تهران، بهشتی، میدان تختی
شنبه - پنجشنبه 9.00 - 17.00

غارهای لانگمِن ، مجسمه های غول آسا در چین

موقعیت-جغرافیایی-غارهای-لانگمِن---بهروزسیر
چکیده این مطلب:

غارهای لانگمِن یکی از آثار باستانی و مکان های قدیمی و بسیار جذاب در کشور چین هستند. برترین آثار تاریخی که موجب شهرت این غارها ….

نویسنده: منتشر شده در: 23 آوریل 2019 161 بازدید

غارهای-لانگمِن---بهروزسیرغارهای لانگمِن (Longmen Caves) یکی از آثار باستانی و مکان های قدیمی و بسیار جذاب در کشور چین هستند. برترین آثار تاریخی که موجب شهرت این غارها در جهان شده‌اند، مجسمه های بسیار غول‌پیکری می‌باشند که درون غارها قرار دارند. غارهای لانگمن، ظریف ترین نمونه های هنر بودا در کشور چین به شمار می‌روند. برای بازدید از این غارهای باشکوه می توانید از بهروزسیر ، ویزای گروهی چین دریافت کنید و رهسپار سرزمین های شرقی شوید.

 در این غارها بیش از ده ها مجسمه عظیم الجثه قرار دارد که این مکان را در فاصله ۱۲ کیلومتری از جنوب شهر لویانگ در استان هِنان در کشور چین به یک مکان گردشگری بسیار جذاب و شگفت انگیز مبدل ساخته است. مجسمه های بسیار عظیم و بزرگ در این غارها، آثار دیگری نظیر نقاشی هایی که بر روی صخره ها و سنگ های غار حکاکی شده اند، زیبایی نمای این مکان را دو چندان کرده اند. بسیاری از نقاشی ها بر روی سنگ های آهکی در منطقه ژیانگ شان (Xiangshan) و لانگمن شان (Longmenshan) در سمت غرب و شرق مشاهده می‌شود.

 در این مکان، در سرزمین هایی که غارهای لانگمِن در آن واقع شده است، رودخانه یی (Yi River) جریان دارد؛ این رودخانه به زبان محلی معمولاً با نام رودخانه یی کو (Yique River) شناخته می شود.

 عنوان “مجسمه های دروازه اژدها” برای دو تپه در این مکان انتخاب شده است؛ این دو تپه مسیری را برای جریان “رودخانه یی” به سمت برج های چین فراهم ساخته است. این قسمت به منزله مکان ورودی برای شهر لویانگ در جنوب شناخته می شود. در غارهای لانگمِن، تعداد ۱۰۰,۰۰۰ مجسمه که در حدود 2345 غار قرار دارند، وجود دارد و ارتفاع برخی از آنها به ۱۷ متر می رسد.

 مطالعات و اکتشافات باستان‌شناسی در مورد غارهای لانگمن نشان داده‌اند که این غارها به دوران مختلف تاریخی در سرزمین چین باستان مربوط می شوند؛ رد پای بسیاری از امپراتوری چین را می توان در غارهای لانگمن جستجو کرد امپراتوری هایی نظیر تانگ در پدید آمدن این غارها موثر بوده اند.

غارهای-لانگمِن-نمای-دور--بهروزسیر حدود ۳۰ درصد است غارهای لانگمِن به امپراتوری وی شمالی (Northern Wei) و حدود ۶۰ درصد به دوران امپراتوری تانگ بازمی‌گردد و سایر امپراتوری ها سهم حدود ۱۰ درصد یا کمتر در پدید آوردن غارهای لانگمِن نقش داشته‌اند.

 آغاز ساخت این غارها را در تاریخ می توان به ابتدای حکومت سلسله وی شمالی در سال ۴۹۳ پس از میلاد نسبت داد. در آن دوران، امپراتوری وو زتیان (Wu Zetian) و اعضای خانواده اش که به عنوان اشراف زاده در این منطقه زندگی می‌کردند در ساخت این مجسمه ها نقش داشتند.

 غارهای لانگمن در سال ۲۰۰۰ در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو به ثبت رسیدند. این آثار به عنوان هنرهای خلاقانه ساخت دست بشر که نمادی از آیین بودا می باشند، شناخته می شوند و هم اکنون به عنوان برترین جاذبه گردشگری در کشور، چین یادگاری از دوران امپراطوری تانگ برای بازدید عموم قرار دارند. با ویزای گروهی چین می توانید به همراه بهروزسیر به این استان سفر کنید.

 موقعیت جغرافیایی غارهای لانگمِن در کشور چین

موقعیت-جغرافیایی-غارهای-لانگمِن---بهروزسیر غارهای لانگمِن متشکل از تعداد زیادی مجسمه غول پیکر تشکیل شده که در استان هنان واقع شده اند. محل دقیق این غارها در نزدیکی شهر داتونگ (Datong) در استان شان ژی (Shanxi) می باشد این غارها شباهت زیادی به غارهای موگائو در شهر دان هوآنگ در استان گانسو دارند.

رودخانه یی که در مجاورت غارهای لانگمن جریان دارد به همراه تپه‌های اطراف آن، منظره طبیعی بسیار جذابی را برای گردشگران در این استان ایجاد کرده است. بازدید از این رودخانه با ویزای گروهی چین امکان پذیر است.

 مجسمه هایی که درون غارهای لانگمِن قرار دارند مجسمه های مربوط به آیین بودا می‌باشند. مجموعه غارهای لانگمِن از تعداد زیادی غارهای کوچکتر تشکیل شده است که هر کدام از این غارهای کوچک در دوره‌های مختلف تاریخی به وجود آمده است در این قسمت با نام بعضی از آنها آشنا می شویم:

  • Guyang-dong
  • Binyang-dong
  • Lianhua-dong
  • Weizi-dong
  • Shiku-si
  • Weizi-dong
  • Shisku
  • Yaofang-dong
  • Zhaifu-dong
  • Huijian-dong
  • Fahua-dong
  • Fengxian-si
  • Wanfo-si
  • Jinan-dong
  • Ganjing-si
  • Leigutai-dong

موقعیت-جغرافیایی-غارهای-لانگمِن-دوم--بهروزسیرشاید تعجب کنید اگر بگوییم هر یک از مجسمه هایی که در غارهای لانگمن وجود دارند، نام مشخصی داشته و یا به یکی از شخصیت‌های آیین بودا تعلق دارند. در سرزمین هایی که غارهای لانگمن وجود دارند تعدادی معبد و باغ نیز برای گردشگری ساخته شده اند. برای اینکه بتوانید غارهای لانگمن را از نزدیک تماشا کنید می توانید با دریافت ویزای گروهی چین از خدمات بهروزسیر استفاده کنید.

معبدهایی نظیر معبد ژیانگ شان، باغ بای (Bai Garden) و بسیاری دیگر در دوران امپراتوری مینگوآن (Mingyuan) ساخته شده اند؛ معبد لینگوآن و هوگو (Linguan and Huguo) در دوران امپراتوری وِنچنگ (Wencheng)، معبد تیانگونگ (Tiangong) در ژیائووِن (Xiaowen) و معبد کونگ فو (Chongfu) در کیانِر (Qianer)، نمونه هایی از غارهای ساخته شده در مجموعه غارهای لانگن هستند. برای تماشای این هنر منحصر به فرد در استان هنان می توانید ازخدمات بهروزسیر استفاده کرده و با أخذ ویزای گروهی چین به این سرزمین ها سفر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 4 =

تماس بگیرید