تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

رودخانه یانگ تسه کیانگ

یانگ تسه کیانگ
چکیده این مطلب:

گلوگاه به سه دره تنگ و پر آب گفته می شود که در نواحی میانی رود یانگ تسه کیانگ قرار گرفته و جریان آب از ….

نویسنده: منتشر شده در: 28 آگوست 2022 2,003 بازدید

سه گلوگاه به سه دره تنگ و پر آب گفته می شود که در نواحی میانی رودخانه یانگ تسه کیانگ قرار گرفته و جریان آب از بین این دره عبور کرده و در زمین های داخلی جمهوری خلق چین جاری می شود. آب و هوای این نواحی به قدری مطبوع و لذت بخش است که این قسمت از رود یانگ تسه کیانگ را به یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری چین مبدل ساخته است.

مناطق سه گلوگاه روی رود تسه یانگ دارای بالاترین رتبه (رتبه AAAAA) گردشگری در کشور چین است. برای تماشای این جاذبه حیرت انگیز می توانید با دریافت ویزای چین از بهروزسیر به این کشور سفر کنید.

یانگ تسه کیانگ

یانگ تسه کیانگ

رود یانگ تسه کیانگ کجاست

سه گلوگاه روی رود یانگ تسه کیانگ شامل سه دره پر آب با نام های کوتانگ (Qutang)، وو (Wu) و ژیلینگ (Xiling) می باشد. طول این منطقه حدود 193 مایل است و از شهر بایدی (Baidi) در شهرداری چونگ  کینگ (Chongqing) آغاز شده و در سمت غرب در محلی در مسیر نانجینگ در شهر یی چانگ (Yichang) در استان هوبِی (Hubei) پایان می یابد.

محل پایان جریان آب این سه گلوگاه روی رودخانه یانگ تسه کیانگ در سمت شرق، میان کوهستان های فنگنجی (Fengjie) و وو (Wu) از سری کوه های چونگ کینگ و همچنین بادونگ (Badong)، زیگویی (Zigui)  و یی چانگ در استان هوبی می باشد. تماشای اینچنین مناظر طبیعی در مهم ترین رودخانه آسیا، فرصت استثنایی است که می توانید با خدمات تور چین بهروزسیر آن را تجربه کنید.

مسیر رود یانگ تسه کیانگ در کشور چین

پس از عبور جریان آب از ییبین (Yibin) در استان سی چوآن، رود یانگ تسه کیانگ از جیانگ جین در شهر چونگ کینگ چین به سمت یی چانگ (Yichang) در استان هوبی جریان پیدا می کند؛ این بخش از رودخانه یانگ تسه کیانگ، چوآن جیان (Chuanjiang) یا رودخانه سی چوآن نام دارد. در زمان گذشته این مسیر صرفاً سی چوآن را به گوییژو (Guizhou) در نواحی شرقی کشور چین متصل می کرد.

رود یانگ تسه

رود یانگ تسه

جریان پایینی مسیر رود یانگ تسه کیانگ، مسیر چوآنگ جیان در کوهستان وو است که گلوگاه کوتانگ نامیده می شود؛ گلوگاه وو و ژیلینگ نیز دو دره دیگر روی این رودخانه تسه یانگ در این مسیر هستند. نام این سه گلوگاه بر اساس نام منطقه ای که در آن جاری هستند انتخاب شده است. تمام این نواحی از نظر گردشگری دارای ارزش بالایی هستند.

رودخانه یانگ تسه

رودخانه یانگ تسه

ناحیه سه گلوگاه روی رود یانگ تسه کیانگ

سه گلوگاه از سمت غرب شامل جریان بالایی رودخانه در فنگجی و یی چان در شهر چونگ کینگ به سمت شرق شامل جریان پایینی رودخانه در استان هوبی گسترده شده است. این مسیر حدود 200 کیلومتر را شامل می شود که از این مسافت، 120 کیلومتر به ناحیه سه گلوگاه اختصاص دارد.

سه گلوگاه یکی از پربازدیدترین جاذبه گردشگری کشور چین است و به خاطر وجود سد معروف سه گلوگاه در روی رودخانه به شهرت رسیده است. این سد معروف، اهمیت زیادی در مسائل زیست محیطی و تمدن این سرزمین دارد. بسیاری از باستان شناسان هنگام بالا رفتن از دیواره مخزن سد سه گلوگاه، غرق شدند چرا که آنها دریافته بودند این مکان دارای ارزش تاریخی و باستان شناسی بالایی است.

قسمت های مختلف سه گلوگاه روی رود یانگ تسه کیانگ

  • دره پر آب کوتانگ به طول 8 کیلومتر؛ از بایدیچنگ تا داکسی
  • دره وو به طول 45 کیلومتر؛ از ووشان تا گوآنک دوگو
  • دره ژیلینگ به طول 66 کیلومتر؛ از ژیگویی تا نانجینگ

جاذبه های گردشگری در ناحیه سه گلوگاه روی رودخانه یانگ تسه

یانگ تسه

یانگ تسه

یافته های زمین شناسی به دست آمده از این نواحی نشان می دهند که سه گلوگاه در مسیر خود، باریک تر از سایر قسمت های رودخانه یانگ تسه کیانگ هستند. باریکی این مسیر به دلیل شکل گیری سنگ های آهکی در این قسمت می باشد. بستر آهکی در برابر فرسایش بسیار مقاوم بوده و تحت جریان های آب در مسیر عبور، پدیده های زیبایی در این قسمت از رودخانه به وجود آورده اند.

صخره های شیب دار، ماسه های نرم ساحلی و نمای دره ای شکل، جاذبه های گردشگری طبیعی هستند که در مناطق سه گلوگاه در رود یانگ تسه کیانگ ایجاد شده اند؛ زیبایی مسیر به اندازه ای است که هر ساله میلیون ها توریست از این مناظر دیدن می کنند.

تسه یانگ | رود یانگ تسه کیانگ

تسه یانگ | رود یانگ تسه کیانگ

سه گلوگاه روی رود یانگ تسه کیانگ یک مکان تاریخی و باستانی به شمار می رود. در این نواحی کتیبه هایی با دست خط در حدود 30000 کاراکتر کشف شدند که به دوران امپراتوری های تانگ در کشور چین مربوط می شود.

از جمله دیدنی این منطقه، سد ررود یانگ تسه کیانگ است که به شیوه بسیار حرفه ای ساخته شده است؛ تونل هاف مخازن و مسیرهای عبور آب به گونه ای طراحی شده که از سطح زمین بالاتر بوده تا گردشگران بتوانند به خوبی آن را تماشا کنند. برخی سنگ های باستانی و معابد نیز در زمین های اطراف سه گلوگاه در رودخانه یانگ تسه کیانگ وجود دارند که می توانید برای تماشای آن ها اقدام کنید.

تماس بگیرید