تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

شهر لانژو و جاذبه های گردشگری

شهر لانژو چین بهروزسیر
چکیده این مطلب:

شهر لانژو،پایتخت و بزرگترین شهر استان گانسو در شمال غربی کشور چین است. این شهر به عنوان یکی از شهرهای ایده آل و مرفه کشور ….

نویسنده: منتشر شده در: 08 ژانویه 2019 314 بازدید

شهر لانژو چین Lanzhou، برنده جایزه فرایندهای آب و هوایی

شهر لانژو چین Lanzhou، برنده جایزه فرایندهای آب و هواییشهر لانژو چین (Lanzhou)، پایتخت و بزرگ ترین شهر استان گانسو (Gansu) در شمال غربی کشور چین است. این شهر به عنوان یکی از شهرهای ایده آل و مرفه کشور چین برای زندگی به شمار می رود و در ساحل رودخانه زرد در یک منطقه مجهز به سیستم حمل و نقل عمومی قرار دارد. از نظر تاریخی، لانژو در مسیر شمالی جاده ابریشم واقع شده است و در زمان های قدیم، نقش مهمی در اقتصاد چین ایفا می کرده است. شهر لانژو به عنوان مرکز صنایع سنگین و صنایع پتروشیمی در چین شناخته می شود. برای آشنایی بیشتر با این شهر می توانید با اخذ ویزای توریستی چین، همراه با تور چین بهروزسیر به سرزمین های شرقی سفر کنید.

جمعیت شهر لانژو چین

جالب است بدانید علی رغم اینکه شهر لانژو چین، یک شهر عالی برای زندگی است اما از نظر آلودگی هوا در وضعیتی نامناسبی به سر می برد، چرا که صنایع زیادی در این شهر فعالیت دارند و اغلب آن ها در نزدیکی منابع آبی قرار دارند. پس از اینکه دولت محلی برای رفع آلاینده های هوا راهکارهایی ارائه داد، سرانجام در سال 2015 توانست جایزه عنوان فرآیندهای آب و هوایی را از آن خود کند.
طبق آمار سال 2010، تعداد جمعیت شهر لانژو به طور کلی برابر با 3616163 نفر بوده که از این تعداد، 2177130 نفر در مناطق مسکونی و شهری در مساحتی به وسعت 1988 کیلومتر ساکن بوده اند. در سال 2018 این آمار به صورت 2890000 نفر بوده که در وسعت 298 کیلومتر توسعه یافتند.

تاریخچه شهر لانژو چین و مروری بر سلسله های امپراتوری این شهر

تاریخچه-شهر-لانژو-چین-بهروزسیربه طور کلی و با توجه به قلمرو مردمان کیانگ غربی (Western Qiang)، شهر لانژو چین به عنوان بخشی از قلمرو قلمرو کین (Qin) در قرن 6 قبل از میلاد به شمار می رفته است. در سال 81 پیش از میلاد، شهر لانژو که تحت حکومت سلسله هان (Han) بود (206 پیش از میلاد تا 220 پس از میلاد)، از این قلمرو جدا شد و به تقسیمات قلمرو سلسله ژو (Zhou) که بعدها به عنوان ناحیه جین چنگ (Jincheng) معروف شد، پیوست. بخشی از دیوار بزرگ چین در شهر لانژو به چشم می خورد که به منظور محافظت شهر ساخته شده است. این شهر به عنوان یک مسیر تاریخی در مسیر راه ابریشم قرار دارد. بهروزسیر پیشنهاد می دهد ویزای توریستی چین را تهیه کنید و برای آشنایی با تاریخ این شهر به کشور چین سفر کنید.

سرنوشت لانژو پس از امپراتوری هان

پس از سقوط امپراتوری هان در شهر لانژو، این شهر به عنوان پایتخت مستقل سلسله وِی در سال های 386 تا 543 برگزیده شد. در قرن های 5 تا 11 میلادی، این شهر به عنوان مرکز آئین بودیسم شناخته می شد. سلسله های امپراتوری مختلفی نظیر تانگ، سویی، سونگ، جین، مینگ، کینگ و … یکی پس از دیگری بر این سرزمین حکومت کردند. آثار تاریخی و باستانی مختلفی از آن دوران در شهر لانژو باقی مانده است.

شرایط آب و هوایی شهر لانژو چین

شرایط آب و هوایی شهر لانژو چینشهر لانژو چین در یک منطقه آب و هوایی معتدل قرار گرفته است. مردم شهر از شرایط نیمه خشک با تابستان های مرطوب و زمستان های سرد و خشک لذت می برند. میانگین دمای هوای لانژو در ماه ژانویه، 5- درجه سانتی گراد و 4/22 درجه سانتی گراد در ماه جولای است. میانگین سالانه دمای هوا در این شهر، حدود 75/9 درجه سانتی گراد است و میزان بارندگی، 315 میلی متر می باشد. فصل پاییز در شهر لانژ از ماه مه تا اکتبر طول می کشد. زمستان های این شهر به حدی خشک است که بارش برف گاهی به فصل های بهار و پاییز محدود می گردد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، ویزای توریستی چین را تهیه کنید و در فصل تابستان یا بهار به این منطقه سفر کنید.

جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی شهر لانژو

جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی شهر لانژومکان های دیدنی بسیار زیبا و منحصر به فردی را می توان در شهر لانژو چین یافت که گردشگران در طول سفر از تماشای آن لذت می برند. از پارک ها و کوهستان ها گرفته تا بناهای تاریخی و دیدنی، همه جزو جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شوند. بهروزسیر شما را به آشنایی با این جاذبه ها دعوت می کند.

جاذبه های شهر لانژو

جاذبه های شهر لانژو1-پارک کوهستانی 5 چشمه: این پارک سرسبز کوهستانی در سمت شمالی کوهستان گائولان (Gaolan Mountain) ساخته شده است و به خاطر پنج چشمه و معبدهای بودا در چین شهرت یافته و یکی از مقاصد گردشگری این کشور محسوب می شود.
2-پل ژونگ شان (Zhongshan Bridge): این پل به عنوان اولین سازه ای است که بر روی رودخانه زرد در شهر لانژو ساخته شده است.
3-پارک کوهستانی بایتا (Baita Mountain Park): این پارک کوهستانی در نزدیکی کوه ساخته شده و دارای ارتفاع 1700 متر از سطح دریا است که در سال 1958 با احداث پل ژونگ شان، راه اندازی شد.

مسجد ژیگوآن (Xiguan Mosque) در شهر لانژو چین

مسجد ژیگوآن (Xiguan Mosque)

4-مسجد ژیگوآن (Xiguan Mosque): این مسجد چین، بزرگ ترین مسجد شهر لانژو چین است.

سایر مکان های دیدنی شهر لانژو چین عبارتند از: کوهستان ژینگ لانگ (Xinglong) با معبدهای رنگارنگ؛ موزه استانی گانسو؛ موزه لانژو؛ موزه هنرهای گانسو؛ موزه سفال های نقاشی شده شهر لانژو؛ موزه علم و فناوری گانسو.

دیگر مقالات مرتبط استان مسلمان نشین چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 13 =

تماس بگیرید