تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

شهر هاربین چین

شهر هاربین چین
چکیده این مطلب:

شهر هاربین چین پایتخت استان هیلونگ جیانگ و بزرگترین شهر شمال شرقی جمهوری چین است.هاربین،هشتمین شهر پرجمعیت چین،طبق آمار سال 2010 انتخاب شده است…

نویسنده: منتشر شده در: 05 ژانویه 2019 244 بازدید

شهر هاربین چین و فستیوال مجسمه های یخی

شهر هاربین چین (Harbin)، پایتخت استان هیلونگ جیانگ (Heilongjiang) و بزرگ ترین شهر شمال شرقی جمهوری چین است. این شهر از شهرستان ها و بخش های کوچک تری تشکیل شده است. هاربین، هشتمین شهر پرجمعیت چین، طبق آمار سال 2010 انتخاب شده است. این شهر از نظر اقتصادی، فرهنگی، علمی، تمدن و سیاست، نقش مهمی در منطقه شمال شرق چین ایفا می کند. اگر به تماشای منظره های دیدنی این شهر علاقه مند هستید می توانید در تور چین شرکت کنید.

شهر هاربین چین و فستیوال مجسمه های یخی

شهر هاربین چین و فستیوال مجسمه های یخی

معنای شهر هاربین

هاربین به طور کلی در معنای کلمه، به مفهوم واژه مانچو (Manchu) به معنای مکانی برای خشک کردن شبکه های ماهیگیری است؛ این منطقه از ابتدا از ناحیه کوچکی در رودخانه سانگ هوآ (Songhua) آغاز شد و تا شهر بزرگ شمال شرقی چین ادامه یافت. جالب است بدانید این شهر جزو سردترین شهر چین با آب و هوای برفی و یخبندان قرار دارد و جشنواره مجسمه های یخی این شهر در تمام جهان شهرت یافته است. هاربین، مهم ترین شهر گردشگری چین در زمستان محسوب می شود. برای آشنایی با این شهر زیبا و جذاب با بهروزسیر همراه باشید.

مختصری درباره تاریخچه شهر هاربین چین

اولین نسل روس ها در شهر هاربین، مهندسان و کارگرانی بودند که برای اجرای پروژه راه آهن شرقی چین به این شهر وارد شدند. روس ها برای رونق حمل و نقل ریلی به کشور چین سفر کردند. از آن زمان، ساختمان ها، خانه ها و سایر مناطق ساخته و بسیاری از خانه های مسکونی توسط روس ها خریداری شدند. اولین آثار تمدن انسانی در این شهر به حداقل حدود 2200 سال پیش از میلاد باز می گردد؛ آنچه به عصر سنگی معروف است.

مختصری درباره تاریخچه شهر هاربین چین

مختصری درباره تاریخچه شهر هاربین چین

سلسله های شهر هاربین

در تاریخ شهر هاربین چین می توان آثار و نمادهایی از امپراتوری سلسله های مختلف چین را مشاهده نمود. اولین امپراتوری سلسله جین (Jin) در سال 1115 تا 1234 در وانیان متولد شد؛ این فرد، محل اصلی خود را در نزدیکی رودخانه آشی (Ashi River) توسعه داد. در سال 1115 میلادی، امپراتوری آگودا (Aguda)، پایتخت سلسله جین را در این شهر تثبیت نمود. پس از مرگ آگودا، اپراتور جدید، وانیان شِنگ (Wanyan Sheng) دستور داد شهر جدیدی با ساختمان های مدرن تر در هاربین بسازند. امپراتورهای سلسله جین در دوره های مختلف، یکی پس از دیگری بر هاربین حکومت کردند و آنچه امروزه در این شهر می بینیم، حاصل تغییراتی است که در آن زمان ها انجام شده اند.

موقعیت جغرافیایی شهر هاربین

شهر هاربین با وسعت کلی 53068 کیلومتر مربع در جنوب استان هیلونگ جیانگ واقع شده است. این شهر در جنوب شرقی مرز دشت سونگ نِن (Songnen) که یکی از قسمت های مهم دشت های شمال شرقی است، واقع شده است. مرکز این شهر در ساحل جنوبی رودخانه سونگ هوآ قرار دارد. برای دیدن سرزمین هاربین با منظره های طبیعی و منحصر به فرد می توانید در تور چین شرکت کنید.

موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی شهر هاربین

موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی شهر هاربین

آب و هوای شهر هاربین

آب و هوای شهر هاربین چین ، مرطوب، سرد و در برخی ایام، طوفانی است. پدیده طبیعی مه و طوفان در نزدیکی سطح زمین در این شهر رخ می دهد. به دلیل اینکه این شهر در موقعیت عرض جغرافیایی بالای 45 درجه واقع شده است، زمستان های سرد، برفی و طولانی در هاربین حکمفرما می باشد.

دمای هوا در روزهای ماه ژانویه، حدود 18 درجه زیر صفر است. علی رغم سرمای شدید و طاقت فرسا در هاربین، این شهر بهترین و زیباترین مقصد گردشگری در کشور چین محسوب می شود.
فصل های بهار و تابستان شهر هاربین نیز لذت بخش و بسیار دیدنی است اما دوره های کوتاه تری را شامل می شود. بهروزسیر پیشنهاد می کند تمام فصل های سال را در این شهر تجربه کنید، بی شک لحظات خاطره انگیزی را در این ناحیه برای خود رقم خواهید زد.

مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری شهر هاربین

جذاب ترین و محبوب ترین جاذبه گردشگری شهر هاربین چین، فستیوال مجسمه های یخی است. در این جشنواره بین المللی، هنرمندان و علاقه مندان سراسر جهان برای ساخت انواع طرح ها و مجسمه های یخی به این شهر سفر می کنند. بهروزسیر پیشنهاد می کند در تور چین شرکت کنید و از تماشای  این شهر یخی لذت ببرید.

مکان های دیدنی شهر هاربین بهروزسیر

مکان های دیدنی شهر هاربین بهروزسیر

دیگر مکان های دیدنی در شهر هاربین

علاوه بر جشنواره های زمستانی در چین، مکان های دیدنی دیگری نیز در این شهر وجود دارند که گردشگران به تماشای آن ها علاقه زیادی دارند. خانه اربابی وولگا (Volga)، جزیره خورشید، دریاچه دیائوشی (Diaoshui)، موزه ژونگ گو (ZhongGuo)، موزه واحد 731، پارک ژائولین (Zhaolin Park)، تئاتر بزرگ هاربین، مجسمه های برفی غول پیکر هاربین، پارک استالین، کلیسای سنت سوفیا، سرزمین قطبی هاربین، میدان سوفیا، معبد بلیس (Temple of Bliss)، معبد کنفوسیوس و بسیاری دیگر از مکان هایی که می توانید با شرکت در تور چین از تماشای آن ها لذت ببرید.

جاذبه های دیدنی شهر هاربین

جاذبه های دیدنی شهر هاربین

بهروزسیر پیشنهاد می کند ویزای چین را تهیه کرده و به شهر هاربین سفر کنید، برف و یخبندان را تجربه کرده و با تمدن متفاوت در شرق آسیا آشنا شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 12 =

تماس بگیرید