تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

شهر چونگ کینگ چین و جاذبه های گردشگری

شهر چونگ کینگ چین
چکیده این مطلب:

شهر چونگ کینگ چین کجاست و چه جاذبه های گردشگری دارد | برای آشنایی با شهر چونگ کینگ چین و تاریخچه این شهر با بهروزسیر ….

نویسنده: منتشر شده در: 05 سپتامبر 2022 1,545 بازدید

شهر چونگ کینگ چین ، شهری پر از هیاهوی گردشگران

شهر چونگ کینگ چین (Chongqing) که با نام شهر چانگ کینگ (Chungking) نیز شناخته می‌شود، مهمترین شهر در جنوب غربی کشور چین است. این شهر از لحاظ تقسیمات منطقه ای و شهری در کشور چین جزو یکی از سه ناحیه بیجینگ، شانگهای و شهر تیانجین چین محسوب می‌شود.

مناطق مسکونی این شهر که در دوران مختلف، تخریب شده بودند، در تاریخ 14 ماه مارس سال ۱۹۹۷ مجدداً بازسازی شدند و قسمت های مرکزی و غربی کشور چین دوباره توسعه یافت. برای سفر به شهر چونگ کینگ می توانید ویزای چین را از بهروزسیر دریافت کنید و از مناظر این شهر لذت ببرید.

شهر چونگ کینگ چین

شهر چونگ کینگ چین

جمعیت شهر چونگ کینگ

جمعیت شهر چونگ کینگ، بیشتر از ۳۰ میلیون نفر است؛ جمعیت در تمام مناطق شهری چونگ کینگ گسترده شده که چیزی بیشتر از اندازه کشور اتریش می باشد. Chongqing از 9 ناحیه شهری به صورت مجزا تشکیل شده است که جمعیتی حدود 8518000 نفر در آن زندگی می کند این آمار در سال ۲۰۱۶ گزارش شده است.

از سال ۲۰۱۰، این شهر، مهم ترین و پرجمعیت ترین شهر در کشور چین به شمار می رود و یکی از شهرهای مهمی است که در کشور چین به صورت کاملاً مستقل اداره می گردد.

تمدن شهر چونگ کینگ

Chongqing دارای ارزش تاریخی و باستانی می باشد و نمادی از تمدن باستان چین را به نمایش می گذارد. این شهر یکی از مناطق شهری مرکزی کشور چین از نظر شرایط اقتصادی عالی شناخته می شود. مرکز اقتصادی این شهر در جریان بالایی رودخانه یانگ تسه کیانگ قرار دارد.

بسیاری از صنایع تولید کننده و سازنده ماشین آلات صنعتی و سیستم های حمل و نقل در این شهر قرار گرفته اند. برای آشنایی با کارخانه های چونگ کینگ و سفر به این منطقه می توانید از خدمات بهروزسیر استفاده کنید.

چونگ کینگ شهر شب های بارانی

چونگ کینگ چین از زمان های بسیار دور در زمین بسیار وسیعی میان فلات تبت و ناحیه میانه زمین های رودخانه یانگ تسه قرار داشته است. آب و هوای این شهر به صورت نیمه استوایی و دارای رطوبت زیاد می باشد. بارندگی ها در هنگام شب و در اوایل فصل تابستان و اواخر بهار رخ می دهند. Chongqing به “شهر شب های بارانی” معروف است.

همین عامل، سوژه بسیاری از شاعران برای سرودن شعرها و نوشتن متن های ادبی می باشد. نواحی مسکونی و شهری چونگ چینگ در حداکثر عرض با اندازه ۴۷۰ کیلومتر در جهت شرق به غرب و حداکثر طول ۴۵۰ کیلومتر از سمت شمال به جنوب گسترده شده است.

چونگ کینگ شهر شب های بارانی

چونگ کینگ شهر شب های بارانی

دمای شهر Chongqing

متوسط دمای هوای این شهر در طول سال، حدود ۱۹ درجه سانتی گراد می باشد. خنک ترین ماه سال، ژانویه با دمایی حدود ۸ درجه سانتی‌گراد است؛ دمای هوا در ماه های آگوست و جولای، چیزی حدود ۲۸ درجه سانتی گراد است. بهترین زمان  برای سفر به این شهر، ماه آگوست و جولای است که دمای هوا بیشترین مقدار در این شهر می باشد.

موقعیت جغرافیایی شهر چونگ کینگ

شهر چونگ کینگ چین، زمین های وسیعی را که شامل رودخانه ها و کوهستان ها است پوشش می دهد؛ کوهستان های معروف نظیر دابا (Daba) در شمال، سرزمین های کوهستان وو (Wu) در سمت شرق، کوهستان وولینگ (Wuling) در جنوب شرقی، کوهستان دالو (Dlou) در سمت جنوب تشکیل شده است. با ویزای توریستی چین می توانید تمام این مناظر را در شهر Chongqing تماشا کنید.

قله ها و غارهای آهکی​

همه این سرزمین های کوهستانی به سمت دره رودخانه یانگ تسه دارای شیب ملایمی هستند و در بعضی مناطق تپه ها به صورت ناهمواری ها، پستی ها و بلندی ها مشاهده می شوند. تپه ها و کوهستان های این ناحیه دارای ارتفاع مختلفی می باشند. قله ها و غارهای آهکی مهم ترین و زیباترین منظره های طبیعی در اطراف رودخانه یانگ تسه در شهر چونگ کینگ می باشند.

زیبایی بی نظیر چونگ کینگ

به دلیل اینکه شهر چونگ کینگ چین دارای کوهستان ها و رودخانه های زیادی است می توان مناظر طبیعی بسیار زیبا نظیر جنگل ها آنها دره ها، آبشارها و چشمه ها را در سراسر این شهر تماشا کرد. تاریخ این مکان های زیبا به دوره سلسله تانگ بازمی‌گردد. تمام نقاط مسکونی و حومه این شهر از نظر گردشگری در کشور چین معروف هستند بسیاری از توریستها و گردشگران برای بازدید از منظره های کوهستانی در شهر Chongqing به این کشور سفر می کنند.

زیبایی بی نظیر چونگ کینگ

زیبایی بی نظیر چونگ کینگ

جاذبه های گردشگری شهر چونگ کینگ چین

شهر چونگ کینگ چین از لحاظ اقتصادی و شرایط زندگی در بهترین وضعیت در کشور چین قرار دارد. سیستم‌های حمل و نقل شهری نظیر هواپیما، قطار، سیستم های حمل و نقل دریایی و سایر وسیله های نقلیه در این شهر از بالاترین تکنولوژی برخوردار هستند.

جاذبه های گردشگری شهر چونگ کینگ چین

جاذبه های گردشگری شهر چونگ کینگ چین

نگاهی کوتاه به روند تمدن شهر

شهر چونگ کینگ دارای تمدن بسیار غنی است. در حومه شهر می توان خانه ها و آثار باستانی را مشاهده کرد که معماری آنها به قرن ها پیش باز می گردد. ردپای سلسله های امپراتوری چین را می توان در بناهای این شهر مشاهده کرد؛ همچنین در طول جنگ جهانی دوم Chongqing به عنوان یک مرکز استراتژیک برای کشور چین به شمار می رفت. البته بسیاری از مکان های شهر در آن دوران تخریب شدند که خوشبختانه مجدداً در دوره های مختلف به مرور زمان مورد بازسازی قرار گرفت.

مکان های پربازدید شهر چونگ کینگ چین

آنچه در حال حاضر به عنوان جاذبه های گردشگری شهر Chongqing در دسترس است شامل موزه زیر دریایی،  آمفی تئاتر مردمی، موزه سه گلوگاه که تاریخ، محیط‌ زیست و تمدن شهر چونگ کینگ را نمایش می دهد، موزه علوم و فناوری لوشان سی، شهر ووکسی و معبد کنفوسیوس می باشد. بسیاری دیگر از مکان های دیدنی و باستانی در کشور چین در شهر Chongqing وجود دارند که پیشنهاد می کنیم با اخذ ویزای توریستی چین برای تماشای آنها به این سرزمین سفر کنید. بسیاری از آثار باستانی و مکان های دیدنی این شهر در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند.

جنگل و پارک های زیبا در شهر چونگ کینگ

پل ها جنگل ها و غارهای این شهر جزو جاذبه های منحصر به فرد برای بازدید توریست ها از منطقه شناخته می شوند. باغ وحش شهر چونگ کینگ چین در نوع خود بی نظیر است و تمام پارک های شهر برای گردش و تفریح مناسب هستند. اگر به Chongqing سفر کنید می توانید پاندا در چین را در باغ وحش تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

تماس بگیرید