تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

سفر به دبی

سفر به دبی
چکیده این مطلب:

فهرست مطالب پنهان راهنمای سفر به دبی نکات مهم برای سفر به دبی بهترین زمان از سال برای سفر به دبی پوشش مناسب در سفر ….

نویسنده: منتشر شده در: 21 دسامبر 2022 389 بازدید

راهنمای سفر به دبی

دبی شهری نمونه است که در سراسر جهان به دلیل میراث غنی و مهمان‌نوازی گرم خود شناخته‌شده است. دبی که اغلب خود را در صدر فهرست مکان‌های دیدنی می‌بیند، سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده تفریحی و تجاری دارد.

سفر به دبی

سفر به دبی

سواحل شنی سفید، تپه‌های شنی بیابانی وسیع، محله‌های تاریخی شهر، برخی از موارد دیگر از جاذبه‌های دبی هستند. بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان، پارک‌های موضوعی هیجان‌انگیز، انبوهی از ورزش‌های ماجراجویانه و فضای باز و بسیاری موارد دیگر…

تاریخچه و فرهنگ دبی

دبی با تاریخی که به قرن‌ها قبل برمی‌گردد، به‌عنوان یک دهکده ماهیگیری تأسیس شد و درنهایت به خاطر مرواریدهایش به شهرت رسید. محله‌های قدیمی شهر که در امتداد نهر دبی مستقر بودند به طرز شگفت‌انگیزی حفظ‌شده‌اند و جذابیت تاریخی منحصربه‌فردی را حفظ کرده‌اند.

قدمت محله‌های باستاکیا به دهه 1890 برمی‌گردد و خانه‌های قدیمی با برج‌های بادگیر، هنگام بازدید از این منطقه تاریخی شهر، نگاهی اجمالی به زندگی در دبی تاریخی برای شما فراهم می‌کنند.

از سوی دیگر، موزه دبی در قلعه الفهیدی قرن هجدهم واقع‌شده است و به شما امکان می‌دهد میراث و فرهنگ غنی دبی را زیر یک سقف تجربه کنید. دیگر نشانه‌های فرهنگی مهم در دبی شامل خانه شیخ سعید المکتوم از دهه 1890، برج‌های دیده‌بانی برج نهار از سال 1870، مدرسه الاحمدیه و خانه میراث از اواخر قرن 19 و مسجد بزرگ است.

اوقات فراغت در دبی

با آفتاب در تمام طول سال، سواحل شنی، بزرگ‌ترین فروشگاه‌های خرده‌فروشی جهان، پارک‌های موضوعی هیجان‌انگیز و مجموعه‌ای از ورزش‌های ماجراجویانه و فضای باز، زمان بگذرانید. صبح خود را در ساحل بگذرانید، بعدازظهر خود را با کوسه‌ها شنا کنید و به پیست‌های اسکی بروید و عصر خود را با تماشای غروب خورشید بر فراز صحرای وسیع از بالاترین سکوی رصد جهان و شب‌های خود را در کمپ بادیه‌نشینان در صحرای عربی بگذرانید.

تنوع جهانی

اماراتی‌ها تنها 30 درصد از جمعیت دبی را تشکیل می‌دهند درحالی‌که مابقی را مردمی از سراسر جهان تشکیل می‌دهند. این فرهنگ جهانی دبی در زندگی روزمره دبی خود را نشان می‌دهد (چه صحنه آشپزی، مد، تعاملات روزانه و هنرهای نمایشی.) اگرچه تاروپود فرهنگ دبی با اسلام درهم‌آمیخته است، این شهر به گرمی آغوش خود را به روی مردم از همه اقشار می‌گشاید.

آسمان‌خراش‌های باشکوه، تپه‌های شنی فراگیر، سواحل خیره‌کننده، استراحتگاه‌های درجه‌یک، بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان و بسیاری موارد دیگر، دبی همه‌چیز را دارد! کجا دیگر می‌توانید روز خود را در ساحل بگذرانید، بعدازظهر خود را درشیب‌ها سپری کنید و عصر خود را به تماشای غروب خورشید بر فراز صحرای وسیع بگذرانید؟

نکات مهم برای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

یکی از مهم‌ترین نکات سفر به دبی اطلاع از شرایط آب‌وهوا است. بهترین زمان برای بازدید از دبی در ماه‌های زمستان از نوامبر تا مارس (آذر تا اسفند) است که هوا برای گشت‌وگذار در طول روز راحت است. زمانی که دمای هوا غیرقابل‌تحمل است و تمام دبی به خواب زمستانی می‌رود، باید از ماه‌های تابستان اجتناب کرد. اواسط نوامبر (آبان) تا اوایل دسامبر (دی) و سپس نیمه اول مارس (اسفند) برای اجتناب از شلوغی و لذت بردن از لذت‌های دبی ایده آل است.

با جشن‌های سال نو و جشنواره خرید دبی، پایان دسامبر تا اواسط فوریه فصل اوج با ازدحام جمعیت، صف‌های طولانی و قیمت‌های سرسام‌آور هتل‌ها است.

با اخد ویزای دبی از بهروزسیر می‌توانید به خالی آسوده از سفر به دبی لذت ببرید.

بهترین زمان از سال برای سفر به دبی

آب‌وهوای دبی به‌طورکلی در تمام طول سال گرم و آفتابی است و آن را به مقصدی عالی برای یک سفر زمستانی تبدیل می‌کند. بااین‌حال، ماه‌های ژوئن تا سپتامبر (خرداد تا شهریور) می‌تواند کاملاً مرطوب باشد، بنابراین اگر به دنبال اجتناب از گرما هستید، ممکن است این ماه‌ها بهترین ماه برای بازدید نباشند.

دبی شهری کویری است، بااین‌حال، در ماه‌های مارس و آوریل (اسفند و فروردین) می‌توانید هوای بهاری را با آفتاب زیاد و نسیم خنک انتظار داشته باشید. زمان بسیار خوبی برای فعالیت‌های خارج از منزل و لذت بردن از دریا است که دمای مناسبی برای شنا است.

تابستان در دبی طولانی و گرم است و از ژوئن تا آگوست (خرداد تا مرداد) ادامه دارد. روزها طولانی هستند با بیش از 13 ساعت نور خورشید! تابستان نشان‌دهنده رکود هجوم گردشگران است، بنابراین اگر برای مقابله با گرما آماده هستید، می‌توانید زیبایی شهر را بدون ازدحام تجربه کنید. سپتامبر و اکتبر را می‌توان به پاییز در دبی تشبیه کرد، اگرچه برخلاف سایر نقاط جهان شاخ و برگ‌های رنگارنگ مشخص نمی‌شود!

پوشش مناسب در سفر به دبی

هنگام بستن چمدان برای دبی برای اطمینان از یک سفر ایمن و مفرح بدون آسیب رساندن به حساسیت‌ها باید بعضی نکات را رعایت کنید. زنان مسافر باید از پوشیدن لباس‌های تنگ و برهنه خودداری کنند.

با توجه به آب‌وهوا، لباس‌های نخی سبک و گشاد باید ترجیح داده شود.

ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی برای محافظت از آفتاب و گرمای دبی ضروری است.

ازآنجایی‌که دبی ساحلی زیبا با گزینه‌های ورزش‌های آبی دارد و بیشتر هتل‌ها دارای استخر شنا هستند، باید یک لباس ساحلی/لباس شنا خوب همراه داشته باشید.

لوازم موردنیاز برای سفر به دبی

لوازم ضروری سفر به دبی

لوازم ضروری سفر به دبی

  • داروهای مسکن (ایبوپروفن و پانداول)
  • نمک‌های هیدراتاسیون
  • باندها (برای تاول، بریدگی و…)

توجه داشته باشید که باید مجموعه وسیعی از سوپرمارکت‌ها و داروخانه‌ها را در دبی پیدا کنید. هر اقلام فراموش‌شده‌ای را تقریباً مطمئناً می‌توانید در طول راه بخرید.

  • هدفون
  • لپ‌تاپ و شارژر
  • فیلترشکن vpn
  •  باتری

ازآنجایی‌که دبی یک کشور مسلمان است، پوشیدن متواضعانه در اماکن عمومی مهم است. این به معنای پرهیز از شورت، تاپ بدون آستین و لباس‌های آشکار است. همچنین ایده خوبی است که هنگام ورود به مساجد یک روسری یا شال برای پوشاندن سرخود ببندید.

میزان پول نقد در سفر به دبی

بانک‌ها معمولاً شنبه تا پنجشنبه، 8 صبح تا 1 بعدازظهر باز هستند. (جمعه‌ها تعطیل است)، اما ازآنجایی‌که دبی شهری شبانه است، بسیاری از مراکز خرید ارز در مراکز خرید تا پاسی از شب باز هستند. دبی همچنین دارای هزاران دستگاه خودپرداز است که در مراکز خرید، ایستگاه‌های مترو، سوپرمارکت‌ها و اتاقک‌های مجهز به تهویه مطبوع در خیابان قرار دارند و به‌طورکلی به شما این امکان را می‌دهند که با پرداخت هزینه‌ای ناچیز مستقیماً از حساب شخصی خود درهم برداشت کنید.

استفاده از کارت‌های اعتباری در دبی

درحالی‌که داشتن پول نقد برای انعام، تاکسی عالی است، اما برای معاملات بزرگ‌تر نیازی به همراه داشتن اسکناس ندارید. کارت‌های اعتباری اصلی ازجمله ویزا، مستر کارت به‌طور گسترده در هتل‌ها، مغازه‌ها و رستوران‌های دبی پذیرفته می‌شوند.

امارات متحده عربی

امارات متحده عربی در سفر به دبی

انعام دادن در دبی

در مورد انعام دادن در دبی هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد، بنابراین درحالی‌که انعام دادن مرسوم است به‌هیچ‌وجه اجباری نیست. به‌عنوان یک راهنما، اگر از خدمات در رستوران، بار یا کافه راضی هستید، 10 تا 15 درصد به سرور خود انعام دهید، حتی اگر هزینه خدمات در رسید ذکرشده باشد.

اکثر تاکسی‌ها کارت اعتباری را قبول نمی‌کنند. کارکنان هتل و پیشخدمت‌ها معمولاً 5 تا 10 درهم به‌عنوان انعام دریافت می‌کنند، اگر وظیفه حمل چمدان‌های سنگین را داشته باشند.

راهنمای استفاده از حمل‌ونقل در سفر به دبی

حمل و نقل در سفر به دبی

حمل و نقل در سفر به دبی

ساکنان و گردشگران می‌توانند با استفاده از شبکه حمل‌ونقل عمومی دبی که بخش‌های مختلف شهر را به شیوه‌ای امن و کارآمد به هم متصل می‌کند، به‌راحتی در داخل شهر رفت‌وآمد کنند.

مترو دبی

شاید محبوب‌ترین حالت حمل‌ونقل عمومی در دبی، مترو باشد. متروی دبی به مسافران اجازه می‌دهد تا در یک سیستم راه‌آهن پیشرفته، خودکار و بدون راننده سفر کنند. در حال حاضر، دو خط مترو – خط قرمز و خط سبز در حال فعالیت هستند.

متروی دبی به‌طور یکپارچه بسیاری از مناطق مسکونی و تجاری شهر را به هم متصل می‌کند و درعین‌حال در نزدیکی چندین جاذبه برتر دبی در نزدیکی مترو توقف می‌کند. ایستگاه‌های مترو دبی در پایانه‌های فرودگاه بین‌المللی دبی واقع‌شده‌اند.

تراموا دبی

یکی از روش‌های جدیدتر حمل‌ونقل محلی در دبی، تراموا است. تراموا دبی همچنین به مترو دبی و مونوریل نخل متصل می‌شود، ازدحام ترافیک را کاهش می‌دهد و به مسافران اجازه می‌دهد به‌راحتی به مقاصد تفریحی jbr و دبی مارینا و مراکز حرفه‌ای شهر رسانه‌ای دبی و شهر اینترنتی دبی دسترسی داشته باشند. در حال حاضر 11 ایستگاه تراموای دبی با ایستگاه‌های مارینا دبی و برج‌های دریاچه جمیرا وجود دارد که به متروی دبی متصل می‌شوند.

اتوبوس عمومی

با ناوگانی متشکل از 1518 اتوبوس که ساکنان و بازدیدکنندگان را در داخل شهر به هم متصل می‌کند، شبکه اتوبوس یکی از مقرون‌به‌صرفه ترین گزینه‌ها برای حمل‌ونقل عمومی در دبی است. اتوبوس‌های عمومی rta 87 درصد از مناطق شهری شهر را با 119 خط داخلی پوشش می‌دهند، ازجمله خطوطی که به مترو دبی، خطوط بین‌شهری و خطوط سریع‌السیر متصل می‌شوند.

تاکسی‌ها

یکی دیگر از روش‌های محبوب حمل‌ونقل عمومی در دبی تاکسی است که مسافران می‌توانند تقریباً در هر نقطه از شهر آن را پیدا کنند. تاکسی‌های دبی سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای رفت‌وآمد در شهر هستند، اگرچه گران‌تر از سایر وسایل نقلیه عمومی هستند. نه‌تنها تاکسی‌های اختصاصی دبی برای فرودگاه وجود دارد، بلکه تاکسی‌های ویژه‌ای نیز برای زنان و خانواده‌ها وجود دارد که همراه با یک راننده زن ارائه می‌شود.

بهترین مراکز خرید در سفر به دبی

دبی اغلب به‌عنوان قطب اصلی خریداران در نظر گرفته می‌شود، با مدگراها و عاشقان تجمل که از سراسر جهان در تمام طول سال به آنجا می‌آیند. از طلا با بالاترین استانداردها گرفته تا ابزارهای الکترونیکی و اقلام لوکس، همه‌چیز را در دبی خواهید یافت. در شهر پراکنده‌شده‌اند، مقاصد خرید و خرده‌فروشی که اکنون به نقاط دیدنی دبی تبدیل‌شده‌اند. مراکز خرید پرزرق‌وبرقی را درست در کنار بازارها یا بازارهای سنتی پیدا خواهید کرد که در آن تاجران طلا، ادویه‌جات، لباس، فرش و قالیچه می‌فروشند.

مراکز خرید در دبی چیزی بیش از مجموعه‌ای از مغازه‌ها هستند. اکثر مراکز خرید در دبی میزبان رستوران‌های محبوب، سینما و مجتمع‌های تفریحی و حتی پارک‌های موضوعی سرپوشیده هستند. درحالی‌که خرید در دبی در تمام طول سال لذت‌بخش است، اما در طول جشنواره خرید دبی که معمولاً بین دسامبر تا فوریه (آذر تا بهمن) برگزار می‌شود، خاص‌تر است. در طول این دوره، همه برندها تخفیفات گسترده‌ای روی پوشاک، طلا، لوازم‌آرایشی، ساعت، کیف‌های چرمی، دکوراسیون منزل، وسایل و حتی ادویه‌جات دارند!

یکی دیگر از مقصدهای خرید موردعلاقه مردم محلی و گردشگران دهکده جهانی است. در این دهکده بزرگ‌ترین مقصد گردشگری، تفریحی، خرید و سرگرمی، هزاران محصول منحصربه‌فرد و عجیب‌وغریب را خواهید یافت که از بیش از 50 کشور در سراسر جهان تهیه‌شده است. از عسل یمنی تا زعفران ایرانی!

بهترین رستوران‌ها در سفر به دبی

غذا در دبی کاملاً متنوع است، زیرا این شهر خانه مردمی از سراسر جهان است. همه‌چیز از غذاهای سنتی عربی گرفته تا غذاهای بین‌المللی مانند هندی، چینی و ایتالیایی را خواهید یافت. درواقع، برای هر سلیقه‌ای منوی غذایی وجود دارد!

رستوران‌های معروف در دبی

  • رستوران Tom &Serg
  • رستوران TOMO
  • رستوران لاتیتود | Latitude
  • رستوران دینر این د اسکای دبی
  • رستوران La Petite Maison

با انتخاب عالی از بارها، کلوپ‌های شبانه و رستوران‌ها برای استراحت و مهمانی، سفر خوبی را تجربه کنید. تمام کلوپ‌های شبانه در ساعت 3:00 صبح بسته می‌شوند، بنابراین نمی‌توانید تا ساعات اولیه صبح برای مهمانی برنامه‌ریزی کنید. سفرهای دریایی شام راهی عالی برای نوشیدن و ناهار خوردن با چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز از مارینا است. غذای خیابانی دبی لذیذ و خوشمزه است و حتماً باید آن را امتحان کنید! همچنین فستیوال‌های غذایی زیادی در دبی در طول سال برگزار می‌شود و شما نباید آن‌ها را از دست بدهید.

جاذبه‌های گردشگری در سفر به دبی

برج خلیفه

شهر بیابانی وسیع دبی میزبان برخی از بهترین شگفتی‌های معماری ساخته‌شده توسط انسان و تجربیات شگفت‌انگیز است. از چتربازی بر فراز جزایر نخل گرفته تا زیپ‌پینگ بر فراز دریایی از آسمان‌خراش‌ها، از بین همه‌چیزهایی که دبی ارائه می‌دهد، برج خلیفه مطمئناً توجه را به خود جلب می‌کند.

برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی در سفر به دبی

در ارتفاع بیش از 828 متری، هیچ‌چیز به‌اندازه نمادین، برج خلیفه دبی را تعریف نمی‌کند. برج خلیفه که تاج بلندترین ساختمان جهان را به خود اختصاص داده است، میزبان بیش از 160 طبقه است و به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد که یک‌بار در طول عمر خود از بلندترین سکوی رصد در فضای باز (555 متر) منظره عقابی از خلیج‌فارس را مشاهده کنند. روبنا جعبه پاندورا از فناوری پیشرفته است و دارای تعداد زیادی شگفتی مهندسی است. برج خلیفه با دفاتر، واحدهای مسکونی، رستوران‌های فوق‌العاده مجلل و سکوهای تماشای خیره‌کننده، دائماً در میان مردم محلی و گردشگران شلوغ است.

پارک سافاری دبی

پارک سافاری دبی 27 سپتامبر 2022 افتتاح شد. پروژه‌ای که برای جایگزینی باغ‌وحش جمیرا آغازشده است، پارک سافاری دبی یک ذخیره‌گاه متنوع است که بیش از 119 هکتار وسعت دارد. این پارک به بازدیدکنندگان این فرصت نادر را می‌دهد که از نزدیک با صدها حیوان عجیب‌وغریب آشنا شوند.

در حال حاضر، این پارک خانه 2500 حیوان است که 250 گونه مختلف را پوشش می‌دهد. شیر، ببر، غزال، اسب آبی، گاومیش، کفتار، فلامینگو، گوریل، شامپانزه، خزندگان و بسیاری دیگر، این پارک تلاش می‌کند تا زیستگاه‌های طبیعی مختلفی را که در سراسر جهان یافت می‌شود، تکرار کند. پارک سافاری دبی بلیط شما برای سفر به طبیعت است!

پارک سافاری دبی

پارک سافاری دبی در سفر به دبی

پارک سافاری دبی یک فعالیت عالی برای خانواده‌هایی است که با بچه‌ها به دبی سفر می‌کنند. این پارک تعاملی خانه 2500 حیوان، پرنده و خزندگان است که از 250 گونه مختلف از زیستگاه‌های مختلف تشکیل‌شده است. یک پروژه 150 میلیون دلاری، پارک سافاری دبی باهدف آموزش بازدیدکنندگان در مورد حیوانات مختلف و اکوسیستم آن‌ها، نزدیک کردن آن‌ها به طبیعت تا حد ممکن است.

پارک سافاری دبی با تمرکز بر حفاظت و ترویج تکثیر گونه‌های در حال انقراض باهدف رهاسازی آن‌ها به طبیعت ساخته‌شده است. این پارک همچنین به‌گونه‌ای ساخته‌شده است که به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد از یک تور جهانی جامع لذت ببرند و با گونه‌های مختلف از سراسر جهان ملاقات کنند. چه علفزارهای ساوانا یا جنگل‌های بارانی استوایی، هر منطقه زیستگاه طبیعی حیوانات را تکرار می‌کند.

تقویم دبی مملو از کنسرت‌ها، رویدادهای سرگرمی، نمایش‌های اپرا و سرگرمی‌های فراوان در طول سال است. برای بهترین سرگرمی لایو در دبی، ما به شما سه مکان عالی را معرفی می‌کنیم:

اپرای دبی:

اپرای دبی کنسرت‌ها، نمایش‌ها، باله‌ها، کمدی‌ها و گاهی اوقات نمایش فیلم‌های محبوب را با همراهی ارکستر زنده اجرا می‌کند. بلیط های تخفیف‌دار اپرا دبی را بگیرید و از اپرا در سطح جهانی لذت ببرید.

صحنه la perle:

رقصندگانی که از سایه‌های صحنه برمی‌خیزند و از گوشه‌های دودی بیرون می‌آیند. آکروبات‌هایی که به زیبایی به هوا پرواز می‌کنند، غلاف براق و رنگی دارند. گوی‌های طلایی و چراغ‌های عجیب، شیرجه‌های جسورانه در استخرها و جهش‌های غیرممکن از ارتفاعات شگفت‌انگیز – la perle dubai این را برای شما به ارمغان می‌آورد.

کویر دبی

کویر دبی در سفر به دبی

سینما اکیل، خیابان آلسرکال:

این سینما، اولین سینمای هنری خلیج‌فارس است که بهترین‌های صنعت فیلم مستقل خاورمیانه و همچنین آثار کلاسیک کالت و برگزیدگان جشنواره‌های مورد تحسین منتقدان را به ارمغان می‌آورد. سینما اکیل باهدف ایجاد آگاهی و علاقه به فیلم و هنرهای سینمایی است و از سال 2014 بیش از 60 سینمای پاپ آپ برگزار کرده است که بیش از 60000 شرکت‌کننده را در دبی، ابوظبی و شارجه جذب کرده است.

به بزرگ‌ترین پارک برفی امارات متحده عربی و مقصدی منحصربه‌فرد در این کلان‌شهر گرم یعنی اسکی دبی بروید. تمام نیازهای آدرنالین کوهستانی خود را به‌سرعت برآورده کنید. این پارک که خانه پنگوئن‌های شاه و جنتو است، فعالیت‌های متعددی را برای تعامل با این پرندگان باورنکردنی به مهمانان ارائه می‌دهد. بعدازاینکه برف‌بازی را امتحان کردید، حتماً با یک فنجان کاکائو داغ در کافه معروف بهمن خود را گرم‌کنید.

دو تجربه اساسی در سفر به دبی؛ سافاری در صحرا و کشتی‌های دریایی

هیچ دو فعالیتی وجود ندارد که فرهنگ دبی را به‌اندازه این دو تجربه منحصربه‌فرد و درخشان تعریف کند. حتماً این دو این تجربه شگفت‌انگیز را در برنامه سفر خود قرار دهید تا طعم واقعی دبی را بچشید! از میان همه شگفتی‌های دبی، هیچ‌چیز به‌اندازه صحرای باشکوه آن را تعریف نمی‌کند.

از تپه‌های ماسه‌ای گرفته تا کمپ‌های صحرایی، غذاهای اصیل عربی تا شترسواری، از شن بوری تا دوچرخه‌سواری چهارچرخ، کارهای زیادی برای انجام دادن در صحرای دبی وجود دارد.

سافاری‌های صحرا در مکان‌های متعددی در اطراف دبی برگزار می‌شوند. با صدها سافاری بیابانی برای انتخاب، انتخاب سافاری مناسب ممکن است دشوار باشد.

قوانین مهم برای مسافران در سفر به دبی

مراکز خرید، بازارها، سرسرای هتل‌ها و رستوران‌ها: این‌ها مواردی هستند که معمولاً از آن‌ها به‌عنوان «مکان‌های عمومی» یاد می‌کنند. وقتی در یک مکان عمومی در دبی هستید، حداقل این انتظار وجود دارد که زانوها و شانه‌ها را هم برای مردان و هم برای زنان پوشانده باشید؛ بنابراین بدون تاپ بدون آستین، شورت کوتاه یا لباس بیش‌ازحد آشکار نباید تردد کنید.

ساختمان‌های مذهبی و ساختمان‌های دولتی (مثلاً دفاتر تمدید ویزا): تمام پوست باید روی بدن، دست‌ها و پاها پوشانده شود. در مساجد و ساختمان‌های خاص، ممکن است خانم‌ها را ملزم به پوشیدن شیله یا پوشش سر کنند.

ساحل عمومی و پارک‌های آبی – به‌طورکلی، لباس‌های ساحلی از بیکینی گرفته تا بورکینی های محافظه‌کارانه‌تر برای زنان بسیار رایج هستند. مردان باید شورت بلندتر بپوشند اما قانون سخت و سریعی وجود ندارد. با چیزی که با آن احساس راحتی می‌کنید بروید.

آداب و سنت خاص در دبی که باید از آن آگاه باشیم!

ازآنجایی‌که دبی یک شهر مسلمان است، آداب‌ورسوم خاصی وجود دارد که مسافران باید از آن‌ها آگاه باشند. برای مثال، عکس گرفتن از افراد بدون اجازه آن‌ها، به‌ویژه زنان، بی‌احترامی تلقی می‌شود. پوشیدن متواضعانه در مکان‌های عمومی و پرهیز از نمایش عمومی محبت نیز مهم است.

چگونه در سفر به دبی، هزینه‌ها را کاهش دهیم؟

دبی باوجود شهرت آن به‌عنوان یکی از گران‌ترین مقاصد جهان، درواقع راه‌های زیادی برای کاهش هزینه‌ها در سفر از طریق امارات وجود دارد.

 ۴ نکته برای صرفه‌جویی در پول در سفر به دبی

  • سفر در تابستان

اگر می‌توانید گرما را تحمل‌کنید، بازدید از دبی در تابستان شامل تخفیف‌ها و پیشنهادهای تابستانی فوق‌العاده است. پارک‌ها و استراحتگاه‌های دبی، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها، با تخفیفات تابستانی فوق‌العاده عرضه می‌شوند که قیمت‌ها را تقریباً به نصف کاهش می‌دهند. همچنین می‌توانید روی صرفه‌جویی در هزینه در هتل‌ها حساب کنید.

  • از مترو استفاده کنید.

تاکسی‌ها را فراموش کنید و در عوض متروی شهر را انتخاب کنید. ارزان و درعین‌حال قابل‌اعتماد، سیستم قطار شهری برای رفت‌وآمد عالی است.

قطارهای کلاس VIP و Gold حتی وای فای رایگان ارائه می‌دهند! هزینه سفرهای مترو بین 1.80 درهم تا 6.50 درهم بسته به طول سفر است. اگر قصد دارید بیش از یک یا دو بار از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید، می‌توانید یک کارت مسافرتی نول بخرید که در اتوبوس‌ها و تاکسی‌های آبی دبی نیز معتبر است.

  • به سواحل رایگان بروید.

دبی با بیش از 40 کیلومتر ساحل، سواحل زیادی دارد. بااین‌حال، بسیاری از آن‌ها توسط استراحتگاه‌ها و هتل‌ها که از آن زمان برای ورود هزینه پرداخت کرده‌اند، خریداری‌شده‌اند! خوشبختانه، تعداد زیادی سواحل وجود دارد که هنوز کاملاً رایگان هستند.

پس‌انداز کنید و به ساحل زیبای بادبادک در ام سقیم بروید. این شهر که در بین خانواده‌ها محبوب است، دارای یک پیاده‌رو، مجموعه‌ای از کافه‌های عالی و خدمات فراوانی برای ورزش‌های آبی است.

  • مانند مردم محلی خرید کنید.

در دبی، استفاده از مهارت‌های چانه زدن ضروری است. در نهر دبی، ده‌ها مغازه سنتی را خواهید یافت که همه‌چیز از ادویه تا پشمینه را می‌فروشند. در دو طرف نهر مغازه‌هایی وجود دارد. برای عبور، یک ابرا (قایق کوچک عربی) را فقط با 1 درهم بگیرید.

اپلیکیشن های موردنیاز در سفر به دبی

چندین اپلیکیشن حمل‌ونقل عمومی دبی وجود دارد که مسافران می‌توانند برای برنامه‌ریزی سفر خود در امارت، پرس‌وجو و تراکنش‌ها از آن‌ها استفاده کنند. نگاهی به اپلیکیشن های مختلف حمل‌ونقل عمومی در دبی بیندازید تا سفری بی‌نقص و راحت داشته باشید:

برنامه wojhati:

برنامه wojhati از یک نقشه برای کمک به کاربران در برنامه‌ریزی سفر خود از قبل استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند مقصد خود را وارد کنند و برنامه بهترین مسیر را با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در دبی، ازجمله اتوبوس، مترو و گزینه‌های دریایی نمایش می‌دهد.

حمل‌ونقل عمومی:

برنامه حمل‌ونقل عمومی rta دبی ابزاری مفید است که به کاربران امکان می‌دهد موجودی کارت نول خود را به‌صورت آنلاین بررسی یا شارژ کنند. علاوه بر این، این برنامه یکی از برنامه‌های حمل‌ونقل عمومی در دبی است که به شما امکان می‌دهد جدول زمانی مترو، اتوبوس، تراموا و موارد دیگر را بررسی کنید.

برنامه s’hail:

این برنامه به مسافران این امکان را می‌دهد به‌راحتی در شهر تردد کنند. برنامه s’hail این کار را با ادغام اطلاعات در مورد شیوه‌های مختلف حمل‌ونقل عمومی در یک برنامه ساده و بدون دردسر انجام می‌دهد.

کاربران می‌توانند زمان‌بندی مترو و تراموا دبی، کرایه‌های تاکسی و گزینه‌های موجود برای خدمات سواری مانند uber و carem و خدمات اشتراک‌گذاری خودرو مانند udrive و ekar را پیدا کنند.

بیمارستان‌های دبی مناسب توریست‌های ایرانی

بیمارستان 220 تخته ایرانیان در دبی، با 25 کلینیک فوق تخصصی درزمینهٔ های مختلف در راستای درمان توریست‌های ایرانی با مشکلات و بیماری‌های مختلف عمل می‌کند. این بیمارستان دارای یک مرکز گاسترو آندوسکوپی و یک مرکز تصویربرداری است.

10 اتاق عمل مجهز به فناوری لاپاراسکوپی در اختیار این بیمارستان است.

اجاره ماشین در زمان سفر به دبی

کرایه ماشین در دبی یکی از زیباترین و معمولی‌ترین فعالیت‌هایی است که مردم هنگام بازدید یا قبل از بازدید از این شهر شگفت‌انگیز انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 10 =

تماس بگیرید