تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

شرایط سفر به آذربایجان

سفر به آذربایجان
چکیده این مطلب:

فهرست مطالب پنهان شرایط سفر به آذربایجان چیست؟ سفر به آذربایجان | سفر به باکو سفر به باکو در هیجان انگیزترین حالت خود! بهترین زمان ….

نویسنده: منتشر شده در: 05 نوامبر 2022 27 بازدید

شرایط سفر به آذربایجان چیست؟

سفر به باکو، آذربایجان که از همسایگان شمال غربی ایران است، به دلیل داشتن اقلیم چندگانه، فرهنگ و تاریخ کهن،جاذبه های گردشگری جذاب، همواره مورد علاقه گردشگران،دانشجویان،افراد جویای کار و… از سراسر جهان بوده است.

بهروزسیر به عنوان کارگزار مستقیم ویزای آذربایجان  لیستی از غذاها و قوانین سفر به آذربایجان را برای شما فراهم کرده است تا با خیالی آسوده از سفر توریستی خود به اذربایجان لذت ببرید.

سفر به آذربایجان

سفر به آذربایجان

سفر به آذربایجان | سفر به باکو

برای بازدید از آذربایجان به ویزا نیاز دارید. شما می توانید برای ویزای الکترونیکی با اعتبار 90 روز اقدام کنید.ویزا و سایر شرایط ورود و خروج می تواند در کوتاه مدت تغییر کند. برای ورود به آذربایجان باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد شما کاملا واکسینه شده اید. اگر به طور کامل واکسینه شده اید، می توانید بدون نیاز به آزمایش یا قرنطینه وارد شوید. حداقل باید 14 روز از دوز دوم واکسن شما گذشته باشد. اگر به طور کامل واکسینه نشده اید، برای ورود به آذربایجان باید مدرکی مبنی بر مصونیت در برابر کووید-19 نشان دهید.در حال حاضر هیچ محدودیتی برای سفر به آذربایجان وجود ندارد.

سفر به باکو  در هیجان انگیزترین حالت خود!

در اواخر ماه اسفند، زمانی که شهر برای جشن های نوروزی آماده شده است بهترین زمان برای سفر به باکو است.  در این زمان باکو با  پلو معطر و شیرین عسلی، موسیقی محلی همراه با رقصندگان با لباس‌های آبی آسمانی و قرمز تیره، و افراد شادی که به دیدار دوستان و خانواده می‌روند، زیباتر است.

سفر به باکو

سفر به باکو

به طور کلی، بهروزسیز دوره بین اسفند تا خرداد را برای کشف جنبه فرهنگی آذربایجان توصیه می کنیم. توصیه می کنیم که شیکی را از دست ندهید، شهری زیبا در جاده ابریشم باستانی که برای یک سفر رمانتیک عالی است.

اگر بیش از 15 روز در آذربایجان اقامت دارید، باید ظرف 15 روز پس از ورود، با مراجعه حضوری یا آنلاین به اداره مهاجرت دولتی ثبت نام کنید. هتل ها ممکن است این خدمات را برای مهمانان خود ارائه دهند، اما بازدیدکنندگانی که در آپارتمان ها یا اقامتگاه های خصوصی اقامت می کنند باید خودشان ثبت نام کنند.

بهترین زمان برای سفر به آذربایجان | سفر به باکو

فروردین – خرداد

از فروردین تا خرداد، مناطق آذربایجان سرسبز و گل‌ها کاملاً شکوفا شده است. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه است.

تیر

اگر علاقه مند به بازدید از کوه ها هستید، تیر بهترین زمان سال است. همچنین زمان محبوب برای پیاده روی در این کوه ها است.

مهر

برای بازدید از آذربایجان باید از تابستان ها خودداری کرد زیرا هوا بسیار گرم و مرطوب است. مهر بهترین زمان برای سفر به آذربایجان است زیرا آب و هوا برای گردش راحت مناسب است.

غذاهای محبوب آذربایجان

در آذربایجان غذاها معمولاً بر پایه گوشت هستند، به ویژه گوشت گوسفند، با دستور العمل هایی که نسل ها برای دادن طعم های متمایز به آنها منتقل شده است. اگر به آذربایجان سفر می کنید، برخی از این غذاهای سنتی را امتحان کنید.

کباب در سفر به آذربایجان

کباب از غذاهای مورد علاقه آذربایجان است. انواع گوشت و سبزیجات چاشنی شده به سیخ و کباب می‌شود. اگر برای یک وعده غذایی به یک محلی بروید، به احتمال زیاد کباب خواهید خورد.( لیولیا کباب نوعی کباب خاص است که از گوشت کبابی  بره تشکیل شده است.)

کباب آذربایجانی

کباب آذربایجانی

حلوا در سفر به آذربایجان

حتما در ایران حلواهای بی نظیری  را چشیده اید. اما حلوای آذربایجان متفاوت است و فقط در منطقه کوهستانی تولید می شود. تعداد کمی از مردم دستور العمل مخفی این شیرینی شیرین را می دانند که آن را تا حدودی منحصر به فرد در منطقه می کند.

حلوای آذربایجانی

حلوای آذربایجانی

کوفته بزباش در سفر به آذربایجان

کوفته های بزرگ که در آبگوشت لذیذ با سیب زمینی، نخود و استخوان گوسفند آب پز می شود.کوفته بزباش به یکی از سوپ های ملی آذربایجان تبدیل شده است. بسته به منطقه، سرآشپزها انواع مختلفی از مواد و ادویه‌ها را به آبگوشت اضافه می کنند.

کوفته بزپاش آذربایجانی

کوفته بزپاش آذربایجانی

مرغ سرخ شده در سفر به باکو

اگر در خیابان های باکو قدم بزنید، احتمالاً از کنار چند مغازه کباب کردن مرغ می گذرید. مرغ کباب چند دلار قیمت دارد و در ورقه های نازک نان با یک مقداری پیاز خام پیچیده می شود.

پیتی در سفر به باکو

پیتی، یک غذای خاص و یک وعده غذایی مقوی است که از خورش بره پخته شده با سبزی در دیگ سفالی سنتی درست می شود.

مراقبت و ایمنی در کشور آذربایجان

توافقنامه آتش بس بین ارمنستان و آذربایجان در نوامبر 2020 در پی درگیری های نظامی در قره باغ کوهستانی و مناطق اطراف آن امضا شد. با این حال، احتمال خشونت مجدد همچنان بسیار زیاد است. بنابراین بهتر است از تحولات کشور آگاه باشید. ورود بدون مجوز به قره باغ غیرقانونی است. قره باغ کوهستانی و منطقه اطراف آن می توانند مین های زمینی بدون علامت داشته باشند.

اعتراضات می تواند به خشونت تبدیل شود. از تجمعات عمومی بزرگ خودداری کنید و در مکان هایی که خارجی ها ممکن است تجمع کنند احتیاط بیشتری کنید.

در جاده های نزدیک مرز آذربایجان با ارمنستان احتیاط کنید. توجه داشته باشید که برخی از بخش های جاده ممکن است بدون اطلاع قبلی از مرزهای بین المللی عبور کنند. جاده ها ممکن است توسط ایست های بازرسی کنترل شوند یا بدون اطلاع قبلی به روی مسافران بسته شوند.

از تاکسی های غیر رسمی استفاده نکنید. از خودپرداز در خیابان استفاده نکنید.

جرایم کوچک، مانند جیب بری، ممکن است اتفاق بیفتد. در بازارهای باز و حمل و نقل عمومی مراقب باشید. سارقان ممکن است به عنوان افسر پلیس ظاهر شوند و تقاضای پول کنند.

قوانین محلی در سفر به آذربایجان

از مواد مخدر غیرقانونی استفاده یا حمل نکنید. مجازات جرایم مواد مخدر (شامل حبس طولانی مدت و جریمه های سنگین) شدید است.

همیشه یک کپی از پاسپورت و ویزای خود را همراه داشته باشید. پلیس می تواند شما را جریمه کند یا در صورت عدم ارائه سند مسافرتی معتبر در صورت درخواست شما را بازداشت کند. روابط همجنس گرایان قانونی هستند اما به طور گسترده پذیرفته نشده اند. افراد Lgbti ممکن است با تبعیض، عدم تحمل یا خشونت بر اساس جنسیت و هویت جنسی روبرو شوند.

حمل و نقل عمومی درسفر به آذربایجان

اتوبوس‌ها به‌ویژه در خارج از باکو، اغلب شلوغ و نا ایمن هستند. متروی باکو به طور معقولی نگهداری می شود و دارای تجهیزات ایمنی اولیه است.

فقط از تاکسی های دارای علامت رسمی استفاده کنید که دارای متر، کمربند ایمنی و ارزان تر از تاکسی های بدون علامت هستند. از تاکسی های مشترک و تاکسی های غیر رسمی اجتناب کنید زیرا مسافران مورد حمله قرار گرفته اند.

اگر باید با قطار سفر کنید، وسایل شخصی خود را در مکانی امن نگهداری کنید و کوپه خود را بدون مراقبت رها نکنید. اطمینان حاصل کنید که درب از داخل محکم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

تماس بگیرید