تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

فرهنگ ازدواج در چین

مرحله-اصلی-ازدواج-در-چین---بهروزسیر
چکیده این مطلب:

ازدواج در چین برای حفظ و بقای خانواده اهمیت زیادی دارد. اگرچه ازدواج به طور رسمی در کشور چین پس از ثبت در دفاتر ازدواج ….

نویسنده: منتشر شده در: 14 سپتامبر 2022 2,230 بازدید

سنت و فرهنگ ازدواج در چین چگونه است؟

فرهنگ ازدواج در چین برای حفظ و بقای خانواده اهمیت زیادی دارد. اگرچه ازدواج به طور رسمی در کشور چین پس از ثبت در دفاتر ازدواج به رسمیت شناخته می‌شود، اما رسم کلی بر این است که یک مراسم عروسی به سبک چینی با برگزاری یک مهمانی مجلل برگزار شده و از مهمانان برای شرکت در مراسم عروسی پذیرایی شود. در سراسر کشور چین هیچ مراسم ازدواج وجود ندارد که آداب و رسوم چین باستان را نادیده گیرد.

فرهنگ ازدواج در چین

فرهنگ ازدواج در چین

خواندنی های جالب درباره مراسم ازدواج در چین

به طور کلی، فرهنگ ازدواج در چین در میان مردم این کشور به دو روش، رایج است. یک روش برای ازدواج، روشی است که توسط خانواده ها تصمیم گیری انجام می ‌شود؛ به این مفهوم که دختر یا پسر توسط والدین و بستگان در نظر گرفته می شوند. در یک روش مرسوم دیگر ازدواج در چین، تصمیم گیری بر اساس تمایل و علاقه ای که بین دو فرد ایجاد شده است، انجام می گیرد. ازدواج مجدد در کشور هنوز هم متداول نیست.

ازدواج در چین به سبک آزاد و مطابق با سلیقه خود مفردن در میان مردم، بیشتر مورد پسند واقع شده است چرا که به فرد این اجازه را می‌دهد که آزادانه، همسر خود را انتخاب کند. با پیشرفت جامعه، والدین نیز به همین مسائل، عقیده دارند و معمولاً از انتخاب فرزندان خود برای ازدواج حمایت می کنند. معمولاً ازدواج در چین در سنین مجاز و در محدوده سنی خاص انجام می شود. سن مجاز برای ازدواج در مردان حدود ۲۳ سال و برای دختران، ۲۱ سال می باشد.

پس از اینکه دختر و پسر، یکدیگر را انتخاب کردند، برگزاری مراسم عروسی، پذیرایی از مهمانان و انجام آن به والدین و بزرگترها انتقال داده می شود. برگزاری مراسم ازدواج در چین با توجه به سطح فرهنگ و موقعیت اجتماعی و رفاهی هر دو خانواده انجام می گیرد. هر دو طرف، دوستان، خویشاوندان و بستگان خود را برای شرکت در مراسم عروسی دعوت می کنند.

شب اول ازدواج در چین

شب اول ازدواج در چین

5 مرحله اصلی که برای ازدواج در چین اهمیت دارد

مرحله اول: جمع آوری اطلاعات و تحقیق در مورد خانواده ها

مرحله اول ازدواج در چین، تحقیق و جمع آوری اطلاعات در مورد خانواده عروس و داماد است. برای خانواده ها اهمیت زیادی دارد که خانواده عروس از چه وضعیت اجتماعی برخوردار است. همچنین طرز رفتار اجتماعی، اخلاق و شخصیت عروس و خانواده عروس برای خانواده های چینی اهمیت زیادی دارد. در مراسم ازدواج در چین در مرحله آشنایی، معمولاً خانواده ها اولین جلسه آشنایی را در یک رستوران برگزار می‌کنند. در این جلسه، علاوه بر پرداختن به موضوعات و مسائل مشترک، اطلاعاتی راجع به زمینه و ریشه های خانوادگی نیز مطرح می شود.

مرحله دوم: مذاکره خانواده ها

هنگامی که هر دو طرف در جلسه آشنایی به توافق رسیدند، در مرحله بعدی، والدین عروس و داماد از هر دو طرف بر سر مراسم ازدواج، تاریخ مناسب برای عروسی، تشریفات و همچنین پذیرایی از مهمانان با یکدیگر مذاکره می کنند.

مرحله سوم: مراسم نامزدی

پس از پایان مذاکرات و توافق برای تمام مراحل ازدواج در چین از سوی خانواده عروس و داماد، دو فرد که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند در یک مراسم رسمی، حلقه های نامزدی را به یکدیگر داده و با یک شام مفصل از مهمانان خود پذیرایی می کنند. در این مرحله، مدت زمان دوره نامزدی به توافق هر دو طرف می رسد.

مرحله چهارم: هدیه عروسی

پس از اتمام دوره نامزدی، عروس و داماد بر سر یک تاریخ برای برگزاری مراسم عروسی به توافق می رسند. قبل از مراسم عروسی، یک هدیه از طرف خانواده داماد به خانواده عروس داده می شود. این هدیه که جزو فرهنگ ازدواج در چین می باشد شامل جواهرات، پارچه، پول چینی و غیره است.

مرحله پنجم: برگزاری مراسم عروسی

از جمله فرهنگ ازدواج در چین این است که مراسم عروسی و مهمانی بر اساس تقویم قمری چینی انتخاب می شود. در روز عروسی، داماد همراه با دوستان و نزدیکان خود به خانه عروس می رود؛ ابتدا داماد و همراهان عروس در این مراسم سنتی به عروس، پول نقد می دهند؛ این کار به منزله این است که داماد در تلاش است  موافقت عروس را جلب کند. سپس عروس و داماد برای کسب اجازه به خدمت پدر و مادر عروس می روند.

 

پیشینه تاریخی فرهنگ ازدواج در چین

پیشینه تاریخی مراسم و فرهنگ ازدواج در چین به سال های قبل از میلاد مسیح، مقارن با امپراتوری های کین و کینگ، در حدود ۲۲۰ قبل از میلاد تا سال ۱۹۱۱ متداول و مرسوم بوده است. فرهنگ ازدواج در چین برای مراسم ازدواج اهمیت زیادی در چین باستان داشته است؛ چرا که مردم این سرزمین عقیده داشتند با ازدواج، یک شخص می تواند نیمه دیگر خود را پیدا کند.

ازدواج برای مردان به منزله تأمین رفاه و شهرت آینده خانواده تلقی می شده است. بنابراین برای انتخاب یک شریک زندگی توجه به فرهنگ ازدواج در چین بسیار مهم تلقی میشده است. بسیاری از فرهنگ های قدیمی ازدواج در چین از سال های گذشته تا امروزه در این کشور اجرا می شوند. به طور مثال، پوشیدن لباس های رنگارنگ، دادن هدیه ها و مراسم موسیقی، نمونه هایی از فرهنگ ازدواج در چین می باشند.

ازدواج مردم چین

ازدواج مردم چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 12 =

تماس بگیرید