تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

رودخانه یارلونگ سانگ پو ،پدیده طبیعی چین

رودخانه-یارلونگ-سانگ-پو--بهروزسیر
چکیده این مطلب:

رودخانه یارلونگ سانگ پو چین ، طولانی ترین رودخانه فلات تبت در کشور چین است. این رودخانه بسیار زیبا و بی نظیر با نام های ….

نویسنده: منتشر شده در: 13 مارس 2019 260 بازدید

رودخانه-یارلونگ-سانگ-پو--بهروزسیر

رودخانه یارلونگ سانگ پو (Yarlung Tsangpo)، طولانی ترین رودخانه فلات تبت در کشور چین است. این رودخانه بسیار زیبا و بی نظیر با نام های Yarlung Zangbo و Yalu Zangbu نیز شناخته می شود. این رودخانه از دوران چین باستان اهمیت فوق العاده ای در منطقه داشته است. رودخانه یارلونگ سانگ پو یکی از جریان های بالادستی رودخانه براهماپوترا (Brahmaputra River) که از یخچال های طبیعی هیمالیا در غرب تبت به وجود آمده است سرچشمه می گیرد. برای تماشای این رودخانه زیبا باید با ویزای چین را از بهروزسیر به فلات تبت سفر کنید.

رودخانه یارلونگ سانگ پو در سه کشور چین، هندوستان و بنگلادش جریان دارد. این رودخانه متعلق به یخچال های طبیعی آنگسی (Angsi Glacier) در فلات تبت است که به رشته کوه های هیمالیا مربوط می شود. طول این رودخانه حدود 2840 کیلومتر بوده و وسعت حوضه آبریز آن چیزی در حدود 912000 کیلومتر مربع را پوشش می دهد. میزان حجم آب تخلیه شده از این رودخانه، معادل 16240 متر مکعب در هر ثانیه است.

مسیر-رودخانه-یارلونگ-سانگ-پو--بهروزسیرجریان پایین دستی رودخانه یارلونگ سانگ پو به صورت پراکنده گسترده شده است و با نام سیانگ (Siang) شناخته می شود. هنگامی که این رودخانه، فلات تبت را ترک می کند، جریان رودخانه در مسیر خود، دره ای بسیار عمیق و بزرگ را ایجاد می نماید که با عنوان دره یارلونگ سانگ پو نامیده می شود. این جاذبه دیدنی و شگفت انگیز را باید با شرکت در تورهای گردشگری بهروزسیر تجربه کرد. تمام قسمت های رودخانه یارلونگ سانگ پو از نظر زمین شناسی و تاریخی ارزش زیادی دارند. به همین دلیل اگر به عکاسی، نقاشی یا تحقیقات علمی علاقه دارید، زمین های سراسر مسیر این رودخانه برای شما سوژه مناسبی می باشد.

مشخصات و ویژگی های رودخانه یارلونگ سانگ پو در فلات تبت

مشخصات-و-ویژگی-های-رودخانه-یارلونگ-سانگ-پو-در-فلات-تبت--بهروزسیررودخانه یارلونگ سانگ پو، مرتفع ترین رودخانه جهان به شمار می رود. طولانی ترین شاخه این رودخانه، رود نیانگ (Nyang River) نام دارد. سایر شاخه های این رودخانه مهم در فلات تبت شامل رودهای هاسا (Lhasa) و رود پارلونگ سانگ پو (Parlung Tsangpo) می باشد. مسیر رودخانه یارلونگ سانگ پو در فلات تبت از دره جنوبی عبور می کند و طولی معادل 1200 کیلومتر و عرضی در حدود 300 متر دارد.

دره جنوبی رودخانه یارلونگ سانگ پو از ارتفاع 4500 متری تا حدود 3000 متری از سطح دریا امتداد می یابد. در این مسیر، شرایط آب و هوایی و پوشش گیاهی تغییرات عمده ای دارد و معمولاً پوشش گیاهی از گونه های بیابانی به پوشش استپ تبدیل می شوند. این نوع تنوع پوشش گیاهی سرانجام به جنگل های درختان چوبی ختم می شود. ردیف هایی از زیباترین درختان نواحی آسیایی در این منطقه به طور حدود 3200 متر قرار گرفته اند. اگر به گردش در جنگل و تماشای گونه های مختلف درختان علاقه دارید می توانید با ویزای چین به فلات تبت در این کشور سفر کنید.

مسیر رودخانه یارلونگ سانگ پو در سمت جنوب از طریق قله کانگ (Kang) و از سمت شمال با کوهستان نینچِن (Nyenchen) به هیمالیا پیوند خورده است. مسیر رودخانه در قسمت های مختلف دارای تنوع آب و هوایی است اما قسمت اصلی آن در نواحی تبت واقع شده است و تغییرات کمتری را از نظر آب و هوا دارد. بهروزسیر پیشنهاد می کند در فصل بهار از مناظر طبیعی مسیر رودخانه یارلونگ سانگ پو در تبت دیدن کنید تا بتوانید از تمام جذابیت های طبیعت در این سرزمین، لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری رودخانه یارلونگ سانگ پو در فلات تبت

رودخانه یارلونگ سانگ پو دارای سه آبشار اصلی است. بزرگ ترین آبشار این رودخانه، آبشار پنهان نام دارد که تا سال 1998 قابل دسترس برای توریست ها نبود. نشانه های زیادی از افرادی که برای اکتشاف به این آبشار رفته بودند اما سقوط کردند یا غرق شدند به ثبت رسیده است. داستان هایی در مورد راهبان بودایی و یا شکارچیان نیز در این منطقه نقل شده اند که البته شواهدی از آن ها به دست نیامده است.

جاذبه-های-گردشگری-رودخانه-یارلونگ-سانگ-پو-در-فلات-تبت--بهروزسیرعلاوه بر لذت بردن از مناظر طبیعی رودخانه یارلونگ سانگ پو در طول مسیر در فلات تبت، سرگرمی های دیگری نیز در این مورد وجود دارند که یکی از جاذبه های گردشگری رودخانه محسوب می شوند. کایاک سواری بر روی امواج خروشان رودخانه یارلونگ، یکی از تفریحات توریست ها در فلات تبت است. کایاک، نوعی قایق است که با پارو کنترل می شود؛ قایق های اسکیموها نیز نوعی کایاک محسوب می شوند. اگر شما هم اهل سفرهای هیجان انگیز هستید می توانید با ویزای چین به فلات تبت سفر کنید و کایاک سواری روی رودخانه یارلونگ سانگ پو را تجربه نمایید.

کایاک سواری روی رودخانه یارلونگ سانگ پو از سال 1990 به طور رسمی به یک مسابقه هیجان انگیز تبدیل شد به طوری که هر ساله این مسابقات در این مکان برگزار می شوند. در ابتدای کار، تعدادی از ماجراجویان در رودخانه غرق شدند اما از سال 1998، این ورزش هیجان انگیز توسط تیم های رسمی، حمایت شد و امنیت مسیر نیز تأمین گشت. برای سفر به فلات تبت می توانید از خدمات بهروزسیر بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

تماس بگیرید