تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

15 جاذبه های گردشگری تایلند

پارک ملی اروان در جاذبه های گردشگری تایلند
چکیده این مطلب:

سرزمین لبخندها، تایلند، یکی از جواهرات آسیای جنوب شرقی است. به لطف صنعت گردشگری پررونق، تایلند به‌خوبی توسعه‌یافته است و انواع امکانات رفاهی مدرن را ….

نویسنده: منتشر شده در: 11 ژانویه 2023 56 بازدید

سرزمین لبخندها، تایلند، یکی از جواهرات آسیای جنوب شرقی است. به لطف صنعت گردشگری پررونق، تایلند به‌خوبی توسعه‌یافته است و انواع امکانات رفاهی مدرن را فراهم می‌کند. شهرهایی مانند بانکوک و چیانگ مای کهیرهای شلوغی از فعالیت و تجارت هستند، اما شما واقعاً این کشور را ندیده‌اید تا زمانی که در کوه‌ها پیاده‌گردی کرده باشید یا با فیل‌ها یا میمون‌های جسور که همیشه آماده هستند ناهار شمارا بدزدند!

جاذبه های گردشگری تایلند متنوع هستند و هرکدام به شیوه خود تجربه‌ای پرارزش و به‌یادماندنی را ارائه می‌دهند. برای الهام گرفتن در هنگام برنامه‌ریزی سفر، فهرستی از برترین جاذبه های گردشگری تایلند را در اینجا آورده‌ایم.

شما می‌توانید با اخذ ویزای تایلند از بهروزسیر با خیالی آسوده از سفر و بازدید جاذبه های گردشگری تایلند لذت ببرید.

ساحل ریلی

استان کرابی خانه برخی از معروف‌ترین مقاصد ساحلی تایلند است و ریلی به‌عنوان یکی از خیره‌کننده‌ترین آن‌ها در صدر فهرست قرار دارد. از شهر کرابی و آئو نانگ می‌توان با قایق به این جزیره رسید و سفر با قایق سنتی دم بلند به همان اندازه جادویی است که وقتی به سواحل می‌رسید با آن روبرو می‌شوید.

ساحل ریلی یکی از جاذبه های گردشگری تایلند

ساحل ریلی یکی از جاذبه های گردشگری تایلند

درحالی‌که ساحل ممکن است دلیل اصلی بازدید از این جزیره باشد، ریلی همچنین یک نقطه گرم برای صخره‌نوردی است، با قله‌های کارست که ماجراجویان باتجربه و تازه‌کار را به‌سوی خود می‌کشاند و آماده برخورد با صخره‌های آهکی بلند است. در میان بسیاری از کارهای فعال دیگر، ریلی به خاطر قایقرانی و کایاک سواری در اقیانوس و غواصی شناخته‌شده است، اما بازدیدکنندگان می‌توانند در کلاس‌های آشپزی نیز تلاش کنند یا از ماساژ لذت ببرند.

غار الماس پسند توریستی نیز وجود دارد که از طریق مسیری زیبا با مناظر خیره‌کننده و آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان کنجکاوی است.

جزایر koh-phi-phi دومین جاذبه های گردشگری تایلند

جزایر فی فی یکی از محبوب‌ترین مناطق تفریحی تایلند به دلیل وجود آب‌های آبی شفاف، شن‌های نرم، مناظر خیره‌کننده‌ای است که برای همیشه ادامه دارد. می‌توانید با یک کایاک اجاره‌ای یا با کرایه یک قایق چوبی کوچک که شمارا به اینجا برساند، به فی فی دون، بزرگ‌ترین جزیره برسید. شاید یکی از سرگرم‌کننده‌ترین نقاط کو فی فی، ساحل میمون‌ها باشد، جایی که به معنای واقعی کلمه، با تعداد زیادی ماکاک آماده برای دزدیدن ناهار شما روبرو می‌شوید.

ساحل طولانی یکی دیگر از نقاط زیبا در جزیره است، درحالی‌که مکانی خلوت نیست که بتوانید در آن به حفظ حریم خصوصی امیدوار باشید، برای تماشای غروب خورشید عالی است. اگر خوش‌شانس باشید و جزر و مد از بین رفته باشد، پیاده‌روی زیبا به سمت قسمت اصلی جزیره است.

جزایر فی فی دومین جاذبه های گردشگری تایلند

جزایر فی فی دومین جاذبه های گردشگری تایلند

اپراتورهای تور بسته‌هایی را برای سفرهای غواصی و غواصی به‌جزایر و همچنین گشت‌وگذار در خلیج معروف مایا، جایی که فیلم لئوناردو دیکاپریو در ساحل فیلم‌برداری شده است، ارائه می‌دهند. ازآنجایی‌که کو فی فی گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، شرکت‌های تور زیادی وجود دارند که بلیط های سایر مقاصد ساحلی مانند پوکت، کو چانگ و کو لانتا را تهیه می‌کنند.

فی فی دون یکی از مناطقی بود که به‌شدت تحت تأثیر سونامی سال 2004 قرار گرفت – اما از آن زمان، مهمانخانه‌ها، رستوران‌ها و بازارها بازسازی‌شده‌اند و جمعیت هنوز دسته‌دسته به‌جزیره استراحتگاه می‌آیند. یک پارک یادبود کوچک و غم‌انگیز برای گرامیداشت کسانی که در این فاجعه جان باختند وجود دارد، اما مناطق استراحتگاهی احیاشده و مانند همیشه زیبا به نظر می‌رسند.

 کاخ بزرگ، بانکوک یکی از جاذبه های گردشگری تایلند

حتی اگر برنامه‌های شما برای تایلند عمدتاً شامل جست‌وجو در ساحل باشد تا آنجایی که ممکن است کاری از نوع ماسامان و پد تای باشد، احتمالاً حداقل یک یا دو روز را در بانکوک سپری خواهید کرد. چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در پایتخت وجود دارد، اما قصر بزرگ قطعاً باید در صدر فهرست شما باشد. این جاذبه دیدنی شماره یک در شهر است و ازنظر اهمیت تاریخی و صنایع‌دستی خیره‌کننده است.

کاخ بزرگ بانکوک یکی از جاذبه های گردشگری تایلند

کاخ بزرگ بانکوک یکی از جاذبه های گردشگری تایلند

محوطه پیچ‌وخم از تالارهای سلطنتی، معابد و آثار باستانی است که مهم‌ترین آن‌ها wat phra kaeo (معبد بودای زمردی) است که گفته می‌شود تکه‌ای از مو یا استخوان خود بودای روشنگر را در خود جای‌داده است. معبد سپیده‌ دم (مکانی عالی برای تماشای غروب خورشید) معروف وات پو و وات آرون، تنها چند دقیقه با شما فاصله‌دارند.

خیابان پیاده‌روی یکشنبه، چیانگ مای

هر مسافری در تایلند مشتاقانه منتظر غذاهای ارزان و خوشمزه است – و این دقیقاً همان چیزی است که می‌تواند در خیابان پیاده‌روی یکشنبه‌ شب چیانگ مایس به‌وفور پیدا کند. فروشندگان انواع خوراکی‌ها را در اینجا می‌فروشند: از پد تای و ساتای مرغ محبوب گرفته تا سمبوسه، موز سرخ‌شده، روتی شیرین و شیک میوه‌های تازه!

هنگامی‌که هوس آشپزی خود را برآورده کردید، می‌توانید صدها غرفه فروش مجموعه‌ای از کالاهای منحصربه‌فرد مانند صابون‌های کاملاً طبیعی، منسوجات رنگ‌شده با دست با الگوهای منحصربه‌فرد قبایل تپه محلی، بخور و اسانس، آلات موسیقی، نقاشی روی دیوار را ببینید.

بازار هر هفته بدون نقص شلوغ می‌شود، مهم نیست در چه زمانی از سال بازدید می‌کنید، بنابراین خود را آماده کنید و سعی کنید از بودن در هرج‌ومرج سرگرم‌کننده لذت ببرید. اگر برای یکشنبه‌بازار نیستید، یا فقط می‌خواهید طعم تجربه‌های دیگر بازار در چیانگ مای را بچشید، از خیابان پیاده‌روی شنبه‌شب یا بازار شبانه در جاده چانگ کلان، دیدن کنید.

منطقه پی

شهرت تایلند به‌عنوان کشوری با مناظر زیبا و مردم دوستانه عمدتاً به دلیل سواحل جنوبی مشهور جهان است. به همین دلیل، اکثر مردم متوجه نمی‌شوند که شمال پهناور محل مکان‌های کاملاً متفاوت اما به همان اندازه نفس‌گیر برای بازدید است.

شمال تایلند، به‌ویژه منطقه غربی در نزدیکی مرز برمه، توسط زمین جنگلی کوهستانی مشخص‌شده است که هم ناهموار و هم زیبا است. پی، در استان مای هانگ سون، نقطه شروعی عالی برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی کشور و همچنین مهمان‌نوازی و آشپزی معروف تایلندی است.

منطقه pai در جاذبه های گردشگری تایلند

منطقه pai در جاذبه های گردشگری تایلند

این شهر کوچک برای هیپی ها و کوله‌گردها شهرت پیداکرده است، اگرچه خانواده‌های زیادی را نیز خواهید دید که در این منطقه سفر می‌کنند. یک بازار خیابانی کوچک، انواع غذاهای محلی و غربی و دسترسی آسان به معابد بودائی، آبشارها و دره چشمگیر پای وجود دارد.

وقتی در مرکز شهر کوچک قدم می‌زنید، فضایی سرشار از نشاط و آرامش وجود دارد، فضایی که علیرغم موقعیت مکانی تا حدی دورافتاده، فصل‌به‌فصل به جذب جمعیت ادامه می‌دهد.

فیل‌های وحشی در پارک ملی khao yai

فیل‌ها در تایلند مورداحترام هستند و مجسمه‌ها و نقاشی‌های آن‌ها را می‌توان در هرکجا که بروید، ازجمله کاخ‌های سلطنتی و بسیاری از معابد، مشاهده کنید. بااین‌حال، برای تجربه نهایی، هیچ‌چیز بهتر از شانس دیدن فیل‌ها در محیط طبیعی آن‌ها نیست – و پارک ملی khao yai فرصتی عالی برای انجام این کار فراهم می‌کند.

فیل‌های وحشی در پارک ملی khao yai

فیل‌های وحشی در پارک ملی khao yai

در این پارک، با فیل‌هایی برخورد می‌کنید که در نزدیکی رودخانه‌ها پرسه می‌زنند، پرندگان شکاری عجیب‌وغریب، میمون‌ها و بسیاری دیگر از موجودات گرمسیری که پارک را خانه می‌نامند. این پارک همچنین خانه آبشارهای زیادی است، ازجمله Haew Narok با ارتفاع 150 متر و حتی مشهورتر haew suwat که در فیلم لئوناردو دیکاپریوس، ساحل ظاهر شد. اگر اقامت یک‌روزه برای ورود به آن کافی نیست، می‌توانید در پارک کمپ بزنید.

پارک ملی khao yai یکی از جاذبه های گردشگری تایلند از نظر فیل ها مورد احترام این کشور می‌باشد.

شهر قدیمی سوکوتای

سوکوتای یک ایستگاه موردعلاقه برای علاقه‌مندان به تاریخ و علاقه‌مندان به عکاسی است. ویرانه‌های این شهر قدیمی باوجود قرن‌ها نبرد و قرار گرفتن در معرض عوامل، همچنان سربلند هستند. شهر قدیمی سوکوتایس یک سایت میراث جهانی یونسکو است و سرمایه‌گذاری زیادی برای بازسازی و حفظ یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی تایلند انجام‌شده است.

این شهر یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری تایلند می ‌باشد.

شهر قدیمی سوکوتای

شهر قدیمی سوکوتای

از میان وات‌های فراوان موجود در سوکوتای، وات ماهاتات تأثیرگذارترین آن‌هاست. این معبد که زمانی در قرن سیزدهم تأسیس شد، برای نگهداری از آثار بودا ساخته شد و با تصاویر ایستاده عظیم بودا، مجسمه‌های گچ کاری شده، استوپاها و غیره احاطه‌شده است.

شهر تاریخی آیوتایا

شهر ayutthaya نگاهی باشکوه به شکوه تایلند باستانی را ارائه می‌دهد. آیوتایا زمانی مهم‌ترین شهر تایلند بود و کاخ‌ها و معابد قدیمی به‌عنوان شاهدی بر این امر هستند. بیش از صد وات، چدی ها (استوپای به سبک تایلندی)، پرانگ ها و هزاران مجسمه بودا در اطراف پارک پخش‌شده‌اند.

شهر تاریخی آیوتایا

شهر تاریخی آیوتایا

برخی از مناظر – مانند معبدی که بودای خوابیده به طول 12 متر را در خود جای‌داده و ریشه‌های درختی که سر بودا را در آغوش گرفته است – بسیار خیره‌کننده هستند و نباید از دست داد. شهر ayutthaya فقط در یک سفر کوتاه با اتوبوس یا قطار از بانکوک واقع‌شده است.

سواحل کو سامویی از شلوغ ترین جاذبه های گردشگری تایلند

جزیره کو سامویی دومین جزیره بزرگ کشور و خانه برخی از زیباترین خطوط ساحلی طلایی است که در جنوب شرقی آسیا پیدا می‌کنید. هر ساحل در کو سامویی چیزهای متفاوتی را ارائه می‌دهد: برخی برای انزوای مسالمت‌آمیز ایدئال هستند، برخی دیگر مملو از فعالیت‌ها، ورزش‌های آبی و جمعیت زیاد هستند.

بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین ساحل جزیره چاونگ است، جایی که بهترین خریدها، جاذبه های فراوان و برخی از زیباترین رستوران‌ها را نیز خواهید یافت. آب‌های آبی فیروزه‌ای و درختان نخل که در نسیم اقیانوس می‌رقصند، ممکن است توضیح دهند که چرا برخی از بهترین استراحتگاه‌های جزیره در اینجا قرار دارند.

با رفتن درست به سمت جنوب ساحل چاونگ، شمارا به ساحل لامای می‌رساند، کمی کوچک‌تر و کمی مقرون‌به‌صرفه تر، اما همچنان در میانه روز شلوغ است، زیرا مسافران یک‌روزه از راه می‌رسند. برای کوله‌گردها و کسانی که بودجه کمی دارند، ساحل Maenam وجود دارد، درحالی‌که ساحل بوفوت (که بیشتر به‌عنوان دهکده ماهیگیران شناخته می‌شود) یک مقصد عالی برای بازدیدکنندگان است.

اگر حریم خصوصی را در ذهن دارید، ساحل نقره‌ای 250 متری تا حدودی در پشت تپه‌های جنگلی پنهان‌شده است و مناظر باز و زیبای روی آب و غواصی عالی را ارائه می‌دهد. bang po در ساحل شمال غربی یکی دیگر از سواحل آرام است که بازدیدکنندگان کمتری دارد.

doi suthep

مقصد موردعلاقه پیروان بودائی و مسافران مؤمن از سراسر جهان doi suthep است. بازدید ازاینجا به معنای دیدن راهبان در حال دعا، مشاهده مراسم عبادت و فرصتی برای خیره شدن به گسترش روزافزون این مکان است.محله‌ی doi suthep یکی از جاذبه های گردشگری تایلند از نظر دین و مذهب بودا است.

فقط مطمئن شوید که یک بطری آب و کفش‌های پیاده‌روی خود را به همراه داشته باشید – برای رسیدن به بالای تپه که معبد در آن قرار دارد، باید از یک پلکان شیب‌دار بالا بروید. در پایین پله‌ها، فروشندگان همه‌چیز را از خوراکی‌های خوش‌طعم محلی گرفته تا اجناس دست‌ساز روستاییان از کوه‌های اطراف را می‌فروشند. همچنین مغازه‌ای وجود دارد که ماسک‌ها، حکاکی‌های فیل‌ها و اثاثیه منزل را می‌فروشد، بنابراین می‌توانید در حین بالا و پایین رفتن از پله‌ها، خرید کنید.

محله‌ی doi suthep در جاذبه های گردشگری تایلند

محله‌ی doi suthep در جاذبه های گردشگری تایلند

می‌توانید سفر خود به doi suthep را با گشت‌وگذار در doi pui، یک روستای کوچک همونگ در کوهستان ترکیب کنید. اگرچه این روستا بسیار توریستی‌تر از روستاهای دیگر است، اما هنوز هم طعم فرهنگ همونگ را به شما می‌دهد و فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جوامع قبیله‌ای تپه‌ای در منطقه می‌دهد، بدون اینکه به خرید منسوجات دست‌بافت زیبا اشاره‌کنیم. کاخ بوبینگ که به روی گردشگران باز است، در مسیر رفتن به doi pui از doi suthep نیز قرار دارد.

 

بازارهای شناور

بازارهای شناور تایلند راه منحصربه‌فردی را برای خرید و غذا خوردن و درعین‌حال حمایت از فروشندگان محلی و نگاهی دقیق‌تر به شیوه سنتی زندگی ارائه می‌دهند.

بازار شناور در تایلند

بازار شناور در تایلند

درحالی‌که به نظر می‌رسد برخی از بازارها بیشتر به جمعیت گردشگران پاسخ می‌دهند، برخی دیگر تجربه‌ای از سفر اصیل را ایجاد می‌کنند که شامل سوارشدن در قایق است. برای بازدید از یک بازار شناور باید زود بیدار شوید، زیرا فروشندگان صبح اول وقت با قایق‌های چوبی بلند خود با کالاها، میوه‌های تازه، سبزی‌ها، ادویه‌جات و غذاهای خوشمزه بیرون می‌روند. چندین بازار شناور در نزدیکی بانکوک وجود دارد که آمفاوا و دامنوئن سادواک از محبوب‌ترین آن‌ها هستند.

کوهنوردی در ساحل تونسای یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تایلند

تایلند با صخره‌های آهکی خیره‌کننده‌اش که سواحل شنی و آب‌های فیروزه‌ای را در آغوش می‌گیرد، کوهنوردان زیادی را در تمام طول سال جذب می‌کند  و درحالی‌که مقاصد زیادی وجود دارد که مسیرهای خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌دهند، ساحل تونسای مدت‌هاست که بهشت ​​کوهنوردان در نظر گرفته می‌شود.

کوهنوردی در ساحل تونسای

کوهنوردی در ساحل تونسای

ازآنجایی‌که این منطقه دارای مدارس کوهنوردی و بولدرینگ زیادی است، مسیرهای ساده‌تر اغلب شلوغ هستند و حتی ممکن است مجبور شوید برای رسیدن به مکان موردعلاقه در صف بمانید؛ اما اگر یک کوهنورد باتجربه هستید و می‌توانید استالاکتیت ها، برآمدگی‌ها و توفاها را دور بزنید – وضعیت برای شما بسیار بهتر خواهد بود و بهترین نقاط را با مناظر باز خیره‌کننده از خلیج خواهید دید.

پل کانچانابوری

پل کانچانابوری که برای بسیاری به‌عنوان پل روی رودخانه کوای شناخته می‌شود، بخشی از راه‌آهن تای-برمه است. در طول Wwii، نیروهای ژاپنی قصد داشتند یک ارتباط راه‌آهن بین تایلند و برمه ایجاد کنند و از اسیران جنگی متحدین (عمدتاً شهروندان بریتانیایی، هلندی و استرالیایی) برای کار اجباری استفاده کردند. بیش از 12000 زندانی متحد در طول یک سالی که پل در دست‌ساخت بود، جان خود را از دست دادند و بازسازی پل، بیش از یک‌بار بمباران و آسیب دید که باعث شد به‌عنوان راه‌آهن مرگ شناخته شود.

درحالی‌که پل کانچانابوری سال‌ها پس از پایان جنگ بسته بود، اکنون دوباره در حال بهره‌برداری است و می‌توان با سوارشدن به یک قطار آرام محلی از آن عبور کرد. حدود 130 کیلومتر از مسیر اصلی راه‌آهن به طول 415 کیلومتر، امروزه مورداستفاده قرار می‌گیرد که یادآور وقایع وحشتناکی است که در اینجا رخ‌داده است.

در نزدیکی پل، گورستان جنگی کانچانابوری آخرین محل استراحت پرسنل نظامی متفقین از بسیاری از کشورها به‌جز ایالات‌متحده است که تمام بقایای آن را به کشور بازگرداندند. موزه hellfire pass و موزه جنگ jeath هر دو بینش‌هایی در مورد تاریخ راه‌آهن و تأثیر جنگ در تایلند ارائه می‌دهند.

آبشارهای پارک ملی اروان

پارک ملی erawan چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد، ازجمله تعدادی مسیر غارهایی که از میان جنگل‌های انبوه برگ‌ریز و جانورانی مانند فیل‌های وحشی می‌گذرند.

این آبشار به خاطر فیل سفیدی که باخدای هندو ایندرا سفر می‌کند، نام‌گذاری شده است. هر یک از هفت‌طبقه نیز نام خاص خود را دارد و رسیدن به آن‌ها با بالا رفتن سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود پس از طبقه پنجم، بازدیدکنندگان برای ادامه باید از نردبان‌های لغزنده استفاده کنند درحالی‌که از میان پوشش گیاهی غلیظ عبور می‌کنند.

پارک ملی اروان در جاذبه های گردشگری تایلند

پارک ملی اروان در جاذبه های گردشگری تایلند

بااین‌حال، ممکن است نیازی به جسارت تا این حد نداشته باشید. سه‌طبقه اول درواقع چشمگیرترین هستند و حوضچه‌های سبز زمردی، غار کوچک و آب‌های آبشاری خنک را ارائه می‌دهند. تعداد زیادی ماهی در استخرها زندگی می‌کنند، بنابراین از شنا کردن آن‌ها بین پاهای خود تعجب نکنید.

کاخ maruekhathaiyawan

این کاخ منحصربه‌فرد چوب ساج که به‌عنوان اقامتگاه تابستانی پادشاه راما وی که تا سال 1925 سلطنت کرد، ساخته‌شده است، از بسیاری جهات خیره‌کننده است. پادشاه در ابتدا دستور ساخت آن را به پیشنهاد پزشکش داد که فکر می‌کرد آب‌وهوای مطبوع ساحلی به آرتریت روماتوئید پادشاهان کمک می‌کند.

پس‌ازآن کاخ در هوا هین، یک شهر ساحلی خواب‌آلود در حدود سه ساعت در جنوب بانکوک ساخته شد. امروزه هوآهین مقصدی محبوب برای خانواده‌ها و مسافرانی است که می‌خواهند در فضایی آرام و به‌دوراز جمعیت از ساحل لذت ببرند.

کاخ mrigadayavan (maruekhathaiyawan) به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که به‌طور کامل بر روی پایه ایستاده است که اجازه می‌دهد نسیم دریا از همه طرف بچرخد و ساختمان‌ها را خنک نگه می‌دارد. مجموعه کاخ متشکل از تعدادی ساختمان است که به سه گروه اصلی تقسیم می‌شوند:

قسمت پذیرایی رسمی، اتاق خصوصی پادشاهان و اتاق بانوان که در اصل برای ملکه طراحی‌شده بود و منطقه‌ای که غیر از پادشاه مرد دیگری نمی‌توانست وارد آن شود. این کاخ ترکیبی بدیع از استانداردهای غربی (که شامل یک حمام مدرن و یک زمین بدمینتون است) و معماری سنتی تایلندی است که امروزه همه می‌توانند از آن بازدید کنند و از آن لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − یک =

تماس بگیرید