهداشتی و سلامت در سفر به چین

سلامت در سفر به چین-بهروزسیر

اگر در تور چین شرکت کردید فراموش نکنید که موارد زیادی، سلامتی فردی شما را به خطر می اندازند. اگر به یک سری از نکات توجه داشته باشید، خاطره خوبی از سفر به چین برای خود ثبت می کنید.

در توصیه های بهداشتی و سلامت، هنگام سفر به چین به نکات زیر دقت داشته باشید:

1-هرگز از آب های معمولی که در سطح شهر از شیرهای آب خارج می شود، ننوشید: شیرهای آب در نقاط مختلف شهرهای کشور چین وجود دارد که آب آنها قابل آشامیدن نیست! اگر از این آب ها بنوشید به سرعت بیمار خواهید شد. در سفر به چین اگر در رستوران و غذا سفارش دادید، حتماً یک بطری آب معدنی همراه غذا سفارش دهید.

2-برای نوشیدنی ها هرگز از یخ استفاده نکنید: اگر قصد دارید در سفر به چین از نوشیدنی های خنک لذت ببرید، هرگز از یخ برای خنک کردن آن استفاده نکنید. این یخ ها ممکن است با آب های آلوده تهیه شده باشد و شما به سرعت مریض خواهید شد.

3-آب معمولی (آب گرم) بنوشید: مردم چین عادت دارند آب گرم بنوشند. آنها هرگز از یخ در آب نوشیدنی خود استفاده نمی کنند چرا که معتقدند آب سرد، مشکلات جدی برای سلامتی به وجود می آورد.

4-مقادیر زیادی چای بنوشید: اگر در تور چین شرکت کردید حتماً در مدت زمان اقامت خود در کشور چین مقدار زیادی چای بنوشید. نوشیدن چای زیاد هنگام سفر به چین موجب می‌شود آب بدن شما در هر زمان حفظ شود و نیاز به نوشیدن آب را کاهش می دهد. اگر قرار است چای را از فروشندگان خیابانی خریداری کنید، در این مورد دقت زیادی داشته باشید. سعی کنید چای را نیز از مراکز بهداشتی و معتبر تهیه کنید.

5-دستمال توالت و صابون به همراه داشته باشید: یکی از مهمترین چالش های موجود در سفر به چین، مسئله بهداشتی و سلامت در سرویس‌های بهداشتی است. متاسفانه در تمام مراکز اقامتی یا مراکز عمومی کشور چین در شهرهای مختلف، دستمال توالت و صابون وجود ندارد! از این دو کالا صرفاً در هتل های بسیار لوکس استفاده می شود. در سفر به چین فراموش نکنید که همراه خود دستمال توالت و صابون به همراه داشته باشید.

6-داروهای مورد نیاز را به خود ببرید: فراموش نکنید در سفر به چین حتماً داروهای مورد نیاز خود را همراه ببرید. خرید دارو از داروخانه های شهرهای کشور چین بسیار گرانقیمت است. اگر داروی خاصی مصرف می کنید آن را به همراه خود بردارید.

7-چالش های مراجعه به بیمارستان: یکی دیگر از مشکلاتی که در سفر به چین وجود دارد، مراجعه به مراکز درمانی یا بیمارستان ها در شهرهای بزرگ است. برای افرادی که در تور چین شرکت می کنند معمولاً در شهرهای بزرگ در بیمارستان ها خدمات درمانی برای توریست ها و گردشگران ارائه می شود، اما مشکل اصلی، تسلط به زبان انگلیسی است. تقریباً اکثر پزشکان که در مراکز بزرگ کار می کنند به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند.

8-آلودگی هوا: یکی از بزرگترین مشکلات سفر به چین در سفرهای گردشگری، وجود آلودگی های هوا در شهرهای بزرگ چین است. میزان آلودگی به ویژه در شهرهای پکن بسیار آزار دهنده می باشد. برای افرادی که به این شرایط عادت نداشته باشند موجب ناراحتی می ‌شود و ممکن است فرد بیمار شود.


 توصیه های مربوط به مواد غذایی در سفر به چین

مواد غذایی در سفر به چین-بهروزسیر

در سفر به چین هنگام سفارش غذا توجه داشته باشید که مواد غذایی در حقیقت از چه مواد اولیه تهیه شده است. اگر قصد خوردن خوراک های دریایی تازه را دارید حتماً به مراکز معتبر مراجعه کنید. قطعاً مسلمانان در سفر به چین تمایل ندارند از تمام مواد غذایی در رستوران های چینی استفاده کنند. بهروزسیر پیشنهاد می‌کند اگر در تور چین شرکت کردید به رستوران های معتبر با منوی غذایی متفاوت مراجعه کنید. به این صورت از سالم بودن مواد غذایی و بهداشتی بودن آنها نیز اطمینان دارید.

منبع :

https://svetdimitrov.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

تماس بگیرید