تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

رودخانه میکونگ از شگفت انگیزهای چین

جاذبه-های-گردشگری-رودخانه-میکونگ--بهروزسیر
چکیده این مطلب:

رودخانه میکونگپ یکی از رودهای جنوب شرق آسیا است که جزو شاهکارهای طبیعت در آسیا به شمار می رود. این رودخانه جزو بیستمین رود طویل ….

نویسنده: منتشر شده در: 12 مارس 2019 195 بازدید

رودخانه-میکونگ--بهروزسیررودخانه میکونگ (Mekong River) یکی از رودهای جنوب شرق آسیا است که جزو شاهکارهای طبیعت در آسیا به شمار می رود. این رودخانه جزو بیستمین رود طویل در جهان و هفتمین رود بلند در قاره آسیا محسوب می شود. طول این رودخانه حدود 4350 کیلومتر گزارش شده است؛ حوضه آبریز آن مساحتی در حدود 795000 کیلومتر مربع را پوشش می دهد و حجمی معادل 475 کیلومتر مکعب از آب آن تخلیه می گردد. اگر به تماشای این رودخانه شگفت انگیز علاقه مند هستید می توانید با  اخذ ویزای چین از بهروزسیر به سمت سرزمین های شرقی رهسپار شوید.

مسیر اصلی رودخانه میکونگ از فلات تبت می گذرد؛ بخشی از مسیر رودخانه از استان یون نان (Yunnan) در کشور چین عبور می کند و جریان آب پس از آن به سمت کشورهای میانمار، لائوس، تایلند، کامبوج و ویتنام حرکت می کند. رودخانه میکونگ به عنوان یک رود بین المللی فرامرزی در آسیا شناخته می شود. در سال 1995 کشورهای لائوس، تایلند، کامبوج و ویتنام از انشعابات رودخانه به عنوان یک منبع استفاده می کردند. در سال 1996، چین و میانمار نیز به این گروه پیوستند و اکنون 6 کشور در این پیمان در یک چهارچوب برای استفاده از رودخانه میکونگ همکاری می کنند. بهروزسیر پیشنهاد می کند مسیر این رودخانه در کشور چین را برای گردشگری انتخاب کنید.

جاذبه های گردشگری و پدیده های طبیعی در مسیر رودخانه میکونگ

جاذبه-های-گردشگری-رودخانه-میکونگ--بهروزسیرآنچه توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران را به سمت مناظر رودخانه میکونگ جذب می کند، تنوع آب و هوایی، فصل های بسیار زیبا و با شکوه، جریان آب با منظره خیره کننده و پدیده های زمین شناسی منحصر به فرد در این نواحی است. مسیر این رودخانه نه تنها به عنوان یک جاذبه گردشگری شناخته می شود بلکه نقش مهم در تجارت، بازرگانی و اقتصاد میان غرب کشور چین و آسیای جنوب شرقی ایفا می کند. این راه ارتباطی هم اکنون هم مورد توجه 6 دولت مذکور قرار دارد.

مسیر رودخانه میکونگ همانند منطقه آمازون، شرایط ایده آل برای تنوع زیستی را فراهم کرده است. بیش از 20000 گونه مختلف گیاهی، 430 گونه از پستانداران، 1200 گونه متنوع از پرندگان، 800 گونه از خزندگان و دوزیستان و حدود 850 گونه مختلف از ماهیان در تمام قسمت های رودخانه میکونگ و زمین های اطراف زندگی می کنند.

مسیر-رودخانه-میکونگ-همانند-منطقه-آمازون--بهروزسیر

ماهیگیری یکی از متداول ترین تفریحات گردشگران روی رودخانه میکونگ است (تفریحات چین)؛ البته ماهیگیری یک شغل اصلی برای ساکنین این منطقه محسوب می شود. بیش از میلیون ها تن در هر سال ماهی های متنوع از این رودخانه صید می شوند و به نقاط مختلف ارسال می گردند. این رودخانه به عنوان یک منبع غذایی برای مردم به شمار می رود. حرکت قایق های کروز روی آب های این رودخانه برای توریست ها بسیار جذاب است. با  اخذ ویزای چین می توانید منظره حرکت قایق های تفریحی و ماهیگیری را روی این رودخانه تماشا کنید.

رودخانه میکونگ از نظر زمین شناسی و مسیرهای عبور آب

رودخانه-میکونگ-از-نظر-زمین-شناسی-و-مسیرهای-عبور-آب-بهروزسیررودخانه میکونگ به قدری طولانی است که مسیر اصلی رودخانه و انشعابات آن را می توان مانند رودخانه های بزرگ جهان نظیر رودخانه می سی سی پی، کنگو و آمازون دانست. شبکه های کوچک تری که از رودخانه میکونگ در طول مسیر ایجاد می شوند مانند رشته های عصبی در بدن انسان به تمام قسمت ها جریان پیدا می کنند. زیرساخت های رودخانه و زه کشی زمین ها اطراف به شیوه ای ناهمگون بوده که عامل اصلی جریان های رودخانه ای و ایجاد مناظر بسیار زیبا در این نواحی می باشند. بهروزسیر پیشنهاد می دهد با  اخذ ویزای چین از این طبیعت دیدن کنید.

رسوبات-نواحی-مختلف-رودخانه-میکونگ--بهروزسیربرخی از مطالعات زمین شناسی که بر روی رسوبات نواحی مختلف رودخانه میکونگ انجام شد نشان داده است منبع و منشأ این رسوبات در بخش های دلتای رودخانه به حدود 8 میلیون سال قبل باز می گردد. البته در همان دوران هم تغییرات زمین شناسی شدیدی روی این رسوبات رخ داده است. بخشی از ارتفاعات مرکزی در ویتنام نیز توسط همین پدیده به وجود آمده اند.

حدود 76 درصد رسوبات ذخیره شدن در دلتای رودخانه میکونگ ناشی از فرسایش در بستر رودخانه بوده است. البته از زمان تشکیل این رسوبات، حدود 40 درصد از حجم آن کاسته شده است. این در حالی است که میزان رسوبات در ارتفاعات مرکزی، چیزی در حدود 11 تا 51 درصد افزایش پیدا کرده است. مناظری که از این رسوبات در فلات تبت در کشور چین، ارتفاعات لائوس و شمال تایلند ایجاد شده است، زیباترین جاذبه های گردشگری در شرق آسیا هستند. با  اخذ ویزای چین، همراه با بهروزسیر از رودخانه میکونگ دیدن کنید.

اطراف-رودخانه-میکونگ--بهروزسیر

در اطراف رودخانه میکونگ در مسیر اصلی، مناطق محافظت شده بسیاری وجود دارد؛ شاخه اصلی میکونگ در شهر زادویی (Zadoi)، کینگ های در کشور چین جزو یکی از این مناطق محافظت شده قلمداد می گردد. این قلمرو شامل بخشی از رودخانه یانگ تسه کیانگ و رودخانه زرد در کشور چین نیز می باشد. بخش دیگری در استان یون نان واقع شده و شامل سه گلوگاه است. این مناطق در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. بخش دیگری از مناطق محافظت شده رودخانه میکونگ در کامبوج قرار دارد که به عنوان بزرگ ترین دریاچه جنوب غربی آسیا شناخته می شود. این پدیده بیوسفر نیز به عنوان یکی از مکان های ارزشمند در یونسکو به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 8 =

تماس بگیرید