تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

جغرافیا و آب و هوای چین

جغرافیا و آب و هوای چین
چکیده این مطلب:

کشور چین،سرزمینی است وسیع که در پهنای 5000 کیلومتر در نواحی شرقی آسیا گسترده شده است. یک نمای کلی از این کشور به طور واضح ….

نویسنده: منتشر شده در: 02 اکتبر 2022 377 بازدید

آب و هوای چین

کشور چین، سرزمینی است وسیع که در پهنای 5000 کیلومتر در نواحی شرقی آسیا گسترده شده است. یک نمای کلی از این کشور به طور واضح نشان می دهد این سرزمین افسانه ای با پیکربندی ثابت و غیر قابل تغییر، شامل دشت های وسیع، کوهستان های افراشته و مرتفع، بیابان های گسترده، زمین های سرد و برفی، چمنزارها و علفزارهای فراخ و زمین های پر از نعمت می باشد. برای بازدید از این کشور زیبا و بی همتا در آسیای شرقی، ویزای چین از بهروزسیر برای شما مناسب است.جغرافیا و آب و هوای چین .

آب و هوای چین

آب و هوای چین

نیمه شرقی کشور چین که اغلب برای گردشگران نیز جذاب تر است شامل مناطق ساحلی و جزایر دریایی با سواحل منحصر به فرد، مناطق حاصلخیز، صخره ها و کوهستان ها، کویر، نواحی استپ و مناطقی با آب و هوای نیمه گرمسیری است. مناطق غربی کشور چین را سرزمین های مرتفع و فلات ها تشکیل داده اند. اگر ویزای انفرادی چین را تهیه کنید می توانید با خدمات تور چین در مجموعه گردشگری بهروزسیر از سراسر این کشور دیدن کنید.

بررسی موقعیت جغرافیایی کشور چین به ویژه در نواحی شرقی، اهمیت این کشور را از نظر استراتژیکی در منطقه آشکار می سازد. نزدیک بودن بندرها و نواحی ساحلی شرقی به مراکز تجاری و اتصال به آب های آزاد اقیانوسی، مهم ترین مزیت برای اهداف اقتصادی چین محسوب می شود.

جغرافیای کشور چین؛ کشوری با مرزهای وسیع در آسیای شرقی

اگر کمی دقیق تر به نقشه جغرافیایی کشور چین نگاهی کنید متوجه می شوید که مرزهای این کشور در چه محدوده وسیعی گسترده شده اند. برخی از خط های مرزی را می توانید در نزدیکی کشور روسیه مشاهده کنید. ساختار رسمی کشور چین، 6/9 میلیون کیلومتر مربع است که این اندازه، تنها اندکی کوچکتر از اتحادیه شوروی سابق می باشد. همچنین این وسعت، به مقدار بسیار کمی از وسعت کانادا کوچک تر است و اندکی از ایالات متحده آمریکا بزرگتر می باشد. این کشور را می توان با آمریکا مقایسه کرد چرا که عرض جغرافیای هر دو در یک محدوده قرار گرفته است.

آب هوای چین، آب و هوای چین

آب هوای چین، آب و هوای چین

بررسی زمین و اراضی چین

زمین و پوشش های گیاهی در کشور چین بسیار گسترده هستند. در سراسر این سرزمین می توانید نواحی کوهستانی، تپه ها، زمین های مرتفع و رشته کوه ها را مشاهده کنید که حدود 66% از سرزمین این کشور را پوشانده اند. از این میزان، تنها درصد محدودی از زمین ها برای کشاورزی مناسب هستند. مهم ترین محدوده ها در جهت شرق به غرب توسعه یافته اند. برای تماشای این مناظر باید ویزای انفرادی چین را دریافت کنید و با خدمات بهروزسیر از سفر خود لذت ببرید.

در سمت جنوب غربی کشور چین، کوهستان های هیمالیا و کان لان (Kunlun) در نزدیکی فلات کینگ ژانگ (Qing Zang) قرار گرفته اند؛ این نواحی به علاوه ناحیه معروف تبت در چین، جزو استان کینگ های (Qinghai) محسوب می شوند. فلات تبت، بزرگ ترین فلات جهان است و حدود 4000 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. بلندترین قله های این فلات وسیع و پهناور به بیش از 7200 متر می رسد.

شرایط آب و هوای چین

با توجه به تنوع جغرافیایی در کشور چین و وجود سواحل زیبا و کوهستان های مترفع، آب و هوای این کشور بسیار متنوع است. بادهای موسمی که در فصل های متفاوت می وزند، دارای ظرفیت های حرارتی متفاوت قاره ای و اقیانوسی هستند؛ به همین دلیل تقریباً می توان آب و هوای چین متنوعی را در نواحی مختلف شاهد بود. بهروزسیر پیشنهاد می کند اگر قصد دارید با ویزای تجاری به چین سفر کنید، به شرایط آب و هوایی شهر مورد نظر خود دقت داشته باشید.

توده های هوایی با رطوبت بالا در مسیرهای مختلف حرکت می کنند و معمولاً در فصل تابستان پدید می آیند؛ این شرایط در وضعیت توده های هوای خشک معمولاً در زمستان رخ می دهد. جالب است اگر بدانید که آب و هوای کشور چین در شهرهای مختلف به شدت به عرض جغرافیایی، طول جغرافیایی، ارتفاع از سطح دریا، وزش بادهای موسمی، بارش باران و برف و دما بستگی دارد. به همین دلیل است که در شهرهای شمالی مانند شهر هاربین، شاهد برف و یخبندان شدید مانند سرزمین های قطبی هستیم. آن بخش از نواحی چین که در کمربندی آب و هوایی معتدل قرار دارند معمولاً الگوهای پیچیده تری از نظر آب و هوای چین دارند.

آب و هوای چین

آب و هوای چین

این تغییرات شدید آب و هوایی به اندازه ای است که در منطقه ای مانند استان هیلونگ جیانگ، شاهد دمای هوای زیر صفر، در حد انجماد هستیم. دریافت ویزای انفرادی چین برای لذت بردن از مناظر زمستانی در استان های شمالی چین، ضروری است.

حیات وحش کشور چین

کشور چین در دو ناحیه گسترده و اصلی حیات وحش با جغرافیای جانوری خلاصه شده است.

1- پالئارکتیک (نواحی شمال هیمالیا با جغرافیایی حیوانی)

2- شرقی. این نواحی تحت عنوان فلات کینگ ژانگ، نواحی مغولستان، و شمال شرقی کشور چین، بخش های مرکزی، جنوبی و جنوب غربی آن شناخته می شوند. در این نواحی انواع حیوانات مانند خرگوش، موش، اسب، شتر، روباه، گونه های متنوع میمون ها، گیاهان، گربه ها و غیره زندگی می کنند.

حیات وحش کشور چین و آب و هوای چین

حیات وحش کشور چین و آب و هوای چین

سایر حیوانات مانند گرگ، خرس، گوزن، خوک، جوندگان، خزندگان غول پیکر و پاندا در چین در نواحی جغرافیایی مختلف پراکنده شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

تماس بگیرید